Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pierwsze w Polsce B6 2,7 Biturbo - 485PS / 600NM


Flyer

Rekomendowane odpowiedzi

Jakoś nigdy nie trafiłem do tego działu ze swoim projektem, choć ma już 5 lat i dużo osób go zna.

Mam kupę doświadczeń swapowych i związanych z modyfikacjami 2,7 BiT - może komuś pomogę ;)

SWAP: Daniel - Nosb Performance (2010)

Modyfikacje: Adam - AWRacing (2014) - https://www.facebook.com/AWRtuning/posts/411444425673421

Części: SID Motorsport

Strojenie: Witek - R-Performance (2014) - https://www.facebook.com/RperformancePL/posts/799202230139426

Auto jest w moich rękach od 2007 r. Pamiętam jeszcze jak cała stara gwardia forum jeździła B5 i B6... a teraz skubańce wożą się A5, C7 i innymi. W 2010 po awarii pompy wody w moim ex 2,5TDi zdecydowałem się na SWAP silnika. Kupiłem lekko uderzone S4 B5 ze Szwajcarii i tak zaczęła się przygoda. Oba auta trafiły do Daniela (Nosb) jako że mógł jako jedyny zaoferować mi zajęcie się autem naprawdę po macoszemu... w dodatku wcześniej swapował 2,7 do swojej B5. Cała operacja trwała 2 miesiące oraz przez kolejne 2 lata eliminowaliśmy drobne niedoskonałości - dzięki temu teraz ludzie jeżdżą 2,7BiT w swoich B6-tkach od razu w full opcji z klimatyzacją itd. ;)

Generalnie auto przez cały okres po swapie nie sprawiało większych problemów. Nigdy nie stanęło na drodze, wymieniałem jedynie pojedyncze elementy osprzętu - czujniki EGT, przepływomierz etc.

W 2014 zaczęły dawać znać o sobie głowice oraz sprężarki - motor zaczął poddymiać pod obciążeniem -> zdecydowałem się na remont głowic oraz większe sprężąrki = czyli plan 450PS+. Auto pojechało do Zambrowa, do AWRacing. W trakcie prac okazało się, że motor nadaje się tylko do remontu, a że chciałem mieć auto zrobione na 'tip top' bez żadnego druciarstwa i oszczędności - zrobiliśmy kompletny remont silnika i wleciało duuuużo nowych części. Niekoniecznie tanich ;)

Setup po modyfikacjach:

- Silnik 2,7 AGB z S4 - nowe panewki, nowe pierścienie, nowe śruby, uszczelki, blok po honowaniu
- Głowice 2,8 AMX po remoncie
- Turbiny K04 RS6
- Nowe DP 2x2,75"
- Wydech 2x2,5" custom na 4 tłumikach
- FMIC i dolot Sporttig
- Nowa pompa oleju ASO
- Nowe cewki BERU
- Nowe świece NGK RS4
- Nowy N75
- Nowe wtryski Siemens Deka 630cc
- Nowe zawory DV
- Nowy przepływomierz Bosch
- Nowa pompa paliwa Bosch 044
- Nowe uszczelniacze, uszczelki, śruby, węże i pierdyliard dupereli przy remoncie i montażu turbin itd.
- Chłodnica oleju Mocal
- Osprzęt silnika oczyszczony ze zbędnych dupereli
- Sprzęgło RS4 + tarcza kevlar
Generalnie auto jest sporym zaprzeczeniem tego, że 400+ robi się tanio i bardzo łatwo :) Nie potrafiłbym zrobić tego na pół gwizdka czy polegając na używanych klamotach. Nauczony doświadczeniami po całej operacji teraz zrobiłbym nieco inny setup... ale i tak jest permanentny banan na twarzy ;)
Wykres
10468645_799201296806186_543775177467732
10710297_799201236806192_108863246449339
Temat o aucie:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

super projekt wielkie gratulacje!! podejrzewam że sam swap bez bajerów typu k04 to pięcio cyfrowa kwota... ale napewno warto dla tej frajdy z jazdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pogratulować wytrwałości i zaparcia :) mega doinwestowana i piekna B6! :thumbup1: Zazdraszczam ^_^

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

adifek mnie swap i remont silnika wyszedł ok 30 tyś ale pierscienie , głowice itd nowe tutaj całość to pewnie ok 40tyś

Edytowane przez iceweed
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za koszt samego remontu i modyfikacji na K04 można kupić bardzo ładne B7 pewnie. Ja jednak przymierzałem się do całości przez 4 lata. Gdyby ktoś w tym momencie chciał zrobić swapa, remont i podobny setup na 500PS - to kwota za całość robi się duża...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mega, miazga prodzekt !!!!

Nie mam słów... :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

GRATULACJE!!!

Można prosić o jakies filmiki? np. 0-200 ?

Nagram, nagram, bo w końcu się GoPro doczekałem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłbym dalej na 650KM...

haha, to kup w końcu RS4 B5 na daily i zrób ;) Setup Ci podpowiem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem przyjemność siedzieć na miejscu pasażera po samym swapie i jakimś lekkim sofcie i wtedy auto juz zapierniczalo. Teraz to już musi konkretnie latać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem przyjemność siedzieć na miejscu pasażera po samym swapie i jakimś lekkim sofcie i wtedy auto juz zapierniczalo. Teraz to już musi konkretnie latać.

Marcin ciężko to opisać :kwasny: Robiliśmy z Michałem logi to uczucie podobne jak w 737 :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wałki siedzą od 2.7 czy od 2.8 N/A?

2.8 N/A

zastanawia mnie ten spadek przy 6800, na wałkach N/A powinien utrzymać moc do odcinki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Booster, to już chyba kwestia pojemności. Zauważyłem, że na setupach 3,0l wygląda to lepiej. Teraz zrobiłbym 3,0 i wsadził Garrety :-)

Wandej, pamietaj, ze wtedy auto nie jechało jak powinno :-)

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...