Skocz do zawartości
IGNOROWANY

ASN brak reakcji gruszek


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie mówię, że pomoże, od czegoś trzeba zacząć.

Druga sprawa, że olej ma służyć przede wszystkim do smarowania a nie do spełniania coraz surowszych norm emisji - stąd wprowadzenie przez VAG-a 5W30 jako zamiennika 5W40... co innego jak ktoś ma DPF-a.

Silnik 3.0 ASN był projektowany pod normę VW502 00 (5W40) i tego bym się trzymał.

Z luźnych obserwacji widzę, że na 5W40 dobijam z max. temperaturą oleju do 115st.C Na 5W30 potrafiłem wycisnąć nawet 120st.C...



powiem tak ostatnoio butowałem auto i pojawiła mi sie ze zółta kontolka oleju wiec moze faktycznie pomoze 5w40 :)

Żółta?

A nie czerwona? :mysli:

Pojawiła Ci się w trakcie czy po zakończeniu butowania, przy schodzeniu z obrotów (poniżej 2000rpm)?

Opublikowano

tak Żółta mi sie czerwona nigdy nie zapaliła :) nio powiedy ze butuje cały dzien na S i np potrafi zadko ale pojawi sie np nastepnego dnia moze za 4-5 dni

Opublikowano

A jakiś komunikat pod nią jest?

Opublikowano

tak - oil minimum (konewka żółta)

Opublikowano (edytowane)

To albo oleju masz bardzo mało, albo czujnik w misce jest uwalony :)

Jego poziom mierzy się na rozgrzanym silniku:

https://drive.google.com/file/d/0B0dJexHLU-b8eEg2M3V6U0NPQlE/view?usp=sharing

tu nowsza grafika (do nowszych bagnetów):

https://drive.google.com/file/d/0B0dJexHLU-b8c3E3TklIMHVXQ2c/view?usp=sharing

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

moze to komicznie zabrzmi ale dzis złamał mi sie bagnet i połowa jest w aucie a połowe mam w reku :( moze mi ktos wyslas z elsy win jak to teraz naprawić :) dzieki


hey bardzo prosze o numer czesci tych olejowych zaworow zwrotnych :) ja je wymienie i odrazu z tym posłucham sie kolegi i wleje mu 5w40 :) (mysle ze shella) ale nie mam 100% pewnosci czy ten olej pomoze :)

Opublikowano

Rurka z miarką trzyma się na dwóch uchwytach, które znajdziesz w górnej części silnika, odkręcasz je i wyciągasz rurkę :)

Na końcu jest o-ring, przy montażu musisz sprawdzić czy siedzi na swoim miejscu :wink:

Opublikowano

kolego miałem ten sam problem , bez zdejmowania osłony się nie obejdzie , odkręcić i wyciągnąć jeszcze jest w miarę dostęp i dodam ,że trzeba przesunąć chyba w lewą stronę tą prowadnicę bagnetu (czyt. jak zwał tak zwał :P ) , gorzej już jest z włożeniem dlatego też nie obeszło się bez zdejmowania osłony , bo nie widać otworu w misce :)

Opublikowano (edytowane)

hey bardzo prosze o numer czesci tych olejowych zaworow zwrotnych

https://drive.google.com/file/d/0B0dJexHLU-b8RjdLRXBTR0x1c2M/view?usp=sharing

poz. 35 - 059 103 175F - 112zł/szt. w ASO

Warto też wymienić wszelkie oringi i uszczelki przy tej okazji.

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

Cześć! Pojawiając temat, moc wróciła do normy czynności które wykonałem w kolejności chronologicznej 1. Wymiana wezykow podciśnienia 2. Wymiana wszystkich cewek zapłonowych 3 wycięcie katalizatorow 4 wyłączenie softem sond lambda. Wrzucam wykres z hamowni moc zaniżona bo samochód zalany był Pb 95 (odradzam silniki ASN nie znoszą polskiej 95tki). Aktualnie pozostało mi do wymiany kable i świece.b3dd1270c55944c1c774509b97108867.jpg

Wysłano z mojego Note 4 przy użyciu taptalk'a

Opublikowano

a po co kable chcesz zmieniać ??

jak świece zmieniasz to nie kupuj NGK to masakra jest - proponuje DENSO naprawde polecam :)

Opublikowano

a po co kable chcesz zmieniać ??

jak świece zmieniasz to nie kupuj NGK to masakra jest - proponuje DENSO naprawde polecam :)

W ECU polecili abym założył świece montowane na produkcji żadnych wynalazków! Postaram się ustosunkować do zaleceń

Wysłano z mojego Note 4 przy użyciu taptalk'a

Opublikowano

ktoś z forum mymieniał te zawory zwrotne ?

Opublikowano

ja juz zamowiłem w serwisie i czekam :)

Opublikowano (edytowane)

moc zaniżona bo samochód zalany był Pb 95

Mógłbyś zrobić fotkę wlepy na klapce wlewu paliwa?

Ja latam na Pb95 bo tak mam zalecane na klapce wlewu i w instrukcji :) ECU na USA są tak ustawione :D

W instrukcji wyczytałem, że dopiero 91-ka ograniczy mi moc...

Lałem 98-kę i ani oszczędności ani przyrostu mocy nie zauważyłem... a jak lać 98 to najlepiej klasy premium, np. z Orlenu. Jeśli wierzyć ich zapewnieniom na stronie www Verva98 ma w sobie nieco więcej uszlachetniaczy niż zwykła 98-ka (którą dostarczają np. dla Auchana lub do Bliska).

Sterowniki na EU są ustawione na 98-kę, 95-kę można wlewać warunkowo, kosztem niższej mocy.

jak świece zmieniasz to nie kupuj NGK to masakra jest - proponuje DENSO naprawde polecam :)

Mam świece NGK w A4 i nie narzekam. W drugim aucie też wykonują bez zastrzeżeń swoją robotę :hi:

A co u Ciebie się działo? Od początku czy po jakimś czasie? :mysli:

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

BeyerBrown u mnie po czasie jakis 1000km tzn jechalem na autostradzie na tempo właczonym i prosze ja ciebie zaopserwowalem ze mi drgal obrotomierz delikatnie . moj kolega powiedzial ze to sa lipa swiece wiec wymien wymieniłem na Denso i koniec z klopotami :) generalnie irydy sa kozak :)

A co do kolegi dżejki to rowniez pierwsze slysze tu gdzie mieszkam czyli UK mamy pb95 oraz pb97 i jak mam być szczery to nie zauwazyłem roznicy na wlewie paliwa mam 95/98 zalecane przez producenta wiec tego sie trzymam czasem 50%/50% zaleje . jedynie co zauwazyłem to ze shell ma 99 oktanów i tu odniosłem wrazenie ze auto lepiej sie zbieralo mimo ze moim zdaniem mam móła :) bo walcze z problemami opisanymi na innych tematach

Opublikowano (edytowane)

To ciekawe...

Oprócz drgań obrotomierza nie miałeś innych problemów? Np. wypadania zapłonów lub nierównej pracy na wolnych obrotach?

Ja mam platynowe NGK, jednoelektrodowe, dobierane po VIN-ie :)

Zauważyłem, że ASN-y mają fabrycznie dwuelektrodowe niklowe świece, a te o kodzie AVK/BGN (USA) jednoelektrodowe, platynowe.

Skoro masz na wlepie 98-kę wyszczególnioną to bym tankował Pb97, dziwne, że ECU nie ogranicza Ci mocy na Pb95 :wink:

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

jak zmienisz te zawory to zawiadom czy coś się zmieniło na lepsze czy zawory ciszej chodzą itd

Opublikowano

Ja u siebie mam taką różnicę ,że mam napis 98/95na klapce , a to oznacza zalecane 98 i w razie czego można zalać 95. Po laniu 98 może 0.5 l mniej paliła a co do najlepszego to też v power Racing na shellu, zauważalna różnica

Opublikowano

Np. wypadania zapłonów lub nierównej pracy na wolnych obrotach?
wypadania zaplonow nie a to nierowna praca silnika na wolnych obrotach to tak . po wymainie nie bylo juz tego :)

Skoro masz na wlepie 98-kę wyszczególnioną to bym tankował Pb97, dziwne, że ECU nie ogranicza Ci mocy na Pb95
tu mnie zastanowiles tym bo dziwie sie zeby ecu ograniczało czemu ??

jak zmienisz te zawory to zawiadom czy coś się zmieniło na lepsze czy zawory ciszej chodzą itd
Napewno tak zrobie :) spoko bo sam jestem bardzo ciekaw :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...