Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem przy przyśpieszaniu w Audi A4 B5 1.8T ANB


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

4szt NGK PRF6Q i przerwe ustaw na 0.7mm szczelinomierzem

Opublikowano

Z ciekawości, dlaczego zmieniać przerwę względem ORI ??

Opublikowano

Dlatego, ze masz instalacje LPG. Jest sporo teorii o tym, ze do gazu lepiej zmniejszyc przerwe. A w stosunku do silnika 1.8T czesto sie przewijala wlasnie wartosc 0,7mm. Poza tym podczas zuzycia przerwa bedzie rosla wiec tym bardziej warto ja wstepnie zmniejszyc.

Ja zmniejszylem do 0,7mm mimo, ze nie mam LPG - nie wiem czy to cos dalo/zmienilo ale podczas wojny z szarpaniem lapalem sie wszystkich mozliwych zabiegow ;)

Opublikowano (edytowane)

Na tą chwile na pewno mam do wymiany jedną cewkę, bo błąd wypadania poleciał za przełożoną cewką. Co sądzicie o wymianie na nową NGK? Będzie to dobrze pracowało? Na tą chwilę wszystkie cewki mam BERU oryginalne

Odnośnie świec, znajomy bardzo mocno poleca Denso IK20. Sam ma 1.8T i mówi, że lata jak wściekły. Co w tym temacie powiecie? Różnica cenowa nie jest spora, bo komplet NGK 145 zł, a Denso po 32 zł / szt

Wszystko kupowane będzie w hurtowni, która zaopatruje większość sklepów, dlatego nie boję się o oryginalność produktów

Edytowane przez Mad_Maxs
Opublikowano

No dobrze, a co z cewką? Jak mam wszystkie BERU, to mogę jedną NGK kupić? Będzie to dobrze gadało ze sobą?


Wpadła nowa cewka NGK i problem na razie ustał :) Dzięki wszystkim za pomoc

Opublikowano (edytowane)

Chulac to będzie ale z tego co słyszałem to Beru najlepsze ja teraz u siebie mam ten sam problem i będę wszystkie 4 wymienial

Edytowane przez Piotr92
Opublikowano (edytowane)

Co macie na myśli pisząc cewka? Świeca czy coś innego?

Jaka powinna być przerwa na świecy w moim modelu z gazem? Kupuje świece NGK, nie pamiętam dokładnej nazwy świecy ale taka jak ma być do 1.8 ADR.

Edytowane przez k232
Opublikowano (edytowane)

Co macie na myśli pisząc cewka? Świeca czy coś innego?

Hmmm...

Sądzę, że ktoś miał na myśli cewkę -w 1.8T są cztery cewki, więc zmiana "cewki na NGK" nie jest tak dramatyczna jak wymiana "piórnika" cewki w wolnossaku 1.8.

Jaka powinna być przerwa na świecy w moim modelu z gazem?

Jak kupujesz jednoelektrodowe to ustaw 0.8 mm. Jeżeli na takiej nie będzie chciał chodzić(zwłaszcza, że mrozu nie ma hehe) to pupa. Bo powinien bez pierdnięcia.

Jeżeli kupujesz wieloelektrodowe to regulacja przerwy jest możliwa, acz upierdliwa.

Osobiście to uważam za solidne świece BERU, a wsadzam jakoś ostatnio NGK i latam na świecach ogólnie o wieeeeele dłużej niż się deklaruje zwyczajowo na forach(znasz to pewnie -"filtry wszystkie w aucie jakie są zmieniam co 10 000, a świece co 15 000" hihi). Nie dlatego, że mam jakiś wyjątkowy dar do używania świec, lecz zwyczajnie większość "zmieniaczy co chwila" świec zwyczajnie łże, albo ma paranoję.

O WN trzeba przy LPG dbać szczególnie, nie kupować syfu ale to co ludzie opisują jako "niezbędne inwestycje jakich dokonują" dosłownie co zmiana oleju przy autach powiedzmy przykładowo za 3k to jaja normalnie.

No chyba, że ktoś na Janmorach czy Sentechach i czeskich świecach jeździ...

Warto jednak co jakiś czas zajrzeć do świec. Poprawić przerwę. Zweryfikować kolor części "skrawających".

Edytowane przez pulpecik
Opublikowano (edytowane)

Pulpecik - napisałem Ci 2 wiadomości PW możesz odpisać?

Ja mam u Siebie NGK 3 elektrodowe BKUR6ET10 takie jak tu ktoś podawał, że takie mają być do ADR i czy w tych świecach muszę zrobić przerwę?

Edytowane przez k232
Opublikowano

Nie stosujcie świec K20TT, zagrażają silnikowi!!!! są fabrycznie krzywe i pękają!!!!

Opublikowano

Witam, mam podobny problemu co kolega, natomiast udało sie przeskanowac błędy silnka i o to efekt:

 

20191214_152425.jpg

Opublikowano

Skasuj błędy i sprawdź które wrócą.

Opublikowano
11 minut temu, k232 napisał:

Skasuj błędy i sprawdź które wrócą.

Po skasowanie błędy nie powróciły natomiast nadal szarpie przy dodawaniu gazu. 

Opublikowano

Kolego ja już od dawna problemów z szarpaniem nie mam, natomiast nie potrafię też jednoznacznie ocenić co mi pomogło, bo prawdę mówiąc na oślep wymieniałem wszystko po kolei, czasem nawet hurtem - wszystkie 4 świece + 4 cewki, nowy przepływomierz, regeneracja turbiny... itd itp. Na którymś etapie najwyraźniej trafiłem i szarpanie zniknęło :) 

Warto jeszcze powiedzieć, że czym innym jest szarpanie powtarzające się ale bez utraty mocy, a czym innym pojedyncze szarpnięcie po którym auto traci moc (wpada w tryb awaryjny). Jak by nie było o ile lista potencjalnych źródeł problemu jest ograniczona, to jest też długa...

 

Opublikowano

U mnie to wygląda tak, ze raz na jakiś czas przy mocniejszym dodawaniu gazu wkreca sie w obroty po chwili tak jak by go coś dławiło i puszcza jedzie dalej. Mogę dodać, ze turbina przy zakupie w ogole nie chodziła. Jeździłem jakiś czas tak jakby bez turbo i problemu nie było. Natomiast po regeneracji turbo nagle czuje że auto ma moc, z tym że pojawił się problem o którym tu pisze.. Pytałem w serwisie czy może coś jest nie tak z turbo, ale stwierdzili że byla oo testach i nie ma możliwości aby to była jej wina. Stwierdzili żebym szukał problemu przy z zaworze DV lub zawór n75. 

Opublikowano

No właśnie, te zawory też są zawsze na liście potencjalnych winowajców.

Mógłbyś zrobić logi jeśli masz taką możliwość - może coś by się rzuciło w oczy:

Bo w innym wypadku to zostaje tylko jak wspomniałem wymieniać kolejne podzespoły na oślep, aż się trafi...

Opublikowano

Ja sprawdziłbym albo wymienił kable od przepływomierza o których pisałeś że były urwane.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...