beni226 Opublikowano 9 Listopada 2008 Opublikowano 9 Listopada 2008 Witam! Mam prośbe powiedzcie mi jak zrobić logi statyczne i dynamiczne za pomoca VAG 3.11 bądz 409./???
Teopeo Opublikowano 9 Listopada 2008 Opublikowano 9 Listopada 2008 http://www.a4-klub.pl/smf/tdi_diagnostyka_aktualizacja_30_vii_2008-t18478.0.html http://www.vw-passat.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=7&Itemid=13
Kubeł Opublikowano 30 Grudnia 2008 Opublikowano 30 Grudnia 2008 Ale kolega pytający ma silnik benzynowy, a ty podałeś linka do powszechnie dostępnego i rewelacyjnego zresztą opisu logowania TDI. Ja też jestem zainteresowany taką instrukcją dla silników benzynowych, a nigdzie jej nie mogę znaleźć.
mateogda Opublikowano 30 Grudnia 2008 Opublikowano 30 Grudnia 2008 W wolnossącej benzynie praktycznie poza przepływomierzem nie ma co logować dynamicznie, a statycznie to w zasadzie wystarczy spojrzeć na interesujące nas parametry. W silnikach z turbosprężarką można dynamicznie logować ciśnienie doładowania ale to z kolei w autach po '99r. w których przepustnica jest sterowana elektronicznie.
Kubeł Opublikowano 30 Grudnia 2008 Opublikowano 30 Grudnia 2008 W wolnossącej benzynie praktycznie poza przepływomierzem nie ma co logować dynamicznie, a statycznie to w zasadzie wystarczy spojrzeć na interesujące nas parametry. W silnikach z turbosprężarką można dynamicznie logować ciśnienie doładowania ale to z kolei w autach po '99r. w których przepustnica jest sterowana elektronicznie. I to właśnie mnie interesuje. Co mam logować, które konkretnie kanały i jak to robić.
mateogda Opublikowano 30 Grudnia 2008 Opublikowano 30 Grudnia 2008 Sam sposób wykonania logów jest taki sam jak w dieslu, a bloki pomiarowe dla aut po '99 są tu: http://www.ross-tech.com/vag-com/m_blocks/
Kubeł Opublikowano 30 Grudnia 2008 Opublikowano 30 Grudnia 2008 O, to już coś. Dzięki. A które bloki robimy statycznie, które dynamicznie? Może zbierzemy tutaj w jednym miejscu wszelkie informacje dot. logowania benzyniaków, bo są one rozrzucone w kawałkach po całym dziale i niestety mocno niekompletne?
cobradd Opublikowano 30 Grudnia 2008 Opublikowano 30 Grudnia 2008 bloki dla poszczególnych rodzajów silników sie różnią, więc musiałaby to byc bardzo obszerna instrukcja. Poszukaj sobie na ros-tech opisu bloków swojego silnika, a co sie loguje dynamicznie a co statycznie to ci juz kolega wyżej napisał. Ale popieram benzynowe są dyskryminowane jesli chodzi o diagnostyke.
Kubeł Opublikowano 30 Grudnia 2008 Opublikowano 30 Grudnia 2008 bloki dla poszczególnych rodzajów silników sie różnią, więc musiałaby to byc bardzo obszerna instrukcja. Poszukaj sobie na ros-tech opisu bloków swojego silnika, a co sie loguje dynamicznie a co statycznie to ci juz kolega wyżej napisał. Ale popieram benzynowe są dyskryminowane jesli chodzi o diagnostyke. Na ros-techu poszukałem, wszystko pięknie. A z dynamicznym i statycznym logowaniem, to chodziło mi o konkretne numery bloków.
mateogda Opublikowano 31 Grudnia 2008 Opublikowano 31 Grudnia 2008 bloki dla poszczególnych rodzajów silników sie różnią Tylko w autach z przed 2000r. Faktem jest, że warto by zebrać w jednym miejscu logi dynamiczne z przepływki (tymbardziej jeżeli ktoś ją właśnie wymienił) dla danego typu silnika.
Kubeł Opublikowano 31 Grudnia 2008 Opublikowano 31 Grudnia 2008 No właśnie o to chodzi, dla diesla jest to ładnie zrobione, w jednym miejscu zebrane informacje, można śmaiło się uczyć, a żeby zebrać taką wiedzę o benzynie trzeba się naskakać po wątkach i dalej niewiele wiadomo. Ja dopiero uczę się vag-coma, parę rzeczy już umiem, ustawiłem co nieco w swoim aucie, ale z logami wolałbym nie eksperymentować, a wiedzieć co i jak. Możemy zatem uznać, że instrukcja vagowania dla TDI jest również przydatna dla benzyniaków, z tą różnicą że...?
mateogda Opublikowano 31 Grudnia 2008 Opublikowano 31 Grudnia 2008 ... z tą różnicą że...? Logujemy inne grupy. Dla starszych silników tabela wartości mierzonych także jest w FAQ ( http://www.a4-klub.pl/smf/b5_adp_wartosci_blokow_adpadraeb-t22138.0.html ), chociaż tu nie ma się co rozpisywać, bo jak już kolega wspomniał wcześniej tu bywa różnie. W nowszych mamy: 002 lub 003 - przepływomierz (dynamicznie) 031, 032, 033 - sonda lambda (statycznie, a dla wartości wyuczonych wystarczy wręcz "zrzut ekranu" z 032) 115 - ciśnienie doładowania. Pozostałe grupy w zależności od błędów i niedomagań silnika oceniamy statycznie lub, jeżeli trzeba wykonać jazdę testową, korzystamy z logowania (lub pomocy drugiej osoby) żeby nie odrywać wzroku od drogi.
Kubeł Opublikowano 31 Grudnia 2008 Opublikowano 31 Grudnia 2008 Super, nareszcie konkrety. O to właśnie chodzi
poziek Opublikowano 1 Stycznia 2009 Opublikowano 1 Stycznia 2009 Panowie od 1.8T logi wykonujemy tylko dynamiczne. Kanały: 3, 20, 31, 34, 115
beni226 Opublikowano 3 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 3 Stycznia 2009 Bardzo bym prosił moderatorów o zrobienie osobnego głównego wątku odnośnie robienia logów w silnikach benzynowych.
Kubeł Opublikowano 3 Stycznia 2009 Opublikowano 3 Stycznia 2009 Dołączam się do tej prośby. Myślę, że warto utworzyć w jednym miejscu kompendium wiedzy na ten temat.
beni226 Opublikowano 3 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 3 Stycznia 2009 Koledzy piszcie kto jest tym zainteresowany aby utworzyc nowy dział z tego. Zawsze w "kupie" siła:-)
chudineze Opublikowano 3 Stycznia 2009 Opublikowano 3 Stycznia 2009 Jestem za aby pozbierać wszystko do kupy i podkleić tak jak to jest w wypadku silników wysokoprężnych, bo sam był sobie zrobił logi ale nie wiem gdzie co ugryźć aby to miało sens i logikę oraz wykryło ewentualne nieprawidłowości.
pre_pl Opublikowano 5 Stycznia 2009 Opublikowano 5 Stycznia 2009 kurde ludzie, po co wam moderator do tego ? Pozbierajcie co wiecie i zróbcie nowy temat.... Każdy ma takie prawo. Na razie to tylko "też jestem za tym", ale nikt się za to nie zabrał nawet...
beni226 Opublikowano 5 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 5 Stycznia 2009 kurde ludzie, po co wam moderator do tego ? Pozbierajcie co wiecie i zróbcie nowy temat.... Każdy ma takie prawo. Na razie to tylko "też jestem za tym", ale nikt się za to nie zabrał nawet... Kolego dobra myśl. Trzeba będzie tak zrobić tylko tak szczerze to mało chyba było o tym mówione a raczej pisane tak wiec jak znajdziecie cos to wrzucajcie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się