matich Opublikowano 1 Czerwca 2015 Opublikowano 1 Czerwca 2015 Witam Mam problem z silnikiem AWX w mojej A4, bardzo często jest ostatnio problem z odpalaniem, nie pali na dotyk jak miesiąc temu, przejadę krótką trasę, zgaszę silnik, wracam za 5 minut i nie odpali na dotyk, trzeba kilka razy zakręcić, Co zostało zrobione i nie pomogło: vag - żadnych błędów, czasami wyskakiwał brak kominikacji z licznikiem jako nie występujący wymieniłem uszczelki pompowtrysków, na jednym była uszkodzona sprawdziłem korekcje vagiem i tak to są (0,5) - (-0,4) - (1,6) - (0,3) Sprawdzona pompka wstępna - działa jak należy wymieniony filtr paliwa na man wraz z zaworkiem Co może być, oddawać pompki do sprawdzenia? czy czepiać się pompy tandemowej
Tyrath Opublikowano 1 Czerwca 2015 Opublikowano 1 Czerwca 2015 A może po prostu alternator albo akumulator ci się kończy. Przy krótkim dystansie nie nadąża podładować aku i stąd ten problem. Zanim zabierzesz sie za pompki sprawdź to, może zaoszczędzisz trochę grosza
matich Opublikowano 1 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 1 Czerwca 2015 (edytowane) Akumulator jest na pewno ok, samochód kręci idealnie, - sam akumulator ma rok i jest z centry, alternator daje po zapaleniu 14,2v więc ładowanie jest Sprawdziłem bipy - są strasznie niskie -7, 14, 8, 3 Edytowane 2 Czerwca 2015 przez matich
Tajfun211 Opublikowano 12 Czerwca 2015 Opublikowano 12 Czerwca 2015 Kolejna potencjalna przyczyna: Spróbuj powiązać czy przypadłość jest powiązana z temperaturą silnika przy jakiej odpalasz. Mimo że akumulator dość świeży to może sobie nie radzić z rozpędzeniem zużytych podzespołów do odpowiedniej prędkości obrotowej przy której podawane jest paliwo na ciepłym silniku. Jak jest ciepły (>70 stopni) to rozrusznik musi go rozkręcić aż do 280 RPM aby komputer podał paliwo na wtryski. Tak jest ustawiona mapa aby nie męczyć dwumasy. Tylko jak temperatura jest poniżej 20 stopni to paliwo jest od razu podawane i pali od razu. Poniżej konkrety dla EDC16 ale u Ciebie powinno to podobnie wyglądać:
matich Opublikowano 4 Lipca 2015 Autor Opublikowano 4 Lipca 2015 dokładnie okazało się że czujnik temperatury przy 100 na liczniku pokazał 70 na silniku, do tego znajomy w aso żartobliwie powiedział żeby zmienić włącznik świateł albo zapalać na postojówkach, włącznik wymieniony i pali od strzału, czujnik też kupiłem nowy w aso i już założyłem Problem rozwiązany - można powiedzieć że coś tam powoduje włącznik
lukaszooo Opublikowano 5 Lipca 2015 Opublikowano 5 Lipca 2015 Problem z włącznikiem jest znany bardziej dla B5 niż B6 ale jak widać inżynierowie tego nie poprawili.
silnik Opublikowano 5 Lipca 2015 Opublikowano 5 Lipca 2015 Pozwolę sobie opisać mój problem w tym temacie. Od 1,5 roku ( od kupna) zmagam sie ze źle zapalajacym motorem tylko na ciepłym ( gorącym) silniku kilka minut po zgaszenia i znowu zapaleniu. Trzęsie motorem i dwumasą że aż strach i wstyd, trwa to ok 1-2 sekundy i nie jest to za każdym razem ( raz lepiej raz gorzej). Co zrobiłem: Rozrusznik zregenerowany Akumulator wymieniony Filtry wszystkie wymienione Czyszczone pompowtryski Liqui Molly 5140 Vcds nic nie pokazuje Mapa startowa zrobiona wraz z programem, logami hamownią u kolegi "Daron7" Wył. Egr i przeplywka Podmienialem czujnik położenia wału Synchronizacja wałków zrobiona Włącznik świateł podmieniony Już nie mam pomysłu co zrobic, myślałem nad regeneracja pompek ale to duży koszt i nie wiadomo czy pomoże a nie chce na darmo robić coś co jest dobre. Oczywiście wydam 1000 i więcej ale żeby mieć pewność że pomoże. Może ktoś miał podobny problem i jakoś rozwiązał? Czekam na rozsądne podpowiedzi co jeszcze mogę zrobić bo wstyd żeby Audi tak odpalało:-(
lukaszooo Opublikowano 5 Lipca 2015 Opublikowano 5 Lipca 2015 Zawsze przy takim problemie zaczyna sie od czujnika temperatury płynu, wstaw logi statyczne 01-Engine: grupa 007; 17-Instruments: grupa 003. Jesli to jest ok to test z zostawieniem auta na noc tak aby przód samochodu był wyżej niz tył o ok 20cm.
silnik Opublikowano 5 Lipca 2015 Opublikowano 5 Lipca 2015 Czujnik odpinany, samochód stał pod górkę, bez zmian. Jak napisałem walczę z tym prawie 2 lata i przeczytałem bardzo dużo duzo postow. Jak zimny pali od strzała.
silnik Opublikowano 6 Lipca 2015 Opublikowano 6 Lipca 2015 Jak wrócę z pracy to zrobię. Rozumiem że na ciepłym??
lukaszooo Opublikowano 6 Lipca 2015 Opublikowano 6 Lipca 2015 Robisz dwa na całkowicie zimnym i dwa na rozgrzanym do 90C
silnik Opublikowano 6 Lipca 2015 Opublikowano 6 Lipca 2015 Są logi: Grupa 007: http://vaglog.pl/log_224121.htmlGrupa 007: http://vaglog.pl/log_224120.htmlGrupa 003: http://vaglog.pl/log_224119.htmlGrupa 003: http://vaglog.pl/log_224118.html
silnik Opublikowano 7 Lipca 2015 Opublikowano 7 Lipca 2015 (edytowane) czujnik jak i termostat masz sprawne. a problem pozostaje Wymienię uszczelki pompowtrysków, może pomoże Edytowane 7 Lipca 2015 przez silnik
matich Opublikowano 13 Lipca 2015 Autor Opublikowano 13 Lipca 2015 No ja miałem wymienione te uszczelki i powiem ci że auto lepiej zaczęło palić i zbierać się, jak wyciągnąłem pompki to na dwóch widać było że uszczelki już padają
Dudley Opublikowano 27 Lipca 2015 Opublikowano 27 Lipca 2015 Witajcie. Ja mam podobny problem . Niedawno zakupiłem A4 B6 TDI AVF 131km 2004r i na zimnym pali od strzała a jak się zagrzeje to trudno go odpalić muszę go trochę przytrzymać a trzęsie się przy odpaleniu . Macie jakieś rozwiązanie tej przypadłości ? o włączniku świateł też już czytałem ale to nie to. Nie wiem co z tym zrobić. Proszę o pomoc.
silnik Opublikowano 29 Lipca 2015 Opublikowano 29 Lipca 2015 Witam ponownie. Wymieniłem gumki lecz mam wyrobionę gniazda i chyba to dlatego niewiele pomogło. Lepiej odpala lecz nie idealnie. Zastanawiaja mnie bipy które wraz ze wzrostem obrotów ( do 3000/min) bipy spadają do - 20 na pierwszym cyl. Wcześniej miałem na 1 na minusie teraz podeszły na plus ale dlaczego spadają ?? Logi po remoncie http://vaglog.pl/log_226787.html
hidden22 Opublikowano 29 Lipca 2015 Opublikowano 29 Lipca 2015 witam. jakie sa objawy zuzytych oringow na pompowtryskach?
piotrsob1 Opublikowano 30 Lipca 2015 Opublikowano 30 Lipca 2015 Witam ponownie. Wymieniłem gumki lecz mam wyrobionę gniazda i chyba to dlatego niewiele pomogło. Lepiej odpala lecz nie idealnie. Zastanawiaja mnie bipy które wraz ze wzrostem obrotów ( do 3000/min) bipy spadają do - 20 na pierwszym cyl. Wcześniej miałem na 1 na minusie teraz podeszły na plus ale dlaczego spadają ?? Logi po remoncie http://vaglog.pl/log_226787.html BIP-y na minusie oznaczają że zawór w pompowtryskiwaczu zamknął się szybciej niż zakłada sterownik, przy wartości na plusie oznacza to że zamykanie trwało dłużej Sytuacja taka jak na logu który wrzuciłeś najprawdopodobniej oznacza problem z zaopatrywaniem pompek w paliwo, szczególnie na pierwszym cylindrze Na mojego nosa padło uszczelnienie pompowtryskiwacza od strony cylindra i gazy spalinowe przedostają się do szyny paliwowej w głowicy, albo jakieś mikropęknięcie głowicy ( w tym silniku to raczej mała szansa ) witam. jakie sa objawy zuzytych oringow na pompowtryskach? Właśnie takie jak opisałem wyżej, poza tym telepanie silnikiem na biegu jałowym po krótkiej równej pracy i problemy z porannym odpalaniem / nierówną pracą przez chwilę po odpaleniu
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się