kucharz457 Opublikowano 28 Marca 2015 Opublikowano 28 Marca 2015 Witam serdecznie mam problem z moim Adriankiem od niedawna auto muli ale od 2300 obrotow dostaje swoja moc dodam ze nie zawsze tak jest ale ostatnio coraz czesciej dodatkowo dochodzi do tego taki tlumiacy dzwiek podobny do zalaczenia sie wentylatora chlodnicy jak juz slysze ten gluchy dzwiek wiem ze auto juz nie bd przyspieszac jak powinno i obroty silnika minimalnie sie zwiekszaja gdzies moze na 980... pierwsze objawy byly takie ze np przy wyprzedzaniu ciagu aut schowaniu sie za jakims i proba ponownego wyprzedzania okazywala sie niemozliwa auto mulilo ale za chwile przechodzilo i mozna bylo dalej jechac ostro. w tym momencie pojawia sie to coraz czesciej nawet przy spokojnej jezdzie dodatkowo moge powiedziec ze spaliny auta bardzo mocno czuc tak jakby byly nie wypalone, obawiam sie ze moze byc to cos z turbo albo z paliwem za malo badz za duzo dostaje co proponujecie od czego zaczac??? dzis sie wkurzylem i przeciaglem ja ostro to nawet zapalila sie kontrolka podgrzewania swiec czyli mysle ze moze byc to cos z paliwem. Audi A4 B7 2.0TDI 170KM
piotrsob1 Opublikowano 29 Marca 2015 Opublikowano 29 Marca 2015 Błędów w sterowniku silnika żadnych nie ma ? Pierwsze co bym sprawdził to wartość podciśnienia wytwarzaną przez pompę tandemową. Zamontuj trójnik za odejściem fi 4mm, poprowadź z niego podciśnienie tekalanem do wakuometru umocowanego w widocznym miejscu i pojeździj obserwując jego wartość. Powinna być niższa od minus 0,6 bara Później możesz przełączyć trójnik na wężyk sterujący gruchą turbiny, tylko żeby zrozumieć co tam pokazuje wakuometr , to trzeba zgłębić zasadę działania kierownic turbiny
SotoM Opublikowano 29 Marca 2015 Opublikowano 29 Marca 2015 Myślę że egr umarł-w tych silnikach mają duży wpływ na moc/mulenie itd. Ale jeśli się pytasz od czego zacząć to napewno od diagnostyki komputerowej tylko u kogoś kumatego.najlepiej zapisz sobie lub fotkę zrób błędów.
kucharz457 Opublikowano 29 Marca 2015 Autor Opublikowano 29 Marca 2015 bylem na komputerze juz dwa razu i nic 0 bledow mysle ze moze po wczorajszym incydencie z trybem awaryjnym moze cos byc musze podjechac w tyg jeszcze raz podpiac kompa i pojezdzic troche z nim
piotrsob1 Opublikowano 29 Marca 2015 Opublikowano 29 Marca 2015 Myślę że egr umarł-w tych silnikach mają duży wpływ na moc/mulenie itd. Ale jeśli się pytasz od czego zacząć to napewno od diagnostyki komputerowej tylko u kogoś kumatego.najlepiej zapisz sobie lub fotkę zrób błędów. A ja myślę, że problem z EGR-em dający efekt utraty mocy w silniku wyposażonym w DPF, z automatu skutkował by problemami z jego funkcjonowaniem (ciągłe zapychanie ) . A w silnikach z wyciętym DPF-em skutkiem by było mocne dymienie po wciśnięciu pedału gazu, którego trudno nie zauważyć w lusterkach Łatwo zresztą tą hipotezę potwierdzić lub obalić zaślepiając na próbę dopływ spalin z chłodnicy spalin do EGR-a
Jakoob Opublikowano 29 Marca 2015 Opublikowano 29 Marca 2015 (edytowane) Czytając o zwiększonych obrotach podejrzewam wypalający się DPF, choć EGR też trzeba sprawdzić - problem może być powiązany. Jak wskoczą wyższe obroty albo wyczujesz problem to zatrzymaj się i na luzie, bez klimy sprawdź chwilowe zużycie paliwa. Jeśli będzie trochę ponad litr tzn. że trwa proces wypalania filtra - jedź dalej i nie gaś wtedy auta dopóki nie skończy. Edytowane 29 Marca 2015 przez Jakoob
kucharz457 Opublikowano 29 Marca 2015 Autor Opublikowano 29 Marca 2015 to tak czesto wypala filtr? ja w styczniu bylem na komputerowym wypalaniu DPF bo zapalil sie tlumnik z gwiazdeczkami na komputerze. bylo by to dziwne ze po takim czasie filtr znow by szwankowal ale jakies 2 tyg po wypaleniu auto zaczynalo pierwsze razy tak robic
grami121 Opublikowano 29 Marca 2015 Opublikowano 29 Marca 2015 Chyba próbuje ci wypalić DPFa i stąd te dziwne zachowanie auta. Moje BRD przy wypalaniu też tak reaguje na gaz, że do ok 2300 muł a potem ogień i też dziwnie szura z turbo. Wypala mi się co ok 350 km, czyli ok raz na tydzień. Spróbuj zrobić taki myk, jak auto będzie się dziwnie zachowywać, to jedź ze stałą prędkością np. na 3 biegu ale lepiej na 4 tak,żeby obroty silnika były 2200, 2400 przez ponad 20 min i zobacz czy przejdzie na jakiś czas. U mnie jak wypali DPF do końca, silnik zmienia pracę na bardziej twardą. Wiadomo że w DPF odkłada się popiół i jego pojemność się zmniejsza. Jak kupiłem auto z przebiegiem 170 kkm to wypalał się co 390 km, a teraz mam 220kkm i wypala się częściej.
pitasss10 Opublikowano 29 Marca 2015 Opublikowano 29 Marca 2015 Podepne się. 2.0 TDI BLB bez DPF a na postoju FIS pokazuje 3l/100 i nie wiem dlaczego, przy startowaniu lekko puści dym ale bez żadnej chmury. Pytanie jeszcze bo mam ją dopiero 2 dni, auto zaczyna porządnie ciągnąc dopiero od 2tys obrotów rozumiem ze to normalne tak ? Autko ma 115tys km potwierdzone.
grami121 Opublikowano 29 Marca 2015 Opublikowano 29 Marca 2015 Fis w naszych autach ie pokazuje faktycznego spalania na postoju. Może nie fachowo to określę, ale jest to spalanie auta z ostatniej chwili jak jeszcze jechało. Co do ciągnięcia pow 2000 obr to normalne.
Wihajster Opublikowano 30 Marca 2015 Opublikowano 30 Marca 2015 Autko ma 115tys km potwierdzone. Fis w naszych autach ie pokazuje faktycznego spalania na postoju. dokładnie.Pokazuje spalanie z ostatnich 200m Co do ciągnięcia pow 2000 obr to normalne. nie w BLB z BRD sie zgadza
SotoM Opublikowano 30 Marca 2015 Opublikowano 30 Marca 2015 Guwno prawda jakby tak miało być to bym za chiny takiego auta nie kupił -nowego- coś jest zjebane i kwestia znalezienia tego-moja BaRDacha też muliła ale uporałem się z tym. teraz tym autem inaczej się jeździ. Z tego co widzę zazwyczaj w 16v ad.mulenia winny jest egr -naturalnie egr pracuje na vagu normalnie itd ale niestety w rzeczywistości jest inaczej. Jeśli ktoś ma silnik z kolektorem ssącym wyposażonym w klapki wirowe -to też bym sie przyjżał układowi sterowania nimy-regulator podciśnieniowy ktory ulega uszkodzeniu.
kamiltgk Opublikowano 30 Marca 2015 Opublikowano 30 Marca 2015 Ja u siebie już wszystko ogarnąłem a samochód jedzie dopiero od 2tyś, ostatnia sprawa która u mnie nie działa to właśnie klapki wirowe, podmieniłem na nowe zaworki i dalej nie było reakcji.
grami121 Opublikowano 31 Marca 2015 Opublikowano 31 Marca 2015 Mój brd podczas wypalania na początku lubi sobie pokopcić, szczególnie jak wcześniej parę razy wypalał się w mieście. Auto dziwnie reaguje na gaz, na początku jak wciskam pedał jest słaba reakcja, a potem pełna moc. Na postoju jak młuśnę gaz, wydaje basowy pomruk, silnik ma miękka pracę i jak jadę z obrotami silnika poniżej 2000, to głośno szumi (harczy) turbo.
SotoM Opublikowano 31 Marca 2015 Opublikowano 31 Marca 2015 dziwnie reaguje na gaz,muli i przy stałej prędkości troszkę poszarpuje i jak się wsłuchasz to ma ciut bardziej basowy dźwięk.ogolnie niewygodnie sie az autem operuje. jak przerwiesz jazde to mooga rpm podsoczyc do 1000 ale to nie koniecznie.
kucharz457 Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 1 Kwietnia 2015 ja mam wlasnie podobne objawy a idzie jakos zmienic zeby to wypalanie bylo np co 500km a nie co 100pare ???
SotoM Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Tak zamontować w lepszym stanie lub nowy zamiennik dpf lub go usunąć na dobre. Jak wypala sie tak często to albo nie odpowiedni warunki dla wypalania albo poprostu ma dość życia -podepnij kompa i spr.jego zawartość-jesli ma dużą ilosć popiołu to lipa bo popiołu nie wypali,dpf czyści sie z sasadzy zktorej w trakcie wytwarza się popiół a wtedy-ewent.wyprać go Tunap'em lub w/w środki zaradcze. Końcówki wydechu pewnie masz czarne okopcone od str.wewnętrznej... To świadczy o nie prawidlowym wypalaniu dpfu lub innych nieprawidłowościach osprzętu -egr,klapy wirowe kol.ssącego przymknięte i różne. Takze niestety nie da rady tak sobie regulować częstości wypalania.
marek89 Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Tak zamontować w lepszym stanie lub nowy zamiennik dpf lub go usunąć na dobre. Jak wypala sie tak często to albo nie odpowiedni warunki dla wypalania albo poprostu ma dość życia -podepnij kompa i spr.jego zawartość-jesli ma dużą ilosć popiołu to lipa bo popiołu nie wypali,dpf czyści sie z sasadzy zktorej w trakcie wytwarza się popiół a wtedy-ewent.wyprać go Tunap'em lub w/w środki zaradcze. Końcówki wydechu pewnie masz czarne okopcone od str.wewnętrznej... To świadczy o nie prawidlowym wypalaniu dpfu lub innych nieprawidłowościach osprzętu -egr,klapy wirowe kol.ssącego przymknięte i różne. Takze niestety nie da rady tak sobie regulować częstości wypalania. heh moje czarne jak smola te koncowki;/ a jak powinno pracowac to ciegno od klapek w kolektorze ktos obserwowal????bo u mnie stoi to ciegno jak zamurowane;/
SotoM Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Opublikowano 2 Kwietnia 2015 (edytowane) W trakcie jazdy w niskim zakresie rpm regul.zamyka klapy- jak silnik nie pracuje bądz pracuje na b.j klapy są otwarte. Ja np klap już nie mam wogóle-wyeliminowałem je z współpracy po tym jak 1z 4 postanowiła opuscic stanowisko pracy i wpaść do cylindra. Edytowane 2 Kwietnia 2015 przez SotoM
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się