Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Kangury podczas ruszania na rozgrzanym silniku, 1.9 tdi AVF


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam Panowie, problem co prawda dotyczy Passata 3bg ale silnik AVF 1.9 tdi więc to bliźniaczy pojazd.

Otóż, na dobrze rozgrzanym silniku (najczęściej podczas dłuższej jazdy w korkach) autko dławi się podczas ruszania, tj. szarpie i pojawiają się tzw. kangury, co znacznie utrudnia sprawny start, a szybkie włączenie się do ruchu staje się praktycznie niemożliwe. Po dłuższej jeździe budą tak telepie jakby auto zastanawiało się czy zgasnąć czy wystrzelić do przodu, znacznie zmniejsza to dyskomfort jazdy a czasami bywa nawet niebezpieczne.

Problem występuje TYLKO wtedy gdy:

-silnik jest rozgrzany do 90st.C

-przez dłuższy czas jadę w korku

-próbuję ruszyć z jedynki, lub na wstecznym (ruszając z dwójki problem praktycznie nie występuje)

-w ciepłe dni problem się nasila (choć to może być subiektywne odczucie)

W trasie problemu nie ma. Pompki sprawdzone, wymieniona pompa paliwa, filtr paliwa, sprawdzone przewody podciśnienia, przepływka, koło dwumasowe w stanie bdb

Poszperałem trochę na forum i znalazłem kilka odpowiedzi, dwie z nich planuję sprawdzić w najbliższym czasie, tj. wysprzęglik i docisk sprzęgła.

Zakładam nowy temat ponieważ może ktoś miał identyczny problem i mógłby coś podpowiedzieć.

Dzięki !

Edytowane przez astronaut
Opublikowano

sprawdz kolego zawor egr, byc moze po dluzszej jezdzie w cyklu miejskim delikatnie sie przycina w pozycji otwartej i dusi silnik spalinami

Opublikowano

co ma egr do szarpania :naughty: z tego co zrozumiałem masz problem ze sprzegłem ??? jesli tak to musisz je delikatnie przypalić i na pewien okres powinno pomóc, ja tak jezdze juz 2 lata choć jesli ktos nie umiejetnie obchodzi sie ze sprzegłem moze rozleciec sie po 2 mesiącach.

Opublikowano

Sprzęgło kaput

Opublikowano

Czasami nowe sprzęgła tak maja, kiedyś wymieniłem tarcze w golfie 1.9, gość przyjechał po tygodniu z pretensjami ze niby wsadziłem stare sprzęgło, godzina katowania i palenia sprzegla i objawy przeszły.

Opublikowano (edytowane)

Posadź kogoś za fajerę, niech zaciągnie ręczny i prubuje ruszyć do przodu, jak i do tyłu . A Ty stojąc z boku obserwuj poduchy silnika, może któraś jest luźna na mocowaniu, albo zerwana / wylana .

Najlepiej by było przeprowadzić tą próbę na kanale, obserwując poduchy od dołu :hi:

Jak poduchy OK, to sprzęgło winowajcą :naughty:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Poduszki silnika były wymieniane w zeszłym roku więc odpadają.

Dzięki Pany za odpowiedzi, natomiast muszę dodać, że innych objawów zużycia sprzęgła nie ma, tj. nie ślizga się, na zimnym ruszam bez problemów, biegi wchodzą normalnie itp.

Gdzieś czytałem że przy takich objawach (tj. kangury na rozgrzanym) wystarczy wymienić docisk sprzęgła. Prawda to?

Opublikowano

Mowie ci ze musisz je przypalić.

Opublikowano

Kolego wyjaśnij mi jak to ma pomóc.

Pytam poważnie, później spróbuję przypalić delikatnie natomiast chodzi mi z teoretycznego punktu widzenia, dlaczego to pomoże?

Opublikowano

ja to mialem w passacie kiedys po wymianie sprzegla i docisku problem zniknal, tarcza byla powyginana i w jednym miejscu peknieta,z mojego doswiadczenia (rozebrac i sprawdzic tarcze sprzegla i docisk)

Opublikowano

Jesli cos jest nie tak to i tak masz do wymiany komplet wiec mało masz do stracenia. Nie wiem co sie dokładnie dzieje ale testowałem to na własnej skórze i pomogło.

Opublikowano

No ale ty przecież nie wymieniałeś sprzegła ?

Opublikowano

Wymieniałem w golfie 4 i tam taki manewr załatwił sprawę.

Opublikowano

Chodziło mi o astronaute. Bo jesli nie jest to nowe sprzegło i chodziło dobrze do tej pory to nie czepiał bym sie go.

Opublikowano

Mam to samo w swoim awx jak silnik się dobrze rozgrzeje to zaczyna się problem z ruszaniem, najgorzej ze świateł trzęsie aż całą budą, jedyne lekarstwo na ten problem to wymiana docisku ewentualnie jak kolega wyżej przypalenie sprzęgła sam tak robię co jakiś czas i jest ok

Opublikowano

Przyznam, że trochę sceptycznie podchodziłem do tematu, ale wczoraj delikatnie przyjarałem sprzęgło i... kangury zniknęły* :D dzięki panowie

*nie zmienia to faktu że już szykuję $$$ na nowy komplet

Opublikowano

Jeśli bedziesz umiejętnie jeździł to wytrzyma jeszcze długo.

Opublikowano (edytowane)

Przyznam, że trochę sceptycznie podchodziłem do tematu, ale wczoraj delikatnie przyjarałem sprzęgło i... kangury zniknęły* :D dzięki panowie

*nie zmienia to faktu że już szykuję $$$ na nowy komplet

Przypalenie pomaga też czasami na objaw ślizgającego się sprzęgła :decayed:

Sześć lat temu kupiłem komplet, dwumas ze sprzęgłem, bo moje z przebiegiem lekko ponad 50 kkm , po zapodaniu programu zaczęło się podślizgiwać :naughty:

Zanim je wymieniłem to podczas wyciągania ciężarówki z zaśnieżonego parkingu, lekko go przypaliłem i następnego dnia ździwko , przestało się ślizgać :kox: .

To kupione rdzewieje w garażu , a stare w międzyczasie kilka razy przypalane jeździ w aucie do dzisiaj :P:decayed:

Tak że zanim się wymieni sprzęgło warto spróbować , nie ma nic do stracenia :)

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano (edytowane)

Też to wszystko mam na rozgrzanym przy 1 i R.Właśnie biorę klamoty dwumas, sprzęgło, docisk, wysprzeglik i zobaczymy co to zmieni i jak ori wygląda.

Edytowane przez POWER-KRIS
Opublikowano (edytowane)

Przez te kangury pozrywa poduszki pod silnikiem i skrzynią lepiej wymienić komplet bo kosz naprawy rośnie. Szarpanie wpływa też na zerwanie sprzęgła sprężarki klimatyzacji typ z denso ze sprzęgłem gumowym.

Edytowane przez Duch^

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...