Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFB] Opadające paliwo, powietrze w układzie paliwowym


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy mam taki problem.....moja vp gubi gdzieś paliwo po dłuższym postoju (PO NOCY) i rano przy odpalaniu trzeba dłużej kręcić, aż poda paliwo. Nadmienię tylko że wymieniłem wężyki przelewowe, filtr paliwa, pompa w zbiorniku pracuje i dalej nic. AAA byłbym zapomniał, dwa razy miałem taki przypadek że nagle sam się zapowietrzył tzn: w zasilanie pompy dostało się dużo powietrza :mysli: Zbierzność jest tylko taka że to było jak zrobiło się zimno, sugeruję że jakaś złączka podczas niskiej temp.kurczy się i puszcza paliwo, ale gdzie?? Teraz niby jest wszystko ok ale wkurza mnie to poranne odpalanie a i na zasilaniu co jakiś czas pojawia się pęcherzyk powietrza na początku przezroczystego wężyka.

Opublikowano

Sprawdz dokładnie zaworek zwrotny na filtrze paliwa,bo najczęsciej tam łyka powietrze! Wiem-przerabiałem to samo! Jeśli to on ma winę najlepiej nie kombinować tylko kupić nowy-koszt ok. 100zł ,bo jest dostępny tylko oryginał!

Opublikowano

zastosuj dodatkowy zaworek jednokierunkowy na wężyku zasilającym przed filtrem paliwa - koszt niewielki a zobaczysz czy poskutkuje.

Opublikowano

a jest jakaś możliwość sprawdzenia tego zaworka na filtrze paliwa? Bo słyszałem że rzeczywiście na oryginalnym filtrze paliwa ten kołnierz na którym osadzony jest zaworek jest sporo wyższy niż na pozostałych filtrach i teraz czy jak kupię zaworek to nie okaże się że i tak to nic nie da. A co do tego zaworu jednokierunkowego to myślę że rzeczywiście dobry pomysł, tylko muszę znaleść taki żeby za bardzo nie zawęził przepływu

Opublikowano

Gwarancji,że to ten właśnie zaworek nie daję,ale po jego wymianie możesz go wykluczyć.

Pisałem na własnym przykładzie u mnie niby też wyglądał na dobry a po wymianie jak ręką odjoł!

Tylko delikatnie przy wymianie-łatwo go uszkodzić!

Opublikowano

Ja przerabiałem to samo!

Wymieniłem zawór zwrotny, filtr paliwa, wszystkie przewody, pompke paliwa wraz z bakiem(tak mi poradzil mądry mechanik),

i pozostała jedna rzecz... pompa wtryskowa.

Okazalo się,ze jest jakaś nieszczelność przy pompie i z tego powodu paliwo sie cofało. Koszt tylko 250 zeta!

Dodam,że tez zastosowałem dodatkowy zawór zwrotny między filtrem a pompą i nic to nie dało!

Opublikowano

Drend...rozumiem że naprawiłeś to u jakiegoś pąpiarza, który ci rozebrał pompę i zrobił co trzeba?

Vikis4... czy jeżeli ten zawór jest wadliwy to objawia się to wyraźnymi pęcherzami powietrza na zasilaniu pompy, czy może ich nie widać a i tak są problemy z odpaleniem od strzału? Pytam was o takie szczegóły bo nie chcę stosować metody mechanika Drenda i wymieniać wszystkiego po kolei

Opublikowano

Dokładnie tak! U mnie na zasilaniu było pełno bąbli powietrza! Nawet jak przyłożyłeś ucho do zaworku było delikatnie słychać jak ciągnie powietrze-sprawdz to!

Opublikowano

miałem dokładnie ten sam problem.... ten zaworek zwrotny nazywa się podgrzewaczem paliwa... no i ten podgrzewacz zaciągał powietrze bo oring na zamienniku filtra paliwa jest troszkę niżej jak w orginale i ten podgrzewacz po pewnym czasie zaciąga powietrze....

mój magik poradził mi abym kupił filtr od golfa a zamiast podgrzewacza wstawił złączkę - kilku kolegów zganiło mnie już za to ale jak na razie nic się nie dzieje...

a gdy pytałem o nowy filtr paliwa w ASO to zawołali 450 zł... troszkę mnie to przeraziło :kwasny:

Opublikowano

Koledzy mam pytaynie dotyczące zaworku zwrotnego paliwa, u mnie chyba sie cofa paliwo do baku, przez co samochód jak postoi to nie chce zapalić, wpadłem na pomysł by założyc zaworek uniewrsalny, załoze go za filtrem na weżyku dopływowym do pompy. Teraz pytanie :

Jak sie zachowuje paliwo które bedzie za zaworkiem od strony baku czy ono sie nie bedzie cofac z powrotem? czy nie lepiej założyc na zasilaniu paliwa bezpośrednio przy pompie paliwa w baku wtedy mam pewność za w węzyku jest cały czas paliwo?

Opublikowano

brat mial to samo wprawdzie nie w audi ale.... kombinowal z wszystkim - pomogla wymiana pompy ... sprobuj tak jak ktorys z kolegow zasugerowal zalozyc dodatkowy zaworek zeby paliwa nie cofalo...

Opublikowano

Witam wszystkich.Ja miałem problem powietrza w przewodzie paliwowym i silnik przerywał nie było problemu z odpalanie po nocy ale może zrób tak.No wiec od jakiegoś czasu, podczas przyspieszania auto przerywało. Myślałem ze to wina doładowania. Porobiłem logi i w sumie wszystko wydawało się ok. Auto jednak przerywało. Jak się okazało w przewodzie paliwowym było powietrze? A przy większych obrotach robiło się go naprawdę dużo aż dziw, że silnik nie gasł. Zaczęło się dochodzenie skąd to powietrze. Przelewy posprawdzane, wymieniony filtr paliwa, wymieniony zaworek powrotny na filtrze paliwa, posprawdzane wszystkie przewody. I tak doszedłem, że powietrze musi dostawać się ze zbiornika. Podłączyłem się przezroczystym przewodem do pompy w zbiorniku paliwa i to właśnie z tamtą leciały małe pęcherzyki powietrza. Wyjąłem pompę ze zbiornika paliwa (myślałem, że może sitko przy pompie zabrudzone) jednak nie wszystko czyste jak kryształ. Pęcherze nadal leciały. Gdy podpoiłem na krótko pompę spiętrzającą to już powietrze nie leci. Przejechałem się tak i faktycznie problem znikł.Nadmienie że paliwa w zbiorniku przy testach było max. Kiedy pompka jest wyłączona przerywa i powietrze dostaje się do filtra paliwa, kiedy ją załączę auto śmiga bez zastrzeżeń Pu ki co jędze z włączona pompką spiętrzająca i wszystko jest cacy.

Opublikowano

Czy jest taka możliwość zeby paliwo sie cofało dopiero od filtra do baku, założyłem węzyk przezroczysty od filtra do pompy i tam jest paliwo, a jednak cieżko mu zapalić, może paliwo sie cofa od filtra do baku?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...