niebieski708 Opublikowano 23 Września 2015 Opublikowano 23 Września 2015 (edytowane) Jak w temacie :-) jako że układ olejowy w naszych V8 jest dość długi konstruktorzy w połowie układu olejowego zamontowali takie małe zaworki które mają zapobiedz po zgaszeniu silnika spływowi oleju do miski itd. Na skutek temperatury i innych czynników zaworki te tracą swoje właściwości i olej spływa. Objawia się to dźwiękami przy porannym rozruchu lub po dłuższym postoju. Dłuższa eksploatacja na nie sprawnych zaworkach skraca żywotność rozrządu. Zaworki są po okolo 100 zł za sztukę sztukę. Zaworki są różne, do bbk tak wyglądają: Edytowane 25 Lipca 2015 przez niebieski708
prezesik18 Opublikowano 26 Września 2015 Opublikowano 26 Września 2015 Masz na schemacie miejsce wskazane strzałkami....
Pawel00S4 Opublikowano 26 Września 2015 Opublikowano 26 Września 2015 Ktoś z was już to wymienial ?? Jak wygląda wymiana jak one są mocowane ??
niebieski708 Opublikowano 26 Września 2015 Autor Opublikowano 26 Września 2015 Ja wymieniłem i chwilę to trwa... Odkręcasz kolektor i odpinasz, potem podstawka filtra oleju. Pod kolektorem masz pokrywę którą trzeba odkręcić. Tam gdzie są strzałki są zaworki. Nie są wkrecane itd. Poprostu się je wyciaga (ja wyciągnąłem szczypcami). Ten krzyżyk na zaworku jest na górze, można za niego złapać i wyciągnąć. Jedyny opor stawia oring na tym zaworze.
PrzemoS4 Opublikowano 3 Października 2015 Opublikowano 3 Października 2015 Siemka, Darku, masz moze nr katalogowy tego zaworka???
Envin Opublikowano 5 Października 2015 Opublikowano 5 Października 2015 Witam was. Mam takie pytanko odnośnie tych zaworków jak myślicie czy one są również odpowiedzialne za utrzymanie oleju w fazatorach w silniku 3.0 ASN?? Mam problem przy odpalaniu po całonocnym postoju, silnik nie pracuje równo śmierdzi benzyną nie pracuje na wszystkie cylindry i po ok 30 sec wszystko się stabilizuje i jest miodzio za każdym razem gdy odpalam chyba, że postoi długo. Wszystko co mogłem to już zostało sprawdzone. I tak myślę czy też zaworki te mogą utrzymywać olej w fazatorach? Może ta nierówna praca spowodowana jest tym, że spłynął olej z nich i zanim tam nabije ciśnienie i te kółka rozrządu się ustawią tak jak powinny to pracuje nierówno?? Pomyślałem o tym ponieważ podczas wymiany rozrządu mechanik który to robił powiedział, że jego zdaniem są uszkodzone 2 fazatory wydechowe ponieważ po dokręceniu ich do wałków rozrządu mają luz... ok 3 mm da się przekręcić wałek w prawo i lewo ( część na która nałożony jest pasek oczywiście nie porusza się) Konsultowałem to jeszcze z innym mechanikiem powiedział, że to normalne bo nie było w nich ciśnienia oleju i dlatego a jak odpali się silnik to ciśnienie tam dociera i nie mają luzu... Zastanawiające jest to, że na ssących jest sztywno nie da się ruszyć wałkiem.. Może te zaworki zwrotne powodują to że zchodzi z nich ten olej i tak sie dzieje zanim nie nabije..?
niebieski708 Opublikowano 5 Października 2015 Autor Opublikowano 5 Października 2015 U nas jak tak byś zrobił to znaczy że są do wymiany. Jest w nich zabezpieczenie które blokuje fazator w pozycji zerowej. Skoro dwa sie nie ruszają to chyba coś z pozostałymi jest nie tak. Tak jak piszesz gdy dostają oleju napinają się i pracuje normalnie... A rozrząd jak wyszedł? Ustawienie w chyba 093 kanale?
Envin Opublikowano 5 Października 2015 Opublikowano 5 Października 2015 Wartości po doregulowaniu ok 4,4,5,5 ustawiając na same blokady wyszło 4,4,14,15 czyli po ustawieniu z blokad na wydechowych była granica tolerancji
niebieski708 Opublikowano 5 Października 2015 Autor Opublikowano 5 Października 2015 (edytowane) To i tak średnio, mi (pierwszy raz ustawiałem) wyszło na 1,1 (dwa fazatory u ciebie 4 dlatego cztery wartości). Na uszkodzonych fazatorach też nie mogłem na blokadach ustawić rozrządu... Jak ustawiłem to po obroceniu wałem rozrząd się przedstawiał... Edytowane 5 Października 2015 przez niebieski708
PrzemoS4 Opublikowano 5 Października 2015 Opublikowano 5 Października 2015 Siemka, Darku, masz moze nr katalogowy tego zaworka??? Dario masz moze ten nr???
niebieski708 Opublikowano 6 Października 2015 Autor Opublikowano 6 Października 2015 Przepraszam całkiem wyleciało z głowy ;-)
keiza1990 Opublikowano 6 Października 2015 Opublikowano 6 Października 2015 106zł za jeden sobie liczą bo sprawdzałem dzisiaj. Jeśli to pomoże w zlikwidowaniu grzechotki to warto zainwestować
niebieski708 Opublikowano 6 Października 2015 Autor Opublikowano 6 Października 2015 Obracając wałem na sucho sprawdzisz czy coś to da czy fazator do wymiany.
PrzemoS4 Opublikowano 6 Października 2015 Opublikowano 6 Października 2015 Podziekowal, w czwartek kolo z aso wraca ze szkolenia takze jestem z nim ugadany na telefon.... Dario a zeby walem na sucho obrocic to nie przeszkadza mi chlodnica itp???czy sie myle bo wiezz jaki ze mnie mechanior...hahaha
niebieski708 Opublikowano 6 Października 2015 Autor Opublikowano 6 Października 2015 Pewnie tak :-) bo na wyjętym silniku to robiłem :-D jutro sprawdzę ;-)
Cin Opublikowano 7 Października 2015 Opublikowano 7 Października 2015 ja kupowałem u naszego kolegi z forum, TOM77
Pawel00S4 Opublikowano 7 Października 2015 Opublikowano 7 Października 2015 Mi w ASO powiedzieli 124 zł za sztukę
PrzemoS4 Opublikowano 7 Października 2015 Opublikowano 7 Października 2015 W kazdym Aso inne ceny...ale do przyjecia W zaleznosci od tego jaki serwis jaka marze sobie narzuci, zawsze o rabat trzeba pytac...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się