Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Diagnosta mówi, że zawieszenie ok a mi coś stuka


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam dziwny problem. Robiłem przegląd w którym niczego diagnosta się nie dopatrzył a ja gdy jadę po dziurach mam sporadyczne stuki. Jak ugryźć ten temat? Dźwięki dochodzą z prawego przodu (strona pasażera). Nie jest to osłona bo ją odkręcałem i problem nie ustąpił.

Opublikowano

Spróbuj na szarpakach , może też być wina zaślepki luźniej w feldze .

Jedno powiedz spróbuj jechać po dziurach i zahamować lekko , jeżeli stukôw nie bedzie to klocki hamulcowe bye bye

Opublikowano

Ścieżka była na szarpakach i nic nie wyszło. Zmieniałem końcówki drążka i gumy stabilizatora bo myślałem, że to to. Nadawały się już na wymianę ale po tym nie ustąpiło.

Jak dobrze rozumiem motyw z dziurami i hamowaniem to:

Przejechać po dziurach bez hamulca

oraz

przejechać po dziurach z lekko naciśniętym stopem

Tylko, że klocki mam wysokie (świeże). Tarcze podtaczałem bo zrobiły się delikatne rowki ale ciągle powyżej dopuszczalnej normy są. Mimo wszystko zobaczę. Co mi szkodzi ;)

Opublikowano

Przejechać po dziurach bez hamulca

oraz

przejechać po dziurach z lekko naciśniętym stopem

Tak jest kolego dokładnie tak zrób

Opublikowano (edytowane)

Powiem tak, nie ma reguły na to. Raz zastuka raz nie (bez hamulca). Raczej nasila się przy hamowaniu (położenie nogi na pedał) a raczej częściej występuje. Sprawdzałem na samym ręcznym i to z pewnością nie dochodzi z tyłu.

Edytowane przez mateuszeks
Opublikowano

jedź do innego diagnosty, który weźmie breszke lub łoma i każdy sworzeń i łączenia gumowe sprawdzi z osobna. szarpaki itp pokażą winowajce jak już będzie duży luz...

Opublikowano

Sprawdzał w ten sposób. Specjalnie na potrzeby przeglądu zdejmowałem osłonę. Może do tego rodzaju zawieszenia potrzeba kogoś z większym doświadczeniem? Może polecacie kogoś rzetelnego?

Opublikowano

Jak jest w porządku to sprawdź zaślepki na felgach a jeźeli nie ich wina to zrób tak jak poleca kolega Darek wyźej , jedź do innego diagnostę

Opublikowano

Ja mam dokładnie ten sam problem coś mi stuka z prawej strony, zawieszenie było sprawdzane na szarpakach wykazało, że jeden wahacz ma lekki luz ale z lewej strony i diagnosta stwierdził że może dźwięk się przenosić na drugą stronę ale nie sądzę gdyż wjeżdżając kołem w dziurę (lewym) nie słychać praktycznie żadnego stuku, natomiast tylko prawym lub zjeżdżając z krawężnika wyraźnie słychać że to te koło stuka. Zawieszenie również sprawdzał inny mechanik rozpiął je i nie było luzów.

Opublikowano

amortyzator do wymiany jak wszystko inne sprawdzone :)

Opublikowano

Mam to samo a przy temp. powyżej 20 stopni zgrzypi przy skręcaniu, diagnosta nic nie wykrył a w serwisie 3/4 wahaczy kwalifikuje sie do wymiany od pewnego czasu.

Opublikowano

Kamo u jakiego diagnosty w Rybniku byles? Obstawiam amora

Opublikowano

Automobil klub slaski

Opublikowano

Uroki wielowahaczowego zawieszenia. Najlepiej rozpiąć każdy wahacz i wtedy bez naprężeń szukać luzu na gałkach.

Opublikowano

u mnie sprawdzali łomem :P efekt: cała prawa do wymiany i lewa góra, wymienie caly komplet, co mozecie polecic oprocz lemfordera? widziałem na allegro sporo zamiennikow w smiesznych pieniądzach ale jak tam z ich jakością? typu kraft,kamoka itp... czy moze lepiej cos dorzucic i kupic febi? ktos montował te tansze? podpinam sie pod temat żeby nowego nie zakładać.

Opublikowano

Ja mam dokładnie ten sam problem coś mi stuka z prawej strony, zawieszenie było sprawdzane na szarpakach wykazało, że jeden wahacz ma lekki luz ale z lewej strony i diagnosta stwierdził że może dźwięk się przenosić na drugą stronę ale nie sądzę gdyż wjeżdżając kołem w dziurę (lewym) nie słychać praktycznie żadnego stuku, natomiast tylko prawym lub zjeżdżając z krawężnika wyraźnie słychać że to te koło stuka. Zawieszenie również sprawdzał inny mechanik rozpiął je i nie było luzów.

tez tak mialem ze na stacji diagnostycznej oki a na drodze dziurawej stukalo.. podnies auto na lewarku i brecha gora dol. u mnie do wymiany byl wachacz dolny ten co mocuje sie amor do niego..

Opublikowano

Miałem sprawdzane tak jak mówisz nawet było rozpinane i nie ma jakiś zużycia które kwalifikowało by się do wymiany.

Opublikowano

Jak pisałem wyżej.Amory do wymiany i nawet jak na tescie diagnostycznym wyjdzie 70% :)

Opublikowano

Mówisz? Możliwe że to amory stukają? W maju przy sprawdzaniu zawieszenia na szarpakach amory miały chyba nawet nie całe 70%, niedługo jadę na przegląd i sprawdzę amory lepiej jak tak.

Opublikowano

Witam a moze to wina odkreconego wahacza\/ sprwdz wszyskite sruby czy sa dokrecone. u mnie tez stukalo w prawym kole okazalo sie ze odkrecona byla nakretka od lacznika stabilizatora tak ze reka sobie ja odkrecilem. po dokreceniu nastpila cisza. pozrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...