Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ANB] Wężyk podciśnienia


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,
Znalazłem pod maską luźny wężyk podciśnienia wychodzący z kolektora ssącego i nie mam pojęcia skąd się wypiął. Gdzie powinien być podłączony?

uizgk7dz.jpg

Opublikowano (edytowane)

IntakeManifoldlabeled.jpg

zapożyczone z passatworld.com

proszę bardzo :)

Edytowane przez rav14
Opublikowano

Wedlug mnie to jest wezyk od zaworu DV. Nie zauwazyles spadku mocy auta, problemow z szarpaniem itp?

Opublikowano

wąż do dv masz pod spodem (zaraz pod czerwoną kreską zaznaczenia) i jest on w czarnym oplocie z białą skośną kreską. zresztą z odłączoną DVką jechałby jak tarpan nie 1.8t :P

Opublikowano

Dzięki wielkie :) Mam jeszcze jedno pytanie. Jakiej średnicy są te wężyki zaznaczone na zdjęciu, oraz te idące do DV? Są strasznie sparciałe i chciałbym je wymienić.

Opublikowano

te krótkie mają chyba 3,2mm wewnętrznej średnicy.

do DV jest chyba troszkę większy, 4,5 albo 6mm wewnątrz - ktoś lepiej obcykany niech się wypowie.

obu weź po 1,5m i powinno wystarczyć. ja na wszelki wypadek przy wymianie zastosowałem jeszcze malutkie cybanty żeby się nie obsuwało to wszystko samo z siebie.

do wymiany krótkich pomaga demontaż czarnej rury powietrza przykręconej do głowicy oraz podniesienie zbiorniczka wyrównawczego chłodziwa (lepsze pole manewru i wgląd pod kolektor z prawej).

do DV bez kanału się raczej nie dobierzesz.

pozdrawiam

Opublikowano

Dzięki za wskazówki, kanał mam więc nie powinno być problemu.


Mam w domu przemysowy wężyk, silikonowy ale o średnicy 4 mm. Nie będzie żadnych problemów jeśli wszędzie dam te 4 mm, czy lepiej nie kombinować i dać takie jak powinny być?

Opublikowano

ja uważam że jeżeli będzie wchodzić na wcisk i dasz obejmy, to żadnego problemu nie ma. obawiam się tylko żeby silikonowe węże się nie łamały na zgięciach, bo pewnie są dość wiotkie? a jak widzisz na schematach, to ich trasy są mocno kręte.

Opublikowano

Nie powinny sie załamywać, są dość elastyczne, ale na tyle sztywne że w palcach się ich nie ściśnie. Wchodzą ciasno, myślę że nawet bez obejm powinno być ok. Narazie założyłem je w miejscach dostępnych z pod maski, zobaczę jak się będą sprawować.


Odkopuję temat. Wziąłem się za usuwanie SAI i innych pierdół. Mam problem ze zidentyfikowaniem jednego wężyka, nie mogę go znaleźć na żadnym schemacie.

Wychodzi z n112:

6m9or9h8.jpg

Potem biegnie razem z wężykiem do DV:

vbz6meox.jpg

I znika pod kolektorem wydechowym, między turbo a blokiem:

mo2qlbqh.jpg

Ktoś ma pomysł do czego prowadzi?

Opublikowano

Do gruszki turbiny, w anb w org. była taka specyficzna gruszka w dwoma wejściami.

Opublikowano

Rozumiem, że w takim wypadku nie mogę wyrzucić n112?

Opublikowano

Z tego co sie orientuje to wywalenie sai w anb nie jest dobrym pomyslem - ja swoje naprawilem - caly koszt 150zl (sama pompa 30zl ale musialem "egr" za 120zl)

Opublikowano

Pompa już od dawna nie działa, nie mam oryginalnej puszki filtra powietrza, katalizator niedługo tez wylatuje więc nie ma sensu tego naprawiać. Orientuje się ktoś czy ten drugi wężyk od gruszki turbiny może być podpięty bezpośrednio pod kolektor?

Opublikowano

Dokladnie. Ja wkrecilem w niego srube ^^ (w tego krotkiego od trubo)

Opublikowano

Ok, tak też zrobię :) Dzięki za pomoc


Jeszcze jedno pytanie. Wężyk wchodzący w nadkole po stronie kierowcy prowadzi do zbiornika podciśnienia?

Opublikowano

Czyli w ANB jednak można odłączyć sai? Bo mam kąta jeszcze ale widzę że poprzedni właściciel kostkę od Sai odłączył.. nie długo wyrzuce kata i chyba wywale Sai bo 14 błędów mam z tego..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...