Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Sposób na zmniejszenie lub wyeliminowanie spalania oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam jeżdżę od niecałych 4 miesięcy 2.0 TFSI kod PBG wczoraj strzeliło 5 tys KM. od kupna i wymiany oleju i nieprzyjemny komunikat o poziomie minimalny więc dolałem .

Są jakieś sposoby na wyeliminowanie spalania lub zmniejszenie jego poboru , puki co nie wiem ile mój łyka ale wole w razie co gdyby to było dużo znać jakieś sposoby/metody walki z tym (poczytałem temat o spalaniu oleju i o wadach oraz zaletach tego motoru ale tam głownie pisze się o zmianie oleju a są jakieś sposoby mechaniczne ???)

Dodam że niedawno w zeszłym tyg. wymieniłem zawór PCV 06F 129 101 R był z końcówką N ten co zdjąłem na i BT na 06D103215a a miałem 06D 103 213 G to mogło spowodować wyższy pobór oleju ??

Pozdrawiam

Opublikowano

Witaj,

Radze poczytać Ci ten wątek, znajdziesz tam sporo ważnych dla Ciebie informacji :thumbup1:

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/281311-panika-olejowa-bierze-olej-20-tfsi/

Nie porównuj tych dwóch silników. Poza wspólną nazwą marketingową to dwie różne jednostki.

Opublikowano

Nie podałeś jaki olej masz zalany? Z mechanicznych możesz mieć jakąś nieszczelność ciężko tak powiedzieć może być puszczające turbo lub pierścienie ew jakiś wyciek. Aczkolwiek pierwsze to podaj olej bo jak jakiś castrol 5w30 to polecam zmienić na coś rozsądnego typu millers liqui moly motul 5w40, wtedy pojeździł i zobaczył czy się poprawiło, ogólnie turbo benzyny olej będą brać ale to powinno być w granicach max 200-250ml na 1kk a od wymiany do wymiany oleju nie powinieneś dolewać oliwy do tego silnika, więc troszku raczej dużo Ci go bierze. Dla porównania ja zrobiłem 3tyś km i stan oleju to ponad 3/4 bagnetu oliwa to liqui moly high tech 5w40.

Opublikowano (edytowane)

Olej to Motul 5w30 8100 X-Clean można powiedzieć że po5 tys km spadło z miarki na bagnecie od max do minimum . Przez to obawiam się że łańcuch z napinaczem dostał po d*p... :facepalm::kwasny:

Plam pod autem nie ma. Także jakiegoś wycieku który by za to odpowiadał raczej też nie ma .

Kolega od nowości co miał co prawda w Pasacie B6 CC 2.0 TFSI kodu motoru nie znam to dolewał około półtorej litra na 10 czy 15 tys km mnie pamiętam teraz co ile wymieniał olej bo właśnie z nim rozmawiałem o tym przed wczoraj

Edytowane przez bartekzks
Opublikowano (edytowane)

Lepiej lać 5w40, półtorej litra jak brał w tym passacie to masz 150ml na 1kk także tak jak powinno być :) być może turbo puszcza gdzieś i bierze więcej można sprawdzić dolot icka ile oleju w nim jest bo jak sporo to już masz przyczynę też olej też bym myślał nad 5w40 millersa bądź LM bo do motulu jakoś zaufania nie mam ostatnio tak z ciekawości często jeździsz na wyższych obrotach czy raczej jazda emerycka co przy 2.0tfsi nie wierzę hehe:> przy wyższych obrotach 5w30 może go przepalać lub brać więcej z tego co pisał ktoś na forum chyba gregor, że nie nadaje się do upalania olej o takich parametrach i sporo osób zauważało różnicę po przejściu na 5w40 millersa np na korzyść jak ogarniasz to możesz zobaczyć w ten dolot i icka jak tam sprawa wygląda z olejem.

Edytowane przez arek_cccp
Opublikowano

Wyższe obroty to znaczy??

Opublikowano

powyżej 3.5-4k

Opublikowano

A to sporadycznie się zdarza żeby tak go kręcić i wyżej. Raczej do max 3 to taka norma

Opublikowano

Pany a ten 5W40 to nie jest trochę za gęsty jak na TFSI?? bo kanały olejowe są dosyć wąskie i o ile na lato jest ok tak w zimie może być problem. I tak sobie myślę,że złotym środkiem byłby 0W40,ale tu jest wąski zakres jeśli chodzi normę C3 i z tego co pamiętam to zostaje tylko Mobil1 ESP i Castrol Edge wcześniej był jeszcze Millers,ale zmienili formulacje na Full Saps.

Opublikowano (edytowane)

To w Polsce jest zima ? :grin: A tak na poważnie ja nie widzę u siebie żadnych problemów i raczej inni co jeżdzą na 5w40 także nie skarżyli się na forum moim zdaniem najlepiej 5w40 ale to tylko moje zdanie :).

Edytowane przez arek_cccp
Opublikowano (edytowane)

To w Polsce jest zima ? :grin: A tak na poważnie ja nie widzę u siebie żadnych problemów i raczej inni co jeżdzą na 5w40 także nie skarżyli się na forum moim zdaniem najlepiej 5w40 ale to tylko moje zdanie :).

Hahaha w sumie racja :grin: ,ale wracając do tematu Ty masz Panie kolego zalanego Full Saps-a i teraz pytanie czy widziałeś jak wyglądają zawory ssące?? i ile jest na nich nagaru?? bo nie ukrywam że strasznie mnie to interesuje jak to wygląda po jeździe na oleju Full Saps. :) :)

Edytowane przez Hołowczyc20
Opublikowano

U mnie po wymianie tłoków problem całkowicie ustąpił. Teraz używam oleju Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40.

Opublikowano

U mnie po wymianie tłoków problem całkowicie ustąpił. Teraz używam oleju Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40.

Tylko tłoki wymieniałeś ?? Jakiś konkretny nr ??

pozdro

Opublikowano

Pany,

a czy u Was w 2.0 TFSI a4 b7, gdy go depniecie, nawet powyżej 3tys obr to czuć w kabinie spalony olej??? u siebie zauważyłem taki objaw, a jeśli obroty są wyższe to zapach spalonego oleju się zwiększa...szyby zamknięte, więc to gdzieś z przodu musi się wydobywać, nieszczelności wydechu nie stwierdziłem.

Gdy ściągłem rurę dolotową przed samym turbem zobaczyłem że jest tam pełno oleju, który wycieka z rurki odmy... oleju bierze ok 0.9l na 1000km

Opublikowano

Wstępnie u mnie po problemie , wychodzi na to ,że to moja nadgorliwość i wymiana BT na tez zaworkiem coś spieprzyło .. :facepalm: zmieniłem z powrotem an stary BT i nic nie ubywa prędzej przez 5 tys też 0 .

Opublikowano

Pany,

dzięki koledze thawk, dotarłem do info na temat oleju w dolocie. Powodem pojawienia się oleju w rurce BT jest separator oleju, który znajduje się w pokrywie zaworów. Na stronie audizine jest dokładnie pokazane dlaczego olej w pokrywie dostaje się do PCV a dalej do BT lub kolektora.

opis działania pcv przy doładowaniu lub podciśnieniu: http://www.audizine.com/forum/showthread.php/558554-SHIRO-PCV-system-explained

opis uszkodzeń pokrywy zaworów: http://www.audizine.com/forum/showthread.php/567132-A-look-inside-the-Valve-Cover-(Pics-Video)-2nd-oil-separator

Wiadomo, że 2.0 TFSI jest luźno pasowane, i ciśnienie sprężania ucieka pod pokrywę zaworów i do skrzyni korbowej..Widocznie nadmiar tego ciśnienia powoduje większe chlapanie olejem i zabieraniem go do układu odmy poprzez ten nieszczęsny separator oleju w pokrywie zaworów. Wg mnie jeśli auto ma moc, nie kopci, to nie ma sensu robić generalki za +/- 10 tys...

Dodatkowo olej w dolocie może być spowodowany pęknięciem obudowy tego separatora i zasysaniem do układu. Kolega thawk jest po wymianie dekla i mówi, że pobór oleju bardzo się zmniejszył a auto odżyło.

Co myślicie na temat poprawy/modyfikacji układu separatora oleju w pokrywie? oil cath tank jest niewypałem w tym przypadku...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...