nik23 Opublikowano 24 Grudnia 2015 Opublikowano 24 Grudnia 2015 Ja u siebie jak uszczelnienia zmienialem to zamieniłem druga z czwarta bo druga miala +. 1.5 korekcje a czwarta -1. I po wymianie korekcje po 0.2 mam ale drgac dalej drga delikatnie na postoju
Ralen Opublikowano 24 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 24 Grudnia 2015 nic nie było mówione, sami wszystko ogarniali i sprawdzali pod kompem. Uzyskałem tylko info że po zmianie oringów i ponownym podpięciu auta pod kompa, nie domaga pompka na 3 cylindrze.
piotrsob1 Opublikowano 24 Grudnia 2015 Opublikowano 24 Grudnia 2015 Trochę mi z głowy wyleciało, że wcześniej pisałeś o tym że pompka na czwartym jest inna od pozostałych Dla mnie bez sensu było w takim razie w ogóle branie się za wymianę uszczelniaczy, bo to i tak nic nie da Powiem więcej, to nawet nie pozwala w żaden sposób ocenić wyników tej roboty, po prostu nie da się postawić jednoznacznej diagnozy odnośnie parametrów pracy pompowtryskiwaczy, jak pompki są pomieszane typami
nik23 Opublikowano 24 Grudnia 2015 Opublikowano 24 Grudnia 2015 (edytowane) Zastanawiające ze na 3 cylindrze niedomaga bo ma najmniejsza korekcje. Chociaż bip przeszło 40. Mam jedno pytanie, czy ci źle samochód chodził od początku od kąd go kupiłeś? Ewentualnie czy ktoś więcej grzebał w tym silniku i od tego momentu jego praca sie pogorszyła? Czy przestał nagle działać poprawnie?skąd ta pompka sie tam wzieła? Kto byłby na tyle nieogarnięty by taki miks zrobić Edytowane 24 Grudnia 2015 przez nik23
Ralen Opublikowano 25 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 25 Grudnia 2015 (edytowane) Zastanawiające ze na 3 cylindrze niedomaga bo ma najmniejsza korekcje. Chociaż bip przeszło 40. Mam jedno pytanie, czy ci źle samochód chodził od początku od kąd go kupiłeś? Ewentualnie czy ktoś więcej grzebał w tym silniku i od tego momentu jego praca sie pogorszyła? Czy przestał nagle działać poprawnie?skąd ta pompka sie tam wzieła? Kto byłby na tyle nieogarnięty by taki miks zrobić Kto był na tyle nie ogarnięty ? myślę że poprzedni właściciel. Gdzieś tu na forum czytałem, nie wiem czy nie była to wypowiedź DEVa, że każda pompka podejdzie pod warunkiem ze jest to pompka od PD (nie dam sobie ręki uciąć, mogę się mylić). Ecu samo dostosuje wszystkie wartości. Nie jestem pewien ale gdzieś przemknęło mi coś takiego jak czytałem o wkładaniu pompek od ARLa do AWXa. Jeżeli chodzi o samo auto. Po zakupie (mam go prawie 2 lata) nic nie grzebałem w silniku, poprzedni właściciel musiał grzebać i zmienił pompkę. Jak kupiłem auto to chodził jak rakieta, dosłownie zrywałem asfalt, nie było żadnych drgań, trzęsienia, bujania itp. Co za tym dzie ? skoro nie było problemów to pompka robiła robotę. Problem zaczął się w sierpniu na trasie Warszawa-Międzyzdroje. Leciałem sobie ok 150-160km/h i po przejechaniu 500km na postoju go zgasiłem. Jak odpaliłem ponownie to już takie krzaki były. Zaczynam dochodzić do wniosku że kupiłem auto w kiepskim stanie mimo że wyglądało OK. Ktoś go wyszykował po taniości na handel i teraz wychodzi. Edytowane 25 Grudnia 2015 przez Ralen
piotrsob1 Opublikowano 25 Grudnia 2015 Opublikowano 25 Grudnia 2015 Gdzieś tu na forum czytałem, nie wiem czy nie była to wypowiedź DEVa, że każda pompka podejdzie pod warunkiem ze jest to pompka od PD (nie dam sobie ręki uciąć, mogę się mylić). Ecu samo dostosuje wszystkie wartości. Ciekawy jestem gdzie te brednie wyczytałeś , jakbyś tak linka zapodał A wracając do problemu , to jakoś mi się nie chce wierzyć , że przez prawie dwa lata było wszystko OK, jak jedna pompka w silniku wzięta z sufitu Może zdjął byś sam pokrywę głowicy i spisał na kartce, albo porobił zdjęcia oznaczeń każdej pompki, bo bez konkretnego rozpoznania to rozmowa o zbójach
nik23 Opublikowano 25 Grudnia 2015 Opublikowano 25 Grudnia 2015 (edytowane) A tankowałeś gdzieś wtedy na jakiejś stacji niepewnej? Moze ropa niskiej jakości uwaliła ci pompki. Jeżeli chodziło to nie wina tego ze nie są jednakowe pompki co dla mnie jest trudne do uwierzenia, tylko poprostu sie rozsypały ale z logów nie wywnioskujesz nic bo jak nie są identyczne to przekłamują korekcje. Gdzieś niedługo przed awarią wymieniałeś filtr paliwa? Moj kolega raz założył jakiś gów.... iany tani filtr paliwa i uwaliło mu all 4 pompki,nie przez chytrość chyba tylko na aledrogo kupił komplet filtrów i olej i wszystko wymienił. Ja jeszcze spróbowałbym mu liqui molly na krótko z słoika zapodać koszt niewielki a może coś sie stanie, chociaż na cud bym nieliczył nawet w świeta. Wesołych Świąt Edytowane 25 Grudnia 2015 przez nik23
piotrsob1 Opublikowano 25 Grudnia 2015 Opublikowano 25 Grudnia 2015 Zaczynam dochodzić do wniosku że kupiłem auto w kiepskim stanie mimo że wyglądało OK. Ktoś go wyszykował po taniości na handel i teraz wychodzi. To z ciekawości ile w niego przez te prawie dwa lata wpakowałeś kasy , że tak narzekasz ?
Ralen Opublikowano 25 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 25 Grudnia 2015 POnad 7 tysi włożem w 1,5 roku. Ja ci napisałem ze pewności o tych pompkach nie mam bo gdzieś mi się to obiło. Mogłem coś przekręcić. 3 pompki mają końcówkę BA a 4 jakąś inną, nie wiem jaka ale chyba od 100konnej wersji. Tankowalem kilka razy na Auchan ale tak to raczej shell i Orlen. Jak kupiłem auto to nic nie drgało, nie szarpało, było git a auto aż gniotło w siedzenia. Błędem było to ze filtru paliwa nie wymieniłem w ogóle :/
piotrsob1 Opublikowano 26 Grudnia 2015 Opublikowano 26 Grudnia 2015 (edytowane) No to faktycznie , zadbany egzemparz to chyba nie był BA są chyba odpowiednie dla AWX-a ale jak ten czwarty jest od seteczki , to ten silnik w takiej konfiguracji raczej nie miał prawa dobrze pracować, za duża różnica w wydajności pompek Chyba że w międzyczasie dopiero przy jakiejś innej robocie się "cudownym zbiegiem okoliczności pojawił" na czwartym cylindrze Sprawdź wreszcie te oznaczenia pompek , bo szkoda już kB na srwerze na to gdybanie Błędem było to ze filtru paliwa nie wymieniłem w ogóle :/ Nie wymieniany filtr się po prostu zapycha i auto przestaje jechać . Nie powinno to jednak spowodować żadnych skutków ubocznych dla silnika, chyba że wtedy kierownik wpadnie na genialny pomysł i zaaplikuje do zbiornika jakiś dobry preparat do czyszczenia układu paliwego i to co się w nim nazbierało się rozpuści i pójdzie w obieg Edytowane 26 Grudnia 2015 przez piotrsob1
nik23 Opublikowano 26 Grudnia 2015 Opublikowano 26 Grudnia 2015 Dlatego preparaty do czyszczenia ukladu paliwowego powinno sie zapodawać ze słoika przez filterek jakiś malutki a po wszystkim nowy filtr paliwa zażucić najlepiej jakiejś dobrej marki knecht, mann, meyle,filtron:)
lukaszooo Opublikowano 10 Stycznia 2016 Opublikowano 10 Stycznia 2016 Z filtrem paliwa troche przesadzacie, wedlug instrukcji dla silnika 1.9 filtr trzeba wymieniac co 60000km, w praktyce filtr wymienia sie co druga wymiane oleju. Oglądałem auto i problem jest naprawde dziwny, na biegu jałowym silnik chodzi bardzo ładnie zadnych dziwnych dźwięków, nie trzęsie sie. Kręcąc silnik na luzie również nie czuć żadnych drgań, problem zaczyna sie gdy silnik dostaje obciążenia. Pierwsze wrażenie to bijące koła ale niestety nie w tym problem, przy ok 3000rpm pod obciążeniem silnik wpada w wibracje tak mocne że czuć je na całym aucie. Sprawdzony wydech, poduszki i wiele innych pierdół i mimo małych poszlak nie znaleźliśmy nic bardzo rażącego. Nowe logi które robiliśmy podczas małej śnieżycy stat 03 http://vaglog.pl/log_246318.html stat 04 http://vaglog.pl/log_246316.html stat 07 http://vaglog.pl/log_246319.html stat 13 http://vaglog.pl/log_246320.html stat 23 http://vaglog.pl/log_246321.html bs 03 http://vaglog.pl/log_246314.html bs 11 http://vaglog.pl/log_246315.html dym 03 http://vaglog.pl/log_246324.html dym 08 http://vaglog.pl/log_246323.html dym 11 http://vaglog.pl/log_246322.html Nie działa N18 ale nie w tym problem, podcisnienie sprawdzone i mimo bardzo pokręconej instalacji podcisnienia robionej przez rzeźnika na gruszce jest -0,6 (nowe vacum). Turbo bardzo dziwnie chodzi z dołu przeładowuje i jest na granicy awaryjnego a na górze nie domaga. Przepływka wali również max wartością i wygląda tak jakby była dziura w dolocie ale dolot sprawdzaliśmy ciśnieniowo i całość jest prawie idealnie szczelna. Ogolnie dziwne jest to ze na luzie silnik na wysokich obrotach chodzi ładnie a pod obciążeniem trzęsie sie jakby na wszystkich kołach były ogromne guzy. Temat jest naprawde dziwny i sam jestem ciekaw jaka jest tego przyczyna.
Ralen Opublikowano 10 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 10 Stycznia 2016 (edytowane) Bump może teraz ktoś coś wymyśli co może być nie tak? Prośbą o ponowną weryfikację, dzięki Dodam że po wymianie filtra powietrza i paliwa auto pracuje równej i ciszej ale nadal telepie :/ Edytowane 10 Stycznia 2016 przez Ralen
nik23 Opublikowano 11 Stycznia 2016 Opublikowano 11 Stycznia 2016 Sprawdz przekaźniki pod ecu. Ciekawe czy w takim ecu mogą być zimne luty tak czysto teoretycznie, narazie sprawdź tylko przekaźniki pod nim.
Ralen Opublikowano 11 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 11 Stycznia 2016 (edytowane) przekaźniki - masz na myśli co... kostki połączeniowe ? prysnąć tam trochę "electrosolu" i oczyścić styki ?ps. Ecu znajduje się w prawej części podszybia pod klapką - dobrze myślę ? gdzie go szukać? offtopMiałem kiedyś problem z centralnym zamkiem - tak dla waszej informacji, może komuś się przyda - szfankował mi... Jak zamykałem drzwi pilotem to raz zamykał mi wszystkie drzwi, raz jednych nie zamykał, raz nie zamykał lewej strony, czasem zamykał jakoś na krzyż - czysta choinka. Przeczyściłęm styki na bezpiecznikach ów preparatem i problem jak ręką odjął a miało to miejsce na wiosnę, do tej pory się nie powtórzyło. Edytowane 11 Stycznia 2016 przez Ralen
nik23 Opublikowano 12 Stycznia 2016 Opublikowano 12 Stycznia 2016 Tak podszybie strona kierowcy, a wcześniej sprawdź dróżność "odpływu"pod aku.
piotrsob1 Opublikowano 13 Stycznia 2016 Opublikowano 13 Stycznia 2016 Sprawdziliście wreszcie czy pompki w Twoim siniku są wszystkie jednakowe ? Na wszystkich dotychczasowych logach grupy 013 , czwarty cylinder wykazuje się dużo większą mocą generowaną od pozostałych O ile do 1600 obrotów sterownik silnika sobie z tym radzi ( mechanizmem korekcji dawek ) , o tyle powyżej gdy on już nie działa, to silnik musi wibrować przy tak dużej dysproporcji mocy pomiędzy cylindrami. A czym większa moc to ta różnica mocy się powiększa
Ralen Opublikowano 13 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 13 Stycznia 2016 Piotrek jeszcze tego nie otwierałem ponownie bo póki co mam fundusz zawieszony. Jedna pompka jest nie od mojego silnika i to jest fakt ale faktem jest też ze to pracowało dobrze przez 1.5 roku póki się coś nie spieprzylo w wakacje. Jak będę ponownie otwierał to dokupie pompkę BA i wszystko oddam na test do diesel system Nadarzyn. Nie chce na sile szukać problemu w pompkach bo silnik pracuje jak igła na wolnych obrotach. Zastanawia mnie kwestia Turbo. Czemu tak się dziwnie zachowuje ? Nie grzebałem nic z długością sztangi...
piotrsob1 Opublikowano 13 Stycznia 2016 Opublikowano 13 Stycznia 2016 (edytowane) Turbo się tak zachowuje, jakby ciężko chodziła zmienna geometria Ja na Twoim miejscu to z czystej ciekawości bym tą pokrywę odkręcił i posprawdzał oznaczenia tych pompek ... Edytowane 13 Stycznia 2016 przez piotrsob1
Ralen Opublikowano 13 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 13 Stycznia 2016 (edytowane) Chcesz zebym ci powiedział na którym cylindrze jest ta gorsza tak ? strasznie uczepiłeś się tych pompek. Teraz tego nie będę wyjmować bo sam tego nie zrobię a szkoda płacić kasy za nie zrobienie niczego. Edytowane 13 Stycznia 2016 przez Ralen
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się