a-2 Opublikowano 13 Czerwca 2015 Opublikowano 13 Czerwca 2015 Szanowni Koledzy, opiszę tu przypadek, którego nie potrafił rozwiązać mechanik. Znaczy to, że Wy rozwiązanie znajdziecie. Tyle podlizywania. Teraz konkrety. We wrześniu 2014 r. zakupiłem A4 B5 2001 AJM. Samochód cierpi na różne pomniejsze przypadłości. Jedną z nich jest dziwne zachowanie wskazówki poziomu paliwa. 1. Gdy wskazówka wraz z poziomem paliwa spadnie do 1/4 i zatankuję do pełna, wskazówka osiąga poziom 1/1 po przejechaniu około 20 może 30 km 2. Wydaje się, że wskazówka nie spada poniżej poziomu 1/4 poza samym dniem zakupu, gdy była praktycznie na 0 3. Gdy wskazówka wskazuje już poziom paliwa prawidłowo np. 1/1 po wyłączeniu zapłonu oczywiście opada do 0, ale po ponownym zapłonie od razu pokazuje znów 1/1, a więc dobrze "pamięta" co pokazywała, nie zaczyna "wspinać się" od 0 4. Pływak nie jest zablokowany - można go ruszać ręką 5. Przy ruszaniu pływakiem zmienia się oporowość na przewodach przy pływaku (na terminalach na zakrętce zbiornika) 6. Przy ruszaniu pływakiem wskazówka nie zmienia swojego położenia gwałtownie (ale bardzo powoli opadała do pewnego momentu), nawet po przytrzymaniu go przez 5 minut w skrajnej dolnej pozycji 7. Rezerwa nigdy się nie zapala, nawet przy wyjeżdżeniu paliwa do 0 8. Licznik był prawdopodobnie wyciągany w celu nadania stosownej wartości przebiegu Proszę Was o pomoc w zdiagnozowaniu, który element może zawodzić. Na razie nie chcę dzielić się moimi pomysłami, żeby nie sugerować.
dawidg2 Opublikowano 13 Czerwca 2015 Opublikowano 13 Czerwca 2015 Trzeba zegary podmienić na inne i sprawdzić czy nie jest wina wskaźnika w twoich.
TomekfanAUDI Opublikowano 13 Czerwca 2015 Opublikowano 13 Czerwca 2015 Jaki masz licznik niemiecki VDO? Czy francuske dziadostwo Jaeger?
a-2 Opublikowano 13 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 13 Czerwca 2015 (edytowane) Dzięki za zainteresowanie. @dawidg2 Chciałbym poczekać z takim eksperymentem, bo nie mam ani doświadczenia, ani zdolności do takich zaawansowanych robótek. Jak będzie trzeba, to pewnie w końcu się podejmę. @TomekfanAUDI Nie znam się na tym, ale z tego co widzę w sieci, to mam Jaeger. Edytowane 13 Czerwca 2015 przez a-2
gerlinski Opublikowano 14 Czerwca 2015 Opublikowano 14 Czerwca 2015 U mnie była wina licznika,Jaegera. Po wymianie na vdo wszystko jest ok.
mkat Opublikowano 15 Czerwca 2015 Opublikowano 15 Czerwca 2015 U podobna przypadłość spowodowana była "zawieszeniem" pływaka. Po rozruszaniu objawy ustały.
lukaszooo Opublikowano 15 Czerwca 2015 Opublikowano 15 Czerwca 2015 (edytowane) Najpierw sprawdź wskaźnik, vag w rękę wchodzisz w 17 Instruments, następnie 03 output test, wyskoczy okienko naciskając next przechodzisz do kolejnycch etapów testu, jednym z nich jest test wskazówek, wskazówki poleca od min do max i staną pionowo (jesli wskaźniki są ok)Jeśli test przejdzie pozytywnie musisz wyciągnąć pływak, odpiąć ramie pływaka i delikatnie przeczyścić płytkę potencjometra papierem wodnym.Zabieg pomaga na 70% przypadków, jeśli nie pomoże do wymiany potencjometr czyli cala plytka. Edytowane 15 Czerwca 2015 przez lukaszooo
a-2 Opublikowano 15 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 15 Czerwca 2015 Czy podmienienie licznika wiąże się z ryzykiem powstania błędów lub uszkodzeń innych niż wyłamanie jakiś zaczepów? Szczególnie chodzi mi o samochód "dawcy". Gdyby była to bezpieczna operacja, to mógłbym podmienić na inny z tego samego modelu i sprawdzić, bo VAG-iem nie dysponuję, ale poszukuję.
dawidg2 Opublikowano 15 Czerwca 2015 Opublikowano 15 Czerwca 2015 Nie wiem jak w poliftowej b5 ale w przedlifcie się odkręcało dwie śrubki pod licznikiem i licznik wychodził. Potem się kostki odpinało i tyle. Co jakiś czas wyciągałem bo się żaróweczki podświetlenia przepalały.
a-2 Opublikowano 15 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 15 Czerwca 2015 Nie wiem jak w poliftowej b5 ale w przedlifcie się odkręcało dwie śrubki pod licznikiem i licznik wychodził. Z miejsca mocowania już wyciągałem, bo podświetlenie nie działało (docisnąłem wtyczki i działa), ale chodzi mi o powstanie błędów albo przepalenie się jakiś elementów. Chciałbym tego uniknąć, bo będę potem naprawiał dwa liczniki.
lukaszooo Opublikowano 15 Czerwca 2015 Opublikowano 15 Czerwca 2015 licznik to nie jest czesc zamienna i aby go wymienić trzeba zczytac wsadz imo w przed liftach chyba takie cos by sie udało ale u ciebie nie. Aby zczytać wsad trzeba miec specjalny przewód, program i sporo pojęcia bo bardzo prosto zepsuć tak licznik.
dawidg2 Opublikowano 15 Czerwca 2015 Opublikowano 15 Czerwca 2015 Ale tu chodzi tylko o podmianke by sprawdzić czy dobrze wskaźnik działa od paliwa. Nie musi odpalac do tej operacji.
a-2 Opublikowano 15 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 15 Czerwca 2015 Żeby wskazał poziom paliwa, to zapłon jednak trzeba dać. W takim razie może lepiej zaopatrzę się w VAG. U podobna przypadłość spowodowana była "zawieszeniem" pływaka. Po rozruszaniu objawy ustały. Pływak chodzi raczej swobodnie, ale wskazówka słabo reaguje na jego ruch.
lukaszooo Opublikowano 15 Czerwca 2015 Opublikowano 15 Czerwca 2015 jesli lubisz podcierać dupe szkłem to próbuj podmieniać.
bartek1561 Opublikowano 21 Czerwca 2015 Opublikowano 21 Czerwca 2015 Hehe ja mialem taki sam problem po wymianie calego plywaka bylo ok ale ostatnio zobaczylem ze wskaznik zaczyna leciec w chu... ze mna roznie pokazuje stan paliwa a najbardziej jak jest blisko rezerwy raz pokazuje rezerwe po nocy juz nie ma rezerwy naszczecie jeszcze mi sie paliwo skonczylo ale juz wyczulem ile pali mi na setke to wiem ile + - moge zrobic przy danym tankowaniu
a-2 Opublikowano 21 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 21 Czerwca 2015 (edytowane) ^^ Też tak teraz jeżdżę, ale ani to wygodne ani pewne, bo po odłączeniu akumulatora licznik trasy się zeruje i trzeba jeździć na czuja. Na razie zamówiłem kabel i jak uda mi się wykonać test zalecany przez @lukaszooo, to będę ciągnął temat dalej. -------------------------------------------------------- Aktualizacja: Jesienną porą zaczęły się problemy z nietrzymaniem prądu, tzn. po dwóch dniach stania (na zewnątrz) już nie kręcił (w zeszłym roku mogło być to samo, ale auto było dużo więcej jeżdżone i problem mógł się nie ujawnić w związku z doładowywaniem w czasie jazdy). Elektryk stwierdził jednoznacznie, że to licznik bierze prąd. Specjalista od licznika wymienił procesor, który wyglądał jakby miał uszkodzenia wręcz fizyczne. Po wymianie procesora skończył się pobór prądu i wskazówka zaczęła działać, oprócz jednego zdarzenia kiedy to położyła się na 0 i powoli wspinała na prawidłowe wskazanie. Po wlaniu kilku litrów do baku od razu po zapłonie ustawiła się w wyższym położeniu. Zapalała się też rezerwa, gdy wskazówka była w czerwonym polu. Będę obserwował dalej, ale póki co sprawa wydaje się załatwiona. Wniosek: Winny procesor. Mogę polecić specjalistów (na Śląsku), bo wygląda na to, że dobrze sprawę załatwili, a już na pewno obsługa była profesjonalna i sprawiali wrażenie uczciwych. Edytowane 6 Listopada 2015 przez a-2
MatrixXXL Opublikowano 1 Kwietnia 2016 Opublikowano 1 Kwietnia 2016 (edytowane) Witam. Odświeżę temat. U mnie też wskazówka żyje własnym życiem, większość czasu oscyluje w rejonie maks., choć ostatnio pokazało poziom 0, do tego na FIS wyświetliło kontrolkę a komp pokazywał zasięg 0km, od czego zacząć szukanie.? Aha wiem że inny model mam ale to chyba nie ma wielkiego znaczenia. Edytowane 1 Kwietnia 2016 przez MatrixXXL
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się