Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 TDI PD] Trzęsie silnikiem i nadwoziem.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam potrzebuje mniej wiecej zeby mnie ktos poprowaił czy miał moze taki przypadek

Audi a 4 b6 130 KM 2002 rok produkcji 1.9 TDI

wiec chodzi o to rano wsiadałem w autko odpalało mi po przejechaniu jakiegos odcinaka jak sie autko rozgrzało dałem na luz i stanołem i zaczeło cząsc silnikiem buda myślałem ze wypadnie silnik ( odrazu mówie to nie jest dwumas ani poduszka pod silnikiem ) ale spoko teraz na chwile obecna autko zostało pozostawione na noc po 10 h autko ciezko ma odpalic hmm wymieniałem oringi na pompowtryskach wymieniałem wacum pompe i wymieniałem w baku całe urzadzenie co steruje paliwem czyli pompe paliwa wiec szukam pomocy tu na forum bo byc moze miał ktos takie objawy

Opublikowano

mnie to wygłada na problem w wtryskiem, albo wystarczajacej ilosci paliwa, ew. brakiem kompresji.

sprawdz czy konektory wtryskow sa ciasno osadzone, ew. podoginaj styki.

podepnij pod VAG i zrob logi 013, 018 i 023.

zmierz kompresje.

a pozniej powiemy co dalej.

Opublikowano

mnie to wygłada na problem w wtryskiem, albo wystarczajacej ilosci paliwa, ew. brakiem kompresji.

sprawdz czy konektory wtryskow sa ciasno osadzone, ew. podoginaj styki.

podepnij pod VAG i zrob logi 013, 018 i 023.

zmierz kompresje.

a pozniej powiemy co dalej.

ok dzisiaj jak wruce z pracy musze naładowac akumlator bo od krecenia mi padł co niechiał odpalic jak odpale jade na Vaga i wszystko sprawdzimy i napisze co dalej jest nie tak ....

mnie to wygłada na problem w wtryskiem, albo wystarczajacej ilosci paliwa, ew. brakiem kompresji.

sprawdz czy konektory wtryskow sa ciasno osadzone, ew. podoginaj styki.

podepnij pod VAG i zrob logi 013, 018 i 023.

zmierz kompresje.

a pozniej powiemy co dalej.

ok dzisiaj jak wruce z pracy musze naładowac akumlator bo od krecenia mi padł co niechiał odpalic jak odpale jade na Vaga i wszystko sprawdzimy i napisze co dalej jest nie tak ....

wiec po przyjsciu z pracy zrobiłem tak wyciagłem wezyk z filtra wsadziłem go do butelki po wodzie i po właczeniu zapłonu paliwo pojawiło sie w butelce czyli moge wykluczyc pompe paliwa w zbiorniku wziołem akumlator i go ładuje potem z tego co mi mechanik powiedział to moge miec ( zje....) pęknieta głowice ? czy gumki na pompowtryskach określił ze są kwadratowe ? czy objawy trzęsienia silnikiem i budą to pęknieta głowica ? powiedzcie mi jak moge sprawdzicz czy aby to niebyła głowica ?dziekuje

Opublikowano (edytowane)

Jeżeli korekcje idą mocno na plus na którymś garku ( powyżej + 2, 0 ) jak zaczyna telepać motorówką , to na bank jest problem z uszczelnieniem pompowtrysków :decayed:

I to raczej problem jest z przedostającymi się spalinami do szyny paliwowej w głowicy .

Jak były wymieniane O-ringi na pompkach to zostały dokładnie wyczyszczone płaszczyzny oporowe pompowtryskiwaczy ( w głowicy i na pompkach płaszczyzny do których przylegają mosiężne podkładki termiczne ) ?

Miejsce podparcia pompowtryskiwacza powinno zapewniać jak największą szczelność wtedy przestrzeń pomiędzy uszczelką mosiężną a dolnym o-ringiem staje się strefą buforową o podwyższonym , ale w miarę stałym ciśnieniu, co zapewnia poprawną pracę dolnego uszczelniacza pompowtrysku .

Gdy to połączenie nie zapewnia podstaw szczelności , to dolny uszczelniacz jest poddawany bardzo dynamicznym zmianom ciśnienia o bardzo dużej wartości , co powoduje jego bardzo szybkie zużycie i przedostawanie się spalin do szyny paliwowej i zakłócenia napełniania pompek paliwem, co w konsekwencji prowadzi do telepania silnikiem :hi:

Głowice w AVF-ach praktycznie nie pękają i jeżeli to telepanie pojawia się po chwili pracy na biegu jałowym, a po dłuższej przegazówce na chwilę zanikają , to jest właśnie objaw potwierdzający to co wyżej napisałem .

Przy wymianie O-ringów oczywiście trzeba ocenić stopień zużycia gniazd pompek, najlepiej czujnikiem zegarowym pomierzyć luzy pompek włożonych w gniazda, ale bez o-ringów ( w płaszczyznach poprzecznej i wzdłóżnej silnika ).

Mierząc potem średnicę pompek z założonymi oringami i wykonując parę prostych obliczeń można dokładnie ocenić , czy mają jeszcze szanse być szczelne :P

Śrubki pompek zakładamy oczywiście nowe i dokręcamy zgodnie z instrukcją :hi:

A oczywiście trzeba usunąć ostre wygniecione przez pompki krawędzie w gniazdach głowicy, bo można o nie uszkodzić nowe o-ringi podczas montażu :naughty:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano (edytowane)

Jeżeli korekcje idą mocno na plus na którymś garku ( powyżej + 2, 0 ) jak zaczyna telepać motorówką , to na bank jest problem z uszczelnieniem pompowtrysków :decayed:

I to raczej problem jest z przedostającymi się spalinami do szyny paliwowej w głowicy .

Jak były wymieniane O-ringi na pompkach to zostały dokładnie wyczyszczone płaszczyzny oporowe pompowtryskiwaczy ( w głowicy i na pompkach płaszczyzny do których przylegają mosiężne podkładki termiczne ) ?

Miejsce podparcia pompowtryskiwacza powinno zapewniać jak największą szczelność wtedy przestrzeń pomiędzy uszczelką mosiężną a dolnym o-ringiem staje się strefą buforową o podwyższonym , ale w miarę stałym ciśnieniu, co zapewnia poprawną pracę dolnego uszczelniacza pompowtrysku .

Gdy to połączenie nie zapewnia podstaw szczelności , to dolny uszczelniacz jest poddawany bardzo dynamicznym zmianom ciśnienia o bardzo dużej wartości , co powoduje jego bardzo szybkie zużycie i przedostawanie się spalin do szyny paliwowej i zakłócenia napełniania pompek paliwem, co w konsekwencji prowadzi do telepania silnikiem :hi:

Głowice w AVF-ach praktycznie nie pękają i jeżeli to telepanie pojawia się po chwili pracy na biegu jałowym, a po dłuższej przegazówce na chwilę zanikają , to jest właśnie objaw potwierdzający to co wyżej napisałem .

Przy wymianie O-ringów oczywiście trzeba ocenić stopień zużycia gniazd pompek, najlepiej czujnikiem zegarowym pomierzyć luzy pompek włożonych w gniazda, ale bez o-ringów ( w płaszczyznach poprzecznej i wzdłóżnej silnika ).

Mierząc potem średnicę pompek z założonymi oringami i wykonując parę prostych obliczeń można dokładnie ocenić , czy mają jeszcze szanse być szczelne :P

Śrubki pompek zakładamy oczywiście nowe i dokręcamy zgodnie z instrukcją :hi:

A oczywiście trzeba usunąć ostre wygniecione przez pompki krawędzie w gniazdach głowicy, bo można o nie uszkodzić nowe o-ringi podczas montażu :naughty:

Witam cie właśnie czekalem na taka konkretną odpowiedz co widac ze ma pojecie wiec co proponujesz wymienic oringi ? i zmierzyc popmpowtrysk z oringiem i zmierzyc gniazdo czy poprostu dokładnie wymienic O-ringi i zobaczyć co potem będzie ?... umnie objaw dzisiaj wygląda tak odpaliło auto w garazu odrazu postałem z 5 minut na luzie i silniczek raz zadrga i przestaje i tak w koło ... wiec co myslisz prosze o podpowiedz ,,, dziekuje i pozdrawiam cie kolego :D

było autko na vagu i lagi pokazały na 013 tak

pierwszy -0.81, drugi -0,68,trzeci -0,75 a czwarty stoi na + 2,22 silnik telepota jak Skur.... i 4 pompka niedziała :( mechanik powiedział mi tak ze po swietach mi rozbieze zamieni miejscami da nowe oringi i zerknie na listwe jezeli bedzie dzialalo to lux a jezeli nie to lipa bede musiał słac do regeneraci pompke i teraz sie zastanawiam ... wiadomo ze ja niemam niewiadomo ile kasy zeby regenerowac wszystkie czy jezeli zregeneruje jeden ( lub kupie uzywke na allegro ) to stanie sie cos złego ???

Edytowane przez saviolka
Opublikowano

najprawdopodobniej wtrysk, tyle, ze sam log 013 swiadczy ze jest problem z 4tym cylindrem, ale jeszcze nie znaczy ze przyczyna jest pompowtryskiwacz.... :cool1:

Opublikowano

najprawdopodobniej wtrysk, tyle, ze sam log 013 swiadczy ze jest problem z 4tym cylindrem, ale jeszcze nie znaczy ze przyczyna jest pompowtryskiwacz.... :cool1:

znalazłem to na necie

Opublikowano

Kolego, miałem to samo u siebie w AJMie . Po rozgrzaniu silnik kulał. Logi wskazywały 1 pompkę. Po zdjęciu pokrywy okazało się że ogranicznik sprężyny 1 pompki pękł. Przyczyną był za duży luz dzwigienki napędzającej pompkę. To samo było na 2 cylindrze tylko tam w mniejszym stopniu. Zakupiłem 2 używki. Wymieniłem gumki i jak narazie śmiga. Najlepiej chyba jest zdjąć pokrywę i sprawdzić w jakim stanie są pompki i te ograniczniki, przy okazji poprawić wtyczki. Jeśli to nie pomoże to szukać przyczyny głębiej.

Opublikowano

Kolego, miałem to samo u siebie w AJMie . Po rozgrzaniu silnik kulał. Logi wskazywały 1 pompkę. Po zdjęciu pokrywy okazało się że ogranicznik sprężyny 1 pompki pękł. Przyczyną był za duży luz dzwigienki napędzającej pompkę. To samo było na 2 cylindrze tylko tam w mniejszym stopniu. Zakupiłem 2 używki. Wymieniłem gumki i jak narazie śmiga. Najlepiej chyba jest zdjąć pokrywę i sprawdzić w jakim stanie są pompki i te ograniczniki, przy okazji poprawić wtyczki. Jeśli to nie pomoże to szukać przyczyny głębiej.

fajnie ze napisałeś jak narazie ja niebede robił tego sam bo słabo sie znam... akuratnie na tym ... po swietach znajdzie mechanik czas kupiłem juz gumki nowe Bosha na wszystkie pompki i sie zobaczy jak zacznie mechanik co kolwiek robic napisze co i jak pozdrawiam a własnie czy jest róznica kupna gumek firmy Bosh a innej ? tanszej róznia sie czyms ??? bosha koszt 150 zł na 4 pompki a jakies zwykłe sztuka po 22 zł i zastanawiam sie czy robi to jakaś róznice

Opublikowano

Różnica może być taka ze w droższych może być śruba do regulacji jeśli się nie mylę. Najlepiej sprawdzić.

Opublikowano

Różnica może być taka ze w droższych może być śruba do regulacji jeśli się nie mylę. Najlepiej sprawdzić.

własnie ze śruby niema w droszych ...

a teraz tym mnie zaskoczyłeś poniewaz ja gumki wymieniałem w moim aucie z rok temu i dlamnie to tez wydaje sie dziwne ze gumki by poszły moze masz racje faktycznie ze to bedzie spreżynka jakas a masz mozliwosc opisac jak jak sie dokładnie nazywa czy zdjecie jakies ?aha i czy ja jako amator moge rozebrac pokrywe i zerknac czy to ta spręzynka czy musze czekac az do swiat zeby to mechanik zobaczył .... bo zeby pokrywe odkrecic to jest 8 srub tak mi sie wydaje ... albo 6 ..

Opublikowano

Pokrywę dasz rade sam odkręcić. Możesz wtedy sprawdzić to o czym pisałem. Fotkę wrzucę wieczorem jak będę przy komputerze. Zaznaczę o co chodzi.

Opublikowano (edytowane)

Pokrywę dasz rade sam odkręcić. Możesz wtedy sprawdzić to o czym pisałem. Fotkę wrzucę wieczorem jak będę przy komputerze. Zaznaczę o co chodzi.

a powiedz mi czy ty tez miałes tak ze autko nie chiało ci odpalic ??? ja postało pare godzin ???

Edytowane przez saviolka
Opublikowano

Aż tak źle nie było. Ale z tego co wyczytałem mogą być też takie objawy gdy gumki na pompkach nieszczelne.

Opublikowano (edytowane)

Aż tak źle nie było. Ale z tego co wyczytałem mogą być też takie objawy gdy gumki na pompkach nieszczelne.

bo ja własnie tak mam ze autko jak postawie na noc i rano ide je palić ciezko mi odpala ... przekrecam zapłon to odpala i odrazu gasnie a potem moge go krecic z pare minut troszke gazu i odpala chyba ze akumlator niewytrzyma ... i jak go odpale to na zimnym silniku nietelepie buda ani silnikiem a jak sie rozgrzeje po przejechniu jakiegos odcinka to zaczyna sie telepotanie na postoju jak dam na luz np czy na światłach stoje czy na perzejezdzie kolejowym ...... miałes tak ?

Edytowane przez saviolka
Opublikowano

Aż tak źle nie było. Ale z tego co wyczytałem mogą być też takie objawy gdy gumki na pompkach nieszczelne.

bo ja własnie tak mam ze autko jak postawie na noc i rano ide je palić ciezko mi odpala ... przekrecam zapłon to odpala i odrazu gasnie a potem moge go krecic z pare minut troszke gazu i odpala chyba ze akumlator niewytrzyma ... i jak go odpale to na zimnym silniku nietelepie buda ani silnikiem a jak sie rozgrzeje po przejechniu jakiegos odcinka to zaczyna sie telepotanie na postoju jak dam na luz np czy na światłach stoje czy na perzejezdzie kolejowym ...... miałes tak ?

Przy takich objawach to raczej bym się wziął za pompę tandemową .

Jeżeli odpala i zaraz gaśnie to w szynie głowicy zasilającej pompki w paliwo to paliwo przez noc pozostaje i rano na tym paliwie na chwilkę się silnik uruchamia :decayed:

Ale przy nieszczelnym tandemie z reszty układu paliwo poszło pewnie do zbiornika i właściwe odpalenie jest możliwe dopiero jak układ się napełni paliwem i odpowietrzy :naughty:

Podłącz z bańki zasilanie i powrót paliwa do i z tandem pompy , odpal, niech sobie silnik popracuje, aż się dobrze odpowietrzy i wykonaj dwa testy.

Pierwszy, zostaw auto na noc z bańką z paliwem postawioną na dachu auta i rano zobacz jak się uruchomi.

Drugi, na następną noc zostaw auto z bańką postawioną obok samochodu na podłożu, na którym stoi auto,

i też następnego ranka zrób próbę uruchomienia auta. :P

Napisz jakie były efekty :hi:

Opublikowano

Aż tak źle nie było. Ale z tego co wyczytałem mogą być też takie objawy gdy gumki na pompkach nieszczelne.

bo ja własnie tak mam ze autko jak postawie na noc i rano ide je palić ciezko mi odpala ... przekrecam zapłon to odpala i odrazu gasnie a potem moge go krecic z pare minut troszke gazu i odpala chyba ze akumlator niewytrzyma ... i jak go odpale to na zimnym silniku nietelepie buda ani silnikiem a jak sie rozgrzeje po przejechniu jakiegos odcinka to zaczyna sie telepotanie na postoju jak dam na luz np czy na światłach stoje czy na perzejezdzie kolejowym ...... miałes tak ?
Nie. U mnie głównym objawem było telepanie na wolnych i szarpanie przy przyspieszaniu.
Opublikowano (edytowane)

Aż tak źle nie było. Ale z tego co wyczytałem mogą być też takie objawy gdy gumki na pompkach nieszczelne.

bo ja własnie tak mam ze autko jak postawie na noc i rano ide je palić ciezko mi odpala ... przekrecam zapłon to odpala i odrazu gasnie a potem moge go krecic z pare minut troszke gazu i odpala chyba ze akumlator niewytrzyma ... i jak go odpale to na zimnym silniku nietelepie buda ani silnikiem a jak sie rozgrzeje po przejechniu jakiegos odcinka to zaczyna sie telepotanie na postoju jak dam na luz np czy na światłach stoje czy na perzejezdzie kolejowym ...... miałes tak ?

Przy takich objawach to raczej bym się wziął za pompę tandemową .

Jeżeli odpala i zaraz gaśnie to w szynie głowicy zasilającej pompki w paliwo to paliwo przez noc pozostaje i rano na tym paliwie na chwilkę się silnik uruchamia :decayed:

Ale przy nieszczelnym tandemie z reszty układu paliwo poszło pewnie do zbiornika i właściwe odpalenie jest możliwe dopiero jak układ się napełni paliwem i odpowietrzy :naughty:

Podłącz z bańki zasilanie i powrót paliwa do i z tandem pompy , odpal, niech sobie silnik popracuje, aż się dobrze odpowietrzy i wykonaj dwa testy.

Pierwszy, zostaw auto na noc z bańką z paliwem postawioną na dachu auta i rano zobacz jak się uruchomi.

Drugi, na następną noc zostaw auto z bańką postawioną obok samochodu na podłożu, na którym stoi auto,

i też następnego ranka zrób próbę uruchomienia auta. :P

Napisz jakie były efekty :hi:

ale ja vacum pompe miałem wymieniona.... bo stara była nieszczelna i paliwo mi uciekało a ta jet dobra .... na 99 % wiec napewno vacum odpada.... tu cos nie halo jest z pompowtryskami albo z uszczelnieniem albo jak boga kocham niewiem narazie to czekam az mechanik autko weznie ... dzis poszedłem do garazu i autko po postoju 14 godzin odpalił odrazu ... dziwne objawy ma to autko ..

Aż tak źle nie było. Ale z tego co wyczytałem mogą być też takie objawy gdy gumki na pompkach nieszczelne.

bo ja własnie tak mam ze autko jak postawie na noc i rano ide je palić ciezko mi odpala ... przekrecam zapłon to odpala i odrazu gasnie a potem moge go krecic z pare minut troszke gazu i odpala chyba ze akumlator niewytrzyma ... i jak go odpale to na zimnym silniku nietelepie buda ani silnikiem a jak sie rozgrzeje po przejechniu jakiegos odcinka to zaczyna sie telepotanie na postoju jak dam na luz np czy na światłach stoje czy na perzejezdzie kolejowym ...... miałes tak ?
Nie. U mnie głównym objawem było telepanie na wolnych i szarpanie przy przyspieszaniu.

umnie tylko jak dam na luz telepotało na rozgrzanym silniku a tak na zimnym nic sie niedzieje ... a przy przyspieszeniu nic sie niedziało ani na zimnym ani na cieplym ... gównym objawem jest po rozgrzaniu i daniu na luz telepotanie buda i silnikiem ...

Edytowane przez saviolka
Opublikowano (edytowane)

Zrób loga grup 013,018 i 023 na wolnych obrotach, silnik rozgrzany.

Logowanie zacznij zaraz po skończonej jeździe i kontynuuj aż zacznie mocno telepać silnikiem.

Wrzuć je na stronkę do publikacji logów i daj linka :)

Jeżeli przyczyną telepania będą uszczelniacze pompek , to na tym logu powinno to być widać :hi:

Poczytaj też o moim przypadku telepania w BPW , to praktycznie ten sam silnik co Twój, tylko troszkę zmodyfikowany :

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/295429-bpw-telepanie-motorem-na-biegu-jalowym/page-1

Co do tandempompy i odpalania to walczyłem kiedyś z podobnym objawem w kobiety A2 1,4TDi.

Jak postała przez noc, to rano odpalała na moment i gasła potem trzeba było długo kręcić żeby znów załapała :decayed:

Podłączona bezpośrednio z bańki stojącej na glebie zachowywała się tak samo, a jak bańkę na noc zostawiłem na podszybiu ( powyżej silnika ) to odpalała bez problemu i nie gasła :)

Po tym właśnie wydedukowałem że to wina tandemu, chociaż był suchutki i na oko nic mu nie dolegało :naughty:

Kupiłem używkę kilkanaście lat młodszą plus uszczelkę metalową i od czterech latek nie ma żadnego problemu z odpalaniem :P

Znalazłem nawet filmidło z tamtych prób:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano (edytowane)

Witam serdecznie, u mnie też trzęsie samochodem na rozgrzanym silniku. Raz na jakiś czas mocniej. IMG_20180516_224505.jpg

Natomiast gdy zwiększe obroty do 924/minute samochód chodzie idealnie 

IMG_20180516_225109.jpg

Edytowane przez oneskypemen

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...