Majkeltaker Opublikowano 14 Listopada 2015 Opublikowano 14 Listopada 2015 Witajcie, wczoraj postawiłem auto na diagnoże problemów z moim audi. Objawy były takie, że auto się rozpędzało ale mozolnie, szczególnie na 4 i 5 biegu. Zdycha pod górki itd. No i za ten krótki czas jedyne do czego doszedł to że turbo pompuje tylko max do 1,4 a powinno do około 2. Komputer wywala błąd niskie ciśnienie doładowania.Dodam, że n75 nowy, wężyki do niego nowe. Przepływomierz sprawdzony, dawka zmiejszona w porównaiu z poprzednią(nie wiem z ilu na jaką ale auto trochę jest żwawsze ale to nadal nie to), kąt dobry. Rozebrał komputer, w komputerze czysto, nic nie poprzecierane,nic nie pourywane(kabelki). Nie ma za bardzo dalej pomysłu co i jak, jedyne co mu do głowy przychodzi to, że(tylko nie wiem czy dobrze napiszę) na początku czujnik ciśnienia doładowania umieszczano w komputerze i może być tak że jego szlak trafił. W późniejszych latach zaczęto go montować w dolocie i sprawa stałą się prostsza bo wystarczy jego podmiana i problem z głowy a tak.... inny komputer. Macie może jakieś jeszcze inne pomysły czemu jest za niskie doładowanie? Turbina też jest ponoć dobra. W dolocie nie stwierdzono dziur Proszę o pomoc
Gość Opublikowano 14 Listopada 2015 Opublikowano 14 Listopada 2015 A moze sztanga turbiny zacina sie przy koncu i nie idzie na pelne doladowanie?
Hezen Opublikowano 15 Listopada 2015 Opublikowano 15 Listopada 2015 (edytowane) Masz katalizotor? Jak bedzie zapchany to turbo będzie dłużej wstawać jak i wirnik nie osiągnie maksymalnych obrotów. W b5 96r i chyba do połowy 97r map sensor jest w ecu, lecz bardzo rzadko zdarza się jego uszkodzenie - najczęsciej przy tym zostaje zapisany jego błąd. Możesz również sprawdzić wężyk łączący dolot z map sensorem, jak i wężyk wewnątrz ecu, a lubi on pękać ze starości. Kolego wyżej, on nie ma co sprawdzać w tej turbinie bo jest ona na WG i za jej problem ze wstawaniem i max doładowaniem najczęściej leży po stronie zaworu N75, ale to zostało zostało sprawdzone. Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka Edytowane 15 Listopada 2015 przez Hezen
Gość Opublikowano 15 Listopada 2015 Opublikowano 15 Listopada 2015 Faktycznie nie zobaczylem ze to 1Z
baca2309 Opublikowano 15 Listopada 2015 Opublikowano 15 Listopada 2015 a sparwdzałeś dokładnie cały dolot i ic czy wszystko szczelne? zrób kąplet logów
pawel121 Opublikowano 15 Listopada 2015 Opublikowano 15 Listopada 2015 Witam! mam dokładnie taki samo problem w 1Z. Dolot sprawdzony, wężyki wszystkie nowe, n75 podmieniłem na używany inny ale nic to nie dało. jak na razie wstrzymałem się z kupnem nowego bo bez sensu wydawać pieniądze na chybił trafił. tutaj zlogowałem grupę 3 i 11. http://vaglog.pl/log_227859.html widać że ładuje do 1,5 bara a powinno do 1,9. No i zastanawia mnie to że Boost Valve % nie ulega zmianie w grupie 11 1
Majkeltaker Opublikowano 15 Listopada 2015 Autor Opublikowano 15 Listopada 2015 Masz katalizotor? Jak bedzie zapchany to turbo będzie dłużej wstawać jak i wirnik nie osiągnie maksymalnych obrotów. W b5 96r i chyba do połowy 97r map sensor jest w ecu, lecz bardzo rzadko zdarza się jego uszkodzenie - najczęsciej przy tym zostaje zapisany jego błąd. Możesz również sprawdzić wężyk łączący dolot z map sensorem, jak i wężyk wewnątrz ecu, a lubi on pękać ze starości. Kolego wyżej, on nie ma co sprawdzać w tej turbinie bo jest ona na WG i za jej problem ze wstawaniem i max doładowaniem najczęściej leży po stronie zaworu N75, ale to zostało zostało sprawdzone. Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka Katalizator jest, ale boję się go wywalić bo już po Krakowie lata policja z analizatorem spalin,a Katowice są drugie w kolejności pod względem smogu. Błąd jedyny jaki został zapisany to tylko niskie ciśnienie doładowania więc wychodzi że map sensor dobry( z tego co piszesz). Wężyk został sprawdzony bo też to podejrzewał ale okazał się cały a n75 jest nowy, oryginał Pierburga. Wracając do kata. Mówisz, że jak jest zapchany to turbina nie może się wkręcić na takie obroty jak powinna i przez to nie osiąga prawidłowego ciśnienia? A problem mógłby być związany z zasyfionym kolektorem ssącym? Dodam jeszcze że ERG zaślepiony mam a sparwdzałeś dokładnie cały dolot i ic czy wszystko szczelne? zrób kąplet logów Dolot mechanik twierdzi, że sprawdzony(sam też wielokrotnie szukałem dziury ale nie znalazłem). IC był z 5 lat temu wymieniany i też nie widzę tam żadnych dziur. Może głupie pytanie ale co skłąda się na dolot? Bo może ja pomijam jakąś część przy sprawdzaniu?
Hezen Opublikowano 15 Listopada 2015 Opublikowano 15 Listopada 2015 (edytowane) Najlepiej to zrób logi BS 03 oraz 011 ale osobno a nie jak kolega wyżej. Małe prawdopodobieństwo żeby kolektor ssący był temu winny. Dolot dokładnie sprawdzałes? Tzw. każdy wąż w ręce :> Na dolot składają się węże od filtra powietrza do silnika, są one gumowe, platikowe a wzdłuż pasa przedniego jest stalowa rura. Jak jedziesz, spod maski wydobywa się dzwięk świszczenia (coś jakby lecący odrzutowiec?) Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka Edytowane 15 Listopada 2015 przez Hezen
Majkeltaker Opublikowano 15 Listopada 2015 Autor Opublikowano 15 Listopada 2015 (edytowane) Chętnie bym zrobił logi, nawet zakupiłem kiedyś kabel z Viakena ale nie chce się łączyć przez niego z komputerem. Serwis stwierdził, że jest dobry a ja na dóch komputerach nie mogłem się z 3 autami podpiąć.... Może jest ktoś z okolic Katowic kto mógłby mi pomóc? Co do dźwięku, jak na moje ucho nie ma żadnych niepokojących dźwięków, do 2k obrotów w kabinie nic nie słychać, a potem normalnie słychac turbinę która przekracza 1 bar doładowania. Tym bardziej nie pasuje mi ta dziura w dolocie... Jeżdżę od czasu do czasu 80 z tym samym silnikiem i dźwięki są takie same a jest jednak mocniejsza po świętach zdecyduję się chyba na robotę w domu i wytłukę wkład katalizatora Edytowane 15 Listopada 2015 przez Majkeltaker
Hezen Opublikowano 15 Listopada 2015 Opublikowano 15 Listopada 2015 Bez podłączenia kabla i zrobieniu logów zbyt wiele już nie zrobisz. Co do problemów z kablem to mogę Ci pomóc ogarnąć go, jeśli chcesz N75 wykluczony, układ wężyków też. Sprawdź dla świętego spokoju dolot a jak bedzie w porządku to trzeba przyjrzeć się turbinie. Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
Majkeltaker Opublikowano 15 Listopada 2015 Autor Opublikowano 15 Listopada 2015 Co rozumiesz pod przyjrzeć się turbinie? Mechanior stwierdził, że jest dobra
Hezen Opublikowano 15 Listopada 2015 Opublikowano 15 Listopada 2015 (edytowane) Jeśli turbina którą masz nie ładuje odpowiedniego ciśnienia to problem najczęściej leży po stronie jej sterowania -zawór n75 odrzucamy. Sama klapa WG jest bezobsługowa - nie ma się tam co popsuć, ale cięgno klapy jest połączone z gruszką. Do gruszki trafia ciśnienie z dolotu (w odpowiedniej ilości przez n75), może być tak że już korozja swoje zrobiła i jest nieszczelna. Mimo wszystko na sam początek zrób to co pisałem wcześniej, zajmij się sprawdzeniem całego dolotu, niektórych pęknięć, przetarć, dziur nie widać dopóki węża nie obejrzymy w łapkach. Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka Edytowane 15 Listopada 2015 przez Hezen
Lukaszhenleys Opublikowano 15 Listopada 2015 Opublikowano 15 Listopada 2015 Odkrec kolektor ssacy i zobacz jak on wyglada.Jesli nie ma przelotu to auto nie pojedzie auto.I tak jak koledzy pisza...kat out.
Majkeltaker Opublikowano 16 Listopada 2015 Autor Opublikowano 16 Listopada 2015 Jak przestanie podać przejrzę dolot. Mogę sprawdzić gruszkę jakoś na oko czy coś? Jutro biorę się za sprawdzenie dolotu, co będę mógł odkręcę, wyciagnę i obejrzę. Do tego chcę skontrolować gruszkę turbiny. Znalazłem w internecie coś takiego: Odpinamy wężyk (który idzie z dołu od gruszki do zaworu N75) po stronie N75 a następnie staramy się ustami lub dużą strzykawką (100ml) zassać powietrze. Jeśli nie wytwarza się podciśnienie (takie jakbyśmy starali się wyssać powietrze ze szklanej butelki) to mamy nieszczelność w układzie gruszka-wężyk. Czy taki sposób będzie wiarygodny?
Hezen Opublikowano 16 Listopada 2015 Opublikowano 16 Listopada 2015 (edytowane) W dolocie posprawdzaj gumowe kolanka/łączniki.Na "oko" gruszki nie sprawdzisz, sposobem który opisałeś też tego nie zrobisz bo Twoja gruszka działa na nadciśnienie a nie na podciśnienie, jak ma miejsce w silnikach ze zmienną geometrią.Zaopatrujesz się w strzykawkę i musisz pchać powietrze oraz obserwować ruch sztangi.W gruszce jest mocna sprężyna więc ustami sobie możesz dmuchać do woli - i tak jej nie ruszysz Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka Edytowane 16 Listopada 2015 przez Hezen
Majkeltaker Opublikowano 16 Listopada 2015 Autor Opublikowano 16 Listopada 2015 No właśnie chcę to zrobić strzykawką, kupiłem setkę więc może nią dam radę?
pawel121 Opublikowano 16 Listopada 2015 Opublikowano 16 Listopada 2015 Ja tak testowałem pistoletem z kompresorem. W moim przypadku gruszka przesuwała sztangę i trzymała ciśnienie.
Majkeltaker Opublikowano 19 Listopada 2015 Autor Opublikowano 19 Listopada 2015 Przejrzałem dolot i nie stwierdziłem żadnej nieszczelności. Pomysł ze strzykawką nie wypalił, spróbuję kiedyś z kompresorem. Jak będzie uciekać to wymienię gruszkę. A powiedzcie mi co tam jest za czujnik czy jakaś włożony w rurę co idzie od kolektora do intercoolera, za silnikiem od spodu? Nie jakiś czujnik ciśnienia? Mogłoby być tak, ze on jest uwalony??
bozmek Opublikowano 20 Listopada 2015 Opublikowano 20 Listopada 2015 Egr masz zaslepiony jak bd nie sprawny tobd tam puszczalo doładowanie odkrec gruszke od turbiny popuść kontre i skróć ja o jakieś 4-5 mm klapa wg po tys km i latach sie podklapuje i nalezy ja dociagnac by nie uciakało doładowanie tam zanim n75 ja otworzy
Majkeltaker Opublikowano 20 Listopada 2015 Autor Opublikowano 20 Listopada 2015 Nie rozumiem co ma zaślepiony EGR do tego. Możesz mi wytłumaczyć?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się