Skocz do zawartości
IGNOROWANY

SWAP AFN-> AVF /AWX Co potrzebne ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ze skrzynia 5 nie ma sensu zakładać, wchodzi tylko małe 228mm sprzęgło.

Rzeczy do zmiany jest mnóstwo, ja zrobiłem u siebie tak jak "powiedzmy w fabryce", w rozumieniu co do najmniejszej śrubki to powiem tyle... finansowo sie to w ogóle nie kalkuluje. Ale potencjał nawet nie obrobionego mechanicznie PD`ka (słupek silnika) jest dużo większy.

I na koniec pytanie które powinno być na początku. Jakie Wy moce chcecie krzesać z motorów ? przekładać motor na inny żeby dołożyć tylko 50PS ? To już trzeba iść na całość...

I pamiętać trzeba o tym, że auto generalnie staje sie już mało sprzedawalne... więc jeżeli takie zmiany to w jakieś na prawdę piękne nadwozie. I na kilka lat, żeby w jakikolwiek sposób "zwróciła" się inwestycja.

Pozdrawiam

Opublikowano

Całkowicie zgadzam się z Witkiem :)

raggaman Ty nie masz chyba jakiegoś strasznego pociągu do upalania samochodów i do szaleństw na ulicy na zawody też pewnie nie będziesz jeździł.

Z tego co mi się wydaje i co rozumiem po całym temacie to chcesz mieć młodszą motorownie która przy okazji będzie miała troche więcej KM i NM.

Doprowadzenie Twojego motoru do porządku nie będzie kosztowało fortuny (nawet nie wiadomo co jest w nim nie tak).

Dlatego pomyśl na spokojnie.

Możesz wsadzić kolektor, turbo, wydech, IC i wtryski i będziesz miał tyle mocy co AWX po programie albo nawet troszke więcej a wyjdzie to Ci taniej niż kupno AWX'a plus osprzęt, plus skrzynia plus robocizna. :good:

Opublikowano

dobrze gada, 180ps to z byle gófna teraz zrobisz za śmieszne pieniądze...ogarnij swój silnik jak bedzie total kupa to wtedy wymieniaj.

Opublikowano

dobrze gada, 180ps to z byle gófna teraz zrobisz za śmieszne pieniądze...ogarnij swój silnik jak bedzie total kupa to wtedy wymieniaj.

Zrobiłeś czy tak Ci się tylko wydaje? Z gównianiego motoru to nie chce wyjść nawet 165 KM, pomimo grubych modów. Więc tak się nie rozpędzaj :naughty:

Opublikowano

może nie w tym sensie , że z "gównianego motoru"- ale ze 110 czy 115 da się to wycisnąć i nie trzeba na to 10k zł

Opublikowano

ragga, IMO zainwestuj w obecny silnik, olej przekladke. Mowisz, ze masz 260k km? Co to jest? Ja mam 245 :tongue4:

Przekladka bedzie oznaczala duzo wiecej problemow, samochod bedzie stal tygodniami. Co innego wsadzic motor, ktory siedzial w tej samej budzie.

Opublikowano

Autko całkowicie zostaje .. nie bedzie na sprzedaż wiec z modami z biegiem czasu można sobie poszaleć .

A3

Kolego jestem za***iście szczęliwy ,że znasz mnie lepiej niż ja sam :angry: Ciągoty ciągotami .. żeby szaleć to trzeba mieć czy, ..seryjnym AFN do którego dolewam olej litrami i chodzi jak Ził ?

Racja ... wsadze nowe turbo , kolektor , IC , program ..i przy moim przebiegu zostanie mi któregoś pieknego dnia motorownia na drodze .

Nie wiem jeszcze ile bedzie mnie kosztował zakup AVF/AWX ..i robocizna .. mysle że w połowie następnego miesiąca bede miał juz jakieś wieści zza gramanicy .

Skoro chce juz kisić to auto to chyba lepiej wsadzić nowszą jednostkę i dopiero sie bawić..

dobrze gada, 180ps to z byle gófna teraz zrobisz za śmieszne pieniądze...ogarnij swój silnik jak bedzie total kupa to wtedy wymieniaj.

Tomek ..chodzi Ci o to , żeby robić aktualny silnik ..zaorać go z czasem i później kupić PD i znów inwestować i mieć koszta X 2 ? :embarrassed:

Opublikowano

Ragga, SWAPuj, a nie będziesz żałował. :evil: Może znajdziesz w dobrej cenie 2.5 AKN na allegro :kox:

Opublikowano

ok. szczerze- ja bym swapował jak by mnie było stać i miałbym taką sytuację jak Ty. skoro Jaro4444 ma o tym pojęcie to najpierw z nim pogadaj...

Opublikowano

ragga, IMO zainwestuj w obecny silnik, olej przekladke. Mowisz, ze masz 260k km? Co to jest? Ja mam 245 :tongue4:

Przekladka bedzie oznaczala duzo wiecej problemow, samochod bedzie stal tygodniami. Co innego wsadzic motor, ktory siedzial w tej samej budzie.

Michał masz 2.5 ..ja mam paździerza 1.9 który nie lata więcej niz 160/170 km/h :tongue4:

A teraz nie mam dużo problemów? I też stoi ..i bedzie stał dopoki nie znajde rozwiązania..

Ragga, SWAPuj, a nie będziesz żałował. :evil: Może znajdziesz w dobrej cenie 2.5 AKN na allegro :kox:

Ostatnio jechałem z Sebkiem na spot .. jego 2.5 naprawdę fajnie chodzi .. cichuto i ma pod pedałem .. ale jak sam powiedział ..to nie ta kasa z utrzymaniem ..a ja nie dość , że na zyciowym zakręcie ...mało ..wpadłem na życiowe rondo . Karwa :disgust:

Wiec nie moge sobie pozwolić na powielanie kosztów ..

Opublikowano

a robiles pelna dioagnostyke auta?ty chyba masz przebieg 760tkm,a nie 260tkm...

Nie robiłem diagnostyki..

uwielbiam to słowo " chyba " . . . :evil::wallbash:

Opublikowano

ragga, proste pytanie - ile musialbys wsadzic kasy w obecne 1.9 zeby jezdzilo i bylo gotowe do jakichs modow? Orientowales sie?

Opublikowano

ragga, proste pytanie - ile musialbys wsadzic kasy w obecne 1.9 zeby jezdzilo i bylo gotowe do jakichs modow? Orientowales sie?

Nie jestem wstanie powiedzieć ile ..bo nie wiem co tak naprawdę juz ma dość ..

Tu trzeba było by poszukać przyczyn poboru oleju .. głośnego silnika ( dla porównania Kolkova AFN chodzi dużo ciszej niż mój ..)

No i tego dlaczego nie chce jechać jak mu sie depcze..

Narazie wiem tylko o wtryskach do wymiany ..

Opublikowano

W nadwoziu B5 i jeszcze VP to raczej nie chce mi się grzebać. Mam wszystko ale do B6. Choć jak ktoś się uprze...

Raggaman mam inną propzycję dla Ciebie i policz czy Ci się to opłaca:

- regeneracja pompy ok 800-1000 zł,

- regeneracja wtrysków z końcówkami 216 - ok 850 zł,

- turbina używka AWX w idealnym stnie ok 800-900 zł, - naprawa motoru z zależności co Ci padło - różnie ale może okazać się, że wystarczy sama głowa - to koszt ok 800 zł + robocizna + uszczelka + rozrząd...

Ja na Twoim miejscu dałbym to co masz do warsztatu, zdjął głowę, sprawdził co siadło i dopiero myślał o SWAP-ach. Najczęściej wystarczy wymienić oszczelnienia zaworów i jest ok. Jak pierścienie nie popękały to też nie ma tragedii. Olej Ci ubywa a duże masz przedmuchy? Sprawadzałeś ile żre motor przez turbinę?

Generalnie nie panikuj a zadzwoń do mnie pod 602478944 to powiem gdzie w Wawie zrobią Ci to dobrze i bez zdarcia skóry.

Opublikowano

W nadwoziu B5 i jeszcze VP to raczej nie chce mi się grzebać. Mam wszystko ale do B6. Choć jak ktoś się uprze...

Raggaman mam inną propzycję dla Ciebie i policz czy Ci się to opłaca:

- regeneracja pompy ok 800-1000 zł,

- regeneracja wtrysków z końcówkami 216 - ok 850 zł,

- turbina używka AWX w idealnym stnie ok 800-900 zł, - naprawa motoru z zależności co Ci padło - różnie ale może okazać się, że wystarczy sama głowa - to koszt ok 800 zł + robocizna + uszczelka + rozrząd...

Ja na Twoim miejscu dałbym to co masz do warsztatu, zdjął głowę, sprawdził co siadło i dopiero myślał o SWAP-ach. Najczęściej wystarczy wymienić oszczelnienia zaworów i jest ok. Jak pierścienie nie popękały to też nie ma tragedii. Olej Ci ubywa a duże masz przedmuchy? Sprawadzałeś ile żre motor przez turbinę?

Generalnie nie panikuj a zadzwoń do mnie pod 602478944 to powiem gdzie w Wawie zrobią Ci to dobrze i bez zdarcia skóry.

chyba dobra propozycja ...

zasiegnałem info co do podlaczenia elektryki [bo jak narazie nikt o tym nie mowi a co sie okazuje nie jest to takie wcale proste :confused4:] przy zmianie VP na PD-ka ... Napisze w skrocie to co napisał Witek "trzeba połaczyc dwie wiazki - roboty od zajebania" ... :confused4:

Opublikowano

jaro4444

Policzyłem to wszystko .. wyjdzie ok. 4,5 k plus minus .. jestem w stanie załatwić sobie niektóre graty nowe :przebiegly:

..ale jak bede miał możliwość kupienia całej kompletnego zestawu za 1000-1500 K/euro to nawet nie bede sie zastanawiał ( a wiem , że jest to możliwe )

Niecałe 50 tys . temu planowana była głowica u Grankowskich w Lublinie , nowe turbo .. hydra i co jeszcze nie pamiętam do końca .. musiał bym sie dopytać bo mam takie szczątkowe informacje .

[br]Dopisany: Październik 17, 2008, 01:46:32 pm_________________________________________________Po niedzieli bede miał wizję znajomego mechanika co do przekładki itp. Jak będzie krzywa wizja to zostaje przy tym co jest i robie padline ..swap wtedy przejdzie na nieco późniejszy plan .

Pierwsza kwestia to wtryski ..bo stan tych jakieś 40 tys. temu był dobry .. a znajomy po ostatniej zabawie Vagiem stwierdził , że trzeba myśleć o nowych .. i dotarcie do przyczyn połykania oliwy .

Jakie samienniki wtrysków zastosować ?

Opublikowano

Może na sprawdzenie swojej motorowni podjedź do Witka.... :gwizdanie: będziesz wiedział co i jak

Opublikowano

Może na sprawdzenie swojej motorowni podjedź do Witka.... :gwizdanie: będziesz wiedział co i jak

Postaram sie zrobić logi na następnym spocie .. może coś z tego wyniknie :wink4:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...