tomlic Opublikowano 30 Października 2008 Opublikowano 30 Października 2008 Witam wszystkich mam autko AUDI A4 AVANT B6 2002r 1.9 TDI 130 KM... Moje pytanko jakie powinny byc obroty na biegu jałowym obecnie mam ponad 950 i wydaje mi sie ze silnik troche za szybko pracuje (wyczuwalne jest to w kabinie,drgania) czy nie powinny byc kolo 900. jak mozna obnizyc obroty?? Z góry dzieki i pozdrawiam.
stray1 Opublikowano 30 Października 2008 Opublikowano 30 Października 2008 Oroty powinny byc miedzy 861do 950/min
HiRide Opublikowano 31 Października 2008 Opublikowano 31 Października 2008 Witam wszystkich mam autko AUDI A4 AVANT B6 2002r 1.9 TDI 130 KM... Moje pytanko jakie powinny byc obroty na biegu jałowym obecnie mam ponad 950 i wydaje mi sie ze silnik troche za szybko pracuje (wyczuwalne jest to w kabinie,drgania) czy nie powinny byc kolo 900. jak mozna obnizyc obroty?? Z góry dzieki i pozdrawiam. jaka masz skrzynie biegow?
boberek Opublikowano 31 Października 2008 Opublikowano 31 Października 2008 ja mma 889 albo 879 ale cos z przedziąłu 861 a 950
tomlic Opublikowano 2 Listopada 2008 Autor Opublikowano 2 Listopada 2008 manualna[br]Dopisany: 02 Listopad 2008, 16:02_________________________________________________5
@vant Opublikowano 2 Listopada 2008 Opublikowano 2 Listopada 2008 Napisałeś że 950 i są wyczuwalne drgania jeśli byś jeszcze obniżył to będzie jeszcze bardziej szarpać silnikiem i przenosić to na budę. Uważam że obroty masz dobre, obniżyć lub podnieść można Vag-iem. Sprawdź może poduszke pod silnikiem może jest zużyta i dlatego szarpie budą. pozdrawiam
tomlic Opublikowano 2 Listopada 2008 Autor Opublikowano 2 Listopada 2008 Poduszki wymieniłem juz obie.. to nie sa jakies drgania mocne , przed wymiana poduszek auto sie kołysało bardzo teraz poprostu czuje takie szybkie drgania delikatne ale moze to narmalne w tym modelu?
Patrox Opublikowano 2 Listopada 2008 Opublikowano 2 Listopada 2008 Wciśnij sprzęgło i wtedy zobacz czy dalej wibruje bo może to dwumas. A co do obrotów to są za wysokie, powinno być od 880 do ok 903obr.
boberek Opublikowano 3 Listopada 2008 Opublikowano 3 Listopada 2008 a nie uważasz ze do TDI i TDI zawsze będzie drgał
Musashi Opublikowano 3 Listopada 2008 Opublikowano 3 Listopada 2008 avf awx avb maja na jalowym ustawione fabrycznie 882 obr/min. obroty sprawdz vag-iem. obrotomirzem ciezko okreslic dokladnie.
Musashi Opublikowano 3 Listopada 2008 Opublikowano 3 Listopada 2008 a sprawdziles ze masz faktycznie zbyt wysokie? byc moze obrotomierz przeklamuje. najepierw diagfnostyka, nie sadze zeby ktos grzebal, a same bez przyczyny sie nie podniosa.
ted25 Opublikowano 3 Listopada 2008 Opublikowano 3 Listopada 2008 Z tego co tu czytam jednym z najczestszych problemow TDI sa drgania silnika na biegu jalowym. Problem znika gdy wlaczymy klimatyzcje lub np ogrzewanie tylnej szyby czyli de facto nastepuje podniesienie obrotow. Zakladajac, ze silnik jest w przedziale optymalnych obrotow i ma jeszcze maly margines na ich podniesienie taka modyfikacja wyeliminowala by problem. Stad pytanie - jak to zrobic Vagiem? Nie sadze zeby to bylo takie proste...
lukaszr Opublikowano 3 Listopada 2008 Opublikowano 3 Listopada 2008 Z tego co tu czytam jednym z najczestszych problemow TDI sa drgania silnika na biegu jalowym. Problem znika gdy wlaczymy klimatyzcje lub np ogrzewanie tylnej szyby czyli de facto nastepuje podniesienie obrotow. Zakladajac, ze silnik jest w przedziale optymalnych obrotow i ma jeszcze maly margines na ich podniesienie taka modyfikacja wyeliminowala by problem. Stad pytanie - jak to zrobic Vagiem? Nie sadze zeby to bylo takie proste... A nie pomyślałeś o tym, że skoro powinno być 882 obr/min i są drgania to coś jest nie tak ? Podniesieniem obrotów nie zlikwidujesz problemu, a tylko zakamuflujesz skutek jakiegoś problemu (dwumas, wtryski itp). Przyczyn może być wiele. Mam też AVF i jakoś nie mam czegoś takiego.
ted25 Opublikowano 3 Listopada 2008 Opublikowano 3 Listopada 2008 Pewnie masz racje - zazwyczaj to problemy z zasilaniem, chociaz roznie bywa. Tak sobie tylko pomyslalem, ze jesli zwiekszenie o kilka obrotow mogloby zlikwidowac problem to czemu by nie sprobowac. Oczywiscie tak aby nie przekroczyc gornej dozwolonej wartosci.
lukaszr Opublikowano 3 Listopada 2008 Opublikowano 3 Listopada 2008 Pewnie masz racje - zazwyczaj to problemy z zasilaniem, chociaz roznie bywa. Tak sobie tylko pomyslalem, ze jesli zwiekszenie o kilka obrotow mogloby zlikwidowac problem to czemu by nie sprobowac. Oczywiscie tak aby nie przekroczyc gornej dozwolonej wartosci. Lepiej jest zlikwidować problem tych drgań. Wierz mi, że jak podniesiesz obroty to prędzej czy później będziesz musiał coś z tym zrobić, a lepiej jest jak wiesz leczyć przyczyny niż skutki
Musashi Opublikowano 3 Listopada 2008 Opublikowano 3 Listopada 2008 Z tego co tu czytam jednym z najczestszych problemow TDI sa drgania silnika na biegu jalowym. Problem znika gdy wlaczymy klimatyzcje lub np ogrzewanie tylnej szyby czyli de facto nastepuje podniesienie obrotow. Zakladajac, ze silnik jest w przedziale optymalnych obrotow i ma jeszcze maly margines na ich podniesienie taka modyfikacja wyeliminowala by problem. Stad pytanie - jak to zrobic Vagiem? Nie sadze zeby to bylo takie proste... zrodlo drgan lokalizujemy logowaniem statycznym grupy 013. wtedy otrzymujemy informacje gdzie szukac przyczyny drgan. tak jak Łukasz powiedzial podnosznie eobrotow nie eliminuje problemu, tylko go maskuje.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się