czakul Opublikowano 6 Listopada 2008 Opublikowano 6 Listopada 2008 Witam. Od dwóch lat planowałem założyć relingi dachowe do mojej a4 B5, ale jakoś nie mogłem się za to zabrać. Szukałem potrzebnych mi informacji na forum, ale nikt nie zamieścił foto story na ten temat. W końcu postanowiłem to zrobić. Relingi zakupiłem na allegro, od człowieka, który, jak się okazało, wiele mi pomógł, gdyż sam musiał je rozmontować, żeby sprzedać. Wszystkie czynności proszę wykonywać dokładnie, precyzyjnie i nic na siłę. Całość zajmuje trochę czasu, ja miałem dwa dni wolnego i w pierwszym rozmontowałem plastiki i podsufitkę oraz zamontowałem relingi (około 4 godziny w dwie osoby), a w drugim umyte wcześniej plastiki i podsufitkę zamontowałem do wnętrza samochodu (około 1 godzina- jedna osoba). Potrzebne narzędzia: wkrętak krzyżakowy, płaski, imbusy, igła duża, wiertarka, wiertla do metalu o rozmiarach: 3, 8, 14, 16,5; punktak, młotek, masa uszczelniająca. Na początek trzeba rozmontować wszystkie plastiki, które osłaniają słupki, co jest stosunkowo proste. Trzeba również poodkręcać osłony słoneczne kierowcy, pasażera i środkową nad lusterkiem, wykręcić 4 uchwyty przykręcone do sufitu i wymontować lampki w podsufitce. -Lampki: przednia - podważyć szkiełko śrubokrętem od strony przedniej szyby, nie trzeba używać dużej siły. Między żarówkami znajdują się dwa wkręty, które należy wykręcić. Lampkę wyciągamy z podsufitki, poprzez poluzowanie dwóch metalowych zapadek umieszczonych od strony szyby przedniej, później odłączmy przewody. lampki pasażerów- podważamy płaskim śrubokrętem od strony wnętrza pojazdu i odłączamy przewody. Lampka tyna- podważamy śrubokrętem od strony wnętrza pojazdu i odłączamy. -Osłony przeciwsłoneczne: wyciągnąć okrągłą zaślepkę igłą i wykręcić wkręt, przy drugim mocowaniu podważyć plastik pod którym są dwa wkręty. -Uchwyty: pod uchwytami znajdują się zaślepki, trzeba od góry podważyć igłą, lub małym śrubokrętem a ukażą się wkręty, po dwa na uchwyt. -Słupek pierwszy: czyli A, najpierw ściągamy uszczelki, ale nie całkiem, wystarczy tylko część, która styka się z podsufitką i słupkiem przednim. Plastik zamocowany jest na trzech zatrzaskach widocznych na zdjęciu, żeby takowe puściły trzeba podważyć śrubokrętem i w miejscu najbliższym do mocowania użyć siły przyłożonej prostopadle do plastikowej osłony (co będzie się tyczyć również późniejszych czynności). www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/4b19d7d707d8d63e.html -Słupek środkowy: czyli C, ten w którym są zamontowane pasy; odciągamy górną część, która zamontowana jest dwoma zaczepami - musiałem użyć do tego naprawdę dużej siły- można sobie pomóc np. kluczem imbusowym i podważyć najpierw z jednej później z drugiej strony. Gdy zaczepy puszczą ściągamy plastik pociągając go w górę. -Słupek D: aby go zdemontować, należy odkręcić wkręt, który jest ukryty za boczkiem kanapy. Boczek odciągamy do siebie poczynając od góry, musimy przy tym mieć poskładane oparcia kanapy. Odkręcamy wkręt. Plastik jest zamocowany trzema zaczepami (fotka). Odciągamy plastik zaczynając od góry i pomagając sobie śrubokrętem. -Słupek E: ostatni zresztą; Zamocowany jest na czterech zaczepach i przykręcony u dołu wkrętem. Odkręcamy wkręt, odciągamy lekko dolny plastik. Jasny plastik aby ściągnąć odciągamy do siebie pomagając sobie śrubokrętem. Jest go dość trudno wyciągnąć, gdyż powinno się najpierw odkręcić boczki bagażnika, ja nie chciałem tracić na to czasu, więc zaryzykowałem takie rozwiązanie. Trzeba uważać, aby nie połamać plastiku. Mnie się udało Plastik środkowy, który łączy dwa boczne, osłaniające słupki, jest przekręcony na krańcach wkrętami, aby je odkręcić musimy ściągnąć najpierw te boczne. Jest również zamocowany czterema zaczepami, które przy odciąganiu podważamy śrubokrętem. W tym momencie pozostaje jeszcze odciągnąć uszczelki przy tylnych drzwiach, ale tylko w miejscach gdzie stykają się z podsufitką. Jeżeli mamy wszystko rozmontowane możemy delikatnie odciągać w dół podsufitkę zaczynając od tyłu samochodu. mnie udało się to zrobić samemu bez żadnych szkód. Wprawdzie jest ona delikatna, ale jest też elastyczna. To była część łatwiejsza , z którą poradziłem sobie sam, od tego momentu pomagał mi kolega, bez którego pomocy nie dał bym rady. Teraz pozostaje nawiercić dziury, co nie jest prostą sprawą, trzeba mieć porządną wiertarkę, dobre wiertła i maksimum cierpliwości z dużym bagażem precyzji modelarza, ale spokojnie, uda się . Można to robić różnymi sposobami, np. -nawiercić dziury od doły (wnętrza samochodu) mniejszym wiertłem i później powiększać otwory, -albo włożyć wiertło od dołu w dziurę i puknąć młotkiem, tak aby pozostał ślad widoczny z zewnątrz, następnie zrobić małą dziurkę punktakiem i wiercić wiertłem. Najgorsze jest to, że trzeba wywiercić dziury, z których każda jest innego kształtu i wielkości, z przodu podłużna (wiertło 14) w środku najłatwiejsza, bo okrągła, średnica 16,5, i na końcu podłużna, wiertło 16,5. Jedno jest pewne, najlepiej zacząć od dziury środkowej. Później przyłożyć reling i zaznaczyć pozostałe, które możemy nawiercać małymi wiertłami lub dużymi, lecz małymi będzie z większą precyzją. Na koniec wyszlifować pilnikiem, przyłożyć reling, sprawdzić czy śruby się wkręcają - BARDZO WAŻNE, pomalować farbą. Nałożyć masę uszczelniającą (można kupić w sklepach z artykułami dla lakierników samochodowych) założyć uszczelki na relingi i przykręcić śruby. Nie ma już odwrotu. Profanacja po prostu: Końcowy rezultat, sami oceńcie Mam nadzieję, że komuś się to przyda, w końcu pisałem to dwie godziny Aha, byłbym zapomniał, przed zamontowaniem podsufitki zróbcie próbę szczelności - ja w tym celu umyłem samochód.
mcm Opublikowano 6 Listopada 2008 Opublikowano 6 Listopada 2008 nie wiem czy tylko u mnie fotki nie hulają ??
Reggi Opublikowano 6 Listopada 2008 Opublikowano 6 Listopada 2008 Po co masa uszczelniająca ? Ja jak wierciłem u siebie dziury pod relingi .. nie uszczelniałem niczym ..bo pożniej przy jakiejść zmianie beda kwiatki ...a te uszczelki które sa na relingach spełniają swoją rolę w 100 % Wiec po co ? :gwizdanie:
_Solar_ Opublikowano 6 Listopada 2008 Opublikowano 6 Listopada 2008 nie wiem czy tylko u mnie fotki nie hulają ?? u mnie z fotkami jest dokladnie to samo wrzuc miniaturki lub całe foto na forum
Reniu Opublikowano 6 Listopada 2008 Opublikowano 6 Listopada 2008 Fotki Wam nie śmigają bo zostały źle wpisane. ftp://http//www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2b2e99daec510c98.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2b2e99daec510c98.html wywalcie wszystko przed www. i będą działać
czakul Opublikowano 6 Listopada 2008 Autor Opublikowano 6 Listopada 2008 teraz powinno być ok, jeżeli chodzi o fotki [br]Dopisany: 06 Listopad 2008, 16:33_________________________________________________ Po co masa uszczelniająca ? Ja jak wierciłem u siebie dziury pod relingi .. nie uszczelniałem niczym ..bo pożniej przy jakiejść zmianie beda kwiatki ...a te uszczelki które sa na relingach spełniają swoją rolę w 100 % Wiec po co ? :gwizdanie: no to fajnie, że dodałeś na forum foto story, dzięki . A po za tym masa się przyda, wolę dmuchać na zimne i nie wylewać wody z pokładu. Uszczelki były już stare, a masy dałem tak niewiele, że przy demontażu, wątpliwym zresztą nic się nie stanie.
Gość Michał Opublikowano 6 Listopada 2008 Opublikowano 6 Listopada 2008 Gratuluje cierpliwosci i odwagi. Teraz to prawdziwy avancik
Cuber Opublikowano 6 Listopada 2008 Opublikowano 6 Listopada 2008 No witaj Czakul skąd Ja znam Twoją furmankę toż to MOJA PIERWSZA AUDICA nawet w moim podpisie dalej jest graty za wykonaną pracę ps. też miałem je założyć no ale dłuuuugo czekała audika na relingi
czakul Opublikowano 6 Listopada 2008 Autor Opublikowano 6 Listopada 2008 No witaj Czakul skąd Ja znam Twoją furmankę toż to MOJA PIERWSZA AUDICA nawet w moim podpisie dalej jest graty za wykonaną pracę ps. też miałem je założyć no ale dłuuuugo czekała audika na relingi Podziękował. Ja też długo się namyślałem, czekałem na pomoc z forum. Nie wytrzymałem już dłużej, na szczęście udało się. pozdrowionka
Reggi Opublikowano 7 Listopada 2008 Opublikowano 7 Listopada 2008 no to fajnie, że dodałeś na forum foto story, dzięki . Nie miałem czasu na robienie zdjęć..ale gdzieś opisywałem w którymś temacie jak to zrobić Zabrałeś sie Ty i dobrze ..bedzie dla potomnych A po za tym masa się przyda, wolę dmuchać na zimne i nie wylewać wody z pokładu. Uszczelki były już stare, a masy dałem tak niewiele, że przy demontażu, wątpliwym zresztą nic się nie stanie. Jak chcić ..jak dokręcasz na masę relingę ..to wiadomo , że nie ma prawa przepuścić ani kropeleczki ...od tego są uszczelki
Deszcz Opublikowano 23 Listopada 2008 Opublikowano 23 Listopada 2008 Dobra robota, ja temat przerabiałem w B6 ale porównać się nie da, tam jest o połowe mniej rezania. Gratulacje
Młodzik Opublikowano 4 Stycznia 2009 Opublikowano 4 Stycznia 2009 a czy wychodziły B5 avant bez relingów? to chyba bardzo rzadko bo nawet właśnie sprzawdziłem na allegro i udało mi sie tylko jedną znaleźć
endriuu Opublikowano 4 Stycznia 2009 Opublikowano 4 Stycznia 2009 wychodzily. najczesciej typowe budżetówki - 1.6 albo 1.9 90KM. wtedy nawet reling był opcją
andrzej32 Opublikowano 22 Stycznia 2009 Opublikowano 22 Stycznia 2009 super materiał,bardzo mi pomógł,pozdrawiam Cię CZAKUL
Motor Opublikowano 15 Lutego 2009 Opublikowano 15 Lutego 2009 wychodzily. najczesciej typowe budżetówki - 1.6 albo 1.9 90KM. wtedy nawet reling był opcją kompletnie się nie zgadzam.. na dowód lin do mojego byłego auta: http://www.a4-klub.pl/smf/b5_avg_avancior_motora_byl_jest_marka-t13094.0.html;msg159016#msg159016 przy zakupie była opcja ''bez relingów dachowych''
Galec Opublikowano 7 Marca 2009 Opublikowano 7 Marca 2009 Potwierdzam były bez relingów i to nie w budżetowych wersjach ja mam właśnie brak relingów a mam oryginalne ksenony silniczek 1.8t ale reszto to całkowita seria z tego co mi się wydaje bo autko dopiero od tygodnia posiadam także moje autko to jakaś taka dziwna wersja jest.
netox Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Opublikowano 17 Kwietnia 2009 dzieki za poswiecenie przyda mi sie napewno
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się