Skocz do zawartości
IGNOROWANY

problem z ubywajacym olejem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
2 godziny temu, PERUN_ napisał:

Jak na razie to "zainwestowałeś" 2600 w nie do końca sprawne auto. Oszczędności to ja nie widzę na tą chwilę ;-)   Po ilu miesiącach chociaż zwróci się ta instalacja? (ile km miesięcznie robisz?) 17zł za 100km? Jak to policzyłeś? Bo w spalanie 8,5 to nie uwierzę. 

Ja w to spalanie wierzę bo jest możliwe. Jak jedziesz jak "ciota" ( za przeproszeniem) autostradą 90km/h to pali około 8 litrów LPG/100 km. 

Ale jak dobrze pociśniesz powyżej 160km/h to spali ze 14 litrów a nawet więcej. 

Opublikowano
Godzinę temu, bodzio.c napisał:

Ja w to spalanie wierzę bo jest możliwe. Jak jedziesz jak "ciota" ( za przeproszeniem) autostradą 90km/h to pali około 8 litrów LPG/100 km

Tylko że @Fwl7 pisze: "100km robię za 17zl a nie żałuję sobie bo lubię go pogonić najlepsze jest rozpędzanie jadę na gazie to go mogę pocisnac nawet do 4tys. bo w środku tylko słychać mruczenie(jest nieźle wygłuszenie) i delikatnie wciska w fotel:)"  Przy takim stylu jazdy to na pewno 8.5 nie pali.... albo jest zbytu uboga mieszanka na gazie ustawiona i głowica podziękuje za kilka tyś kilometrów

Opublikowano (edytowane)

Kolega Fwl7 chyba trochę popłynął z tym spalaniem. Mam A4B5 SEDAN z motorem 1.6 ANA i A4B6 AVANT z 1.6 ALZ, oba zagazowane. Prowadzę bardzo skrupulatne statystyki z rejestracją każdego tankowania i wychodzi mi  że:

  • A4B5 na dystansie 23992km, spalił 2238l LPG. Uśredniając, spalanie na 100 km wychodzi 9,44 litra LPG co przy średniej cenie 2,01 PLN/litr daje koszt 1 km na poziomie 0,19 PLN.
  • A4B6 na dystansie 15114 km, spalił 1337,65l LPG. Uśredniając, spalanie na 100 km wychodzi 9,32 litra LPG co przy średniej cenie 2,01 PLN/litr daje koszt 1 km na poziomie 0,19 PLN.

Spalanie autostradowe, przy 130-140 km/h wychodzi mi około 10,5-11 litrów/LPG na 100 km dla obu wozów. To są tylko koszty LPG bez benzyny.

A4B5 jeżdżę ja, A4B6 w większości jeździ żona a ona z racji mniejszego temperamentu jeździ oszczędniej. Jeździmy w cyklu mieszanym, dużo trasy trochę miasta. Codziennie 100 km, czasami trafia się powrót S8 ale nie ciśniemy wtedy 160 km/h. Największą zaletą 1.6 8V jest ich prosta konstrukcja bez problematycznego osprzętu w stylu TURBO. To nie jest auto, które da niezapomnianą satysfakcję z jazdy ale jeżeli zwyczajnie o nie zadbasz to nie powinno sprawiać kosztownych niespodzianek.

Kto lubi pocisnąć i zawsze wygrywać w wyścigu do czerwonych świateł ten powinien wybrać 1.8T lub coś jeszcze większego. Komu potrzebne wygodne i przyzwoicie zrobione wozidło do przemieszania się z punktu A do B ten spokojnie może brać 1.6. Należy też brać pod uwagę, że te auta dziś mają już po kilkanaście lat i wymagają dużo więcej troski niż "nówki salonówki" chociaż jak się czyta jaki chłam stoi dziś w salonach to chyba należy tą opinie zweryfikować .

Edytowane przez maciej_m
Opublikowano

Ja dodam (co już wczesnej pisałem), że na PB u mnie spalenie wychodzi 8,5l/100km przy proporcjach 300 km trasa Krk-Zako, 200km to odcinki po 30km, 250-300km to dojazdy 4-8km. Jak jadę w trasie 90-130km/h komputer wskazuje zasięg na pełnym baku ok 1150km. Uważam, że to przyzwoite spalenie.

Opublikowano

8,5 litra za powiedzmy 4,5 PLN/litr, czyli na przejechanie 100 km musisz wydać ok. 38 PLN. Ja 100km przejeżdżam za 19 PLN. Powiedzmy za 20 PLN doliczając paliwo na "rozpałkę"

Czyli jeżeli instalacja LPG kosztowała mnie 2100 PLN to zwróciła mi się max po 20000 km. Jeżeli dużo się jeździe to wg mnie jak by nie liczyć LPG się kalkuluje.  

Opublikowano

Czy przy 15kkm rocznie to na sens? Wg mnie nie.

Opublikowano

Na takie pytania każdy musi sobie sam odpowiedzieć. W końcu to Twoje 2000 cebulionów.

Ja w swoje 1.6 zainwestowałem bo uważam, że mnie się kalkuluje.

Opublikowano

Mam pół roku swoją A4, w sumie już podrobioną do jazdy na dłużej. Jak się w tym roku sprawdzi to założę. Jak się nie sprawdzi to będzie mułem roboczym przy budowie :)

Opublikowano

po przejechaniu kolejnych km od zalania gazu pod korek 100km kosztowało mnie 17,62zł(gaz-2.07zł) ale faktycznie nie policzyłem tego ze pale na pb wiec załóżmy ze jest 18-20zł za 100km. Moze i pierścienie sie zapiekają może i czeka mnie remont(odpukać) który jak mi powiedział mechanik wyniesie 2000+, ale ja na brak mocy nie narzekam gdybym nie wchodził na to forum to bym nie wiedział ze 1.6 jest mułem a i tak wydaje mi sie ze cena przejechania 100km jest najważniejsza przynajmniej dla mnie bo samochodem dojeżdżam sporo km do roboty.

Opublikowano

 

 

ale ja na brak mocy nie narzekam gdybym nie wchodził na to forum to bym nie wiedział ze 1.6 jest mułem a i tak wydaje mi sie ze cena przejechania 100km jest najważniejsza przynajmniej dla mnie bo samochodem dojeżdżam sporo km do roboty.

 

Mi też ta moc odpowiada, ale tu nie chodzi o to że jest mułem tylko taki silnik jest jednak zbyt mały do samochodu który waży prawie 1.5 tony. Ja akurat jeżdżę zazwyczaj sam więc tego nie odczuwam, ale jak przyjdzie mi jechać w 5 osób no to czasami trzeba mu deptać strasznie po pedale.

 

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Opublikowano
W dniu 29.01.2018 o 19:52, moreluz napisał:

Ja dodam (co już wczesnej pisałem), że na PB u mnie spalenie wychodzi 8,5l/100km przy proporcjach 300 km trasa Krk-Zako, 200km to odcinki po 30km, 250-300km to dojazdy 4-8km. Jak jadę w trasie 90-130km/h komputer wskazuje zasięg na pełnym baku ok 1150km. Uważam, że to przyzwoite spalenie.

Chciałbym się podzielić pewnym spostrzeżeniem po moich ostatnich naprawach. Miałem spadek obrotów i przygasanie auta, co zaskutkowało wymianą: lambdy regulacyjnej, przepustnicy i przepływki.
Odebrałem auto od mechanika z zapasem paliwa na ok 250 km, a po wyjeżdżeniu paliwa zatankowałem pełen bak. Ku mojemu zdziwieniu komputer wskazał zasięg 920km, gdy wczesniej zazwyczaj było to ok 750km.
Rozumiem, że wylicza to na podstawie średniego spalania z ostatnich przejazdów, a więc wychodzi na to, że ww. elementy miały wpływ na średnie spalanie, które teraz poszło w dół. Aktualnie jeżdżę w cyklu 2/3 trasa 1/3 miasto i po 200km mam jeszcze paliwa na ponad 700km - co sugerowało by średnie (dla mojej jazdy) na poziomie 7.7l/100km, a więc o 0.8l mniej niż podałem w poprzednim poście.

Opublikowano

Wskazaniami komputera zwłaszcza po naprawie (na pewno odpinany był akumulator) to bym się tak nie podniecał. Wyjeździj bak, zatankuj do pełna i oblicz. Możesz być lekko zdziwiony i rozczarowany tym co Ci wyjdzie ;-) 

Opublikowano (edytowane)

Wcześniej też był odpinany aku, ale zawsze po pełnym tankowaniu było ok. 750 zasięgu (jakby ustawowe). Nie podniecam się, ale mam też na uwadze, że uszkodzona lambda czy przepływka ma wpływ na podwyższone spalanie. 
Co do średniego po wyjeżdżaniu pełnego baku to też są wróżby, bo aby taki pomiar miał sens to trzeba zrobić podobne przejazdy, a u mnie to loteria (jeden miesiąc to wypady w trasę, drugi to odcinki 5-30km).

 

Edytowane przez moreluz
Opublikowano (edytowane)

I mnie potrafilo pokazac i 1200 zasiegu. A tak standarodowo pokazuje okolo 900. Duzo w miescie niestety. 

Edytowane przez wielkiszu666
Opublikowano
I mnie potrafilo pokazac i 1200 zasiegu. A tak standarodowo pokazuje okolo 900. Duzo w miescie niestety. 
A faktycznie ile wychodzi?
Opublikowano

Faktycznie to przed zamontowaniem gazu na zbiorniku zrobilem ponad 1000 w trasie ale predkosc to max 100. 

Opublikowano
W dniu 5.02.2018 o 11:50, PERUN_ napisał:

Wskazaniami komputera zwłaszcza po naprawie (na pewno odpinany był akumulator) to bym się tak nie podniecał. Wyjeździj bak, zatankuj do pełna i oblicz. Możesz być lekko zdziwiony i rozczarowany tym co Ci wyjdzie ;-) 

Miałeś rację, aczkolwiek wynik 750 km na zbiorniku powtórzył się w gorszych warunkach - więcej miasta, większe mrozy... więc jakiś "+" jest :)

Opublikowano

Witam U mnie spalanie gazu to 9.7 litra w tym 0.7 (okres letni 0.4) litra Pb i jest to średnia liczona z przejechanych 15 000 km za pomocą aplikacji Fuelio (jazda głównie poza  miastem do 120 km/h). Jeżeli samochodem wiążemy przyszłość na kilka lat gaz się zawsze będzie opłacał. 

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Witam u mnie po wymianie uszczelniaczy zaworowych i wymianie pierścieni i przejechaniu 2tys nie bierze nic oleju bez planowania głowicy.Mechanik powiedział że w tych wszystkich 1.6 tzn audi golf skoda seat zapiekają się pierścienie olejowe i dlatego biorą olej

Opublikowano

Z ciekawości - jakie koszta?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...