Caporeira Opublikowano 3 Listopada 2015 Opublikowano 3 Listopada 2015 Witam, mam taki problem że jak spadnie temperatura poniżej 5 stopni i otwieram samochód z pilota to otwierają się wszystkie drzwi prócz drzwi kierowcy. Wtedy te drzwi musze otworzyć kluczykiem. Podczas jazdy słyszę jak coś w drzwiach się próbuje się przełączyć (chyba centralka). W którymś temacie wyczytałem że to z powodu brudu który przymarza. W tym celu oddałem ostatnio samochód do mechanika aby wyczyśćił zamek, ale po tym zabiegu nic się nie zmieniło. Pytanie, czemu tak się dzieje?
rav14 Opublikowano 3 Listopada 2015 Opublikowano 3 Listopada 2015 czy podczas występowania problemu na FISie pokazuje Ci poprawnie otwarcie owych drzwi? możliwe że wiązka pękła w peszlu.
Robero321 Opublikowano 3 Listopada 2015 Opublikowano 3 Listopada 2015 Podepnij Vaga i podaj bledy. Sprawdź gumową przelotkę między drzwiami a właściwe idące w niej przewody. Jeśli przewody w gumie będą całe szczególnie grube zasilające i cieniutkie CANy to możliwe że pada zamek czyszczenie to za mało. Wtedy należy go rozebrać umyć w środku płytkę drukowana specjalnym środkiem do elektroniki i przelutować luty które się utleniają. Jeśli to nie pomoże to zamek do wymiany. Najpierw sprawdź błędy i wklej je tu
Caporeira Opublikowano 4 Listopada 2015 Autor Opublikowano 4 Listopada 2015 (edytowane) Popatrzę wieczorem na FISa oraz VAGa.Nie tak dawno temu skanowalem vagiem i miałem coś takiego jak w tym temacie :http://a4-klub.pl/index.php?/topic/335003-Door-Control-Module Ok, tutaj dzisiejsze logi: https://www.dropbox.com/s/qa2g2iltif5nzzk/VAG-COM%20Auto-Scan%20Printout.pdf?dl=0 Na FISie normalnie pokazuje jak otweram drzwi i to raczej nie będzie przewodami bo to samo miałem zeszłej zimy. Natomiast wiosna/lato/jesień nie ma problemu z zamkiem centralny. Edytowane 4 Listopada 2015 przez Caporeira
Robero321 Opublikowano 4 Listopada 2015 Opublikowano 4 Listopada 2015 To co wyżej napisałem Mikro zwarcia miedzy lutami na płytce drukowanej w zamku. Zamek do rozebrania przemycia i przelutowania luty lub do wymiany
Caporeira Opublikowano 5 Listopada 2015 Autor Opublikowano 5 Listopada 2015 Widzę że zamki chodzą po 100 zł na allegro. A czy po wymianie zamka nie będzie problemu z kluczykiem? Będzie mój pasować?
kdawid Opublikowano 5 Listopada 2015 Opublikowano 5 Listopada 2015 Widzę że zamki chodzą po 100 zł na allegro. A czy po wymianie zamka nie będzie problemu z kluczykiem? Będzie mój pasować? wymieniasz zamek który jest z boku drzwi a nie klamkę z wkładką kluczyka. Wkładka zostaje Twoja i wszystko będzie pasować
Caporeira Opublikowano 5 Listopada 2015 Autor Opublikowano 5 Listopada 2015 Dzięki! A dużo przy tym roboty aby samemu wyciągnąć np na weekend spróbować to poczyscic, sprawdzić luty w taką pogodę bez garażu? Do sterownika drzwi juz się dostawałem.
Robero321 Opublikowano 5 Listopada 2015 Opublikowano 5 Listopada 2015 Trochę jest jak masz małe dłonie to dasz radę jak większe to trochę się poobcierasz:) Tak ze 30 minut spokojnie Ci powinno wystarczyć na wyjęcie bez spinania się . Zaopatrz się w spinki do drzwi bo te lubią pękać żebyś miał później na co założyć boczek.
BeyerBrown Opublikowano 6 Listopada 2015 Opublikowano 6 Listopada 2015 Błąd wskazuje na uszkodzoną wiązkę z CAN-ami komfortu. Albo na przewody zasilające moduł w drzwiach kierowcy. Przewody idące do przełącznika od lusterek też są w nie najlepszej kondycji...
Robero321 Opublikowano 6 Listopada 2015 Opublikowano 6 Listopada 2015 Faktycznie BB ma rację j386 to moduł w drzwiach a nie zamek Posprawdzaj przewody zasilające i cany w gumowej przelotce drzwi.
Caporeira Opublikowano 7 Listopada 2015 Autor Opublikowano 7 Listopada 2015 Na tym zdjęciu widać że pancerz jednego z przewodów jest pęknięty ale miedziany przewód wygląda dobrze. https://www.dropbox.com/s/f168e3uch1tglgv/20151107_142230.jpg?dl=0 Jedynie tyle udało mi się odsłonić, nie wiem jak wypiac wtyczki bez ich uszkodzenia https://www.dropbox.com/s/mnm0apxc6mpkk93/20151107_142237.jpg?dl=0
Lukasz_mk2 Opublikowano 7 Listopada 2015 Opublikowano 7 Listopada 2015 (edytowane) Aby wypiąć tą wtyczkę musisz to fioletowe ustrojstwo przesunąć w bok(równolegle do słupa ), a potem scisnąç wtyczke z dwóch boków i wtedy wyjdzie. Co do kabli to ja je miałem uszkodzone mniej więcej w miejscu w którym na twoim zdjęciu jest harmonijka. Bez wyciągnięcia wiązki na stół nie byłem w stanie jej porządnie "zlepić" Pozdrawiam, Łukasz Edytowane 7 Listopada 2015 przez Lukasz_mk2
Caporeira Opublikowano 7 Listopada 2015 Autor Opublikowano 7 Listopada 2015 Ok, a z drugiej strony jak to wypiąć?
Robero321 Opublikowano 8 Listopada 2015 Opublikowano 8 Listopada 2015 Wiązkę żeby polutować i po sprawdzać można wypiąć od strony drzwi z zatrzasków którymi jest przypięta w kilku miejscach. Zdejmujesz tapicerkę z drzwi później odkręcasz moduł o którym mowa z trzech śrubek wraz z silniczkiem. Jak wcześniej napisałem po odpięciu zatrzasków całej wiązki, wiązkę można przeciągnąć o kilka kilkanaście cm przez gumową przelotkę lub całkowicie wyjąć i ja dokładnie posprawdzać przewody od CAN powinny być skręcone ze sobą (są to cienkie przewody to nimi idą sygnały cyfrowe do sterownika) i to na tych przewodach szukaj uszkodzeń wraz z zasilającymi te są najgrubsze w wiązce. Pomierz je i ponaprawiaj jeśli potrzeba. Jeśli przewody będą w wiązce ok zajmij się modułem można go wypiąć z silnika i wyciągnąć elektronikę tak jak wcześniej pisałem dobrze by było to przeczyścić płynem do czyszczenie elektroniki i przelutować luty przy wtyczkach to tam najczęściej robią się mikro zwarcia które rozwalają komunikację CAN
Gregorski3 Opublikowano 24 Listopada 2015 Opublikowano 24 Listopada 2015 (edytowane) Koledzy mam ten sam problem. Kable są ok. Mam błąd modułu J386 czyli tego przy silniczku od szyby. Był on wyjęty poprawione luty ale zamek i tak nie smiga. I tu mam pytanie bo chce wymienic ten moduł. Mój ma numer 8E1959801B na allegro moduły mają różne koncówki literowe wiecie czy one są zamienne ?? Czy 801H będzie pasować ?? Znalazłem tez 8E0 i 8E2... czym to sie różni wie ktoś może ?? Hej kolego rozwiązałeś problemy z zamkiem. Ja dziś podmieniłem sterownik drzwi ten przy silniczku od szyb i zero poprawy. I cały czas mam błąd 01811 o złym napięciu na sterowniku. Czy ten drugi sterownik tez uszkodzony ?? Wszystko działa szyby,lusterka,oświetlenie kabiny itp tylko nie ten nieszczesny zamek. Luty w zamku poprawione. Ma ktoś jakieś sugestie ?? Dzis sprawdzałem ponownie błędy i jest tylko jeden 01559. Wygląda na to,że jednak zamek będzie do wymiany ?? Mam taki numer zamka 4B1837015G muszę kupić identyczny ?? Na allegro są też nowe zamki zamienniki w cenie do 100zł nada się to do czegoś ?? Edytowane 12 Listopada 2015 przez Gregorski3
BeyerBrown Opublikowano 24 Listopada 2015 Opublikowano 24 Listopada 2015 Możesz kupić też nowszy: 401 837 015
Caporeira Opublikowano 24 Listopada 2015 Autor Opublikowano 24 Listopada 2015 Koledzy mam ten sam problem. Kable są ok. Mam błąd modułu J386 czyli tego przy silniczku od szyby. Był on wyjęty poprawione luty ale zamek i tak nie smiga. I tu mam pytanie bo chce wymienic ten moduł. Mój ma numer 8E1959801B na allegro moduły mają różne koncówki literowe wiecie czy one są zamienne ?? Czy 801H będzie pasować ?? Znalazłem tez 8E0 i 8E2... czym to sie różni wie ktoś może ?? Hej kolego rozwiązałeś problemy z zamkiem. Ja dziś podmieniłem sterownik drzwi ten przy silniczku od szyb i zero poprawy. I cały czas mam błąd 01811 o złym napięciu na sterowniku. Czy ten drugi sterownik tez uszkodzony ?? Wszystko działa szyby,lusterka,oświetlenie kabiny itp tylko nie ten nieszczesny zamek. Luty w zamku poprawione. Ma ktoś jakieś sugestie ?? Dzis sprawdzałem ponownie błędy i jest tylko jeden 01559. Wygląda na to,że jednak zamek będzie do wymiany ?? Mam taki numer zamka 4B1837015G muszę kupić identyczny ?? Na allegro są też nowe zamki zamienniki w cenie do 100zł nada się to do czegoś ?? Ja ostatnio u siebie zauważyłem że dopuki samochód trochę sie nie zagrzeje to nie działa mi praktycznie elektryka w drzwiach kierowcy. Wcześniej pisałem tylko o zamku drzwi. Niestety nie mam teraz warunków aby rozbierać dzwi :/
Gregorski3 Opublikowano 25 Listopada 2015 Opublikowano 25 Listopada 2015 8E2 to anglik i tego unikaj Tak wiem ,żę to są angielskie części i sie nie nadają ale dzięki za info
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się