KanG Opublikowano 12 Października 2015 Opublikowano 12 Października 2015 Witam, Mam A4 B8 (CAGB) 2.0 TDI w Multitronicu od pół roku. Od początku zauważyłem że auto przy niskich prędkościach w trybie Drive (na sport to nie występuje, bo trzyma wyższe obroty) drży jakby miało za niski bieg. W manualu wystarczyłaby redukcja ale tu nie jest to takie proste. Pierwsze co wymieniłem w aucie to ostatni wieszak wydechu, bo był po prostu roznitowany i klekotał. Widocznie te drgania dały mu w kość. Może nie jest to bardzo uciążliwe, ale mam wrażenie że trzeba się tym zająć, zanim coś innego wyskoczy. Zastanawiam się czy przypadkiem przepływomierz nie jest zabrudzony, i źle dobierana jest dawka na niższych obrotach. Czy ktoś wie jak VCDSem mógłbym zbadać przepływomierz? A może jakieś inne sugestie ? Pozdrawiam Piotr
Ukasz1 Opublikowano 13 Października 2015 Opublikowano 13 Października 2015 Piotrek, Mam dokładnie to samo ale do tej pory nie zdiagnozowałem problemu, choć jest to strasznie denerwujące bo jeżdżę głównie po mieście. Dodatkowo ostatnio zauważyłem, że przy temperaturze silnika poniżej 70 C na wolnych obrotach, po wrzuceniu P lub N czuję drgania na kierownicy, lewarku i fotelu. Po wrzuceniu R,D lub S, kiedy powstaje lekki opór na mokrym sprzęgle, wibracje ustają. Błędów brak. Przyczyn może być kilka: - koło dwumasowe - poduszki pod silnikiem/skrzynią - problem w samej skrzyni (stary olej, wyciągnięty łańcuch) - problem silnikiem (wtryski, egr, przepływomierz, inne?) Mechanicy niezależni i ASO mówią, że wszystko jest ok. Kilka osób na tym forum pisało o podobnych objawach, więc może ten typ tak ma.
KanG Opublikowano 13 Października 2015 Autor Opublikowano 13 Października 2015 Piotrek, Mam dokładnie to samo ale do tej pory nie zdiagnozowałem problemu, choć jest to strasznie denerwujące bo jeżdżę głównie po mieście. Dodatkowo ostatnio zauważyłem, że przy temperaturze silnika poniżej 70 C na wolnych obrotach, po wrzuceniu P lub N czuję drgania na kierownicy, lewarku i fotelu. Po wrzuceniu R,D lub S, kiedy powstaje lekki opór na mokrym sprzęgle, wibracje ustają. Błędów brak. Przyczyn może być kilka: - koło dwumasowe - poduszki pod silnikiem/skrzynią - problem w samej skrzyni (stary olej, wyciągnięty łańcuch) - problem silnikiem (wtryski, egr, przepływomierz, inne?) Mechanicy niezależni i ASO mówią, że wszystko jest ok. Kilka osób na tym forum pisało o podobnych objawach, więc może ten typ tak ma. Ja bym na dzień dobry postawił na przepływomierz. Jak zobaczyłem jaki syf był w filtrze powietrza jak to auto kupiłem, to jest to bardzo prawdopodobne. Pytanie tylko jak to zmierzyć VCDSem? P
Ukasz1 Opublikowano 17 Października 2015 Opublikowano 17 Października 2015 Moze odłącz wtyczkę od przepływki i sprawdź czy objawy dalej są. Odpialem dziś wtyczkę od przepływki i przejechałem sie kawałek. Nie było żadnej różnicy, wiec przynajmniej u mnie to nie to.
KanG Opublikowano 20 Listopada 2015 Autor Opublikowano 20 Listopada 2015 (edytowane) Wydaje mi się że odpięcie przepływki odrobinę pomogło. Zlogowałem conieco. Czy ktoś może zerknąc na wartości i powiedzieć czy przepływomierz wygląda na zdrowy ? Test robiony stacjonarnie. http://www.directupload.net/file/d/4170/rxuzvkkk_pdf.htm Naprawdę nikt nie pomoże? Edytowane 12 Listopada 2015 przez KanG
A4 B6 Multi Opublikowano 23 Lutego 2017 Opublikowano 23 Lutego 2017 Witam i jak udało się rozwiązać problem??Bo mam coś podobnego,jak przyspieszam lekko i zwalniam przy 30km/h drży kierownica i coś w kołach /skrzyni /zawieszeniu...[zawieszenie bez luzów]
KanG Opublikowano 23 Lutego 2017 Autor Opublikowano 23 Lutego 2017 Niestety dwumas. Szczęśliwie dwumas do multitronica jest nieco tańszy. Powodzenia
sebagzg Opublikowano 26 Lutego 2017 Opublikowano 26 Lutego 2017 (edytowane) Dnia 23.02.2017 o 20:02, KanG napisał: Niestety dwumas. Szczęśliwie dwumas do multitronica jest nieco tańszy. Powodzenia Siemka,mam ten sam problem co ty. a powiedz mi czy na zimnym silniku slyszales jakies dziwne dzwieki, bo w moim przypadku wlasnie z okolic skrzyni jest taki metaliczy odglos, na cieplym tez slychac ale juz nie tak bardzo. No i przy wolnym ruszaniu drży cale auto czasem przy załadowanym samochodzie i przyspieszaniu pod gorke czuć drżenie. Podejrzewam dwumas poduszki silnika albo tlumik Ile wymiana dwumasa ? Edytowane 26 Lutego 2017 przez sebagzg
wojtas88 Opublikowano 16 Marca 2017 Opublikowano 16 Marca 2017 U mnie jest podobnie. Jadę do skontrolować (obstawiam dwumase albo którąś z poduszek silnika). Na zimnym i właściwie na rozgrzanym silniku występuję buczenie przy niskich obrotach
rywos Opublikowano 8 Listopada 2017 Opublikowano 8 Listopada 2017 Witam wszystkich. Bardzo podobnie u mnie a6 c6 2.0 tdi CAGB. Drgania wyczuwalne przy wolnych prędkościach ok 30km/h lekkim wyciskaniu gazu (ok. 30%). Ostatnio wrzuciłem box - chip tuning. Auto dużo lepiej przyspiesza ale te wibracje czuć jeszcze bardziej. Mam wrażenie że pojawiają się jeszcze przy prędkości ok 130-150km/h Do tego przy puszczaniu gazu czasem słychać jakiś metaliczny chrobot. (niskie prędkości). Jak myślicie poduszki? Dwumas?
Munczak Opublikowano 27 Marca 2019 Opublikowano 27 Marca 2019 Odkopuje temat ale już nie mam siły na wibracje przy zwiekszaniu obrotów(dodawaniu gazu) .wibracje występują juz od malych prędkosci jak wy rozwiązaliscie problem prosze o pomoc
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się