bierze olej 1.8 T
6 6

    37 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Siemka. jakiś miesiąc temu kupiłem sobie A4 1.8t avj 110kw , wszystko fajnie ładnie. Do czasu :D
    Problem pojawił się gdy pojechałem w trasę, okazało się ze na ok. 1000km zabrał 2l oleju :D. Nie ukrywam ze nie jestem zachwycony ale to przecież audi <3 :wub:. Dziwi mnie fakt ze nie kopci na niebiesko(chociaż nie jestem w stu procentach pewny samemu ciężko to sprawdzić a szczególnie na autostradzie), zamontowałem gaz, wymieniłem odmę bo była pęknięta, nie ma żadnych problemow z odpalaniem. co do samej pracy silnika to nie mam pojęcia ponieważ nigdy nie miałem styczności z tym silnikiem, jak dla mnie chodzi normalnie. jedyny objaw to jak by woda albo olej z wydechu z pewnością jakaś ciecz, spalanie w normie.

    Wiec mam kilka pytań :D
    1. co ewentualnie jestem w stanie sam sprawdzić?
    2. po czym poznać ze to turbo? ( ewentualnie jakie byly by koszty wymiany?)
    3. głowica? ( co wymieniać? od czego zacząć? całkowity remont? ewentualne koszty?)

    4. co mam robić? :D

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Na początek zdejmij wąż z intercoolera :) jak będzie tam olej to Turbo do wymiany. Koszt, to zalezy czy regeneracja, nowa czy uzywana. Jak regeneracja to w 1200PLN powinienes sie zmiescic. Nowa to pewnie kolo 3000PLN a uzywka to koszty kolo 700PLN, mowie tu o cenach z robocizną nie w ASO :)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Pokaż mi auto gdzie nie będzie śladowych ilości oleju w tym wężu.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    uszczelniacze zaworowe kaputt

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    w weżu zawsze troszkę oleju będzie ale to właśnie śladowe ilości. No chyba że leci ciurkiem ;p
    Połknął 2litry oleju na tysiąc. Więc DEV chyba dobrze sugeruje gumki na zaworach.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    A jaki jest kosat wymiany gumek na zaworach?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    A jaki jest kosat wymiany gumek na zaworach?

    tyle co zdjecie głowicy

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    W slupsku slyszalem ze jest gosc ktory wymienia gumy bez zdejmowania glowicy bo to wiaze sie z jej pozniejszym planowaniem. Wiesz cos o tym mechaniku Dev?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Można próbować ogarnąć temat bez zdejmowania głowicy o ile dostęp do zapięć zaworów jest dobry. Praktykowałem to w silnikach motocyklowych :-D

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Podłącze się pod temat, odma może walić olejem do silnika i go spalać? Może tutaj szukać?

    Turbine mam zregenerowaną 1000km temu a samochód dalej lubi przykopcić i smierdzi ( najbardziej jak ciepły chwile postoi na wolnych obrotach i dodam gazu ). Zrobiłem błąd bo nie wyczyściłem intercoolera, tylko sam dolot, gdzie dosłownie wylał się olej . Ogólnie na tysiąc km wziął pół bagnetu, czyli jakieś 0.5l? W najbliższych dniach postaram się zrobić pomiar kompresji, ale raczej to wykluczam, bo silnik trzyma moc itp

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    W slupsku slyszalem ze jest gosc ktory wymienia gumy bez zdejmowania glowicy bo to wiaze sie z jej pozniejszym planowaniem. Wiesz cos o tym mechaniku Dev?

    Tez to robię, dość mozolne i pracochłonne.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    W slupsku slyszalem ze jest gosc ktory wymienia gumy bez zdejmowania glowicy bo to wiaze sie z jej pozniejszym planowaniem. Wiesz cos o tym mechaniku Dev?

    Tez to robię, dość mozolne i pracochłonne.

    ale mozna zaoszczedzic kilkaset zlotych :)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Prawdę mówiąc to wolałbym ja zdjąć, jezeli po takim przebiegu zdechły uszczelniacze to warto zajrzec do gniazd, zaworów i prowadnic.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Podłącze się pod temat, odma może walić olejem do silnika i go spalać? Może tutaj szukać?

    Turbine mam zregenerowaną 1000km temu a samochód dalej lubi przykopcić i smierdzi ( najbardziej jak ciepły chwile postoi na wolnych obrotach i dodam gazu ). Zrobiłem błąd bo nie wyczyściłem intercoolera, tylko sam dolot, gdzie dosłownie wylał się olej . Ogólnie na tysiąc km wziął pół bagnetu, czyli jakieś 0.5l? W najbliższych dniach postaram się zrobić pomiar kompresji, ale raczej to wykluczam, bo silnik trzyma moc itp

    moze zle zregenerowana turbina? Jak nie uszczelka pod glowica ani uszczelniacze to pozostaje chyba tylko turbo.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Już wszystko jasne, węże z turbiny w miare suche ( w końcu regeneracja była jakieś 1200km temu ), ciśnienie sprężania na każdym cylindrze 11.5 bara.

    Gumki do roboty. Tutaj pytanie, bo pewnie będę zdejmował głowice. Czy coś od razu warto zrobić? Wiadomo, nowe uszczelki i planowanie. Co jeszcze? Łańcuch się nie odzywa, tylko przy odpalaniu na zimnym jakieś 2 sekundy, więc akceptowalnie

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Już wszystko jasne, węże z turbiny w miare suche ( w końcu regeneracja była jakieś 1200km temu ), ciśnienie sprężania na każdym cylindrze 11.5 bara.

    Gumki do roboty. Tutaj pytanie, bo pewnie będę zdejmował głowice. Czy coś od razu warto zrobić? Wiadomo, nowe uszczelki i planowanie. Co jeszcze? Łańcuch się nie odzywa, tylko przy odpalaniu na zimnym jakieś 2 sekundy, więc akceptowalnie

    Jak się odzywa to trzeba robić bo nie będzie lepiej tylko gorzej .

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Ja obstawiam jednak pierścienie....

    przy gumkach puszczałby dymka rano ...

    pomiar ciśnienia sprężania w nijaki sposób oddaje sprawność pierścieni zgarniających (olejowych)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    To może i ja dołączę tu swój problem. Co może być przyczyną spalania oleju w takiej sytuacji:
    Silnik rozgrzany, pracuje na jałowych ok. 3min., przygazówka i poleci chmurka niebieskiego dymu. Każde kolejne wciśnięcie gazu i nic nie widać. Dopiero jak popracuje spokojnie i znowu gaz to chmurka. Na wirniku turbiny jakieś luzy się wyczuwa. Odma drożna - na czas testów zrobiona "wolna". Planuję zajrzeć do świec i zdjąć kolektor ssący i sprawdzić jak wyglądają trzonki zaworów - czy nie mokre od oleju. W razie czego uszczelniacze. Olej Valvoline 5w40 wymieniony 8kkm temu przebieg ok. 240tys.km. Od wymiany wziął już lekko ponad litr. W wężach dolotu są ślady oleju Jest przyczyna, którą charakteryzuje taki objaw?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Turbo

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    U mnie też brak wycieków i kopcenia a mimo to co 2 tyś. prawie litr dolewam.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Może Ci dymić wtedy kiedy Ty nie widzisz. Cudów nie ma, 1L/2tys.km to spory ubytek. Chyba, że ktoś jeździł za Tobą i obserwował. Nie masz za dużo sadzy na końcówkach wydechu? Jeśli jest to pali ten olej.

    Za mną też jeździł kolega i przy ostrej czy delikatnej jeździe nie było nic widać. Dopiero jak postoi na wolnych i w gaz to wtedy jest chmurka.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Mam dokladnie jak kolega wyzej :P a ubytek oleju w moim 2.0tdi to raptem pol litra na 5tys km

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Witam ;) mam podobny problem ze swoim autem. Na trasie pobiera jak depne, po mieście przy spokojnej jeżdzie nic nie bierze oleju. Mam pytanie gdzie w Słupsku zregenerować można turbinę? lub jesli można to jakąś używkę wsadzić?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Mam pytanie gdzie w Słupsku zregenerować można turbinę?

    U DEVa

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    koło bełchatowa jest magik bez zdejmowania głowicy wymienia uszczelniacze.tak jakby ktoś kiedyś potrzebował.czyli jak bierze olej a nie dymi to turbo?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    ciężko powiedzieć coś z tym olejem musi się dziać , jak idzie przez turbinę w stronę tłumika to powinien kopcić bo wydech jest gorący, jak idzie w druga stronę czyli do kolektora ssącego przez chłodnice to tez powinien kopcić :).

    u mnie brał olej bo miałem uszkodzony napinacz na rozrządzie pod pokrywa zaworów i zwyczajnie zawory były nie domknięte co wiązało się z przedostawaniem oleju do komory spalania. Wcześniej wymieniłem turbo ale nic nie pomogło. Teraz nie bierze ani grama :)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Podepnę się pod temat... BFB, bierze około 0,2l na 1000km, wycieków żadnych nie widać... Poza tym nic więcej nie dolega. Robić coś z tym czy na razie zostawić?

    Pozdrawiam

    Andrzej

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    ciężko powiedzieć coś z tym olejem musi się dziać , jak idzie przez turbinę w stronę tłumika to powinien kopcić bo wydech jest gorący, jak idzie w druga stronę czyli do kolektora ssącego przez chłodnice to tez powinien kopcić :).

    u mnie brał olej bo miałem uszkodzony napinacz na rozrządzie pod pokrywa zaworów i zwyczajnie zawory były nie domknięte co wiązało się z przedostawaniem oleju do komory spalania. Wcześniej wymieniłem turbo ale nic nie pomogło. Teraz nie bierze ani grama :)

    Jakiś bajki piszesz :-)

    Niedomknięcie zaworów nie ma nic wspólnego z przedostawaniem się oleju do komory spalania. Chyba, że prowadnice wyjebane to i może łykać, ale nie tak jak piszesz.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    0.2 l na 1000 to jest ok i nie ma czym się przejmowac

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    0,2 to bez stresu. Nie przejmował bym się tym.


    Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    6 6

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy