tomasz102 Opublikowano 11 Listopada 2015 Opublikowano 11 Listopada 2015 (edytowane) Witam, Od jakiegoś czasu pojawił się problem ze skrzypieniem kierownicy. Podejrzewam, że to guma, która podtrzymuje kolumnę kierowiczą, bo dźwięk przypomina skrzypiącą szafę. Pojawia się na włączonym i wyłączonym silniku i słyszalny jest tylko wewnątrz. Ktoś ma pojęcie jak do niej się postać i ją przesmarować? Samochód mam po lifcie. Zdjąłem plastik nad nogami kierowcy. Spryskałem krzyżak wału, łożysko na wale i dalej piszy. Zdjąłem kierownice i napryskałem do wału oraz obok niego, jednak dalej skrzypi! Dźwięk bardzo podobny do tego z filmiku: Edytowane 11 Listopada 2015 przez tomasz102
Alfi Opublikowano 22 Listopada 2015 Opublikowano 22 Listopada 2015 Zakup w aptece strzykawkę i igłę taką aby olej łatwo przez nią przechodził. Wstrzyknij w każde z połączeń gumowych. Przetestowane. Uważaj tylko aby nie przedziurawić gumy. Postaraj się przebijać igłą prostopadle.
tomasz102 Opublikowano 22 Listopada 2015 Autor Opublikowano 22 Listopada 2015 A gdzie występują te połączenia ? Bo zdjąłem kierownice i tam przesmarowałem gdzie była możliwość oraz zdjąłem dolną osłonę, która jest nad nogami kierowcy i też znalazłem tam jedno mocowanie. Gdzie jeszcze muszę się dostać i jak to zrobić ? 1
mantix Opublikowano 3 Lutego 2016 Opublikowano 3 Lutego 2016 Kolego mam ten sam problem, zaradziłeś coś?
Alfi Opublikowano 25 Lutego 2016 Opublikowano 25 Lutego 2016 Sorry kolego długo nie byłem na forum.Chodzi o przesmarowanie połączeń w zawieszeniu. Trzeba zdjąć koło (lub wjechać na kanał) i wcisnąć trochę oleju w połączenia kulowe wszystkich elementów zawieszenia. Następnie pojeździć chwilę i poskręcać kierownicą żeby olej się rozprowadził. Można to zrobić na miejscu ale jeśli na betonie to będziesz robił to szkoda opon.
dawid_92 Opublikowano 1 Marca 2016 Opublikowano 1 Marca 2016 Sworznie Ci skrzypia. Tez tak miałem u siebie. Sparciala mi guma, ale wziąłem od innego wahacza, specjalny smar i nałożyłem gume nową i jest cisza i spokój. Wcześniej wstrzykiwałem oleju lecz co jakiś czas trzeba powtarzać
jacek70 Opublikowano 1 Marca 2016 Opublikowano 1 Marca 2016 Smarowanie pomaga tylko na chwilę a potem już wcale. U mnie kiedyś w b5 miałem tak samo i winne były wahacze dolne przednie.
mantix Opublikowano 2 Marca 2016 Opublikowano 2 Marca 2016 Pogoda troszkę do bani więc na razie nie przyciszam radia i staram się tego nie słuchać. Mam identyczny dźwięk jak na filmiku wyżej i wydaje mi się że to z okolic przejścia drążka z magla do wnętrza auta, ale oczywiście to może się tak przenosić. Ale czy w maglu może coś tak piszczeć?Żeby to definitywnie sprawdzić to trza by było odpiąć obie końcówki drążków kierowniczych i wtedy kręcić.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się