Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 TDI PD] Turbo późno wstaje


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam Forumowiczów,

Nie znalazłem podobnego przypadku więc założłem nowy temat. Wczoraj po odpaleniu samochodu i przejechaniu małego dystansu zauważyłem, że turbo bardzo późno wstaje czyli przy około 2500 obrotów. Normalnie wstawało przy około 1500-1600 obrotów. Podłączyłem więc VCDS aby sprawdzić czy nie ma błędów i jedyne co znalazłem to błąd poduszki silnika, a więc nie związanay z turbo. Pierwsza moja myśl to podciśnienia, które zacząłem sprawdzać i wymieniłem część przewodów na nowe. Niestety nic to nie pomogło co gorsze teraz turbo wstaje już na około 2800-3000 w zależności od sytuacji. Co ciekawe dzisiaj rano po odpaleniu samochód jechał normalnie aż go zgasiłem i za jakąś godzinę po ponownym odpaleniu problem powrócił. Zrobiłem także logi dynamiczne w bloku 11 http://vaglog.pl/log_235729.html. Podjąłem kilka prób co widać w logach. Pierwszy raz to robiłem i mam nadzieję, że dobrze. Jeśli coś pomieszałem to będę wdzięczny za wskazówki jak prawidłowo je wykonać.

Koledzy będę wdzięczny za rady co może być przyczyną dziwnego zachowania auta. Samochód na wirusie. Mocno kopci na czarno przy dynamicznym przyśpieszeniu. Turbo wstaje gwałtownie. W rurach od turbo mokro ale bez dużych ilości oleju. Co ciekawe intercooler wyczyściłem bo był cały w oleju od zewnątrz i po 2 miesiącach znowu zaczyna od góry zalewać się olejem.

Z góry dziękuję za pomoc.

Edytowane przez Jedrzej30
Opublikowano

Wężyki podciśnienia kolega wymienił a układzie dolotowej nie ma jakiejś "Dziury''???

Jak autko zachowuje sie na trasie??

Opublikowano (edytowane)

Wężyki podciśnienia kolega wymienił a układzie dolotowej nie ma jakiejś "Dziury''???

Jak autko zachowuje sie na trasie??

Wymieniłem te wężyki podciśnienia, która była w złym stanie w mojej ocenie jutro mam zamiar pozostała część wymienić. Co do szczelności układu dolotowego to uszczelniałem rurę między EGR, a Intercoolerem tą która jest na 2 zatrzaskach bo była luźna i miałem wrażenie, że występują tam nieszczelności. Samochód od chwili kupna przenosi mocne drgania na karoserie podczas przyśpieszania, ale poduszka silnika jest uszkodzona więc postanowiłem ją najpierw wymienić, co zrobię w tym miesiącu. Podczas wymiany rozrządu nie znalazłem żadnych nieszczelności na wężachm, a robiłem to jakieś 2 tygodnie temu. Dziwi mnie tylko ta czarna zasłona dymna kiedy wcisnę mojej małej gaz do dechy. Czy masz może jakiś sposób na sprawdzenie układu dolotowego?

Na trasie dłuższej nie byłem odkąd męczy mnie ta awaria jednak przy trasie około 10 km samochód zachowuje się normalnie.

Edytowane przez Jedrzej30
Opublikowano

Jak Ci zalewa IC od zew to albo jest dziurawy albo nie trzyma opaska.

Pamiętaj olej to nieszczelność tak najłatwiej to sprawdzisz.

Co do zasłonu dymu też może ale musi sie wiązać z nieszczelnością.

Opublikowano

Kolego jeżeli wezyki sprawne i dolot to ewidentnie po Logach widac ze z n75 jest problem, do wymiany.

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Ap ropo drgań, ja jak kupiłem swoja to tez myślałem ze poducha, straszne wibracje przy przyspieszaniu ,ale posłuchałem troche tu i tam i okazalo sie że to dodatkowe światło stopu na tylnej półce drga o szybę....


jak n75 padnie to podobno samochód na trasie idzie max 120 km/h czy tam 140 i dalej nic....

Opublikowano

Kolego jeżeli wezyki sprawne i dolot to ewidentnie po Logach widac ze z n75 jest problem, do wymiany.

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka

Sprawdź jeszcze gruszke turbiny czy luźno chodzi bo strasznie długo utrzymuje ciśnienie w układzie po zdjęciu nogi z gazu.

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka

Jak padnie całkowicie u ciebie jest problem z doładowaniem a n75 tym steruje.

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

U mnie wibracje powstaja zdecydowanie od silnia czuje je na budzie na kierownicy i na gałce skrzyni biegów a zaworek od poduszki pod silnikiem jest urwany więc i tak muszę ją wymienić. Co do IC to faktycznie wyjmę kolejny raz i zobaczę gdzie ta nieszczelność występuje. Wydaje mi się, że najprędzej na wężu nad IC. Kolejnanobserwacja z dzisiaj na zimnym silniku zbiera się ładnie ale po około 2 km zaczyna wstawać coraz wolniej co wyczuwalne jest szczególnie kiedy np jadę 60km/h na 4 biegu i gaz wciskam w podłogę wtedy zanim załapie musi wejść powyżej 2000 obrotów i dopiero zaczyna ciągnąć a wcześniej jest mułem. Co ciekawe dzieje nie jest tak za każdym razem.

Jutro sprawdzę jeszcze tą gruszkę. Nie znam sie na logach ale wygląda yo dla mnie tak jakby turbo pompowało od 1500 obrotów a jednak samochód w rzeczywistości przyśpieszał dopiero sporo powyżej 2000 obrotów

Nie dysponuję innym zaworem N75 ale jak nie znajdę innej przyczyny to kupię nowy.

Edytowane przez Jedrzej30
Opublikowano

A przepływke sprawdzałeś??

Opublikowano

A przepływke sprawdzałeś??

Na postoju sprawdzałem to parametry były ok. Na przepływce też się logi dynamiczne robi?

Opublikowano (edytowane)

Loga 011 robisz z gazem w podłodze na trzecim lub czwartym biegu od 1,5 kRPM do ok. 4 kRPM :decayed:

Ale nawet patrząc na tego co zrobiłeś , to widać że turbo pompuje jak szalone prawie do 3 barów :naughty:

Prawdopodobnie zmienna geometria jest zacięta i nie działa regulacja wydajności suszarki, jak dłużej pojedziesz z gazem w podłodze to nie wpada w tryb awaryjny ? :hi:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano (edytowane)

Loga 011 robisz z gazem w podłodze na trzecim lub czwartym biegu od 1,5 kRPM do ok. 4 kRPM :decayed:

Ale nawet patrząc na tego co zrobiłeś , to widać że turbo pompuje jak szalone prawie do 3 barów :naughty:

Prawdopodobnie zmienna geometria jest zacięta i nie działa regulacja wydajności suszarki, jak dłużej pojedziesz z gazem w podłodze to nie wpada w tryb awaryjny ? :hi:

Loga zrobiłem dokładnie tak jak napisałeś. Normalnie samochód idzie jak szatan ;), ale nawet robiąc loga turbo pokazywało, że pompuje od około 1500 obrotów, a czułem jak wstaje dopiero przy 2500 do 3000 obrotów. Jak jest zimny to normalnie jedzie ale po chwili zaczyna świrować. Nawet jeżdżąc bardzo dynamicznie nie wpadał mi w tryb awaryjny, ale sprawdzę to niedługo i dam znać.

Już jestem po testach. Na pierwszych trzech biegach do czerwonego pola i do 120 km/h tak kilka razy i brak trybu awaryjnego. Cały czas turbo wstaje różnie. Raz wstaje normalnie, a więc przy około 1500 innym razem przy 2000, jeszcze innym przy 2500.

Podsumowując dzisiaj postaram się wymienić resztę przewodów podciśnieniowych. Następnie sprawdzę dolot chociaż nie wiem jak jego szczelność sprawdzić aby być pewnym i nie rozebrać przy tym polowy samochodu. Zauważyłem, że od dołu pocą się gumowe rury olejem przy wejściu w tą metalową rurę w pasie przednim i na wyjściu z niego do IC oraz IC od góry tak samo zalewany jest olejem, a więc kolejny raz do sprawdzenia. Rura idąca do EGR też miała luzy, zabezpieczenia jakby nie trzymały dobrze, więc owinąłem końcówki taśmę izolacyjną i siedzi ciaśniej. Dalej zajmę się N75 jak wcześniejsze zabiegi nie pomogą, a na końcu zostaje mi chyba wyciagnąć turbo.

Edytowane przez Jedrzej30
Opublikowano

Sluchaj najpierw dokrec opaski jak sa zerwane wymien je.

Ja bym zdjal opaske wytarl rure i kruciec i zalozyl to od nowa dokrecajac kluczem nie srubokretem tylko uwazaj nie zerwij opaski.

Co do n75podmien go z n18 albo jak nie chcesz sie bawic to zalatw wakuometr podlaczasz przed gruszka nastepnie wchodzisz w 11bs i sprawdzasz ile daje max i czy spada do zera.

Opublikowano (edytowane)

Sprawdź wartość podciśnienia za trójnikiem z odejściem na sterowanie osprzętem, może podciśnienie zanika chwilowo z powodu jakiejś nieszczelności ( chociażby skapciała przelotka do serwa hamulców przez ścianę grodziową ) :decayed:

Ale to na pewno nie wszystko, turbo według loga notorycznie pompuje za dużo, a to wina zacinającej się zmiennej geometrii, albo zaworka N75 :naughty: ( chyba że winne jest złe podłączenie wężyków podciśnienia ) :hi:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano (edytowane)

Sprawdź wartość podciśnienia za trójnikiem z odejściem na sterowanie osprzętem, może podciśnienie zanika chwilowo z powodu jakiejś nieszczelności ( chociażby skapciała przelotka do serwa hamulców przez ścianę grodziową ) :decayed:

Ale to na pewno nie wszystko, turbo według loga notorycznie pompuje za dużo, a to wina zacinającej się zmiennej geometrii, albo zaworka N75 :naughty: ( chyba że winne jest złe podłączenie wężykó podciśnienia ) :hi:

Nie mam zielonego pojęcia jak mam sprawdzić tą wartość podciśnienia. To mój pierwszy diesel i jeszcze nie do końca rozumiem zasadę działania tych podciśnień i turbo. Jeśli to nie problem proszę podpowiedz mi jak to się robi. Co do tej przelotki to ona jest w tragicznym stanie. Kupując samochód hamulce ledwo działały i była to pierwsza rzecz jaką robiłem domowym sposobem wstawiając w nią tuleje aby jej nie zasysało. Muszę gdzieś znaleźć numer katalogowy i zamówie ją w serwisie VW bo Audi nie ma w mojej okolicy. Nie zmienia to faktu, że ona jest miekka jak aksamit ;) i dziwie się, że wężyki w niej jeszcze trzymają sie jakoś. Nie sądziłem, że to może mieć jakieś powiązanie. Zaraz zacznę szukać tej przelotki po alledrogo może uda się tam ją odnaleźć. Ja przy wężykach nie grzebałem. To co wymieniłem wymieniałem pojedynczo czyli nie mogłem pozamieniać ich. Czy wirus tu nie może mieć wpływu na pompowanie turbo?

Przelotka już zamówiona wysyłka 35 zł część 22,68 zł hehe. Jutro zamontuję i zobaczymy czy coś się zmieni.

Edytowane przez Jedrzej30
Opublikowano

Wirus na bank ma znaczenie ale nie chodzi o to ale o to ze turbo pdzeladowuje tj pompuje za wiele i stad

Twoj problem.

Zrob tak zacznij mierzuc podcisnienie od tego przewodu co jest na zaworku kierunkowym tj ten zaworek co jest przed gumka co ja zamowiles.

Schodz powoli w dol az do n75 jezeli na jakims pdzewodzie bedzie dziura wtedy zobaczysz roznice.

Pamietaj ze mozesz n75 podmienic z n18-to ten zaworek pod rura obok w/w gumki.spoko 1.9 nie taki straszny.dasz rady.

Opublikowano (edytowane)

Wirus na bank ma znaczenie ale nie chodzi o to ale o to ze turbo pdzeladowuje tj pompuje za wiele i stad

Twoj problem.

Zrob tak zacznij mierzuc podcisnienie od tego przewodu co jest na zaworku kierunkowym tj ten zaworek co jest przed gumka co ja zamowiles.

Schodz powoli w dol az do n75 jezeli na jakims pdzewodzie bedzie dziura wtedy zobaczysz roznice.

Pamietaj ze mozesz n75 podmienic z n18-to ten zaworek pod rura obok w/w gumki.spoko 1.9 nie taki straszny.dasz rady.

Zakupiłem dzisiaj przewód podciśnieniowy w oplocie 3,2 mm jutro przyjdzie przelotka ściany grodziowej i zaczynam kombinować. dzisiaj miałem odskocznię w postaci zmiany koloru dekorów z drewna na amelinium szczotkowane ;). Kupiłem sobie okleinę i okleiłem je. Ciekawy jestem czy to się utrzyma czy zacznie odchodzić, ale to już rozważania nie na temat :).

Przed chwilą zrobiłem test z filmu nr dwa. VCDS pokazywał, że powinienem go zrobić na trzecim biegu przy 3000 obrotów. Ja zrobiłem na postoju ponieważ dzisiaj już jeździć nie mogę ;). Przy 1400 obrotów doładowanie wynosi między 2900-3000. Podczas przełączania ON OFF wartość nie zmienia się wcale. W takim razie co to może oznaczać?

Edytowane przez Jedrzej30
Opublikowano

Wychodzi na to ze tak jak pisałem n75 niepracuje albo niema odpowiedniego ciśnienia. Ewentualnie sprawdź jeszcze czujnik ciśnienia.Gruszke sprawdzałeś

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

Wychodzi na to ze tak jak pisałem n75 niepracuje albo niema odpowiedniego ciśnienia. Ewentualnie sprawdź jeszcze czujnik ciśnienia.Gruszke sprawdzałeś

Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka

Gruszkę jutro będę sprawdzać u mchanika. Nie posiadam wakumetra chyba będę musiał zakupić. Czujnik ciśnienia też jutro sprawdzę u niego. N75 podmienia albo kupię nowy. No i tą przelotkę w do ściany grodziowej jutro powinienem dostać więc też wymienię.

Edytowane przez Jedrzej30

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...