elmer80 Opublikowano 2 Lipca 2015 Opublikowano 2 Lipca 2015 Dyskusja zakończona? Wnioski? Więc co konkretnie trzeba zrobić z turbo od AVF aby zwiększyć wydajność a nadal mieć P&P? Mnie właśnie takie rozwiązanie interesuje. 180/380 pęknie i będzie płasko czy tylko cyferki będą? wysłane z Commodore 64
Gaszka Opublikowano 3 Lipca 2015 Opublikowano 3 Lipca 2015 Wyslac turbo do osoby ktora regeneruje, roztoczy co trzeba, wiekszy srodek wlozy i bedzie gralo Ew. BRD uzywka P&P, tylko trzeba liczyc sie z gwaltownym wstawaniem.
marcin4x4 Opublikowano 6 Lipca 2015 Opublikowano 6 Lipca 2015 jak zabieg ograniczy się tylko do rozwiercenia możesz (nie musisz) stracić trochę dołu, dobrze jest mieć lżejsze koło kompresji, dół wtedy może być lepszy a dynamika ulegnie poprawie w całym zakresie. większe turbo = więcej powietrza, zyskasz na górze co bez korekty dołu i środka może Ci zrobić liniową charakterystykę.
elmer80 Opublikowano 22 Lipca 2015 Opublikowano 22 Lipca 2015 Czy lżejsze koło kompresji jest zawsze kute? W przypadku AVF jakie konkretnie koła wchodzą? Z jakich silników. No i jeśli chodzi o kute koło to jest robione na wzór konkretnej turbiny czy to wydumka cnc? wysłane z Commodore 64
Krzycho81 Opublikowano 17 Sierpnia 2015 Opublikowano 17 Sierpnia 2015 Ja mam u siebie hybryde. Jak dobrze pamietam rozmawialismy przez pw. Mam koło kompresji CNC i rozwiert oczywiscie. Wstaje ładnie z dołu.
elmer80 Opublikowano 17 Sierpnia 2015 Opublikowano 17 Sierpnia 2015 Właśnie miałem dzwonić do Ciebie bo chciałbym w akcji to zobaczyć i o szczegółach pogadać ale ciągle brak czasu wysłane z Commodore 64
marcin4x4 Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Opublikowano 18 Sierpnia 2015 (edytowane) Kute aluminium frezowane na obrabiarkach CNC (billet) jest trwalsze, lżejsze (szybszy spool) i lepiej wstaje niż koło lane / odlewane. Nawet w polskiej sieci macie dość sporo do poczytania na ten temat. Kolegów proszę o nie spamowanie mojej PW, nie jestem z branży nie robię turbin. Edytowane 18 Sierpnia 2015 przez marcin4x4
QaDo Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Opublikowano 18 Sierpnia 2015 (edytowane) Dokładając do dyskusju nikt nie wspomniał co możemy zyskać dzięki wymianie nawet samego koła kompresji, Koło znacznie mniej męczy się podczas pracy, jest znacznie mocniejsze na uszkodzenia związane z obciążeniem materiału (budowane zawsze z jednego bloku aluminium), odporne na zwiększony naciski ciśnienia co pozwala na uzyskanie lepszych ciśnień przy mniejszych obrotach. W mapach można przygotować więc bardziej agresywną pracę sprężarki niż na seryjnym kole Niższe EGT, w wielu przypadkach ma to wielkie znaczenie Lepsza wydajność paliwowa Dla porównania mapa z pomiaru tej samej sprężarki, bez frezowania, wymiana sałemgo koła kompresji W wielu przypadkach hybryda może wyjść taniej niż jakieś dobite turbo. Montaż zawsze p&p więc z góry odchodzą nam też problemy z wysterowaniem, co przy dzikich konstrukcjach się zdaża :-) Wadą może być jedynie to, że rzeczywiście w przypadku frezowania muszli i zmianach w geometrii możemy stracić dół, przesunie się on nam o 100-250rpm, ale to też zależy od modyfikacji i wielkości fabrycznej, a dalej siły kinetycznej spalin jaką jest w stanie wygenerować silnik. PS> chciałem jeszcze tylko dodać, że nie każdy producent kół kompresji produkuje je lżejsze od seryjnych ! Te lżejsze są zawsze zdecydowanie droższe. Z tąd również może brać się zła opinia na temat hybryd. Aluminiowe koła zawsze są kute by wytrzymać przeciążenia naciskające na wirnik Edytowane 18 Sierpnia 2015 przez QaDo
elmer80 Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Opublikowano 18 Sierpnia 2015 W końcu jakieś konkrety... Kute koło kompresji jest robione na wzór seryjnego, seryjnego z innego turbo czy to jakaś wydumka? wysłane z Commodore 64
QaDo Opublikowano 18 Sierpnia 2015 Opublikowano 18 Sierpnia 2015 (edytowane) Zapomniałem dodać, że wiele turbin ogólnie prawidłowo nazywa się hybrydami po przeszczepach i tak wygląda obecnie większośc hybryd - muszle z większego modelu bez dodatkowych modyfikacji. Co za tym idzie wiadomo, Jak się robi hybrydę to podstawa turbo doprowadzić do stanu nowości i na końcu je ustawić i zbadać. Koła mają różne wzory i typy, wiadomo wpływ na to ma wielkość, mniejsze w większości są podobne, mogą różnić się jedynie początkiem koła kierującego (od strony VTG) lub samym wykończeniem. W każdym bądź razie większość typów ma bardziej zoptymalizowany wzór co pozwala na lepsze sprężanie. mniejsze turbiny pracujące na niższym ciśnieniu mają wirnik niemalże prosty bez większych wypukleń czy nachyleń co nie pozwala na uzyskanie większego ciśnienia (wzrost RPM sprężarki jest już tak duży, że puchnie, a efektywnośc leci na łeb) Różnią się jednak od seryjnych, wzory opracowują fabryki zajmujące się ich produkcją, kwestia badań i ulepszeń oraz tego, co oczekuje klient. Występują i w oparciu o jakieś standardowe serie garetta, ale są bardziej nachylone. Zbyt agresywny kształt naraziłby wirnik na obciążenia więc większych odchyleń od "norm" nie ma. Ale prawdę mówiąc, jest już w czym przebierć. Edytowane 18 Sierpnia 2015 przez QaDo
Jog Opublikowano 29 Września 2015 Opublikowano 29 Września 2015 Ktoś chciał wykres hybrydy, Ale co siedzi w środku nie jestem wstanie powiedzieć bo to mod poprzedniego właściciela i jeśli data w aparacie była dobrze ustawiona to turbinka jest od końca 2011, ja kupiłem auto w 2013 roki i do chwili obecnej zrobiłem 60tyś, jedyna usterka jak wystąpiła to jadąc na autostradzie ciśnienie zrzuciło węza z intercoolera, ale założyłem obejmy SBG i śmiga . 1
daros Opublikowano 15 Marca 2016 Opublikowano 15 Marca 2016 Odkop. Posiada ktoś turbo z AWX/AVF po kompletnej przeróbce na wnętrzności ARL, czyli: gruby wałek, koło kompresji oraz wirnik z ARL, muszle rozwiercone i to wszystko złożone na częściach Meletta? Mam seryjne GT1749VA nadające się do regeneracji i rozważam ją w taki sposób przerobić. Mile widziany log dynamiczny 011.
Adam Krupa Opublikowano 24 Marca 2016 Opublikowano 24 Marca 2016 (edytowane) Kolego daros miesiac temu regenerowalem turbo GT1749 i decyzja padla na zdobienie hybrydy jak w twoim opisie ( czyli wnetrzności pod ARL) turbo wstaje o 250 obrotow później. Dziala wysmienicie a sama turbinka dorzucila pare kucyków wiecej xd ]Ps zrobie loga podesle Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka Edytowane 24 Marca 2016 przez Adam Krupa
Denis Opublikowano 24 Marca 2016 Opublikowano 24 Marca 2016 (edytowane) ja mam teoretycznie takie cudo, ale nie wiem czy jest się czym chwalić. Poniżej wykres. Sami oceńcie, chętnie poczytam wypowiedzi. Edytowane 24 Marca 2016 przez Denis
Adam Krupa Opublikowano 24 Marca 2016 Opublikowano 24 Marca 2016 (edytowane) Udalo sie znaleść wykresik. Sama turbina dala 20 KM wiecej reszta to zasługa tunera xd autko swietnie chodzi. Na pytanie czy warto robic to tak tylko zeby robili to ogarnieci ludzie. Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka Edytowane 27 Marca 2016 przez Adam Krupa
marcin4x4 Opublikowano 24 Marca 2016 Opublikowano 24 Marca 2016 (edytowane) Kolego daros miesiac temu regenerowalem turbo GT1749 i decyzja padla na zdobienie hybrydy jak w twoim opisie ( czyli wnetrzności pod ARL) turbo wstaje o 250 obrotow później. Dziala wysmienicie a sama turbinka dorzucila pare kucyków wiecej xd ]Ps zrobie loga podesle to obok hybrydy nawet nie stało... ale nie wiem czy jest się czym chwalić. nie ma. Edytowane 24 Marca 2016 przez marcin4x4
Denis Opublikowano 24 Marca 2016 Opublikowano 24 Marca 2016 ale nie wiem czy jest się czym chwalić.nie ma. Sądzisz że program słaby?
marcin4x4 Opublikowano 24 Marca 2016 Opublikowano 24 Marca 2016 (edytowane) pisałem o sprężarce soft hmm IMHO jak wtryski zdrowe to wynik bardzo przeciętny z T ARL 190 z groszem w zasięgu. Sama turbina dala 20 KM wiecej reszta to zasługa tunera xd autko swietnie chodzi. 200 ps / 400nm wypluwa zdrowy ARL bez ingerowania w mechanikę. Ja miałem ~340nm na GT16 w BKC. Edytowane 24 Marca 2016 przez marcin4x4
Kowi87 Opublikowano 24 Marca 2016 Opublikowano 24 Marca 2016 (edytowane) pisałem o sprężarce soft hmm IMHO jak wtryski zdrowe to wynik bardzo przeciętny z T ARL 190 z groszem w zasięgu. Sama turbina dala 20 KM wiecej reszta to zasługa tunera xd autko swietnie chodzi. 200 ps / 400nm wypluwa zdrowy ARL bez ingerowania w mechanikę. Ja miałem ~340nm na GT16 w BKC. przecież to AWX... jesli wynik nie jest przekłamany to wydajnosć BRD z lepszym dołem.... czemu piszesz że hybryda AWX z bebechami ARL to "obok hybrydy nawet nie stało" a co to jest jak nie hybryda? Kiedys takie twory oceniali na wydajnosc 190km przy stabilnym 1,7bara... Dobrze zrobiona hybrydka w takim zestawieniu zła nie jest, ale sam drugi raz bym sie nie zdecydował, poniewaz za niewiele większą kase jest niezły wybór turbin o lepszych mozliwosciach. Edytowane 24 Marca 2016 przez Kowi87
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się