Jump to content
IGNORED

Pierwsze w Polsce B6 2,7 Biturbo - 485PS / 600NM


Recommended Posts

Jakoś nigdy nie trafiłem do tego działu ze swoim projektem, choć ma już 5 lat i dużo osób go zna.

Mam kupę doświadczeń swapowych i związanych z modyfikacjami 2,7 BiT - może komuś pomogę ;)

SWAP: Daniel - Nosb Performance (2010)

Modyfikacje: Adam - AWRacing (2014) - https://www.facebook.com/AWRtuning/posts/411444425673421

Części: SID Motorsport

Strojenie: Witek - R-Performance (2014) - https://www.facebook.com/RperformancePL/posts/799202230139426

Auto jest w moich rękach od 2007 r. Pamiętam jeszcze jak cała stara gwardia forum jeździła B5 i B6... a teraz skubańce wożą się A5, C7 i innymi. W 2010 po awarii pompy wody w moim ex 2,5TDi zdecydowałem się na SWAP silnika. Kupiłem lekko uderzone S4 B5 ze Szwajcarii i tak zaczęła się przygoda. Oba auta trafiły do Daniela (Nosb) jako że mógł jako jedyny zaoferować mi zajęcie się autem naprawdę po macoszemu... w dodatku wcześniej swapował 2,7 do swojej B5. Cała operacja trwała 2 miesiące oraz przez kolejne 2 lata eliminowaliśmy drobne niedoskonałości - dzięki temu teraz ludzie jeżdżą 2,7BiT w swoich B6-tkach od razu w full opcji z klimatyzacją itd. ;)

Generalnie auto przez cały okres po swapie nie sprawiało większych problemów. Nigdy nie stanęło na drodze, wymieniałem jedynie pojedyncze elementy osprzętu - czujniki EGT, przepływomierz etc.

W 2014 zaczęły dawać znać o sobie głowice oraz sprężarki - motor zaczął poddymiać pod obciążeniem -> zdecydowałem się na remont głowic oraz większe sprężąrki = czyli plan 450PS+. Auto pojechało do Zambrowa, do AWRacing. W trakcie prac okazało się, że motor nadaje się tylko do remontu, a że chciałem mieć auto zrobione na 'tip top' bez żadnego druciarstwa i oszczędności - zrobiliśmy kompletny remont silnika i wleciało duuuużo nowych części. Niekoniecznie tanich ;)

Setup po modyfikacjach:

- Silnik 2,7 AGB z S4 - nowe panewki, nowe pierścienie, nowe śruby, uszczelki, blok po honowaniu
- Głowice 2,8 AMX po remoncie
- Turbiny K04 RS6
- Nowe DP 2x2,75"
- Wydech 2x2,5" custom na 4 tłumikach
- FMIC i dolot Sporttig
- Nowa pompa oleju ASO
- Nowe cewki BERU
- Nowe świece NGK RS4
- Nowy N75
- Nowe wtryski Siemens Deka 630cc
- Nowe zawory DV
- Nowy przepływomierz Bosch
- Nowa pompa paliwa Bosch 044
- Nowe uszczelniacze, uszczelki, śruby, węże i pierdyliard dupereli przy remoncie i montażu turbin itd.
- Chłodnica oleju Mocal
- Osprzęt silnika oczyszczony ze zbędnych dupereli
- Sprzęgło RS4 + tarcza kevlar
Generalnie auto jest sporym zaprzeczeniem tego, że 400+ robi się tanio i bardzo łatwo :) Nie potrafiłbym zrobić tego na pół gwizdka czy polegając na używanych klamotach. Nauczony doświadczeniami po całej operacji teraz zrobiłbym nieco inny setup... ale i tak jest permanentny banan na twarzy ;)
Wykres
10468645_799201296806186_543775177467732
10710297_799201236806192_108863246449339
Temat o aucie:
Link to comment
Share on other sites

Ładnie to wygląda ile wyszedł remont z wymiana na k04?

Link to comment
Share on other sites

super projekt wielkie gratulacje!! podejrzewam że sam swap bez bajerów typu k04 to pięcio cyfrowa kwota... ale napewno warto dla tej frajdy z jazdy

Link to comment
Share on other sites

Pogratulować wytrwałości i zaparcia :) mega doinwestowana i piekna B6! :thumbup1: Zazdraszczam ^_^

Link to comment
Share on other sites

adifek mnie swap i remont silnika wyszedł ok 30 tyś ale pierscienie , głowice itd nowe tutaj całość to pewnie ok 40tyś

Edited by iceweed
Link to comment
Share on other sites

Za koszt samego remontu i modyfikacji na K04 można kupić bardzo ładne B7 pewnie. Ja jednak przymierzałem się do całości przez 4 lata. Gdyby ktoś w tym momencie chciał zrobić swapa, remont i podobny setup na 500PS - to kwota za całość robi się duża...

Link to comment
Share on other sites

Mega, miazga prodzekt !!!!

Nie mam słów... :hi:

Link to comment
Share on other sites

GRATULACJE!!!

Można prosić o jakies filmiki? np. 0-200 ?

Link to comment
Share on other sites

GRATULACJE!!!

Można prosić o jakies filmiki? np. 0-200 ?

Nagram, nagram, bo w końcu się GoPro doczekałem ;)

Link to comment
Share on other sites

Jestem pod wrażeniem- tyle siana włożyć. Gratulacje! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Robiłbym dalej na 650KM...

Link to comment
Share on other sites

Robiłbym dalej na 650KM...

haha, to kup w końcu RS4 B5 na daily i zrób ;) Setup Ci podpowiem :P

Link to comment
Share on other sites

wałki siedzą od 2.7 czy od 2.8 N/A?

Link to comment
Share on other sites

Miałem przyjemność siedzieć na miejscu pasażera po samym swapie i jakimś lekkim sofcie i wtedy auto juz zapierniczalo. Teraz to już musi konkretnie latać.

Link to comment
Share on other sites

wałki siedzą od 2.7 czy od 2.8 N/A?

2.8 N/A

Link to comment
Share on other sites

Miałem przyjemność siedzieć na miejscu pasażera po samym swapie i jakimś lekkim sofcie i wtedy auto juz zapierniczalo. Teraz to już musi konkretnie latać.

Marcin ciężko to opisać :kwasny: Robiliśmy z Michałem logi to uczucie podobne jak w 737 :decayed:

Link to comment
Share on other sites

wałki siedzą od 2.7 czy od 2.8 N/A?

2.8 N/A

zastanawia mnie ten spadek przy 6800, na wałkach N/A powinien utrzymać moc do odcinki :)

Link to comment
Share on other sites

Booster, to już chyba kwestia pojemności. Zauważyłem, że na setupach 3,0l wygląda to lepiej. Teraz zrobiłbym 3,0 i wsadził Garrety :-)

Wandej, pamietaj, ze wtedy auto nie jechało jak powinno :-)

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Pewnie muszle popekane i dlatego nie trzyma boostu do końca :P

Link to comment
Share on other sites

Pogratulować .

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...