wojtas78 Opublikowano 5 Listopada 2008 Opublikowano 5 Listopada 2008 Ostatnio zauwazylem dziwne kopcenie auta.Czasami kopci czasami nie. Raz kopci jak jest zimny a raz jak rozgrzany.Jak kopci to po postoju na ziemi zostaje jakby plamka oleju i strasznie smierdzi spalinami. W sierpniu bylem na diagnostyce, podpiolem pod vaga i bylo wszystko ok.Wymienialem tez ostatnio EGRa.Auto jezdzilo na 5w30 a ja zalalem 5w40 ostatnio. Moze ktos ma jakis pomysl co to moze byc.
verus Opublikowano 5 Listopada 2008 Opublikowano 5 Listopada 2008 czasem kopci czasem nie jeśli tak, może to zależy od tego gdzie tankujesz ? gdyby było coś ewidentnie skopcone to kopciłby cały czas
Musashi Opublikowano 5 Listopada 2008 Opublikowano 5 Listopada 2008 czasami duza ilosci oleju w dolocie, po otwarciu egr dostaje sie do wydechu, stad do katalizatora gdzie ulega dopaleniu
Sztomel Opublikowano 10 Listopada 2008 Opublikowano 10 Listopada 2008 czasami duza ilosci oleju w dolocie, po otwarciu egr dostaje sie do wydechu, stad do katalizatora gdzie ulega dopaleniu z calym szacunkiem dla Twojej wiedzy Musashi ale skąd się bieże plamka "jakby" oleju skoro sam napisałeś, że w katalizatorze ulega on dopaleniu, nie zdziwiłbym się gdyby plecionka za kolektorem wydechowym była dziurawa i tamtędy by olej kapał (choć i tak w części gorącej turbiny by się już dopalał na rozgrzanym silniku) ale z wydechu ? Poza tym olej z dolotu, który w 90 % bierze się z odmy, raczej na wolnych obrotach (kiedy to zazwyczaj EGR się otwiera) waliłby do kolektora sącego (tak samo jak przy konkretnym doładowaniu turbiny) i objawem byłoby kopcenie na niebiesko z wydechu niż ciekł by pod prąd gazów spalinowych - tak mi to jakoś nie za bardzo pasuje (dodam, że kumplowi ciekła już olejem ze wszystkich możliwych nieszczelności obudowa EGR i klapy gaszącej a plam oleju z wydechu nie miał) ale chętnie i z pokorą przyjmę jak mnie w tym temacie uśwaidomisz
Sztomel Opublikowano 10 Listopada 2008 Opublikowano 10 Listopada 2008 Jak kopci to po postoju na ziemi zostaje jakby plamka oleju i strasznie smierdzi spalinami. dziwiłbym się gdyby śmierdziała samą ropą ale spalinami z wydechu ? - to raczej normalne !
boberek Opublikowano 10 Listopada 2008 Opublikowano 10 Listopada 2008 bo to TDI mój tez kopci i pewnie nei tylko mój parametry trzyma oleju nie pije jak mu dasz w palnik to zakopci ;P moze po programie będzie kopcił mniej dym pewnie ciemno szary ;P
Gość Matiz Opublikowano 11 Listopada 2008 Opublikowano 11 Listopada 2008 Mój też kopci(ł) (póki jeździł ) Jak było zimno i go zapaliłem to kopcił, po nagrzaniu bylo ok. Czasami jak ruszam dynamicznie to na asfalcie potrafi zostac czarna smuga
boberek Opublikowano 12 Listopada 2008 Opublikowano 12 Listopada 2008 nie ma sie co martwić jak dym nie jest biały jak jest czarny albo szaroczarny to jest OK no prawie
witia Opublikowano 12 Listopada 2008 Opublikowano 12 Listopada 2008 moj jak wyjade rano i zamykam brame to tez ladnie dymi ale tylko rano jak jest zimny a potem nic. poza tym ma depa i wszystko chula wiec to chyba normalne. najgorzej szukac dziury w calym
Musashi Opublikowano 12 Listopada 2008 Opublikowano 12 Listopada 2008 czasami duza ilosci oleju w dolocie, po otwarciu egr dostaje sie do wydechu, stad do katalizatora gdzie ulega dopaleniu z calym szacunkiem dla Twojej wiedzy Musashi ale skąd się bieże plamka "jakby" oleju skoro sam napisałeś, że w katalizatorze ulega on dopaleniu, nie zdziwiłbym się gdyby plecionka za kolektorem wydechowym była dziurawa i tamtędy by olej kapał (choć i tak w części gorącej turbiny by się już dopalał na rozgrzanym silniku) ale z wydechu ? Poza tym olej z dolotu, który w 90 % bierze się z odmy, raczej na wolnych obrotach (kiedy to zazwyczaj EGR się otwiera) waliłby do kolektora sącego (tak samo jak przy konkretnym doładowaniu turbiny) i objawem byłoby kopcenie na niebiesko z wydechu niż ciekł by pod prąd gazów spalinowych - tak mi to jakoś nie za bardzo pasuje (dodam, że kumplowi ciekła już olejem ze wszystkich możliwych nieszczelności obudowa EGR i klapy gaszącej a plam oleju z wydechu nie miał) ale chętnie i z pokorą przyjmę jak mnie w tym temacie uśwaidomisz nie zabieralem glosu nt "jakby plamy oleju" tylko nt nieregularnego kopcenia na biegu jalowym i jego mozlliwych przyczyn. jezeli masz lepsze pomysly slucham
Sztomel Opublikowano 12 Listopada 2008 Opublikowano 12 Listopada 2008 jezeli masz lepsze pomysly slucham
domelq Opublikowano 13 Listopada 2008 Opublikowano 13 Listopada 2008 Mój też przydymi na zimnym silniku
dssn Opublikowano 13 Listopada 2008 Opublikowano 13 Listopada 2008 nie ma takiego silnika ktory by nie dymil w zimne dni roznica temperatur zrobi swoje
letallec Opublikowano 13 Listopada 2008 Opublikowano 13 Listopada 2008 Zamknijcie pls ten wątek, bo zamieia się w jakieś zbiorowe biadolenie.
Rekomendowane odpowiedzi