Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Wibracje auta na biegu jałowym i nie tylko 2.0 ALT


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kupiłem moje Audi w czerwcu tego roku. Przy kupnie nie zwróciłem uwagi na występujące drgania przenoszone od silnika na całą karoserię, kierownicę i w mniejszym stopniu na lewarek zmiany biegów. Wibracje odczuwane są także na fotelach (mrowienie pleców). Zmniejszają się po rozgrzaniu silnika. Dodatkowo silnik póki jest zimny buczy niski basowym dźwiękiem przy tym w wibracje wpadają elementy plastikowe wnętrza tworzą bardzo nieprzyjemne efekty.. Po uzyskaniu optymalnej temperatury kultura pacy motoru polepsza się. W związku z tym wymieniłem kompletne zawieszenie silnika na oryginalnych poduszkach oraz zawieszenie skrzyni biegów, wymienione zostały wszystkie świece oraz cewki zapłonowe a także łącznik elastyczny wydechu oraz dwa tłumiki końcowy oraz środkowy.. Efekt niestety dość mizerny. Owszem wibracje nieco się zmniejszyły ale jednak dalej są dość dokuczliwe. Podczas jazdy są raczej nie odczuwalne. Ciekawi mnie czy ktoś z kolegów miał taki problem i czy sobie z nim poradził? Szczerze mówiąc to nie mam już pomysłów na to auto (a raczej wibrator). Dodam jeszcze że wibracje nieco się nasilają po włączeniu klimy.

Opublikowano

Poduszki skrzyni i silnika do sprawdzenia :)

Opublikowano

Poduszki skrzyni i silnika do sprawdzenia :)

Poduszki wymieniłem na oryginalne zarówno pod silnikiem jak też pod skrzynią.

Opublikowano

Dwumas sprawdzałeś ?

Opublikowano

Dwumas sprawdzałeś ?

Tylko czy ja mam w moim ALT z manualem dwumas? Wydaje mi się że nie ale mogę się mylić.

Opublikowano

Dwumas sprawdzałeś ?

Tylko czy ja mam w moim ALT z manualem dwumas? Wydaje mi się że nie ale mogę się mylić.

Poczytaj: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/315993-czy-mam-dwumase-20-alt-benzyna/Wydaje mi się, że masz. Zawsze można sprawdzić po VIN.

Opublikowano

Dwumas sprawdzałeś ?

Tylko czy ja mam w moim ALT z manualem dwumas? Wydaje mi się że nie ale mogę się mylić.

Poczytaj: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/315993-czy-mam-dwumase-20-alt-benzyna/Wydaje mi się, że masz. Zawsze można sprawdzić po VIN.

W poniedziałek podjadę do serwisu i wyjaśnię sprawę. Dzięki za podpowiedź. Ciekawi mnie jak to można sprawdzić , że dwumasa jest do wymiany?

Opublikowano (edytowane)

Wrzuć 4 bieg mając ok 40-50km/h jadąc pod górkę, jak zacznie tłuc/ mocniej drżeć to do wymiany. Po co nam dwumas? : http://autokult.pl/13841,po-co-stosowane-sa-dwumasowe-kola-zamachowe

Zrobiłem nieco inaczej. Zaciągnąłem ręczny na postoju i wrzuciłem jedynkę, następnie odpuszczałem powoli sprzęgło i zaczęło telepać pod maską...więc to chyba jednak dwumasa :( . W związku z tym jest jedna kwestia , czytałem gdzieś na forum, że zamiast dwumasy można w tym silniku zamontować tzw sztywne koło zamachowe, to tańsze rozwiązanie i mniej awaryjne. Czy ktoś z kolegów coś takiego montował w swoim aucie?

Dziś byłem u mechanika w celu sprawdzenia samochodu pod kontem dwumasy i stwierdził, że to co się dzieje z samochodem nie pasuje do uszkodzonego koła zamachowego. Jednym wspólnym objawem to wibracje na biegu jałowym. Szczerze mówiąc to nie miał pomysłu na to auto, ewentualnie próba z odkręceniem poduszek i próbą ich ułożenia ewentualnie tłumik drgań na wydechu zbyt sztywny.... ręce i szczęka opada...:(

Edytowane przez Ddarecki
Opublikowano

Też dobry test :)

Zrób też tak jak napisałem, jak jednak będzie drżało to jedź do kogoś innego, skoro ten nie wie co to może być.

Opublikowano

Zrobiłem tak jak mi radziłeś. Otóż podczas rozpędzania auta na piątym biegu od prędkości około 40km/h na prostej auto rozpędza się nie wpadając przy tym w jakieś większe wibracje. Odczuwalne są pojedyncze szarpnięcia. Podobnie z jazdą pod górkę. Miałem okazje ale tylko podczas wjazdu na wiadukt kolejowy (nic innego nie ma w okolicy) auto wjeżdża nie telepiąc ani nie wpadając w większe wibracje ani nie szarpie.. Natomiast podczas normalnej jazdy wibracje są bardziej odczuwalne przy obrotach w granicach 1300-1500 potem 1800-2000. Na biegu jałowym w zakresie 1300-1500 słychać "buczenie" w kabinie czego nie słychać na zewnątrz. To buczenie występuje również podczas jazdy. To buczenie to nic innego jak wzmożone wibracje. Przy rozruchu oraz podczas gaszenia auta wszystko w normie żadnych podejrzanych dźwięków. Wydech dziś zweryfikowany i nic podejrzanego nie wyszło.

Opublikowano

Na gazie i benzynie to samo ? Może gaz źle wystrojony i się silnik dławi ? Klima Ci dobrze działa? Może sprężarka kończy żywot i stawia opór? Z racji tego co wymieniłeś to ja nie mam więcej pomysłów, bo chciałem powiedzieć sprawdź zapłon, ale już to zrobiłeś,no ale mechanikiem nie jestem.

Opublikowano

Na gazie i benzynie to samo ? Może gaz źle wystrojony i się silnik dławi ? Klima Ci dobrze działa? Może sprężarka kończy żywot i stawia opór? Z racji tego co wymieniłeś to ja nie mam więcej pomysłów, bo chciałem powiedzieć sprawdź zapłon, ale już to zrobiłeś,no ale mechanikiem nie jestem.

Jak załączam klimę to drgania nieco się zwiększają. A praca silnika na gazie i benzynie bez zauważalnych zmian. Może to ma jakiś związek ale po wymianie przepływki drgania jakby nieco się zmniejszyły. Natomiast istna komedia z warsztatami które ostatnio odwiedziłem w tej kwestii. Zupełnie jak w polskiej służbie zdrowia :)) co mechanik to inna diagnoza. Do tej pory dwóch neguje wymianę dwumasy a dwóch zaleca- -istny cyrk...

Opublikowano

Tak :D znalezienie mechanika, który kitu nie wciska to jak wygrana na loterii, a takiego, który robi wszystko w samochodzie to jak 6 w totka...

To jeszcze co komputer na to ? Jakieś błędy ? Kiedy wymieniałeś rozrząd?

Opublikowano

Zrób logi dynamiczne może coś wyjdzie.

Opublikowano

Rozrząd wymieniany był 30tys. km temu. Z diagnostyki wyszedł jeszcze błąd związany z termostatem. I to jest ciekawe bo ten błąd wychwycił też gazownik dwa miesiące temu przy regulacji instalacji. Nie wiem co o tym sadzić bo silnik się nie przegrzewa ani nie jest niedogrzany. Jeden z mechaników zasugerował również aby pokusić się o sprawdzenie kompresji poszczególnych cylindrów gdy powiedziałem mu że mój ALT pije 05l oleju na 1000km.

Opublikowano

To ja już nie wiem :P U mnie na wolnych obrotach ewidentnie dawka gazu jest za duża i mam podobny efekt, ale to tylko na luzie i wtedy czuć po całym aucie jak silnik się dławi a obrotomierz skacze, ale w czasie jazdy wszystko gra. No i w czasie jazdy na benzynie wszystko gra.

Opublikowano

Wygląda na to , że jednak padła dwumasa wraz ze sprzęgłem. Od wczoraj wzmogło się stukanie przy wciśniętym sprzęgle a to wygląda że zaczyna padać łożysko wyciskowe.Sprzęgło bierze dość wysoko więc chyba innej przyczyny nie ma. Nasuwa się jedno pytanie której firmy komplet sprzęgła byłby najlepszym wyborem: LUK , SACHS czy może VALEO? Byłbym wdzięczny za sugestie.

Opublikowano

A jednak :( Z tego co tu widziałem na forum to ludzie polecają LUKa, 1500zł nie Twoje + robota, przy okazji warto zajrzeć jak olej w skrzyni.

Opublikowano (edytowane)

No niestety 2 tys pęknie jak bańka mydlana... szkoda tylko kasy wydanej na poduchy - oryginalne bo to też bolało...no cóż ale to mój błąd że zamiast najpierw konsultować problem na forum pojechałem do mechanika. A z drugiej strony te wibracje jak ulał pasowały i do poduszek i do dwumasy a używane auto to jak pole minowe. Pozdrawiam wszystkich co pomogli mi w wyjaśnieniu problemu :).

Edytowane przez Ddarecki

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...