Gość harry19-19 Opublikowano 25 Grudnia 2015 Opublikowano 25 Grudnia 2015 Pierwsze ogłoszenie może być.Tylko ten niebieski odcień tapicerki trochę to psuje. potwierdzam z tą tapicerką ;/
Dev Opublikowano 25 Grudnia 2015 Opublikowano 25 Grudnia 2015 no to zgłupiałem już bo byłem przekonany że ESP to system działający przy np starcie żeby zapobiec buksowaniu kół jak mówi np jedna ze stron http://moto.pl/Porady/1,115892,11545908,Kontrolki_bez_tajemnic___Poradnik.html Mocno uproscili w tym artykule opis ESP. wyłaczajac ESP wyłaczasz rowniez ASR, te dwa systemy sa podpiete pod jedna kontrolke.
Gość harry19-19 Opublikowano 25 Grudnia 2015 Opublikowano 25 Grudnia 2015 ESP to nie jest system antyposlizgowy, tym systemem jest ASR a ESP to system stabilizacji toru jazdy. Jezeli masz ESP to i masz ASR, innej mozliwosci nie ma. Dobrze radze doczytaj dokladnie temat bo tutaj masz braki. dobrze kolega Dev mówi antypoślizgowym jest ABS działa że jak naciśniesz hamulec, to jedno koło hamuje a drugie koło raz hamuje a raz nie , zrobione bo to żeby ominąć przeszkodę
kt65c453 Opublikowano 25 Grudnia 2015 Opublikowano 25 Grudnia 2015 (edytowane) no to zgłupiałem już bo byłem przekonany że ESP to system działający przy np starcie żeby zapobiec buksowaniu kół jak mówi np jedna ze stron http://moto.pl/Porady/1,115892,11545908,Kontrolki_bez_tajemnic___Poradnik.html Mocno uproscili w tym artykule opis ESP. wyłaczajac ESP wyłaczasz rowniez ASR, te dwa systemy sa podpiete pod jedna kontrolke. czyli mam rozumieć że mam ESP i ASR , że jak jest śliska nawierzchnia auto może mi do hamować koło ?? Edytowane 25 Grudnia 2015 przez kt65c453
Gość harry19-19 Opublikowano 25 Grudnia 2015 Opublikowano 25 Grudnia 2015 kolego pooglądaj na spokojnie działa ABS , ASR i ESP
BeyerBrown Opublikowano 25 Grudnia 2015 Opublikowano 25 Grudnia 2015 (edytowane) Na googlach mogą być podane sprzeczne informacje, polecam zasięgnąć wiedzy u samego źródła, czyli w zeszycie szkoleniowym VAG'a: https://drive.google.com/file/d/0B0dJexHLU-b8clJMd2M3NGNYeFU/view?usp=sharing ESP w B6 i B7 nie da się wyłączyć całkowicie! Na pewno nie w zwykłych wersjach, nie wiem jak z RS-em. Wciąż będzie działać min. ABS i EDL, czyli część systemu ESP. Ten przycisk na konsoli de facto dezaktywuje ASR-a i być może również czujniki przyspieszeń, świadczą o tym słowa z manuala: Wyłączenie funkcji systemu ESP jestcelowe:- podczas rozkołysania z głębokiego śniegulub sypkiego podłoża,- podczas jazdy z łańcuchamiprzeciwśnieżnymi i- do pracy samochodu na stanowisku dosprawdzania mocy. Sam ASR jest rozwinięciem ABS-u. Obie stanowią część ESP. Mówienie więc, że "ESP zadziała przy ruszaniu" z ogólnego punktu widzenia nie jest błędem Ewolucja w dużym uogólnieniu: ABS->ASR->EDL->ESP>ADS (Audi Dynamic Steering)->sportowy mechanizm różnicowy->skrętna tylna oś-> ? Z praktyki: by poślizgać się choć trochę bokiem autem z quattro na ośnieżonym parkingu wystarczy nacisnąć przycisk ESP na konsoli. Ręczny jest wtedy całkowicie zbędny Edytowane 25 Grudnia 2015 przez BeyerBrown
Makale Opublikowano 26 Grudnia 2015 Opublikowano 26 Grudnia 2015 (edytowane) @UP Jeszcze EDS. EDL blokuje mechanizm różnicowy a EDS działa jak ASR. ESP i ASR to jedna ikonka na desce. Przyciskiem ESP wyłaczasz i ESP i ASR. ESP to inaczej Elektronische Stablity Program. Po polsku Elektroniczny program stabilizacji [jazdy]. Jak na szybko wlecisz na rondzie i zacznie ci tyłek odlatywać to wtedy zadziała ESP, słychać jest jak poszczególne koła są zablokowane tylko po to, żeby wyrównać tor jazdy i wtedy miga kontrolka ESP. ASR to system podobny do ESP z tym, że on zapobiega poślizgowi koła podczas ruszania. Jeżeli ruszysz i masz FWD to przednie koła kreca sie w miejscu a tył stoi to wtedy system ASR za pomocą hamulcy zacznie hamować przednią oś tak żeby zdławić silnik i koła odzyskały przyczepność. Coś a'la EDS. Przyjęło się tak: ABS - hamowanie ASR - ruszanie ESP jazdy po łuku. ESP to ABS + ASR. Chociaż są auta, które mają ASR i ABS a nie mają ESP. To są różne systemy tylko tyle, że ESP działa na podstawie ABS i ASR. Możesz mieć sam ABS. Możesz mieć ASR, ale: Ale żeby mieć ASR musisz mieć ABS. Ale żeby mieć ESP musisz mieć ASR. Edytowane 26 Grudnia 2015 przez Makale
iwadrian Opublikowano 26 Grudnia 2015 Opublikowano 26 Grudnia 2015 (edytowane) Wszystko się zgadza. Jednak ASR nie redukuje uślizgu kół podczas ruszania za pomocą hamulców a poprostu odejmuje gazu aby zredukować moc przenoszoną na koła. ESP używa hamulców do ustabilizowania toru jazdy. Można mieć ASR bez ESP ale mając ESP automatycznie mamy również ASR. Edytowane 26 Grudnia 2015 przez iwadrian
Makale Opublikowano 26 Grudnia 2015 Opublikowano 26 Grudnia 2015 Tak ? Łoo a zawsze byłem pewny, że ASR nie odcina paliwa, a przyhamowywuje koła tak jak EDS No wiem już więcej
BeyerBrown Opublikowano 26 Grudnia 2015 Opublikowano 26 Grudnia 2015 (edytowane) ASR bez ABS-u nie występuje więc siłą rzeczy korzysta też - być może tylko w ostateczności - z przyhamowania poszczególnych kół, gdy zdławienie momentu obrotowego (obrotów silnika) nie pomaga. Siłą rzeczy ASR korzysta z czujników ABS-u. EDS to nie jest inna nazwa EDL, tj. elektronicznej szpery? Jeśli nie proszę o szersze wyjaśnienie różnic System ESP ciągle ewoluuje i w B8 można już było doposażyć auto w aktywny układ kierowniczy, który sam zarzucał mikrokontry (bez przyhamowywania kół, tzn. ABS reaguje dużo później) i nie jest to nawet odczuwalne na kierownicy. Kolejną opcją jest sportowy mechanizm różnicowy na tylnej osi, podobny w działaniu do elektronicznej szpery (EDL) z tym, że potrafi działać cały czas a nie tylko do 80km/h (auta bez quattro do 40km/h) lub do czasu przegrzania hamulców. Ostatnim hitem w koncernie VAG-a jest tylna oś skrętna, która pojawiła się w najnowszym Q7. W BMW mają ją od ponad 10 lat BTW. ESP (czy tam ściślej ASR) zadziała w quattro dopiero przy ostrym ruszaniu na sypkim podłożu. Samo quattro ma też inną zaletę - niemal równomiernie (i wolniej) zużywają się opony na wszystkich czterech kołach Edytowane 26 Grudnia 2015 przez BeyerBrown
Dev Opublikowano 26 Grudnia 2015 Opublikowano 26 Grudnia 2015 Tak ? Łoo a zawsze byłem pewny, że ASR nie odcina paliwa, a przyhamowywuje koła tak jak EDS No wiem już więcej Wszystko zalezy od konstrukcji ukladu, bardziej precyzyjny jest ten ktory przyhamowywuje kolo niz ten ktory odcina paliwo.
Misio Opublikowano 26 Grudnia 2015 Opublikowano 26 Grudnia 2015 Expertem nie jestem ale z tego co mi wiadomo to właśnie przyhamowując działa tak w quattro (a nie "ujmując" mocy) - w ten sposób moc z danego koła jest przekazywana na pozostałe koła...
Makale Opublikowano 27 Grudnia 2015 Opublikowano 27 Grudnia 2015 Czyli wychodzi, że EDS i ASR działają razem ? Jak będzie śnieg to aż wjade prawym przednim kołem w zaspe z wyłączonym ESP / ASR i zobaczymy czy się będzie kręciło jedno ;p
Dev Opublikowano 27 Grudnia 2015 Opublikowano 27 Grudnia 2015 EDS i ASR dzialaja na tej samej zasadzie. Z tym ze ASR dziala az koła przestana sie slizgac a EDS dziala az wszystkie kola maja jednakowa predkosc ale auto moze nie miec przyczepnosci.
Makale Opublikowano 28 Grudnia 2015 Opublikowano 28 Grudnia 2015 Czyli po wyłączeniu ASR / ESP system EDS nadal powinien pracować ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się