cienkiii Opublikowano 24 Grudnia 2015 Opublikowano 24 Grudnia 2015 (edytowane) Witam ! Mam pytanie, moze ktos z was bedzie sie orientowal o co chodzi.. Dzis podczas powrotu na chate po okolo 15km drogi zapalila sie lampka od oleju.. Widzac to od razu zatrzymalem samochod (oleju bylo dosyc) . Niestety musialem zadzwonic po lawete i zabrac do znajomego mechanika , jednak dopiero w pon bede wiedzial co dokladnie sie stalo. Moze ktos mial podobnie i wie co moglobyc przyczyna. Mechanik podlaczyl komputer (elektryka dziala wsyztsko ok).. Samochod to Audi A4 b7 z 2007 2.0 Tdi Edytowane 24 Grudnia 2015 przez cienkiii
Mateuszek1001 Opublikowano 24 Grudnia 2015 Opublikowano 24 Grudnia 2015 Może być przytkany smok, bądz uszkodzona pompa
lukasz51237 Opublikowano 24 Grudnia 2015 Opublikowano 24 Grudnia 2015 Możliwe, że uszkodził się napęd pompy oleju, częsta usterka 2.0 tdi.
.Pablo. Opublikowano 24 Grudnia 2015 Opublikowano 24 Grudnia 2015 Jako jeden z nielicznych zgasiles auto :-P każdy przeważnie stwierdza do domu jeszcze kawałek dojadę ;-) wyjścia są 3 czujnik oleju, napęd pompy, i mało prawdopodobne zatkany smok.
cienkiii Opublikowano 24 Grudnia 2015 Autor Opublikowano 24 Grudnia 2015 dzieki za odpowiedzi , pozdrawiam i wesolych swiat !
piotrsob1 Opublikowano 24 Grudnia 2015 Opublikowano 24 Grudnia 2015 (edytowane) Rozumie że ta lampka to czerwona oliwiarka na Fisie , połączona z długim piskiem brzęczyka ? Edytowane 24 Grudnia 2015 przez piotrsob1
SotoM Opublikowano 25 Grudnia 2015 Opublikowano 25 Grudnia 2015 Rozumie że ta lampka to czerwona oliwiarka na Fisie , połączona z długim piskiem brzęczyka ? Też się nad tym zastanawiałem czy to czasem nie pomarańczowa kontrolka z napisem min.
lbanka Opublikowano 29 Grudnia 2015 Opublikowano 29 Grudnia 2015 Też się nad tym zastanawiałem czy to czasem nie pomarańczowa kontrolka z napisem min. Cześć, Wczoraj na trasie zapaliła mi się na dużym środkowym wyświetlaczu ikona oleju z podpisem MIN. Jak sprawdziłem poziom oleju to na bagnecie to sięgał on poziomu MAX. Przed zapaleniem nacisnąłem przycisk CHECK i po chwili pojawiło mi się OK. Po przejechaniu 1km znowu mi się zaświeciła ikonka oleju z podpisem MIN. Nigdzie nie mogę znaleźć co jeszcze może oznczać ta ikonka oleju z podpisem MIN... Czy ktoś z Was wie? Dodatkowo jak jechałem powyżej 100km/h to dodatkowo pojawiał się znaczek km w kółku. [A4 B7 2.0 TDI BLB]
piotrsob1 Opublikowano 29 Grudnia 2015 Opublikowano 29 Grudnia 2015 (edytowane) W Cześć, Wczoraj na trasie zapaliła mi się na dużym środkowym wyświetlaczu ikona oleju z podpisem MIN. Jak sprawdziłem poziom oleju to na bagnecie to sięgał on poziomu MAX. Przed zapaleniem nacisnąłem przycisk CHECK i po chwili pojawiło mi się OK. Po przejechaniu 1km znowu mi się zaświeciła ikonka oleju z podpisem MIN. Nigdzie nie mogę znaleźć co jeszcze może oznczać ta ikonka oleju z podpisem MIN... Czy ktoś z Was wie? Dodatkowo jak jechałem powyżej 100km/h to dodatkowo pojawiał się znaczek km w kółku. [A4 B7 2.0 TDI BLB] Wychodzi że świruje czujnik poziomu oleju Powiedz coś więcej o tym znaczku w kółku : Albo zajrzyj na stronę z tego linka, masz tam większy wybór i napisz która to kontrolka : http://www.audi-tech-team.eu/ikony-ac-audi-80-90-100-200-v8-a6-vt1819.htm Edytowane 29 Grudnia 2015 przez piotrsob1
iwadrian Opublikowano 29 Grudnia 2015 Opublikowano 29 Grudnia 2015 Ostrzeżenie o przekroczonej prędkośći.
lbanka Opublikowano 29 Grudnia 2015 Opublikowano 29 Grudnia 2015 Ikonka oleju z podpisem MIN wygląda tak: http://services.edmunds-media.com/image-service/unversioned-ed/ximm/?quality=85&image=/img/long-term/misc/555-low-oil-lamp.jpg Ikonka km w kółku wyglądała podobnie do tego tylko zamiast mph było km/h: http://www.audiworld.com/tech/pix/tripspw1.jpg Podejrzewam że auto ostrzegało mnie żebym nie jechał za szybko (powyżej 100km/h) skoro mam niski poziom oleju w silniku. Dziękuję za linki i podpowiedzi. Podjechałem na stację i podłączyłem auto pod komputer. Czujnik poziomu oleju nie dawał żadnego błędu ale za to dzisiaj faktycznie dzisiaj już widziałem na bagnecie niski poziom oleju. Wygląda na to że mój wczorajszy pomiar musiał być niedokładny więc zagadka sama się rozwiązała. Niski poziom oleju i ostrzeżenie najwidoczniej wziął się stąd że 1000km temu minął mi termin wymiany oleju. Widocznie producent wiedział ile średnio auto pali oleju i tak ustawił przypomnienia serwisowe aby go wymienić zanim olej osiągnie minimum. Jutro wymieniam olej i wszystkie filtry i mam nadzieję że to rozwiąże problem.
piotrsob1 Opublikowano 29 Grudnia 2015 Opublikowano 29 Grudnia 2015 (edytowane) Ta ikona z napisem MPH w kóleczku, to tak jak napisał Iwardian przypomnienie o przekroczeniu ustawionej prekośći . Manetką FIS-a, wchodząc w menu można ją zmienić lub wyłączyć Edytowane 29 Grudnia 2015 przez piotrsob1
Musashi Opublikowano 29 Grudnia 2015 Opublikowano 29 Grudnia 2015 Jako jeden z nielicznych zgasiles auto :-P każdy przeważnie stwierdza do domu jeszcze kawałek dojadę ;-) wyjścia są 3 czujnik oleju, napęd pompy, i mało prawdopodobne zatkany smok. i tak jeszcze mechanik może wpaść na pomysł, że posprawdza, uruchomi silnik, a nawet może się przejedzie. a nóż kontrolka zgaśnie...
iwadrian Opublikowano 29 Grudnia 2015 Opublikowano 29 Grudnia 2015 Jako jeden z nielicznych zgasiles auto :-P każdy przeważnie stwierdza do domu jeszcze kawałek dojadę ;-) wyjścia są 3 czujnik oleju, napęd pompy, i mało prawdopodobne zatkany smok. i tak jeszcze mechanik może wpaść na pomysł, że posprawdza, uruchomi silnik, a nawet może się przejedzie. a nóż kontrolka zgaśnie... Czyli w takim wypadku najbezpieczniej od razu zrzucać michę i do napędu pompy olejowej zaglądać?
Musashi Opublikowano 29 Grudnia 2015 Opublikowano 29 Grudnia 2015 tak, pierwsze to weryfikacja awarii czujnika cisnienia oleju. podpiac miernik cisnienia oleju, uruchomic na parę sek. jezeli wskazowka nie drgnie od razu zgasic. oczywiscie najbezpieczniej, zajrzec od razu do pompy oleju..
cienkiii Opublikowano 6 Stycznia 2016 Autor Opublikowano 6 Stycznia 2016 Panowie po dłuższym oczekiwaniu aż mechanik wreszcie otworzy maskę samochodu. Otrzymaliśmy telefon ze poszedł NAPĘD POMPY.
piotrsob1 Opublikowano 6 Stycznia 2016 Opublikowano 6 Stycznia 2016 Oprócz naprawy istniejącego w silniku rozwiązania napędu pompy, jest jeszcze opcja opisana w tym temacie: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/78562-likwidacja-walkow-wyrownowazajacych-z-silnika-20-tdi-czyli-swap-pompy-oleju/
Musashi Opublikowano 8 Stycznia 2016 Opublikowano 8 Stycznia 2016 przy naprawie wałków, mniej jest rozbebeszania silnika, jednak ważne aby regeneracja wałka była zrobiona porządnie..trzeba również sprawdzić stan gniazda w pompie olejowej.
FUTURUM Opublikowano 9 Stycznia 2016 Opublikowano 9 Stycznia 2016 Panowie po dłuższym oczekiwaniu aż mechanik wreszcie otworzy maskę samochodu. Otrzymaliśmy telefon ze poszedł NAPĘD POMPY. Jeżeli pękł napinacz gdzie tłoczek szorował po łańcuszku a opiłki wskoczyły przez smok do pompki to koszty będą duże.Sprawdź również zębatkę na wale oraz wyciągnięcie łańcuszka.Wałek balansowy swoją drogą...W tym przypadku są dwie opcje-wywalasz wałki lub przechodzisz na moduł z kołami zębatymi. Jeśli wytarł się tylko balanser i zabierak a pozostałe części są ok to tylko się cieszyć bo koszty będą małe. Rozkręć pompkę olejową i zobacz jak wygląda "ślimak" w środku.Dekielek pompki kończy się na literę A.
Musashi Opublikowano 9 Stycznia 2016 Opublikowano 9 Stycznia 2016 Dorota - Futurum, kolega ma auto z 2007 roku, więc jaki łańcuch?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się