BeyerBrown Opublikowano 28 Maja 2015 Opublikowano 28 Maja 2015 Nie mówię, że pomoże, od czegoś trzeba zacząć. Druga sprawa, że olej ma służyć przede wszystkim do smarowania a nie do spełniania coraz surowszych norm emisji - stąd wprowadzenie przez VAG-a 5W30 jako zamiennika 5W40... co innego jak ktoś ma DPF-a. Silnik 3.0 ASN był projektowany pod normę VW502 00 (5W40) i tego bym się trzymał. Z luźnych obserwacji widzę, że na 5W40 dobijam z max. temperaturą oleju do 115st.C Na 5W30 potrafiłem wycisnąć nawet 120st.C... powiem tak ostatnoio butowałem auto i pojawiła mi sie ze zółta kontolka oleju wiec moze faktycznie pomoze 5w40 Żółta? A nie czerwona? Pojawiła Ci się w trakcie czy po zakończeniu butowania, przy schodzeniu z obrotów (poniżej 2000rpm)?
ivan1982 Opublikowano 28 Maja 2015 Opublikowano 28 Maja 2015 tak Żółta mi sie czerwona nigdy nie zapaliła nio powiedy ze butuje cały dzien na S i np potrafi zadko ale pojawi sie np nastepnego dnia moze za 4-5 dni
BeyerBrown Opublikowano 29 Maja 2015 Opublikowano 29 Maja 2015 (edytowane) To albo oleju masz bardzo mało, albo czujnik w misce jest uwalony Jego poziom mierzy się na rozgrzanym silniku: https://drive.google.com/file/d/0B0dJexHLU-b8eEg2M3V6U0NPQlE/view?usp=sharing tu nowsza grafika (do nowszych bagnetów): https://drive.google.com/file/d/0B0dJexHLU-b8c3E3TklIMHVXQ2c/view?usp=sharing Edytowane 30 Maja 2015 przez BeyerBrown
ivan1982 Opublikowano 29 Maja 2015 Opublikowano 29 Maja 2015 moze to komicznie zabrzmi ale dzis złamał mi sie bagnet i połowa jest w aucie a połowe mam w reku moze mi ktos wyslas z elsy win jak to teraz naprawić dzieki hey bardzo prosze o numer czesci tych olejowych zaworow zwrotnych ja je wymienie i odrazu z tym posłucham sie kolegi i wleje mu 5w40 (mysle ze shella) ale nie mam 100% pewnosci czy ten olej pomoze
BeyerBrown Opublikowano 29 Maja 2015 Opublikowano 29 Maja 2015 Rurka z miarką trzyma się na dwóch uchwytach, które znajdziesz w górnej części silnika, odkręcasz je i wyciągasz rurkę Na końcu jest o-ring, przy montażu musisz sprawdzić czy siedzi na swoim miejscu
boro81 Opublikowano 29 Maja 2015 Opublikowano 29 Maja 2015 kolego miałem ten sam problem , bez zdejmowania osłony się nie obejdzie , odkręcić i wyciągnąć jeszcze jest w miarę dostęp i dodam ,że trzeba przesunąć chyba w lewą stronę tą prowadnicę bagnetu (czyt. jak zwał tak zwał ) , gorzej już jest z włożeniem dlatego też nie obeszło się bez zdejmowania osłony , bo nie widać otworu w misce
BeyerBrown Opublikowano 30 Maja 2015 Opublikowano 30 Maja 2015 (edytowane) hey bardzo prosze o numer czesci tych olejowych zaworow zwrotnych https://drive.google.com/file/d/0B0dJexHLU-b8RjdLRXBTR0x1c2M/view?usp=sharing poz. 35 - 059 103 175F - 112zł/szt. w ASO Warto też wymienić wszelkie oringi i uszczelki przy tej okazji. Edytowane 30 Maja 2015 przez BeyerBrown
dżejki Opublikowano 30 Maja 2015 Autor Opublikowano 30 Maja 2015 Cześć! Pojawiając temat, moc wróciła do normy czynności które wykonałem w kolejności chronologicznej 1. Wymiana wezykow podciśnienia 2. Wymiana wszystkich cewek zapłonowych 3 wycięcie katalizatorow 4 wyłączenie softem sond lambda. Wrzucam wykres z hamowni moc zaniżona bo samochód zalany był Pb 95 (odradzam silniki ASN nie znoszą polskiej 95tki). Aktualnie pozostało mi do wymiany kable i świece. Wysłano z mojego Note 4 przy użyciu taptalk'a
ivan1982 Opublikowano 30 Maja 2015 Opublikowano 30 Maja 2015 a po co kable chcesz zmieniać ?? jak świece zmieniasz to nie kupuj NGK to masakra jest - proponuje DENSO naprawde polecam
dżejki Opublikowano 30 Maja 2015 Autor Opublikowano 30 Maja 2015 a po co kable chcesz zmieniać ?? jak świece zmieniasz to nie kupuj NGK to masakra jest - proponuje DENSO naprawde polecam W ECU polecili abym założył świece montowane na produkcji żadnych wynalazków! Postaram się ustosunkować do zaleceń Wysłano z mojego Note 4 przy użyciu taptalk'a
sławek85 Opublikowano 31 Maja 2015 Opublikowano 31 Maja 2015 ktoś z forum mymieniał te zawory zwrotne ?
BeyerBrown Opublikowano 1 Czerwca 2015 Opublikowano 1 Czerwca 2015 (edytowane) moc zaniżona bo samochód zalany był Pb 95 Mógłbyś zrobić fotkę wlepy na klapce wlewu paliwa? Ja latam na Pb95 bo tak mam zalecane na klapce wlewu i w instrukcji ECU na USA są tak ustawione W instrukcji wyczytałem, że dopiero 91-ka ograniczy mi moc... Lałem 98-kę i ani oszczędności ani przyrostu mocy nie zauważyłem... a jak lać 98 to najlepiej klasy premium, np. z Orlenu. Jeśli wierzyć ich zapewnieniom na stronie www Verva98 ma w sobie nieco więcej uszlachetniaczy niż zwykła 98-ka (którą dostarczają np. dla Auchana lub do Bliska). Sterowniki na EU są ustawione na 98-kę, 95-kę można wlewać warunkowo, kosztem niższej mocy. jak świece zmieniasz to nie kupuj NGK to masakra jest - proponuje DENSO naprawde polecam Mam świece NGK w A4 i nie narzekam. W drugim aucie też wykonują bez zastrzeżeń swoją robotę A co u Ciebie się działo? Od początku czy po jakimś czasie? Edytowane 1 Czerwca 2015 przez BeyerBrown
ivan1982 Opublikowano 1 Czerwca 2015 Opublikowano 1 Czerwca 2015 BeyerBrown u mnie po czasie jakis 1000km tzn jechalem na autostradzie na tempo właczonym i prosze ja ciebie zaopserwowalem ze mi drgal obrotomierz delikatnie . moj kolega powiedzial ze to sa lipa swiece wiec wymien wymieniłem na Denso i koniec z klopotami generalnie irydy sa kozak A co do kolegi dżejki to rowniez pierwsze slysze tu gdzie mieszkam czyli UK mamy pb95 oraz pb97 i jak mam być szczery to nie zauwazyłem roznicy na wlewie paliwa mam 95/98 zalecane przez producenta wiec tego sie trzymam czasem 50%/50% zaleje . jedynie co zauwazyłem to ze shell ma 99 oktanów i tu odniosłem wrazenie ze auto lepiej sie zbieralo mimo ze moim zdaniem mam móła bo walcze z problemami opisanymi na innych tematach
BeyerBrown Opublikowano 1 Czerwca 2015 Opublikowano 1 Czerwca 2015 (edytowane) To ciekawe... Oprócz drgań obrotomierza nie miałeś innych problemów? Np. wypadania zapłonów lub nierównej pracy na wolnych obrotach? Ja mam platynowe NGK, jednoelektrodowe, dobierane po VIN-ie Zauważyłem, że ASN-y mają fabrycznie dwuelektrodowe niklowe świece, a te o kodzie AVK/BGN (USA) jednoelektrodowe, platynowe. Skoro masz na wlepie 98-kę wyszczególnioną to bym tankował Pb97, dziwne, że ECU nie ogranicza Ci mocy na Pb95 Edytowane 1 Czerwca 2015 przez BeyerBrown
sławek85 Opublikowano 1 Czerwca 2015 Opublikowano 1 Czerwca 2015 jak zmienisz te zawory to zawiadom czy coś się zmieniło na lepsze czy zawory ciszej chodzą itd
Tomek 3.0 v6 Opublikowano 1 Czerwca 2015 Opublikowano 1 Czerwca 2015 Ja u siebie mam taką różnicę ,że mam napis 98/95na klapce , a to oznacza zalecane 98 i w razie czego można zalać 95. Po laniu 98 może 0.5 l mniej paliła a co do najlepszego to też v power Racing na shellu, zauważalna różnica
ivan1982 Opublikowano 2 Czerwca 2015 Opublikowano 2 Czerwca 2015 Np. wypadania zapłonów lub nierównej pracy na wolnych obrotach? wypadania zaplonow nie a to nierowna praca silnika na wolnych obrotach to tak . po wymainie nie bylo juz tego Skoro masz na wlepie 98-kę wyszczególnioną to bym tankował Pb97, dziwne, że ECU nie ogranicza Ci mocy na Pb95 tu mnie zastanowiles tym bo dziwie sie zeby ecu ograniczało czemu ?? jak zmienisz te zawory to zawiadom czy coś się zmieniło na lepsze czy zawory ciszej chodzą itd Napewno tak zrobie spoko bo sam jestem bardzo ciekaw
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się