Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

2 problemy- mechanicy rozkładają ręce. Pomocy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,

Mam 2 duże problemy z moim Audi A4 B5 97r. 1.8 Avant prawdopodobnie ADR . PB + LPG . Jeżeli ktoś z was będzie miał jakieś pomysły na rozwiązanie będę bardzo wdzięczny.

1. Samochód przy pierwszym odpaleniu po postoju dłuższym niż 7-8h (rano lub po pracy) , odpala wchodzi na 300-500 obrotów ksztusi się ok 5 sekund i gaśnie , lub niekiedy wciskając pedał gazu uda mi się go wkręcić wyżej ( ponad 1000 obrotów ) po czym już chodzi normalnie. Jeżeli zgaśnie to przy drugim odpaleniu też chodzi normalnie. W czasie jazdy zero problemów. Uprzedzę że na pewno nie jest to klasyczny błąd IMO w B5.

Trochę o aucie : nowy rozrząd , nowa pompa wody , przepustnica adaptowana wczoraj oraz diagnostyka komputerowa wczoraj ( nie pomogło ), olej nowy , komputer nie wyrzuca żadnych błędów. Myślałem że może prewencyjnie wymienię filtr paliwa , świece , kable ale to może być kasa w błoto nie wiem czy to może mieć wpływ ? Bardzo proszę o pomoc...

2. Przy hamowaniu na skrzyżowaniach, stopach itp gdy hamują na wciśniętym sprzęgle włącza się ABS prawdopodobnie jest charakterystyczny odgłos i czuję drgania na hamulcu i tak za każdym razem. Jeżeli hamuję bez sprzęgła np jadąc 80 chce zwolnić do 60 wciskam hamulec i nie dzieje się nic sytuacja ma miesjce tylko przy dojeżdzaniu do stopów , ustępów itp. czyli sprzęgło + hamulec i wbijam 1 bieg. Dodam bo to może być powiązane że przy prędkości 100km/h gdy zaliczą dziurę w drodzę zapalała się kontrolka ABS i nie gasła , mechanik to wczoraj zniwelował komputerem ale problem pozostał. Sprawdzone klocki , tarcze , okładziny wszystko ok.

Będę wdzięczny za każdą sugestię , naprawdę nie idę na łatwiznę i szukałem dużo w google ale nie znalazłem nic pasującego do moich objawów.

Pomocy .

Opublikowano

KOLEGO A SKĄD jesteś ?

Opublikowano

1. Czujnik wody, kup oryginalny w ASO

2. Ustawienie ktoregos czujnika jest nieprawidłowe.

3. Fajnych macie mechanikow w Kluczborku

Opublikowano

Ja mam dobrego ale w Lublinie ale mechanika zmień

Opublikowano

Sprawdź szczelność reduktora gazu bo wszystko wskazuje na to że puszcza. Tak może być i zalewa bogata mieszanka silnik przez co długo kręci, strzela i nierówno pracuje w pierwszych sekundach pracy. Warto sprawdzić jeszcze sondę.

Opublikowano

Co do abs to wyglada na to ze albo koronka na piascie jest np uszczerbiona albo czujnik zle odczytuje, tzreba rozebrac kolo i spr.

Opublikowano

Odnośnie ABS to sprawdź czy koronką jest nie uszkodzona i czy czujnik jest dobrze ustawiony. Odległość ma być 0.6 - 0.8mm.

Opublikowano

1. To do sprawdzenia szczelność LPG.

2. Zobacz czy równo ci tarcze starło, czyli czy masz ją napewno równo startą, u mnie jest to samo przy dojeżdżaniu włącza się ABS ale u mnie źle klocki tarczę ścierały :)

Opublikowano

Tarcza i klocki nie mają nic do ABS. Ma znaczenie odległość czujnika od koronki, przewody czujnika i sam czujnik - czyli jego stan.

Opublikowano

Tak to prawda

Opublikowano

jestem z okolic kluczborka rowniez,sluchaj moge ci dac nr do dobrego mechanika. Co do tego abs ze ci swieci moze byc tez sterownik bardzo czesto walniety

Opublikowano (edytowane)

Dziękuje za tak liczne odpowiedzi.

Kolego alex3p - mam nowy oryginalny czujnik założony w grudniu , możliwe że by padł tak szybko ?

LPG także mam nowe na gwarancji ( 9 miesięcy mam ) ale oczywiście jutro podjadę do gazownika bo i tak się wybierałem.

Zapomniałem dopisać a może to ma znaczenie, przy rozpędzaniu od jakiegoś czasu jak dobijam do setki wyłącza się na chwilę LPG , ok 10 sekund miga kontrolka poczym włącza się znowu LPG . Może to jest powiązane ?

Dziękuje za rady odnośnie ABS i poproszę ten numer do mechanika może skorzystam .

Dzięki jeszcze raz.

Słuchajcie edytuje post posłuchałem rady sasiąda żęby pod pompować samochód przed odpaleniem. Zrobiłem tak zapłon -> pedał gazu 2 razy -> zgasiłem zapłon -> i odpaliłem bez problemu... Nie znam się na autach ale wygląda jakby nie dostawał odpowiedniej ilości paliwa ? Ciśnienie za małe ? Jakieś pomysły, sugestie ?

Edytowane przez gonz132
Opublikowano

Mozliwe ze przy jezdzie na gazie z mala iloscia paliwa "oberwala" pompa paliwowa i teraz nie trzyma cisnienia przez co po dluzszym postoju paliwo splywa z ukladu.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Opublikowano (edytowane)

Co do gazu to koledzy dobrze podpowiadają, bierze się to z mixu gazu z benzyna i silnik się po prostu dławi taka mieszanką. Jak dasz mu więcej gazu to dostanie benzyny i będzie chodził. Zaobserwowałem to u siebie nie raz, jak zdusiłem szczególnie zimne auto na gazie, albo zostawiłem zimą na dłużej i po prostu był zimny gaz + benzyna z której pali. Niech gazownik zajrzy czy szczelne wszystko i Ci przy okazji powie od kiedy się przełącza na gaz, bo coś mi się wydaje, że trochę za wcześnie.

A jakie błędy miałeś na komputerze jak Ci się ta kontrolka zapalała? Jest dużo opcji, w B6 np zdziwiłem się jak mi się ABS palił, a to przez czujnik stopu na pedale hamulca i spaloną żarówkę stopu xD dopiero jak mi VAG pokazał błąd i wygooglałem przyczyny spojrzałem na żarówkę i faktycznie to było to.

Uzupełnij profil kolego :)

Edytowane przez rade
Opublikowano (edytowane)

Słuchajcie edytuje post posłuchałem rady sasiąda żęby pod pompować samochód przed odpaleniem. Zrobiłem tak zapłon -> pedał gazu 2 razy -> zgasiłem zapłon -> i odpaliłem bez problemu... Nie znam się na autach ale wygląda jakby nie dostawał odpowiedniej ilości paliwa ? Ciśnienie za małe ? Jakieś pomysły, sugestie ?

Cześć nie chce się czepiać ,ale sąsiadowi nie do końca o to chodziło. Wciskając pedał na wyłączonym silniku nie" pompujesz" w zasadzie nawet na włączonym silniku on w ogóle nie podaje paliwa on tylko reguluje ilość mieszanki. Jeśli już to musisz po pompować pompą paliwa. Pompa paliwa u ciebie jest elektryczna i zaczyna pompować kiedy dostaje napięcie na kostkę. A teraz jak masz to zrobić wsiadasz przekręcasz zapłon ,wyłączasz zapłon i tak ze 4 razy.

Potem odpalasz auto. Jeśli jest lepiej tak jak napisałeś to masz przyczynę. Odpalasz po długim postoju nie ma ciśnienia. Silnik dostaje mało paliwa zanim pompka nie nadrobi to się krztusi. Napisałeś ,że mechanicy rozkładają ręce. Napisz jeszcze co obstawiali to będzie można to wyeliminować.
Drugi problem ,jak już jeden z kolegów już napisał ,że na początek trzeba sprawdzić czujniki i (odległości rezystancje,itp.) .

Powodzenia w naprawach :)
:)

Poprawka

Właśnie może niech ktoś bardziej doświadczony by się wypowiedział bo z tego co tu przeczytałem http://a4-klub.pl/index.php?/topic/315480-cieszko-odpala/napięcie na pompie jest dopiero przy kręceniu rozrusznikiem. Więc takie pompowanko nic nie da

Edytowane przez krystek319
Opublikowano

Mi kiedyś ciężko odpalał gdy miałem uszkodzony regulator ciśnienia benzyny. Najlepiej z kimś zrobić podmiankę na chwilę...

Opublikowano (edytowane)

Witam po dłuższej przerwie. Problemy nie ustąpiły.

Jeżeli chodzi o hamulce mam wymieniony czujnik od ABS i sprawdzoną koronkę piasta , komputer pokazywał uszkodzony czujnik abs.

Po wymianie przy hamowaniu ABS się nie włącza ale w trakcie jazdy zapala mi się kontrolka ABS i teraz nie wiem czy kontrolka świruje czy jak ona się zapala ABS realnie nie działa.

Jeżeli chodzi o odpalanie to już jest trauma, wymieniona przepustnica, wujek wymienił świece, gazownik sprawdził układ, mapę i badał komputerem. Nic nie pomogło efekt jest zerowy a poszło już 300zł.

Nie znam się na autach ale co zauważyłem od tygodnia w trakcie jazdy zaczyna się coś dziać, jadę 90km/h nagle jest lekkie szarpnięcie i po sekundzie jedzie dalej. Przy odpalaniu słychać strzał / ły dosyć głośne w okolicach przepływomierza / filtra i trochę śmierdzi benzyną. Za miesiąc urlop przy moim szczęściu samochód się wysypie na urlopie...

Ogólnie komputer pokazuje zero błędów.

Edytowane przez gonz132
Opublikowano

Hm no to posprawdzaj przewody od przepływu może gdzieś masz nieszczelność i dlatego tak robi a co do abs to ci nie powiem co może być

Opublikowano

Polecam wyczyszczenie przepływomierza. Błędów na kompie nie pokaże ale podaje zakłamane wartości do sterownika. Odkręć dwie śrubeczki i wyczyść drucik ale bardzo delikatnie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...