Skocz do zawartości
IGNOROWANY

hybrydowe turbo AVF


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dyskusja zakończona?

Wnioski?

Więc co konkretnie trzeba zrobić z turbo od AVF aby zwiększyć wydajność a nadal mieć P&P?

Mnie właśnie takie rozwiązanie interesuje. 180/380 pęknie i będzie płasko czy tylko cyferki będą?

wysłane z Commodore 64

Opublikowano

Wyslac turbo do osoby ktora regeneruje, roztoczy co trzeba, wiekszy srodek wlozy i bedzie gralo ;)

Ew. BRD uzywka P&P, tylko trzeba liczyc sie z gwaltownym wstawaniem.

Opublikowano

jak zabieg ograniczy się tylko do rozwiercenia możesz (nie musisz) stracić trochę dołu, dobrze jest mieć lżejsze koło kompresji, dół wtedy może być lepszy a dynamika ulegnie poprawie w całym zakresie. większe turbo = więcej powietrza, zyskasz na górze co bez korekty dołu i środka może Ci zrobić liniową charakterystykę.

Opublikowano

Czy lżejsze koło kompresji jest zawsze kute? W przypadku AVF jakie konkretnie koła wchodzą? Z jakich silników. No i jeśli chodzi o kute koło to jest robione na wzór konkretnej turbiny czy to wydumka cnc?

wysłane z Commodore 64

Opublikowano

Ja mam u siebie hybryde. Jak dobrze pamietam rozmawialismy przez pw. Mam koło kompresji CNC i rozwiert oczywiscie. Wstaje ładnie z dołu.

Opublikowano

Właśnie miałem dzwonić do Ciebie bo chciałbym w akcji to zobaczyć i o szczegółach pogadać ale ciągle brak czasu

wysłane z Commodore 64

Opublikowano (edytowane)

Kute aluminium frezowane na obrabiarkach CNC (billet) jest trwalsze, lżejsze (szybszy spool) i lepiej wstaje niż koło lane / odlewane.

hhx5x85ypc1i.jpg

Nawet w polskiej sieci macie dość sporo do poczytania na ten temat.

Kolegów proszę o nie spamowanie mojej PW, nie jestem z branży nie robię turbin.

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano (edytowane)

Dokładając do dyskusju nikt nie wspomniał co możemy zyskać dzięki wymianie nawet samego koła kompresji,

Koło znacznie mniej męczy się podczas pracy, jest znacznie mocniejsze na uszkodzenia związane z obciążeniem materiału (budowane zawsze z jednego bloku aluminium), odporne na zwiększony naciski ciśnienia co pozwala na uzyskanie lepszych ciśnień przy mniejszych obrotach.

W mapach można przygotować więc bardziej agresywną pracę sprężarki niż na seryjnym kole

Niższe EGT, w wielu przypadkach ma to wielkie znaczenie

Lepsza wydajność paliwowa

Dla porównania mapa z pomiaru tej samej sprężarki, bez frezowania, wymiana sałemgo koła kompresji

Billet%20Vs%20Cast%20Compressor%20Wheel%

W wielu przypadkach hybryda może wyjść taniej niż jakieś dobite turbo. Montaż zawsze p&p więc z góry odchodzą nam też problemy z wysterowaniem, co przy dzikich konstrukcjach się zdaża :-)

Wadą może być jedynie to, że rzeczywiście w przypadku frezowania muszli i zmianach w geometrii możemy stracić dół, przesunie się on nam o 100-250rpm, ale to też zależy od modyfikacji i wielkości fabrycznej, a dalej siły kinetycznej spalin jaką jest w stanie wygenerować silnik.

PS> chciałem jeszcze tylko dodać, że nie każdy producent kół kompresji produkuje je lżejsze od seryjnych ! Te lżejsze są zawsze zdecydowanie droższe. Z tąd również może brać się zła opinia na temat hybryd. Aluminiowe koła zawsze są kute by wytrzymać przeciążenia naciskające na wirnik

Edytowane przez QaDo
Opublikowano

W końcu jakieś konkrety...

Kute koło kompresji jest robione na wzór seryjnego, seryjnego z innego turbo czy to jakaś wydumka?

wysłane z Commodore 64

Opublikowano (edytowane)

Zapomniałem dodać, że wiele turbin ogólnie prawidłowo nazywa się hybrydami po przeszczepach i tak wygląda obecnie większośc hybryd - muszle z większego modelu bez dodatkowych modyfikacji. Co za tym idzie wiadomo,

Jak się robi hybrydę to podstawa turbo doprowadzić do stanu nowości i na końcu je ustawić i zbadać.

Koła mają różne wzory i typy, wiadomo wpływ na to ma wielkość, mniejsze w większości są podobne, mogą różnić się jedynie początkiem koła kierującego (od strony VTG) lub samym wykończeniem. W każdym bądź razie większość typów ma bardziej zoptymalizowany wzór co pozwala na lepsze sprężanie. mniejsze turbiny pracujące na niższym ciśnieniu mają wirnik niemalże prosty bez większych wypukleń czy nachyleń co nie pozwala na uzyskanie większego ciśnienia (wzrost RPM sprężarki jest już tak duży, że puchnie, a efektywnośc leci na łeb)

VTG.jpg

Różnią się jednak od seryjnych, wzory opracowują fabryki zajmujące się ich produkcją, kwestia badań i ulepszeń oraz tego, co oczekuje klient. Występują i w oparciu o jakieś standardowe serie garetta, ale są bardziej nachylone. Zbyt agresywny kształt naraziłby wirnik na obciążenia więc większych odchyleń od "norm" nie ma. Ale prawdę mówiąc, jest już w czym przebierć.

Edytowane przez QaDo
Opublikowano

Ktoś chciał wykres hybrydy,

wfijaoxb.jpg

Ale co siedzi w środku nie jestem wstanie powiedzieć bo to mod poprzedniego właściciela i jeśli data w aparacie była dobrze ustawiona to turbinka jest od końca 2011,

ja kupiłem auto w 2013 roki i do chwili obecnej zrobiłem 60tyś, jedyna usterka jak wystąpiła to jadąc na autostradzie ciśnienie zrzuciło węza z intercoolera, ale założyłem obejmy SBG i śmiga .

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Odkop. Posiada ktoś turbo z AWX/AVF po kompletnej przeróbce na wnętrzności ARL, czyli: gruby wałek, koło kompresji oraz wirnik z ARL, muszle rozwiercone i to wszystko złożone na częściach Meletta? Mam seryjne GT1749VA nadające się do regeneracji i rozważam ją w taki sposób przerobić. Mile widziany log dynamiczny 011.

Opublikowano

leci druciarstwem nie hybrydą.

Opublikowano (edytowane)

Kolego daros miesiac temu regenerowalem turbo GT1749 i decyzja padla na zdobienie hybrydy jak w twoim opisie ( czyli wnetrzności pod ARL) turbo wstaje o 250 obrotow później. Dziala wysmienicie a sama turbinka dorzucila pare kucyków wiecej xd ]Ps zrobie loga podesle

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Adam Krupa
Opublikowano (edytowane)

ja mam teoretycznie takie cudo, ale nie wiem czy jest się czym chwalić.

Poniżej wykres.

Sami oceńcie, chętnie poczytam wypowiedzi.

tnCnbZY.jpg

Edytowane przez Denis
Opublikowano (edytowane)

Udalo sie znaleść wykresik. Sama turbina dala 20 KM wiecej reszta to zasługa tunera xd autko swietnie chodzi.

Na pytanie czy warto robic to tak tylko zeby robili to ogarnieci ludzie.

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Adam Krupa
Opublikowano (edytowane)

Kolego daros miesiac temu regenerowalem turbo GT1749 i decyzja padla na zdobienie hybrydy jak w twoim opisie ( czyli wnetrzności pod ARL) turbo wstaje o 250 obrotow później. Dziala wysmienicie a sama turbinka dorzucila pare kucyków wiecej xd ]Ps zrobie loga podesle

to obok hybrydy nawet nie stało...

ale nie wiem czy jest się czym chwalić.

nie ma.

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano

ale nie wiem czy jest się czym chwalić.

nie ma.

Sądzisz że program słaby?

Opublikowano (edytowane)

pisałem o sprężarce

soft hmm IMHO jak wtryski zdrowe to wynik bardzo przeciętny z T ARL 190 z groszem w zasięgu.



Sama turbina dala 20 KM wiecej reszta to zasługa tunera xd autko swietnie chodzi.

200 ps / 400nm wypluwa zdrowy ARL bez ingerowania w mechanikę. Ja miałem ~340nm na GT16 w BKC.

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano (edytowane)

pisałem o sprężarce

soft hmm IMHO jak wtryski zdrowe to wynik bardzo przeciętny z T ARL 190 z groszem w zasięgu.

Sama turbina dala 20 KM wiecej reszta to zasługa tunera xd autko swietnie chodzi.

200 ps / 400nm wypluwa zdrowy ARL bez ingerowania w mechanikę. Ja miałem ~340nm na GT16 w BKC.

przecież to AWX... jesli wynik nie jest przekłamany to wydajnosć BRD z lepszym dołem....

czemu piszesz że hybryda AWX z bebechami ARL to "obok hybrydy nawet nie stało" a co to jest jak nie hybryda? Kiedys takie twory oceniali na wydajnosc 190km przy stabilnym 1,7bara... Dobrze zrobiona hybrydka w takim zestawieniu zła nie jest, ale sam drugi raz bym sie nie zdecydował, poniewaz za niewiele większą kase jest niezły wybór turbin o lepszych mozliwosciach.

Edytowane przez Kowi87

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...