hubcik121 Opublikowano 13 Października 2015 Opublikowano 13 Października 2015 Przerabialem niedawno taki temat tez turbo pompowalo jak szalone pod 3000 i n75 było padnięty.ale sprawdzcie gruszke czy wszystko z nia ok po Logach widac ze ciśnienie za duże pompuje turbo a to już niezdrowe dla turbiny. Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka
Jedrzej30 Opublikowano 13 Października 2015 Autor Opublikowano 13 Października 2015 Przerabialem niedawno taki temat tez turbo pompowalo jak szalone pod 3000 i n75 było padnięty.ale sprawdzcie gruszke czy wszystko z nia ok po Logach widac ze ciśnienie za duże pompuje turbo a to już niezdrowe dla turbiny. Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka Ok dzięki za pomoc. Jutro dam znać co udało mi się ustalić.
wesz82 Opublikowano 13 Października 2015 Opublikowano 13 Października 2015 Co do 2 filmiku to robisz to na jałowym bez dodania gazu silnik sam sobie dodaje gazu. Az musze zobaczyć jak jest u mnie z ciekawości bo na wakuometrze pokazuje perfect. Tzn ile bar jest róznicy. Także jak podjedziesz do mechaniora sprawdz pierw ile wychodzi z pompy wacum powinno być ok-1 potem sprawdz ile jest przed n75 i nastepnie zrób test w 11bs. Daj znac sco wyszło.
piotrsob1 Opublikowano 14 Października 2015 Opublikowano 14 Października 2015 (edytowane) Ja zrobiłem na postoju ponieważ dzisiaj już jeździć nie mogę . Przy 1400 obrotów doładowanie wynosi między 2900-3000. Podczas przełączania ON OFF wartość nie zmienia się wcale. W takim razie co to może oznaczać? Masz doładowanie na poziomie 2,9 do 3 barów na biegu jałowym przy 1400 obr/min ?? Coś mi podpowiada że to nie jest za bardzo możliwe bez obciążenia silnika, nie zmienia to faktu, że podczas tej procedury ciśnienie doładowania powinno się coś tam zmieniać w niewielkim zakresie. Obserwowałeś dźwignię siłownika poruszającego zmienną geometrią ( tzw. sztangę) podczas tej procedury, poruszała się na przemian raz w jedną a później w drugą stronę o ok. 10 mm ? Edytowane 14 Października 2015 przez piotrsob1
Jedrzej30 Opublikowano 14 Października 2015 Autor Opublikowano 14 Października 2015 Ja zrobiłem na postoju ponieważ dzisiaj już jeździć nie mogę . Przy 1400 obrotów doładowanie wynosi między 2900-3000. Podczas przełączania ON OFF wartość nie zmienia się wcale. W takim razie co to może oznaczać? Masz doładowanie na poziomie 2,9 do 3 barów na biegu jałowym przy 1400 obr/min ?? Coś mi podpowiada że to nie jest za bardzo możliwe bez obciążenia silnika, nie zmienia to faktu, że podczas tej procedury ciśnienie doładowania powinno się coś tam zmieniać w niewielkim zakresie. Obserwowałeś dźwignię siłownika poruszającego zmienną geometrią ( tzw. sztangę) podczas tej procedury, poruszała się na przemian raz w jedną a później w drugą stronę o ok. 10 mm ? No tak się to przedstawiało podczas procedury sprawdzania w bloku 011. ciśnienie doładowania miało w zasadzie stałą wartość i nic sie nie zmieniało podczas zmian ON OFF. Za jakąś godzinę jadę do znajomego mechanika i mam nadzieję, że on znajdzie ustarkę. Czekam jeszcze na tą przelotkę w ścianę grodziową.
piotrsob1 Opublikowano 14 Października 2015 Opublikowano 14 Października 2015 (edytowane) Jak podczas tego testu sztanga się przemieszczała w prawidłowym zakresie,a ciśnie doładowania się nie zmieniało, to albo urwany wałek dźwigienki poruszajacej pierścieniem geometrii, albo prędzej uwalony czujnik doładowania. Jaką wartość ciśnienia pokazuje w grupie 011 przed odpaleniem motorówki i zaraz po odpaleniu ? Edytowane 14 Października 2015 przez piotrsob1
Jedrzej30 Opublikowano 14 Października 2015 Autor Opublikowano 14 Października 2015 (edytowane) Jak podczas tego testu sztanga się przemieszczała w prawidłowym zakresie,a ciśnie doładowania się nie zmieniało, to albo urwany wałek dźwigienki poruszajacej pierścieniem geometrii, albo prędzej uwalony czujnik doładowania. Jaką wartość ciśnienia pokazuje w grupie 011 przed odpaleniem motorówki i zaraz po odpaleniu ? Wizytę u znajomego mechanika musiałem przenieść na inny termin. Właśnie wykonałem pomiar. kolejno obroty 1407/min, spec intake press ON, actual intake press 2983,5, d.cycle MAP 0,0% i obroty 1407/min, spec intake press OFF, actual intake press 2983,5, d.cycle MAP 99,6% Cięgno gruszki chodzi góra dół normalnie około 1cm może troszkę więcej. Zmienia się wtedy brzmienie turbo ( świszcze lekko lob nie w zależności od położenia cięgna) a wartośc doładowania nie zmienia się wcale. Pożyczyłem N75 od znajomego jednak nie wiem czy jest sprawne, czekam na tą przelotkę do ściany grodziowej bo ją łatwiej podniemieć chyba jak N75. Edytowane 14 Października 2015 przez Jedrzej30
piotrsob1 Opublikowano 14 Października 2015 Opublikowano 14 Października 2015 (edytowane) Coraz bardziej jestem przekonany że masz uwalony MAP-sensor i pokazuje górną granicę doładowania cały czas Sprawdź wreszcie doładowanie na zgaszonym silniku.... Edytowane 14 Października 2015 przez piotrsob1
Jedrzej30 Opublikowano 14 Października 2015 Autor Opublikowano 14 Października 2015 (edytowane) Coraz bardziej jestem przekonany że masz uwalony MAP-sensor i pokazuje górną granicę doładowania cały czas Sprawdź wreszcie doładowanie na zgaszonym silniku.... Sprawdziłem bloki 010 i 011 na zgaszonym silniku. wyszly mi takie pomiary: 011 Engine speed spec. intake press. actual intake press. d.cycle MAP 0/min 193,8 mbar 2983,5 99,6% 010 Air system Atmos. pressure sens. -f96- Intake air press Throttle 1249.5 mg/str 999,6 mbar 2983,5 0,0% Edytowane 14 Października 2015 przez Jedrzej30
Tobike Opublikowano 14 Października 2015 Opublikowano 14 Października 2015 Tak jak kolega wyżej napisał uwalony czujnik ciśnienia albo brudny bo one się chyba nie uszkadzają
piotrsob1 Opublikowano 14 Października 2015 Opublikowano 14 Października 2015 (edytowane) MAP-sensor na złom ! Na zdrowy rozum, skąd trzy bary ciśnienia w dolocie jak silnik nie pracuje ? Tutaj masz nówkę sztukę za rozsądne pieniądze: http://www.shop.boxmoto.pl/?649,pl_http-shopboxmotopl-649-pl_czujnik-cisnienia-doladowania-map-sensor-vw-bora-caddy-3-iii-eos-golf-plus-4-5-6-iv-v-vi-jetta-passat-cc-phaeton-polo-sharan-tiguan-touareg-crafter-multivan-transporter-t5-14tsi-16tdi-19-tdi-20tdi-25tdi-25-30tdi-42tdi-50tdi-16v-0281002976-0281002401 Wymienisz i autko będzie śmigać Edytowane 14 Października 2015 przez piotrsob1
Jedrzej30 Opublikowano 14 Października 2015 Autor Opublikowano 14 Października 2015 Tak jak kolega wyżej napisał uwalony czujnik ciśnienia albo brudny bo one się chyba nie uszkadzają Koledzy dziękuję Wam za pomoc. Przyczyna faktycznie leżała w czujniku ciśnienia, był zabrudzony olejem. Po czyszczeniu benzyną działa jak nowy i moja bryczka znowu lata jak szatan . Jednak nie raz jeszcze pewnie skorzystam z Waszej wiedzy bo mam co robić przy niej. Gdybyście mili natomiast jakiś problem z systemem Airbag to śmiało piszcie może uda mi się zrewanżować bo coś tam wiem o tych układach. Dziękuję jeszcze raz. Temat uważam za zamknięty
piotrsob1 Opublikowano 14 Października 2015 Opublikowano 14 Października 2015 Dobrze wiedzieć, że olej w czujniku może powodować aż takie jaja Niemniej jednak kiedyś spotkałem się z padniętym MAP-em, walił błędem przerwa-zwarcie na zasilaniu bodajże
Jedrzej30 Opublikowano 14 Października 2015 Autor Opublikowano 14 Października 2015 Dobrze wiedzieć, że olej w czujniku może powodować aż takie jaja Niemniej jednak kiedyś spotkałem się z padniętym MAP-em, walił błędem przerwa-zwarcie na zasilaniu bodajże U mnie błędów nie było żadnych tylko nagle zaczęło turbo wstawać w różnych przedziałach obrotowych bez żadnej logiki, ale dzięki Waszym podpowiedziom udało się pozbyć problemu. Kolejna usterka do usunięcia to mocne drgania karoserii podczas przyśpieszania i na biegu jałowym też. Samochód ma dużo za duże drgawki aż cały wibruje i trzęsą się plastiki. Miałem wcześniej AWX i nie było takiego problemu. Zacznę od wymiany poduszki silnika ponieważ poprzedni właściciel urwany zawór od starej poduszki przyczepił na opaskę do przewodu od wspomagania jakby to miało załatwić problem . Szukam po układzie gdzie może być nieszczelność. Poki co mam lekkie wycieki oleju na opaskach z turbo w miejscu gdzie wąż wchodzi w pas przedni i tam gdzie wychodzi, a ponadto w górnej części IC i muszę ponownie zdjąć zderzak i wyciągnać IC zobaczyć czy jest dziurawy czy to z opaski na górze cieknie. Platikową rurę idącą do egr owinąłem na obu koncach taśmą izolacyjną i dopiero założyłem zabezpieczenia ponieważ lekko się wysówała i podejrzewałem ją o nieszczelność. Co jeszcze może być odpowiedzialne za te wibracje nie wiem.
wesz82 Opublikowano 14 Października 2015 Opublikowano 14 Października 2015 Jak.wyjmiesz ic.to dobrze go umyj w srodku jak sie okaze ze dziurawy to daj znac mam caly tak samo jak poduchy u mnie to lezy wiec sie dogadamy Drgania to dwumas wtryski i poduchy. Popatrz dobrze jak siedzi grzybek z przodu czy czasem na nim nie wisi silnik???
Jedrzej30 Opublikowano 14 Października 2015 Autor Opublikowano 14 Października 2015 Jak.wyjmiesz ic.to dobrze go umyj w srodku jak sie okaze ze dziurawy to daj znac mam caly tak samo jak poduchy u mnie to lezy wiec sie dogadamy Drgania to dwumas wtryski i poduchy. Popatrz dobrze jak siedzi grzybek z przodu czy czasem na nim nie wisi silnik??? Który to jest ten grzybek tylko mi powiedz . Wtryski są w dobrej kondycji, sprawdzałem. Dwumas nie wykazuje żadnych objawów,ale pytanie czy może jakieś ignoruję. Jedyne co mnie niepokoi to czasami nie często ale jednak jak podjeżdżam pod dom i wciskam sprzegło podczas zwalaniania usłyszę jakby takie szurnięcie.
hubcik121 Opublikowano 14 Października 2015 Opublikowano 14 Października 2015 Wychodzi na to ze tak jak pisałem n75 niepracuje albo niema odpowiedniego ciśnienia. Ewentualnie sprawdź jeszcze czujnik ciśnienia.Gruszke sprawdzałeś Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka Dla mnie też tak jak pisałem czujnik ciśnienia uwalony jak na postoju pokazuje takie ciśnienie. Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka
miklaas Opublikowano 14 Października 2015 Opublikowano 14 Października 2015 żeby sprawdzić gruszkę wystarczy strzykawka
piotrsob1 Opublikowano 14 Października 2015 Opublikowano 14 Października 2015 (edytowane) Kolejna usterka do usunięcia to mocne drgania karoserii podczas przyśpieszania i na biegu jałowym też. Samochód ma dużo za duże drgawki aż cały wibruje i trzęsą się plastiki. Miałem wcześniej AWX i nie było takiego problemu. Zacznę od wymiany poduszki silnika ponieważ poprzedni właściciel urwany zawór od starej poduszki przyczepił na opaskę do przewodu od wspomagania jakby to miało załatwić problem . Szukam po układzie gdzie może być nieszczelność. Poki co mam lekkie wycieki oleju na opaskach z turbo w miejscu gdzie wąż wchodzi w pas przedni i tam gdzie wychodzi, a ponadto w górnej części IC i muszę ponownie zdjąć zderzak i wyciągnać IC zobaczyć czy jest dziurawy czy to z opaski na górze cieknie. Platikową rurę idącą do egr owinąłem na obu koncach taśmą izolacyjną i dopiero założyłem zabezpieczenia ponieważ lekko się wysówała i podejrzewałem ją o nieszczelność. Co jeszcze może być odpowiedzialne za te wibracje nie wiem. Najbardziej podejrzane przy mocnych wibracjach silnika są uszczelniacze na pompkach Jak wyglądają korekcje na biegu jałowym w grupie 013 w czasie gdy chodzi dobrze i w czasie gdy są te wibracje ? Edytowane 14 Października 2015 przez piotrsob1
Jedrzej30 Opublikowano 15 Października 2015 Autor Opublikowano 15 Października 2015 (edytowane) Kolejna usterka do usunięcia to mocne drgania karoserii podczas przyśpieszania i na biegu jałowym też. Samochód ma dużo za duże drgawki aż cały wibruje i trzęsą się plastiki. Miałem wcześniej AWX i nie było takiego problemu. Zacznę od wymiany poduszki silnika ponieważ poprzedni właściciel urwany zawór od starej poduszki przyczepił na opaskę do przewodu od wspomagania jakby to miało załatwić problem . Szukam po układzie gdzie może być nieszczelność. Poki co mam lekkie wycieki oleju na opaskach z turbo w miejscu gdzie wąż wchodzi w pas przedni i tam gdzie wychodzi, a ponadto w górnej części IC i muszę ponownie zdjąć zderzak i wyciągnać IC zobaczyć czy jest dziurawy czy to z opaski na górze cieknie. Platikową rurę idącą do egr owinąłem na obu koncach taśmą izolacyjną i dopiero założyłem zabezpieczenia ponieważ lekko się wysówała i podejrzewałem ją o nieszczelność. Co jeszcze może być odpowiedzialne za te wibracje nie wiem. Najbardziej podejrzane przy mocnych wibracjach silnika są uszczelniacze na pompkach Jak wyglądają korekcje na biegu jałowym w grupie 013 w czasie gdy chodzi dobrze i w czasie gdy są te wibracje ? To nie są takie drgawki jak od wstrysków. Przerabiałem już wtrysk uwalony w innym Audi i to coś innego. Nie wiem jak opisać te wibracje. Silnik chodzi równo w mojej ocenie, a przy wtryskach mi tak podskakiwał jakby. Jutro zrobie pomiary bloków i powiem co i jak. To jest takie wrażenie jakby takie mrowienie, a podczas dynamicznego przyśpieszania drży mocno wybierak, który swoją drobą coś lekko sie pochyla w stronę pasażera i jest mało precyzyjny i czuć drgania na kierownicy i karoserii. Na biegu jałowym wszystko jest ok chociaż czuje mrowienie za mocne. Za kilka dni wymienie tą poduszkę, którą kupię nową oryginalną. Mój mechanik mówił mi, że obstawia dwumase i kto wie. Przy problemie z turbo też w pierwszej kolejności obstawił czujnik cisnienia doładowania i podobnie jak Ty miał rację. Dla mnie sprzęgło działa poprawnie chociaż gdybym miał się czepiać to czuję czasami jak ruszam lekkie poszarpywanie. Ok przykładowe testy. Zmieniające się parametry są zbliżone do tych poniżej: 013 -0,16mg/str -0,26mg/str 0,00mg/str 0,35mg/str 023 11,0 1,0 10,0 13,0 Dodatkowo obserwowałem jak się zachowuje na postoju. Bez gazu czuję mrowienie na fotelu. Dodając gazu do 1200 obrotów czuć wyraźne mrowienie na kierownicy i lżejsze na wybieraku i mocne mrowienie na fotelu. Edytowane 15 Października 2015 przez Jedrzej30
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się