michal_m Opublikowano 9 Lutego 2007 Opublikowano 9 Lutego 2007 Witam. Ostatnimi czasy cos zaczelo dzwonic w silniku, slyszalne jest na biegu jalowym. Przypuszczam ze moze byc to szklanka, tylko teraz moje pytanie: Czy musze wymieniac wszystkie czy wystarczy tylko wymioenic ta uszkodzona??
adadur Opublikowano 9 Lutego 2007 Opublikowano 9 Lutego 2007 Zakładam że klepanie nastaje co jakiś czas i jest to naturalne dla tego silnika z uwagi na hydraluczne popychacze. Aby "uciszyć" auto można: - dolać olej - zmienić olej na "gęstszy" (polecił bym ELFa niby ma specjalną formułe opracowaną dla tego typu silników) - naprawa
maciekg Opublikowano 15 Lutego 2007 Opublikowano 15 Lutego 2007 ELF COMPETITION STI 10W40 czy to ten olej? Po drugiej wymianie oleju (od momentu zakupu auta) zauwazylem taka sytuacje, na poczatku zalany byl shell helix 10w40, po przejechaniu 7-8 tys km coraz czesciej zaczely stukac zawory, podczas gwaltownego ruszania, hamowania zapalala sie kontrolka oleju (3-krotny pisk). Jakis czas temu wymienilem olej na mobil 10w40. Obecnie mam przejechane okolo 8 tys. i wystepuja te same objawy co na shellu... Dodatkowo zawsze rano jak uruchamiam samochod to silnik pracuje jak diesel przez ok. 10-15 sek., rowniez zastanawiajace jest to, ze jak postawie go nierowno np. na krawezniku lub pod jakas gorka to wtedy zawory juz nie stukaja, ale dosłownie walą!Juz nie wiem co z tym zrobic, wymienic szklanki? Wtopie 1 tys. zł (?), a okaze sie, ze to co innego. Ktos kiedys pisal o jakims zaworze zwrotnym oleju czy cos takiego, tylko jak to sprawdzic. Mechanik w warsztacie powiedzial mi ze na 100% trzeba wymienic szklanki, ale czy one moga miec zwiazek z ta zapalajaca sie kontrolka? Czujnik cisnienia oleju byl wymieniany. Cisnienie oleju na biegu jalowym w normie. Zuzycie oleju w normie. przebieg 192 tys. (prawdopodobnie krecony), rocznik 1995, Silnik 1.8 ADR.
adadur Opublikowano 16 Lutego 2007 Opublikowano 16 Lutego 2007 Rób jak mechanik radzi dodatkowo sprawdz dobrze auto przed naprawą by czegoś nie pominąć.
maciekg Opublikowano 23 Lutego 2007 Opublikowano 23 Lutego 2007 W katalogu Fota dla mojego silnika sa 2 rodzaje popychaczy: 1. Popychacz zaworu,Grubosc 24, srednica zewnętrzna: 24, kod silnika: ADR Cena brutto 84 zł 2. Popychacz zaworu, Grubosc: 26, srednica zewnętrzna: 33,5 Kod silnika: ADR Cena brutto 71 zł Tylko ktory bedzie pasowal do mojego auta? Znajac zycie pewnie ten drozszy ? Po znizce 40 % w focie wychodzi 51 zł x 20 szt. = 1020 zł + koszt robocizny ? jakie? Ile czasu zajmie mechanikowi wymiana? Pozdro!
adadur Opublikowano 23 Lutego 2007 Opublikowano 23 Lutego 2007 sory za ot: Fote uważam za jeden z najdroższych sklepów ale jak można się tam dorobić 40% zniżki?!?!?
maciekg Opublikowano 23 Lutego 2007 Opublikowano 23 Lutego 2007 Nie mam pojęcia, ale kolega, ktory ma firmę transportową robi tam wszystkie zakupy. Pochwalil mi sie, ze wlasnie ma taką znizkę. hmmm widze, ze w intercarsie normalna cena 1 szt. RUVILLE - 51,42 zł Jakie sa maksymalne znizki w intercarsie?
szogun0 Opublikowano 23 Lutego 2007 Opublikowano 23 Lutego 2007 Ja taką cenę mogę mieć podstawową. Jakieś zniżki jeszcze bym wyskrobał.
taktuś Opublikowano 23 Lutego 2007 Opublikowano 23 Lutego 2007 Jak jeździłem benzyną miałem podobny problem. Gdy odpalałem zimny silnik klekot był słyszalny przez ok.10sek. Ale miałem tam tylko 8 zaworów ( Audi80 ). Sam wymieniałem regulatory hydrauliczne -zdjąć pokrywę zaworów -zdjąć pasek rozrządu -odkręcić wałek rozrządu -wymienić szklanki -przy montażu klucz dynamometryczny( trzeba znać wartości sił przy dokręcaniu wałka. Ja wiem że w A4 jest więcej roboty, ale filozofia ta sama Po wymianie szklanek klekot ustąpił.
maciekg Opublikowano 3 Marca 2007 Opublikowano 3 Marca 2007 Czyli ten stukot po pierwszym uruchomieniu to wina hydraulicznych popychaczy. Wczesniej myslalem, ze to napinacz lancuszka rozrzadu.
demoralizator Opublikowano 4 Marca 2007 Opublikowano 4 Marca 2007 Najlepszym rozwiązaniem jest chyba wymiana wszystkich. Ja mam ich 30 i ciężko mi to sobie wyobrazić że któregoś dnia...... :eek:
michua4 Opublikowano 4 Marca 2007 Opublikowano 4 Marca 2007 witam mnie sie tez taki problem sie nawiazuje wymiana-szok ile kasy :redface:
maciekg Opublikowano 5 Marca 2007 Opublikowano 5 Marca 2007 W sumie to wcale nie tak duzo 600zł + robota. Takie same koszty jak wymiana kilku wachaczy.
M@rk Opublikowano 7 Marca 2007 Opublikowano 7 Marca 2007 Czesc sorki ze sie tak zapytam ale ile macie przejechane na liczniku ze wam slychac klekotanie popychaczy ? pytam sie z ciekawosci bo kupilem sobie autko przejechalem nim moze 15 ty. km i tez mi zaczelo tak klekotac wiec chce sprawdzic czy moje autko mialo faktycznie przejchane tyle co pokazuje licznik czy poprostu zrobili mnie w konia i przekrecili licznik . Dzieki i czekam na informacje
demoralizator Opublikowano 7 Marca 2007 Opublikowano 7 Marca 2007 Moja "Jola" 2.8 ma 210 i jeszce nic nie słychać. Jeżdżę na pełnym syntetyku. A "Mała" 1.6 ma 178 i już się przybieram do wymiany bo coś po dłuższej jeździe nie chce juz przestawać stukać. Tutaj mam półsyntetyk
M@rk Opublikowano 7 Marca 2007 Opublikowano 7 Marca 2007 Acha dzieki wilkie bo ja tez mam wlasnie przejechane cos w okolicach 175 tys i czasami przestanie stukac po dluzszej jezdzie a czasmi nie i tez zaczynam zbierac na wyniane. a co do 2.8 to mysle ze przy tej pojemnosci jeszcze pojezdzi bez cykania dzieka wilkie
demoralizator Opublikowano 7 Marca 2007 Opublikowano 7 Marca 2007 no mam nadzieje bo tam jest 30 zaworków :eek:
schiller Opublikowano 7 Marca 2007 Opublikowano 7 Marca 2007 ja mam 168kkm jezdze na syntetyku i jak narazie (pfu pfu oby tak zostalo) nic nie slychac.
Gość Kaziu_Wichura Opublikowano 8 Marca 2007 Opublikowano 8 Marca 2007 ja mam 168kkm jezdze na syntetyku i jak narazie (pfu pfu oby tak zostalo) nic nie slychac. no i to jest prawidłowe podejście. Silnik jeździ na jakimś gównie to potem są tego rezultaty i posty typu "zrobił mi się diesel z PB". Dobry olej to podstawowa sprawa. Nasze silniki na prawdę nie powinny jeździć na innych olejach niż syntetyczne (jak ktoś jeździ na mineralnym to już w ogóle ręce opadają). Dobrze wiecie, że mamy dużo szklanek poza tym jest parę hydraulicznych napinaczy i pewnie coś jeszcze by się znalazło. Czym gorszy olej tym szybciej się zużywają. Lejcie syntetyki i cieszcie się zdrowymi silnikami
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się