qewqeqw Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Witam, mam problem z moim 1.9 TDI 130km. Ostatnio w dłuższej trasie nad morze ( ok. 500km ), auto miało pewne problemy.Po jakiś 200km bardzo rzucało autem, tak jakby miał wrzucony za niski bieg, choć przy 80km/h była czwórka. Gdy auto postało kilka dni wszystko mu przeszło, lecz wczoraj po około 100km znowu ten sam problem, rzuca budą masakrycznie. Gdy dzisiaj jezdziłem po miescie wszystko było spoko, nic nie rzucalo. Zauważyłem kilka możliwych przyczyn: 1. Na vagu błąd 17996, czyli ten od czujnika poduszek od silnika. Poduszki do wymiany? Choć czytałem, ze błąd pokazuje tylko niepodłączoną wtyczkę. 2. Jakieś 2 tyg. temu, gdy sprawdzałem pompowtryskiwacze korekty były około -0,5, +0,2. Wczoraj korekty były nawet ponad -1.1. Słabe paliwo? Jest możliwość, że aż tak sie pogorszyły przez ten czas? 3. Auto miało 2 tyg. temu wymieniany pełny rozrząd. Sprawdzajać na vagu grupę 4, kąt synchronizacji to -2.6, czyli chyba też nie za dobrze. Reasumując, jak myślicie w czym tkwi problem rzucania autem? I jeśli to wina poduszek pod silnikiem, to czy można na razie tak jezdzic, czy od razu wymieniac, bo cos innego się jeszcze zepsuje? Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc, pozdrawiam!
RS Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Zacznij od ustawienia kątu synchronizacji.
qewqeqw Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Ale norma to -3,+3, tak? Czyli w normach się mieści. Rozrzą wymieniał mi mechanik, dzwonić do niego o reklamację?
RS Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Opublikowano 2 Sierpnia 2015 (edytowane) Da sie idealnie ustawić. W 2,0 TDI jak nie jest 0,0 to nie będziesz w stanie osiągnąć v-max. 1,9 jest trochę bardziej tolerancyjny. Ale całość brzmi jakby od wymiany rozrządu coś sie pogarszało. -3 do +3 to tolerancja, a nie norma. Edytowane 2 Sierpnia 2015 przez RS
qewqeqw Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 2 Sierpnia 2015 A możesz mi pomóc, jak się dostać do Poduszek silnika? Chciałbym jutro sprawdzić ich stan.
piotrsob1 Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Poduszki zostaw w spokoju, raz popsute się nie naprawiają same Błąd elektrozaworu poduszki silnika nie ma nic wspólnego z szarpaniem . Opisz dokładnie w jakich sytuacjach to szarpanie występuje, bo na razie to tylko wiemy że chyba podczas jazdy
qewqeqw Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Szarpanie zaczęło się jak jechałem nad morze. Na początku po kilku km parę razy szarpie, ale przeszło. I tak po około 300km zaczęly się te mocne drgania, tak jakby auto miało wrzucony za wysoki bieg, choć miał 4 bieg przy 80km/h. Tak trwało przez 250km, aż nie dojechaliśmy do celu, raz bardziej szarpalo, raz mniej. Jak auto postalo kilka dni, to na krótkich trasach było wszystko spoko. Jednak jak wracaliśmy z nad morza po 150km znowu zaczęło drgac całym autem tak jak prędzej. Gdy jeżdżę tu po mieście, krótkie trasy to wszystko jest normalnie. Najdziwniejsze właśnie jest to, że zazwyczaj wszystko dobrze działa, jedynie na dłuższych trasach zaczyna tak rzucać. Myślałem tez nad przegubem, ale to też by drgalo cały czas.
mlodziak22 Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Opublikowano 2 Sierpnia 2015 (edytowane) tak jak piszą koledzy klucz 13 i popraw synchronizacje ,musisz kręcić koło w prawo, dosłownie kilka mm. Edytowane 2 Sierpnia 2015 przez mlodziak22
piotrsob1 Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Opublikowano 3 Sierpnia 2015 (edytowane) Na naszym forum wszyscy kręcą tą synchronizacją wałka rozrządu, jakby to miało być panaceum na wszystko, nawet jak objawy czegoś niepokojącego występują sporadycznie Ale wracając do tematu , to twój opis tego szarpania nie grzeszy wnikliwością , "na pierwszy rzut oka" to mi wygląda raczej na przerywanie i to raczej nieregularne . Jeżeli występuje podczas mocniejszego obciążenia silnika, a przy odpuszczaniu gazu ustaje , to pierwszym podejrzanym są luźne konektory na pompkach. Szczególnie podejrzana jest ta z pierwszego cylindra, bo tam listwa przewodów jest narażona na drgania o największej amplitudzie, z racji podparcia tylko na jednym z końców, i to one się pierwsze wycierają , tracąc kontakt elektryczny Dla kogoś kto liznął ździebko elektryki samochodowej, naprawa jest banalnie prosta, wystarczy rozebrać kostkę przewodów pompowtrysku, podoginać konektory i poskładać wszystko z powrotem , trzeba tylko mieć wyczucie, żeby ich nie zmiażdżyć Edytowane 3 Sierpnia 2015 przez piotrsob1
qewqeqw Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Trzeslo głównie na 4 i 5 biegu. Na początku przy 80-120, ale potem przy każdej prędkości, raz bardziej, raz mniej.
piotrsob1 Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Opublikowano 3 Sierpnia 2015 (edytowane) W kompie silnika nie zapisały się żadne błędy ? Gdy problem z konektorami się nasili, to powinien pojawić się błąd przerwy / zwarcia cewki pompowtryskiwacza. Tak czy siak, najprościej te konektory podoginać i wtedy jedna możliwa przyczyna szarpania / przerywania jest wyeliminowana , praktycznie bez kosztów Edytowane 3 Sierpnia 2015 przez piotrsob1
qewqeqw Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Coś czuje, że to pompowteyskiwacz. Dziś sprawdzałem na komputerze i na czwartym PD korekta wynosi +1.6! Jeszcze przed wymiana rozrzadu 2 tyg temu bylo +0.5. Rozrzad może mieć jakiś wpływ na.pompowtryskiwacz?
piotrsob1 Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Opublikowano 3 Sierpnia 2015 (edytowane) A błędów nie ma ? Jeżeli nie ma to zacznij od zamiany miejscami czwartej pompki z taką która ma największe minusowe korekcje, zamianę połącz z wymianą uszczelniaczy i śrób mocujących na tych pompkach, oraz ponowną ich regulacją Po takiej operacji albo się wszystko naprawi (daje 90% szansy że tak będzie) , albo przynajmniej będziesz miał 100% pewności czy taka wysoka korekcja to wina pompki, czy słabej komprechy na czwartym garku,lub wyrobionego gniazda PD-ka Co do rozrządu , to może on mieć wpływ, ale na wszystkie pompki w taki samym zakresie, jak poszczególne cylindry się rozjeżdżają , to nie jest to wina napędu rozrządu Edytowane 3 Sierpnia 2015 przez piotrsob1
qewqeqw Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Właśnie ten dźwięk jak trzęslo brzmiał jakby nie chodził na jeden cylinder. Znaczy wszystkie Pd się zmieniły, dwie pierwsze z -0.25 do -1.1. A te uszczelnieniacze wymienić na nowe, czy po prostu przełożyć?
piotrsob1 Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Opublikowano 3 Sierpnia 2015 (edytowane) Uszczelniacze wymieniamy na nowe !!!, śruby mocujące też Jak nie mamy o tym pojęcia i sprzętu do regulacji, to szukamy do tej roboty fachowca co wiedzę i sprzęt posiada Suma wszystkich korekcji powinna się w przybliżeniu równać zero, tak że jak któraś jest mocno na plusie, to inne muszą się zmienić bardziej na minus Edytowane 3 Sierpnia 2015 przez piotrsob1
qewqeqw Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Dziękuje bardzo Piotrze za pomoc! Choć ciężko będzie znaleźć dobrego fachowca, w moim małym mieście. Jeszcze tylko zacytuje jednego kolege z forum: " Witam. Ustawialiśmy z kumplem w A6 AWX kąt synchronizacji. Na początku miał -4, korekcje pompowtryskiwaczy w grupie 13 były -1,5, -0,46,-0,54, 1,78, spalanie na postoju 0,8l/h. Po zmianie w okolicach zera, korekcje zmieniły się -0,45, -0,20, -0,25, 0,87, spalanie 0,5l/h. Po zmianie kata na 1,7-2 korekcje -0,25, -0,1, -0,1, 0,35, spalanie 0,4l/h. Wszystkie pompki ustawione na 225 stopni. Dlaczego występują, takie duże rozbieżności w korekcjach zależnie od ustawionego kąta synchronizacji wałka rozrządu? " Czyli zmiana tego kątu też może dużo dać, z korekty 1.78 na 0,87.
piotrsob1 Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Pierwsze powyżej przedstawione korekcję są błędnie podane, nijak się nie bilansują Jeżeli załóżmy trzy pierwsze są poprawne , to na czwartym powinno być +2,5 Pozostałe się z grubsza bilansują Co ja o tym sądze ? Ano tyle, że ktoś tak napisał, jak widać nie są to do końca rzetelne informacje , sam takich prób nie robiłem, więc ani ich nie potwierdzę , ani nie zaprzeczę Na pewno z dużą dozą rozsądku trzeba podchodzić do danych z FISA i VAG-a na temat spalania, mogą one mocno odbiegać od rzeczywistości , gdy w szynie zasilającej pompowtryski znajduje się powietrze lub spaliny. Ecu spalanie podaje na podstawie czystej arytmetyki, wyliczając je na podstawie czasu zamknięcia elektrozaworów pompowtrysków, znając ich skok przy danym czasie zamknięcia ( skok w czasie jest zależny od obrotów silnika) i średnicę nurników (tłoczków). Te informacje są w miarę dokładne do puki wszystko jest sprawne, gdy pojawia się zapowietrzenie, albo ktoś np. wymieni pompki na dedykowane do silnika o innej mocy, to podawane spalanie może grubo mijać się z faktycznym P.S. wszystkie hipotezy na temat przyczyn Twojego problemu wywiodłem na podstawie opisania problemu przez Ciebie. Jak widać one się zmieniają w miarę precyzowania sytuacji prze Ciebie , czy któraś z nich jest trafiona , to się okaże jeżeli postąpisz zgodnie z moimi wskazówkami , a potem opiszesz efekty
qewqeqw Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Jutro zmienie ten kąt, a jeśli nie pomoże to tak jak mówiłeś zawioze auto do mechanika, żeby te PD pozmienial Kąt zmieniony, PD się polepszyly. Zauważyłem, że trzęsie mocno przy mocniejszym przyspieszeniu, na 4. i 5. biegu od 1800 obrotów, wtedy gdy ma się włączyć turbo, przed około 3 tys. obrotów juz nic nie trzęsie. Dodam, że auto miało problem z notlaufem, ale go przegazowalem kilka razy i było okej. Czyli to może turbina jest odpowiedzialna za te trzęsienie?
RS Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Opublikowano 5 Sierpnia 2015 (edytowane) Zloguj tez Doladowanie, bodajze kanal 11 - 2 i 3 pole w calym zakresie obrotow. Wtedy bedzie cos wiecej widac czy turbo dobrze pracuje. Zloguj tez kanal 18 i 23 co do PD. Piotrsob1- tez wiem ze to nie wina kata synchronizacji, ale zeby zdiagnozowac problem to ten kat powinnien byc dobrze ustawiony. Zwiekszone Korekcje dawek daja nam do zrozumienia ze cos jest nie tak z praca danego cylindra. Niekoniecznie musi to miec zwiazek ze samym pompowtryskiwaczem. Edytowane 5 Sierpnia 2015 przez RS
MichałA4 Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Kolego a to nie jest czasem tak ze ci telepie silnikiem przy dodawaniu gazu i zwiększaniu dawki paliwa? Ja niedawno przerobiłem ten temat sam myślałem że to wina 4 wtrysku który i tak się kończy , ale sprawczynia okazała się pompa podajaca paliwo na PD, objawy były podobne telepanie silnikiem powyżej 2 tys obr nie zależnie od biegu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się