icemerc Opublikowano 26 Października 2015 Opublikowano 26 Października 2015 Siemka. pd zawsze nurtowało mnie jaka różnica w spalaniu, dynamice, komforcie bedzie miedzy 195/65/15 a 205/55/16. ? Różne rzeczy słyszałem, że wiecej bedzie palił, straci na dynamice itp.... Jak to jest w praktyce? Bede wdzieczny za info :-)
kubson Opublikowano 26 Października 2015 Opublikowano 26 Października 2015 (edytowane) W sumie na takiej zmianie to nic nie odczujesz... Ja dopiero poczułem różnice jak z 16 215 przeszedłem na 19 265 Edytowane 26 Października 2015 przez kubson
Fido Opublikowano 26 Października 2015 Opublikowano 26 Października 2015 Przy takim silniku nic nie czuć. Minimalnie większe zużycie paliwa i minimalnie mniejszy komfort.
icemerc Opublikowano 27 Października 2015 Autor Opublikowano 27 Października 2015 czyli co zamiast palic 6 litrów bedzie 6.2 ?
MAT1000 Opublikowano 27 Października 2015 Opublikowano 27 Października 2015 Różnicy w spalaniu nawet nie zauważysz. Ja nie widzę przy 215 a 235, nie będę siedział i wyliczał z kalkulatorem Kupuj 16" jak nie pożałujesz kilku złotówek więcej na opony. Zyskasz lepszy wygląd i prowadzenie auta, delikatnie mniejszy komfort, ale czy go odczujesz to już zależy od du.y.
icemerc Opublikowano 7 Listopada 2015 Autor Opublikowano 7 Listopada 2015 jestem po zmianie. generalnie jak jest sucho nieco lepsza trakcja, jak jest mokro - bez zmian w stosunku do 195/65/15 - do 3 biegu zero trakcji. spalanie wedle mnie jest o 0,1 litra wyższe....
boguc Opublikowano 7 Listopada 2015 Opublikowano 7 Listopada 2015 na 195 zero trakcji ?ja teraz cale lato jezdzilem na 195 , virus na 172hp / 390nm i moze malo butuje auto bo ani razu na 3 biegu trakcja mi sie nie wlaczyla....Na 2 to bez problemu ale 3 nie zauważyłem.
slimok Opublikowano 7 Listopada 2015 Opublikowano 7 Listopada 2015 Podłącze się do tematu ponieważ mam taką samą zagwozdkę ale chcę z 16 przejść na 17. Nie chcę stracić komfortu jazdy. Czy przesiadka coś zmieni na zawieszeniu 1ba ?
Fido Opublikowano 8 Listopada 2015 Opublikowano 8 Listopada 2015 Jak chcesz większy komfort to 215/50/17 To idealny zamiennik 235/45/17 Mam i polecam.
icemerc Opublikowano 9 Listopada 2015 Autor Opublikowano 9 Listopada 2015 bogucjak jest mokro dopiero na 3 biegu łapie trakcje..... a i zdarzyło mi sie ze przy gwałtowym bucie z 3 biegu potrafił na sekunde przebuksowac.... Niestety tylko jak jest mokro, slisko itp... Masz B6 - masz esp, asr czy bóg wie co jeszcze.... ja mam tylko ABS
carrera369 Opublikowano 10 Listopada 2015 Opublikowano 10 Listopada 2015 Może pora zmienić opony na mniej zużyte
grzes283 Opublikowano 10 Listopada 2015 Opublikowano 10 Listopada 2015 205/55/16 to kompromis na zimę. Będzie minimalna różnica w spalaniu, skręcaniu na postoju i komforcie, ale chyba zbyt mała, żeby ją odczuć. Przy szerokości 225 można już mocno odczuć spalanie, osiągi, skręcanie. Co do komfortu, to zależy już od felgi, im większa, tym mniejszy komfort, ale to chyba jasne Co do tych Waszych trakcji, to chyba już czas zainwestować w nową gumę. Ja u siebie mam 176PS i 368Nm i szczerze mówiąc nie zdarzyło mi się zamielić na suchym na 3 biegu.....
icemerc Opublikowano 14 Listopada 2015 Autor Opublikowano 14 Listopada 2015 odsyłam do czytania ze zrozumieniem..... ja wspomniałem o trakcie jak jest mokro a nie jak jest sucho.... a opony sa moim zdaniem dobre, dunlop sp sport 6mm mięsa... moje poprzednie auto AEL w q potrafił zamiastać tyłem jak tylko deszcz popadał no ale tam była 4 z przodu w niutonach...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się