rohace Opublikowano 16 Grudnia 2015 Opublikowano 16 Grudnia 2015 Witam, Mam małe pytanie otóż jest teraz zima i do pracy dojeżdzam samochodem (audi a4 b5 avant 96r 90KM). Samochod nie jest garażowany nocą . PRoblem w tym ze do pracy mam 3,5 Km i poruszam sie w srodowisku miejskim pokonując ten odcinek (moj dom a miejsce pracy leżą po roznych stronach miasta ). Więc odpalam go na zimnym silniku 5 min i jestem na miejscu i gasze go. Ostanio kolega mi zwrócił uwage ze takie krotkie przechadzi samochodem z tym silnikiem gdzie silnik nie zdazy sie rozgrzac i jest gaszony jest szkodliwe dla silnika i turbiny. Jak to wyglada naprawde ?
Aleksanderr Opublikowano 16 Grudnia 2015 Opublikowano 16 Grudnia 2015 Najbardziej ucierpi na tym akumulator bo nie zdąży się doładować. Gdy będziesz miał wyłączone ogrzewanie silnik w ciągu 5 minut powinien się zagrzać. Jedyne co możesz zrobić to częściej wymieniać olej i odkładać na drugi aku.
Sebastiano87 Opublikowano 16 Grudnia 2015 Opublikowano 16 Grudnia 2015 Ogólnie to masakrycznie krutki odcinek dla diesla i meczarnia straszliwa. Oczywiście troche przesadziłem ale tak poważnie to lepiej by było sprzedac audiczke i kupic benzynke np a3 1.8 . Przy takim nie odgrzanym aucie to producenci mówią że są to cieżkie warunki pracy. Wiec olej zmieniaj czeście co 10 tys. Raz na tydzień przegoń padline gdzieś daleko by łopatki sie nie zapiekły na wirniku w turbinie. A wogóle to najlepszym środkim lokomocji przy takich znikomych kilosach jest rower
lukasz51237 Opublikowano 16 Grudnia 2015 Opublikowano 16 Grudnia 2015 Ludzie mówią, że Diesel nie nadaje się na krótkie odcinki. A ja Ci powiem tak: wiele osób jeździ dieslem na odcinkach podobnych do tych Twoich i nic się nie dzieje, jeśli masz silnik 1Z to już w ogóle prostota sama w sobie, nie przejmuj się gadaniem, przegoń go czasem na jakiejś trasie i ciesz się życiem
Hezen Opublikowano 17 Grudnia 2015 Opublikowano 17 Grudnia 2015 (edytowane) Lać dobry olej, skrócić wymianę do 10tys. i tylko jezdzić @Sebastiano, łopatki zapiekają się w muszli turbiny a nie na wirniku. Jeśli turbo na WG to nie musi nawet przeganiać bo po co? Tam się nie ma co zapchać/zapiec. Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka Edytowane 17 Grudnia 2015 przez Hezen
lukaszooo Opublikowano 17 Grudnia 2015 Opublikowano 17 Grudnia 2015 Ten silnik jest pancerny i nic mu nie zaszkodzi. Tak jak koledzy pisali jedyne co to akumulator i moze sie poprostu zamulić nie wypalonymi sadzami. Sam też miałem kiedyś b5 z takim silnikiem i też dojeżdżałem 3km do pracy w ziemie spalanie wychodziło mi ok 10L czasami więcej.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się