nexusmax Opublikowano 29 Marca 2015 Opublikowano 29 Marca 2015 Witam Wszystkich, Walczę od kilku dni z Turbo i ręce opadają. Turbina zaczęła mi przeładowywać i podjąłem się czyszczenia kierownic spalin. Po złożeniu wszystkiego w całość pojawiło się niedoładowanie do 3500obr. Na forum doradzono mi, abym odwrócił pierścień sterujący kierownicami. Po wykonaniu powyższego niedoładowanie pozostało jednak tym razem do 2300obr. Logi blok11 przed czyszczeniem turbo: VAGLOG - share your VCDS/VAG-COM logs logi blok11 po czyszczeniu turbo ze źle założonym pierścieniem: VAGLOG - share your VCDS/VAG-COM logs logi blok11 po czyszczeniu turbo z odwróconym pierścieniem: VAGLOG - share your VCDS/VAG-COM logs Proszę o pomoc gdzie szukać problemu????
adrian998998 Opublikowano 30 Marca 2015 Opublikowano 30 Marca 2015 Nie kręciłeś ustawieniem geometri na mieszku? N75 na 100% sprawna?
nexusmax Opublikowano 30 Marca 2015 Autor Opublikowano 30 Marca 2015 Nie kręciłeś ustawieniem geometri na mieszku? N75 na 100% sprawna? Ustawieniami nie kręciłem, ale odkręcałem gruszkę od mocowania. Jest możliwe, aby przy montażu inaczej się ustawiła? Może uchwyt gruszki delikatnie zmienił położenie lub odkształcił się milimetr przy odkręcaniu zapieczonych śrub? N75 nie sprawdzałem, nie mam drugiego na podmiankę.
adrian998998 Opublikowano 30 Marca 2015 Opublikowano 30 Marca 2015 Zależy jak to odkręcałeś. 1mm położenia geometri już zmieni pracę turbiny, nie raz pół obrotu śruby na mieszku robi różnicę przy pracy.
nexusmax Opublikowano 30 Marca 2015 Autor Opublikowano 30 Marca 2015 Zależy jak to odkręcałeś. 1mm położenia geometri już zmieni pracę turbiny, nie raz pół obrotu śruby na mieszku robi różnicę przy pracy. No to chyba okaże się że przyczyną będzie to, że ze zbyt dużą siłą napierałem na uchwyt gruszki, aby poluzować zapieczone śruby. Zanim zacznę regulować sztangą, sprawdzę jeszcze raz dokładnie wężyki podciśnieniowe, potem n75 a na końcu spróbuję dokonać małej korekty na sztandze. Zastanawia mnie tylko dlaczego na wyższych obrotach turbo bardzo dobrze reguluje sobie ciśnienie? Przy przestawionym ramieniu nie powinno być złych pomiarów w całym zakresie obrotów?
adrian998998 Opublikowano 30 Marca 2015 Opublikowano 30 Marca 2015 Sprawdź jakie masz podciśnienie z dołu i czy N75 trzyma.
nexusmax Opublikowano 30 Marca 2015 Autor Opublikowano 30 Marca 2015 Sprawdź jakie masz podciśnienie z dołu i czy N75 trzyma. Może głupie pytanie, ale jak to najprościej sprawdzić?
adrian998998 Opublikowano 30 Marca 2015 Opublikowano 30 Marca 2015 (edytowane) Podpiąć manometr i uruchomić nastawy podstawowe i zobaczyć czy poprawnie działa, czy jest dane podciśnienie min -0,7b a jak ma być wyłączona to musi wskazywać sztywne 0 Edytowane 30 Marca 2015 przez adrian998998
nexusmax Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 1 Kwietnia 2015 Podpiąć manometr i uruchomić nastawy podstawowe i zobaczyć czy poprawnie działa, czy jest dane podciśnienie min -0,7b a jak ma być wyłączona to musi wskazywać sztywne 0 Jutro będę miał Wakuometr, więc sprawdzę. Na chwilę obecną zamieszczam logi z bloku 011 BS http://vaglog.pl/log_211324.html Czy wartości regulacji nie powinny być 99% i 0%? U mnie jest 9% i 90%, tak ma być?
ksio87 Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Opublikowano 2 Kwietnia 2015 (edytowane) Czy wartości regulacji nie powinny być 99% i 0%? U mnie jest 9% i 90%, tak ma być? Witaj, masz racje wartosci w trybie ON powinny byc zblizone 100% natomiast w trybie OFF bliskie 0%. Czyzby N75 niedomagal? Czy tez kierownice w turbinie do konca sie nie przestawiaja? Ktos madrzejszy moze podpowie koledze... Edytowane 2 Kwietnia 2015 przez ksio87
Wihajster Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Witaj, masz racje wartosci w trybie ON powinny byc zblizone 100% natomiast w trybie OFF bliskie 0%. głupoty opowiadasz
nexusmax Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Autor Opublikowano 16 Kwietnia 2015 Podpiąć manometr i uruchomić nastawy podstawowe i zobaczyć czy poprawnie działa, czy jest dane podciśnienie min -0,7b a jak ma być wyłączona to musi wskazywać sztywne 0 Podpiąłem Wakuometr i zakładając że działa poprawnie, to wydaje się że mam trochę za niskie podciśnienie. film z podpiętym miernikiem: https://youtu.be/H0B96Iw2GnY Dziś podłączyłem wężyk blisko vakum pompy i z pominięciem wszystkich innych wężyków wpiąłem go do N75. Z wężyka wejściowe podciśnienie do n75 było 0,85bar a wyjściowe z N75 to 0,52 bara na biegu jałowym. . Mam rozumieć, że N75 do wymiany? Wymieniłem N75 na nowy i podciśnienie wzrosło do 0.65 bara. Do 2500obr dalej turbina nie idzie po mapie. Skończyły mi się wszelkie pomysły. Podpiąłem gruchę turbiny bezpośrednio pod vacum i turbo zbiera się idealnie, tylko przy puszczeniu gazu słychać głośny turbo surge. Nie pisałem tego wcześniej ale turbo surge występuje u mnie nawet z prawidłowo podpiętymi wężykami. Po wymianie N75 dźwięk ten jest dużo częściej słyszalny. Czy powyższe ma jakikolwiek wpływ na brak doładowania? Nie wiem co mam już robić, chyba skończy się tak że turbo oddam do regeneracji.
DragonGTI Opublikowano 18 Kwietnia 2015 Opublikowano 18 Kwietnia 2015 (edytowane) Sprawdzałeś klapki sterujące przepływem powietrza w kolektorze?? Edytowane 18 Kwietnia 2015 przez DragonGTI
nexusmax Opublikowano 6 Lipca 2015 Autor Opublikowano 6 Lipca 2015 (edytowane) Po kilku miesiącach wracam do tematu mojego auta, ponieważ do tej pory nie rozwiązałem zagadki niedoładowania. Dziś postanowiłem zrobić ponownie logi i przy trzykrotnym logowaniu w ciągu 10 minut widać trzy całkiem różne wykresy. Przy pierwszym logowaniu do 4tys obrotów w całym zakresie było niedoładowanie. Nacisnąłem stop w VCDS i zrobiłem resume do 3tys obrotów i logi się znacząco poprawiły. Po chwili znów zrobiłem resume do ponad 4 tys obrotów i jeszcze bardziej się poprawiło, bo turbina dobiła do ponad 2335 mbar. Jak to możliwe? Może znajdzie się na forum ktoś mądrzejszy i nakieruje mnie na przyczynę. Logi blok 11: http://vaglog.pl/log_224078.html Edytowane 22 Lipca 2015 przez nexusmax
nexusmax Opublikowano 22 Lipca 2015 Autor Opublikowano 22 Lipca 2015 (edytowane) Popraw link Poprawione ale dalej coś nie tak jest z linkiem. Trzeba niestety ręcznie kopiować i wkleić w pasek przeglądarki. Edytowane 22 Lipca 2015 przez nexusmax
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się