szymek1989 Opublikowano 1 Listopada 2015 Opublikowano 1 Listopada 2015 witam posiadam audi a4 b5 avant quattro TDI 115 oznaczenie silnika ATJ interesuje mnie wymiana silnika na starszy i niezawodny silnik o mocy 110hp chciałem się dowiedzieć czy będzie pasował taki sinik i czy będzie trzeba cos przerabiać itp.
wilu8 Opublikowano 1 Listopada 2015 Opublikowano 1 Listopada 2015 (edytowane) Napewno ci podejdzie z kompem i wiazką Edytowane 1 Listopada 2015 przez wilu8
GOLI Opublikowano 1 Listopada 2015 Opublikowano 1 Listopada 2015 Mechanicznie bez problemu, skrzynia biegów,łapy, do przeróbki wydech układ chłodzenia i paliwowy. Ale elektrycznie...ja bym odpuścił sobie ten pomysł. Oczywiście da się wszystko ale czy nie lepiej dbać o to co masz?
fatboyA4 Opublikowano 1 Listopada 2015 Opublikowano 1 Listopada 2015 Jak dostaniesz silnik o oznaczeniu AVG albo AHH to elektrycznie też wszystko podejdzie ale radził bym wymienić słupek na AWX albo ARL
szymek1989 Opublikowano 1 Listopada 2015 Autor Opublikowano 1 Listopada 2015 wiem ze to są koszty ale np. przy awarii pompowtrysków lub turbiny w ATJ nie jest taniej wymienić silnik na 110? wiem ze inny silnik tez może mieć różna przeszłość ale jestem po prostu ciekawy. nowy silnik około 1200zł plus koszty wymiany itp. niech wyjdzie 2tys zł a awaria turbiny o zmiennej geometrii lub pompowtrysków ? mój silnik dymi na niebiesko jak jest zimny bierze olej ale mieści się to w granicach rozsądku ale przebieg mam nieznany na liczniku 247 tys a w salonie audi po numerze vin powiedzieli ze brak historii auta bo prawdopodobnie nie był serwisowany w Niemczech czy cos takiego nie wiem czy dobrze to zapamiętałem...i pomału zaczynają się problemy z silnikiem i dlatego rozważam taka wymiane
dariusz. Opublikowano 1 Listopada 2015 Opublikowano 1 Listopada 2015 w 110 i 115 km skrzynia biegów jest taka sama tylko nie wiem jak z quatro .
Mozgu Opublikowano 3 Listopada 2015 Opublikowano 3 Listopada 2015 Ja bym nie zmienial. Twoj duzo lepiej idzie z dolu. A afn tez ma zmienna geometrie. Co do pompek to chyba koszt regeneracji 4 to okolo 2000zl. Przynajmniej kumpel tyle zaplacil. Moze zacznij od diagnostyki swojego silnika. Tj sprawdz kompresje stan pompek itp
Sebastiano87 Opublikowano 3 Listopada 2015 Opublikowano 3 Listopada 2015 Dbaj o to co masz już lepiej Ci wyjdzie, a jak Ci sie nie podoba to sprzedawaj i kupuj sobie te 110km. Bo jak zmieniać silnik to już na 130km. Po co się cofać. Awaryjne wszystko jest, zależy jak dbasz A z własnych doświadczeń powiem Ci ma ajm 4 lata zrobiłem nim 80 tys tak około zmieniam olej 2 razy do roku + wszystkie filtry co 10 tys. A jeźdze strasznie okrutnie na trasie nie ma żebym kogoś nie wzioł nie dogonił. Znęcam sie nad tym silnikiem naprawde, dlaczego bo dbam o oliwe i wymagam od padalca przyjemności z jazdy. czyt. zapierda... Nie ruszam z piskiem bo nic to nie daje, na zimnym nie katuje ale 160 180 to norma ciagle tylko mu w piz... i jeszcze raz w piz.. do 200 cieżko bo nie mam autostrad. Kumpel ma takiego samego ajm. 450 tys nakręcił. Na autostradzie nikt go nie bierze też tak zarzyna i dorżnąc nie może padalca. Wszytkie cześci orginalne w silniku i turbo także. Kupiłem dlatego ajm bo widząc jak on go dożyna to pomyślełem kurw.... te silnik dużo może. Nie żyj legendami. A w rodzinie ma afn 110 km żeby nie było że nic nie wiem. Strach było nim wyjechać bo ciągle sie psuł fakt zteraz robiony ale to potwierdza jak dbasz tak masz. Wiec nie żyj marzeniami ze 110 cie wybawi od napraw.
misiek95 Opublikowano 3 Listopada 2015 Opublikowano 3 Listopada 2015 Mozna bez problemu, tylko po co?
kapete Opublikowano 4 Listopada 2015 Opublikowano 4 Listopada 2015 (edytowane) A tak konkretnie to po co? Silnik jest dobry, raczej mało awaryjny. Wystarczy traktować go dobrym olejem, nie oszczędzać na paliwie. Ja śmigam na tych lepszych paliwach. Mam wrażenie, że silnik ładniej chodzi, więcej kilometrów na zbiorniku się przejeżdża. Może wystarczyło by zregenerować pompki? Mój ma nalatane wg mnie 270 kkm. Bąka puści przy uruchomieniu, zadymi przy wdepnięciu gazu w podłogę, między wymianami dolewam 0,5-0,7 oleju, ale mój mechanik twierdzi, że nie ma na razie problemu. Moim zdaniem mało sensowny plan, ale każdemu wolno. Edytowane 4 Listopada 2015 przez kapete
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się