Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Czyszczenie zaworu EGR i przepustnicy w Audi A4 B8 2.0 TDI CR


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
7 minut temu, pimpam napisał:

Te od przepustnicy to tj mówię silniczek i czujnik położenia. Co do egr to sprawdziłbym chłodnicę spalin i sam egr bo jak dla mnie on może być padnięty. No przewody mogłyby być ale jak robisz test i słychać, że działa to zasilanie jest to samo przy adaptacji egr jak go słychać jak pracuje więc trzeba sprawdzić i posłuchać.

Zobaczę jutro po pracy czy te błędy się pokarzą. Ruszałem tą klapą w przepustnicy ale tym raczej zepsuć nie idzie.

Opublikowano

Nie, ruszaniem klapki też nic nie zepsujesz.

Opublikowano
6 minut temu, pimpam napisał:

Nie, ruszaniem klapki też nic nie zepsujesz.

Jedyne co mnie zastanawia to to, że po czyszczeniu jest więcej błędów niż było. Tym bardziej, że elektronika nie była kąpana...

Opublikowano (edytowane)

Skoro tak, to to, co ja bym zrobił to wykąpał wszystko wyszorował dobrze złożył żebym miał pewność, że jest szczelnie i zrobił testy i sprawdził podczas jazdy. Jeśli to nie pomoże zostaje niestety wymiana.

Edytowane przez pimpam
Opublikowano
6 godzin temu, pimpam napisał:

Skoro tak, to to, co ja bym zrobił to wykąpał wszystko wyszorował dobrze złożył żebym miał pewność, że jest szczelnie i zrobił testy i sprawdził podczas jazdy. Jeśli to nie pomoże zostaje niestety wymiana.

Tylko czy jest sens kąpać przepustnice jak była czysta? Egr owszem miał trochę oleju w środku ale wszystko wyczyściłem i przedmuchałem kompresorem. Co mnie jeszcze zastanawia to dlaczego na tych błędach jest taka data dziwna

Opublikowano

No z datą to nie wiem. Ale jak coś to zostaje tylko wymiana niestety.

Opublikowano
28 minut temu, pimpam napisał:

No z datą to nie wiem. Ale jak coś to zostaje tylko wymiana niestety.

Kolego, na razie poczekam z tą wymianą. Może te błędy wyszły przez to, że najpierw zrobiłem adaptacje EGR i przepustnicy a potem je czyściłem.  Co ciekawe, że te błędy oznaczają to samo w EGR jak i przepustnicy "sygnał zbyt niski" i "obwód otwarty" . Zrobiłem w sumie dzisiaj ok 25-30 km i na razie cisza z błędami. Mam nadzieje, że już tak zostanie

Opublikowano

No to żeby mieć pewność to najpierw sprawdzasz błędy, kasujesz jak są, potem zdejmujesz naprawiasz, składasz robisz sobie test czy tam adaptujesz robisz sobie małą wycieczkę i znowu sprawdzasz błędy. A tak to jak teraz jest małe zamieszanie. No ale jak będzie spokój to brawo dla ciebie i szerokiej drogi :)

Opublikowano
52 minuty temu, pimpam napisał:

No to żeby mieć pewność to najpierw sprawdzasz błędy, kasujesz jak są, potem zdejmujesz naprawiasz, składasz robisz sobie test czy tam adaptujesz robisz sobie małą wycieczkę i znowu sprawdzasz błędy. A tak to jak teraz jest małe zamieszanie. No ale jak będzie spokój to brawo dla ciebie i szerokiej drogi :)

Na razie nic już nie dotykam. Po prostu będę jeździł i co jakiś czas sprawdzę błędy. Mam nadzieje, że będzie OK

Opublikowano

A więc tydzień pojeździłem co prawda nie długie odcinki, ale jak na razie na wielki plus czyszczenie. 0 błędów :)

Opublikowano
5 minut temu, resiak82 napisał:

A więc tydzień pojeździłem co prawda nie długie odcinki, ale jak na razie na wielki plus czyszczenie. 0 błędów :)

Dla kolegów, którzy mają błąd 4892. U mnie pomogło rozruszanie tego białego plastyku lewo, prawo i dosyć konkretne dmuchanie z kompresora w to. Tam lubi zbierać się olej, a więc jest dobrze go dobrze potraktować powietrzem. Błąd wychodzi przez to, że ta zębatka lubi się zawieszać i nie wracać do swojego położenia. Mi jak na razie to pomogło.

20170216_173525.thumb.jpg.5828fd332361de2a0c7af4af4a79c53e.jpg

Opublikowano

Panowie a jak wygląda sprawa z czyszczeniem EGR i przepustnicy w BPW bo zamierzam jechać na korektę softu i przed tym chciał bym ogarnąć czyszczenie układu paliwowego i jego smarowanie poprzez preparat oraz wymianę filtrów ale również przy okazji grzebania przy silniku wypadało by zajrzeć do egr i przepustnicy aby tam przeczyścić bo zapewne dbanie o czystośc w tych częsciach znacznie wydłuży ich zywot

Opublikowano

Panowie, po wymianie EGRa na nowy wywala mi błąd jak na zdjęciu, pojawia się tylko przy uruchomieniu silnika po dłuższym postoju (np z rana) - macie jakiś pomysł?6f5a281578d362e35d1cdb0fa60780c8.jpg

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
8 godzin temu, miszaGSXR napisał:

Panowie, po wymianie EGRa na nowy wywala mi błąd jak na zdjęciu, pojawia się tylko przy uruchomieniu silnika po dłuższym postoju (np z rana) - macie jakiś pomysł?6f5a281578d362e35d1cdb0fa60780c8.jpg

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka
 

Może się mylę ale chyba powinieneś zrobić adaptacje egr w VCDSie

Opublikowano

Jestem już po czyszczeniu egr oraz przepustnicy, pacjent ma nabite 300tys. km. Przepustnica wyglądała bardzo dobrze egr troszkę górzej( gdzieniegdzie po 3mm nagaru).  Koła zębate w stanie BDB - 0 płynów w środku (delikatnie dodałem preparatu do kol zębatych).  Martwił mnie tylko kolektor, który był bardzo suchy i tam czułem już, że na ściankach jest dużo nagaru/sadzy. Wyciągać go? Taka sama robota?  Błąd lub auto może po Nim nie odpalić?  

 

Pytanie - po uruchomieniu zapłonu odczekalem 30s i odpaliłem auto. Zgasł po 2sek. Ponowną próba skończyła się mieleniem 10s i auto zaczęło normalnie chodzić. Powód - zbyt duża dawka tlenu w układzie przez demontaż zaworu zgadza się?

Opublikowano
Może się mylę ale chyba powinieneś zrobić adaptacje egr w VCDSie

No i niestety - pomimo ponownej adaptacji błąd nadal wraca :(

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Witam! U siebie tez jestem po zabiegu. Wszystko ok ladnie poszlo. Tylko bede musial jeszcze raz to uczynic wraz z wymiana tych uszczelek. Ktos mozliwe , ze kiedys czyscil i zle je wyciagal. Tyle sie naszukalem i nie wiem juz ktore uszczelki kupic. Podacie panowie numery obu uszczelek? Tej co w egr jest i tej przy przepustnicy?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Chyba znalazlem. Prosze tylko o potwierdzenie czy to ten zestaw.
03G131547C
03L131547B
069131547D

Do tego pytanie co z uszczelka ktora jest w klapie w srodku ta czerwona gdzie te zebatki są?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano (edytowane)
Dnia 6.05.2017 o 16:36, Miras92 napisał:

Pytanie - po uruchomieniu zapłonu odczekalem 30s i odpaliłem auto. Zgasł po 2sek. Ponowną próba skończyła się mieleniem 10s i auto zaczęło normalnie chodzić. Powód - zbyt duża dawka tlenu w układzie przez demontaż zaworu zgadza się? 

 

Dnia 6.05.2017 o 16:36, Miras92 napisał:

Ja dzisiaj czyściłem egr.a i przepustnice też auto nie chciało mi odpalić.

Ale długo i kilka razy kręciłem rozrusznikiem i za którymś razem zaczęło łapać i odpalilo

 

Edytowane przez DŁuGI a4 AVANT
Opublikowano (edytowane)

Mam problem.
Po czyszczeniu EGR i przepustnicy auto nie odpala. Silnik kręci ale nie chce zaskoczyć. Odkręciłem zawór EGR i zrobiłem test VCDS. Zawór otwierał się minimalnie przy czyszczeniu gdy robiłem to ręcznie w pełnym zakresie zębatek zawór otwierał się dużo więcej. UWAŻAM, że to przez to nie chce odpalić ponieważ się dusi. Co mogłem zrobić nie tak?? Ma ktoś filmik jak otwiera się ten zawór przez test VCDS em ??

Edytowane przez kotu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...