Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Bardzo ciężki rozruch na zimnym silniku, gaśnie


tusik92

Rekomendowane odpowiedzi

A czy istnieje jakis sposob abym mogl wykluczyc ze to rozrusznik daje d*py ?

Ja zanim zabrał bym się do wymiany, naprawy czy robienia czegokolwiek z rozrusznikiem upewnił bym się, że akumulator jest napewno dobry.

objawy wskazują na akumulator.

1) auto nie pali po dłuższym postoju gdy zimno

2) jak podładujesz-zapala

3) jak podłączysz na kable zapala.

czyli jak ma odpowiedni prąd jest o.k

Sprawdź świece żarowe bo może któraś nie grzeje a wtedy nawet dobry akku bedzie miał problem.

Jeżeli akku jest o.k, wszystkie świece o.k dopiero wtedy rozrusznikiem się zajmij.

Edytowane przez iwadrian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam dla ciebie inny test, wyjmij na noc aku i zanieś w ciepłe miejsce, kotłownia piwnica. Rano go włóż do samochodu i sprubuj odpalić. A jeżeli nie to jeszcze inacżej, nie wyjmuj aku, zmierz naładowanie wieczorem i rano i wszystko bedzie jasne, na moje oko aku do wymiany albo coś ci prąd zżera coś sie nie wyłącza. A co do świec to niepowinny powodować nieodpalenia jak miałem skode awx to miała 3 uwalone świece i i tak w każdy mróz odpalała, troche nią telepało ale odpalała pięknie

Edytowane przez nik23
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki panowie za rady :) Teraz stoi aku w cieple, bo prostownik pokazuje full....wsadze pozniej dziada i zobacze czy odpali, jak tak to sie przejade z 10 km i zajade do garazu. Jak jutro nie odpali to po pracy podjade do punktu z aku zeby mi go stestowali....troche glupio by bylo jakby aku padl...bo dawalem za dziada 360 zl a kupilem go 29.10.2012 ....;/ Jesli sie okaze aku to teraz chyba kupie sobie centre

Edytowane przez sebul
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może wadliwy akumulator? Ojciec kupił kiedyś nówkę do Forda Mondeo 1.8TD, chyba Delphi albo inne badziewie i po 2 tygodniach słabo kręcił, poszedł na reklamacje ale tam stwierdzili, że napewno wina lezy po stronie auta a nie akumulatora, po wymianie na drugi akku innej firmy problem zniknął.

TDI na pompowtryskach świetnie palą nawet na dużym mrozie, jeden obrót wału i silnik powinien chodzić. Może świece żarowe też masz na wykończeniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może wadliwy akumulator? Ojciec kupił kiedyś nówkę do Forda Mondeo 1.8TD, chyba Delphi albo inne badziewie i po 2 tygodniach słabo kręcił, poszedł na reklamacje ale tam stwierdzili, że napewno wina lezy po stronie auta a nie akumulatora, po wymianie na drugi akku innej firmy problem zniknął.

TDI na pompowtryskach świetnie palą nawet na dużym mrozie, jeden obrót wału i silnik powinien chodzić. Może świece żarowe też masz na wykończeniu?

Ale u mnie nawet nie zakreci, slychac tylko cykniecie i tyle....swiece rok temu sprawdzalem miernikiem i wyszly ze sa dobre.

A jesli chodzi o akumulator to jaki polecacie ? Bosha na pewno juz nigdy nie kupie jesli okaze sie on winowajca :) Centra ?

Edytowane przez sebul
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aku to teraz takie robią że gwarancja i złom. W borze miałem oryginalną warte z 2001 rdo 2012 wytrzymała potem kupiłem bosha i sie rozładowywał jak postał tydzień nieodpalany, w a4 mam akumulator AD niejest pierwszej młodości ale kręci i trzyma dobrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej.

Mam pytanko czy nie bardzo mogę zlokalizować rozrusznik po ktorej stronie go szukać prawa czy lewa. Mnie problem dopadł w sylwetra, Auto w pewnym momencie nie chciało zapalić - nawet sie nie obrócił rozrusznik. Wymieniłem kostkę stacyjki bo myślałem ze nie podaje 12V. Niby lepiej ale dalej nie łapie za 1 razem a za 10 i czasem słychać jakieś klepanie a czasem nie. Czy to może być automat w rozruszniku? Jak go juz mi sie uda odpalić to słyszę jakby przez 1s do 2s świstało? wnioskuje ze to bendiks nie odbija ? Czy wyciągnę rozrusznik bez kanału i podnośnika ? poczytałem troche forum i padło według mnie na rozrusznik.

Co do aku może ci poleci akumulator TOPLA - słoweńskie aku bardzo dobre i stosunkowo tanie około 250zł do 1,9TDI. Mam taki od 2 lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie tez mam podobna sprawe z odpalaniem :kwasny: wczoraj pierwsze objawy wchodze rano -12*C przekrecam stacyjke i czekam i czekam az spiralka od swiec zgasnie gasnie dopiero po jakis 10 sek i go krece z 5 sek i nic proba druga czekam na zgaszenie kontrolki swiec i cos tam jakby probował załapac ale tez bez skutku za 3 proba odpalił przerywał probował zagadac ale go dotrzymałem do konca i jakos odpalił ale szału nie zrobił :kwasny: a dodam ze wczesniej gdy temperatura była w granicach -10 palił na pol obrotu walem a grzanie swiec trwało moze z 3 sek i kontrolka gasła wiec na dzisiejsza noc wyciagnałem aku i wzialem do ladowania na cała noc bo myslalem ze ma za słabe uderzenie przy kreceniu.Rano dzis wstawiam aku i grzeje swieczki jest -15*C i po pierwszym grzaniu tez kontrolka swieciła kolo 10 sek i kreceniu to nawet nie chciał zaskoczyc przy drugim kreceniu z przerywaniem jakby chcial a nie mogł dopiero po 5 probie z ledwoscia odpalił :( panowie i pytanie czy to wina swiec zarowych ??? dodam ze auto kupione jakis miesiac temu nic nie wskazywało dotychczas na jakies problemy z rozruchem od strzała palił do -10*C.Jest po wymianie oleju na Motul Specyfic 5W40 i wszystkich filtrow.Zapomniałem o swiecach ale do wczoraj nie bylo problemu ;) pozdrawiam i dzieki za z gory za odpowiedz :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może wadliwy akumulator? Ojciec kupił kiedyś nówkę do Forda Mondeo 1.8TD, chyba Delphi albo inne badziewie i po 2 tygodniach słabo kręcił, poszedł na reklamacje ale tam stwierdzili, że napewno wina lezy po stronie auta a nie akumulatora, po wymianie na drugi akku innej firmy problem zniknął.

TDI na pompowtryskach świetnie palą nawet na dużym mrozie, jeden obrót wału i silnik powinien chodzić. Może świece żarowe też masz na wykończeniu?

Ale u mnie nawet nie zakreci, slychac tylko cykniecie i tyle....swiece rok temu sprawdzalem miernikiem i wyszly ze sa dobre.

A jesli chodzi o akumulator to jaki polecacie ? Bosha na pewno juz nigdy nie kupie jesli okaze sie on winowajca :) Centra ?

A jeszcze jedno pytanie.

U mnie gdy był problem z klemami w poprzednim samochodzie, to podczas odpalania wszystkie kontrolki mocno przygaszały.

Z kolei w mojej obecnej A4, gdy był słaby akumulator, to po próbie odpalenia również cyknęło, wygasiło kontrolki a w końcu wyzerowało zegar itp. Aha i przy włączonym zapłonie, na FIS zapalała się pomarańczowa ikonka akumulatora. Czy u Ciebie jest tak samo?

Edytowane przez pionti2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może wadliwy akumulator? Ojciec kupił kiedyś nówkę do Forda Mondeo 1.8TD, chyba Delphi albo inne badziewie i po 2 tygodniach słabo kręcił, poszedł na reklamacje ale tam stwierdzili, że napewno wina lezy po stronie auta a nie akumulatora, po wymianie na drugi akku innej firmy problem zniknął.

TDI na pompowtryskach świetnie palą nawet na dużym mrozie, jeden obrót wału i silnik powinien chodzić. Może świece żarowe też masz na wykończeniu?

Ale u mnie nawet nie zakreci, slychac tylko cykniecie i tyle....swiece rok temu sprawdzalem miernikiem i wyszly ze sa dobre.

A jesli chodzi o akumulator to jaki polecacie ? Bosha na pewno juz nigdy nie kupie jesli okaze sie on winowajca :) Centra ?

A jeszcze jedno pytanie.

U mnie gdy był problem z klemami w poprzednim samochodzie, to podczas odpalania wszystkie kontrolki mocno przygaszały.

Z kolei w mojej obecnej A4, gdy był słaby akumulator, to po próbie odpalenia również cyknęło, wygasiło kontrolki a w końcu wyzerowało zegar itp. Aha i przy włączonym zapłonie, na FIS zapalała się pomarańczowa ikonka akumulatora. Czy u Ciebie jest tak samo?

Nie,u mnie zadna ikonka aku sie nie pojawia, ikonki nie przygasaja, jedynie na wyswietlaczu fisa wszystkie informacje pojawiaja sie jakby w zwolnionym tempie, ale kontrolki swieca sie caly czas tak samo, swiatla jak wlaczylem to nie przygasly nawet ani nic. Tylko cykniecie i cisza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to dziwne, mi to nie wygląda na problem aku...

A co do zwolnionego tempa informacji na FIS, to wydaje mi się, że przy tych mrozach mam podobnie.

Mój akumulator nie jest pełnej młodości,teraz na mrozach przy rozruchu wszystko przygasa, nawet radio się czasem wyłącza, ale pali od strzała.

PS. Chyba brat miał coś podobnego w BMW e46. To brał długiego pręta i stukał nim w rozrusznik :D (rozrusznik był gdzieś tam głęboko schowany). Zazwyczaj po tej operacji załapywał :D

Edytowane przez pionti2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to dziwne, mi to nie wygląda na problem aku...

A co do zwolnionego tempa informacji na FIS, to wydaje mi się, że przy tych mrozach mam podobnie.

Mój akumulator nie jest pełnej młodości,teraz na mrozach przy rozruchu wszystko przygasa, nawet radio się czasem wyłącza, ale pali od strzała.

PS. Chyba brat miał coś podobnego w BMW e46. To brał długiego pręta i stukał nim w rozrusznik :D (rozrusznik był gdzieś tam głęboko schowany). Zazwyczaj po tej operacji załapywał :D

Tylko zebym wiedzial gdzie ten dziad jest , bo czailem i slepy jestem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile pamiętam to pod egr-em za turbiną.

Napisałem Ci gdzie szukać, bok silnika od strony pasażera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze co trzeba zrobić jak Diesel ma ciężki rozruch to sprawdzenie świec żarowych. Multimetr w rękę i sprawdzenie pierwszych trzech to kwestia 10 minut czasu. Do ostatniej ciężej się dostać, ale jesłi pierwsze trzy są sprawne a czwarta była by uszkodzona to i tak nie powinien sprawiać problemów. Ja u siebie miałem spalone co najmniej 2, świeca numer 3 miała bardzo dużą oporność wiec była już słaba. Czwartej nawet nie sprawdzałem tylko od razu do wymiany komplet. Zobaczymy jak teraz będzie palił jak będzie mróz bo na tych spalonych była tragedia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po podłączeniu VAGa okazało się że mam do wymiany 1-szą i 3-cią świecę żarową.

Czy to prawda że przy wymianie świec najlepiej wymienić od razu cały komplet 4 sztuk?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wymieniać to od razu wszystkie.

Takie moje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile pamiętam to pod egr-em za turbiną.

Napisałem Ci gdzie szukać, bok silnika od strony pasażera.

Znalazlem go :P Ale nie mialem rpeta by w niego pyknac, bo stawiam na nieg, bo wsadzilem aku, radio dziala, swiatla, wszystko, a jak przekrece to nic. Nic nawet nie przygasa wiec podejrzewam ze on przymarzl .

Bez kanalu nie da rady go wyjac ? Jak on wogole jest przymocowany ?

Ok maly update panowie, dzis wrocilem z roboty, poszedlem, odpalil za 3 razem. Pojechalem wiec sprawdzic aku, okazalo sie ze przy rozruchu ma 280 ;/ i napiecie spada ponizej 9 V....wiec zakupilem nowy aku, centra plus 74 ah , oby smigal

Ale przy okazji rozwalila mi sie ta dzwignia otwierania maski....drogie to to jest ? I jeszcze kluczyk nie smiga, tzn nie otwiera ani nie zamyka auta jak naciskam przyciski, musze wsadzac w zamek...czy po czasie sie naprawi czy trzeba vaga ?

Edytowane przez sebul
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile pamiętam to pod egr-em za turbiną.

Napisałem Ci gdzie szukać, bok silnika od strony pasażera.

Znalazlem go :P Ale nie mialem rpeta by w niego pyknac, bo stawiam na nieg, bo wsadzilem aku, radio dziala, swiatla, wszystko, a jak przekrece to nic. Nic nawet nie przygasa wiec podejrzewam ze on przymarzl .

Bez kanalu nie da rady go wyjac ? Jak on wogole jest przymocowany ?

Ok maly update panowie, dzis wrocilem z roboty, poszedlem, odpalil za 3 razem. Pojechalem wiec sprawdzic aku, okazalo sie ze przy rozruchu ma 280 ;/ i napiecie spada ponizej 9 V....wiec zakupilem nowy aku, centra plus 74 ah , oby smigal

Ale przy okazji rozwalila mi sie ta dzwignia otwierania maski....drogie to to jest ? I jeszcze kluczyk nie smiga, tzn nie otwiera ani nie zamyka auta jak naciskam przyciski, musze wsadzac w zamek...czy po czasie sie naprawi czy trzeba vaga ?

Włoz w stacyjke kluczyk i przekrec na zapłon i wciskaj przyciski na kluczyku zamknij otworz potem przekrec w pozycje zero wyciagnij kluczyk i powinno smigac ja tak zrobiłem jak wyciagałem aku do ładowania potem wstawiłem i tez nie dzialalo mi zamykanie i otwieranie z kluczyka to zrobiłem tak bo gdzies na forum juz czytałem ze trzeba zakodowac kluczyk :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile pamiętam to pod egr-em za turbiną.

Napisałem Ci gdzie szukać, bok silnika od strony pasażera.

Znalazlem go :P Ale nie mialem rpeta by w niego pyknac, bo stawiam na nieg, bo wsadzilem aku, radio dziala, swiatla, wszystko, a jak przekrece to nic. Nic nawet nie przygasa wiec podejrzewam ze on przymarzl .

Bez kanalu nie da rady go wyjac ? Jak on wogole jest przymocowany ?

Ok maly update panowie, dzis wrocilem z roboty, poszedlem, odpalil za 3 razem. Pojechalem wiec sprawdzic aku, okazalo sie ze przy rozruchu ma 280 ;/ i napiecie spada ponizej 9 V....wiec zakupilem nowy aku, centra plus 74 ah , oby smigal

Ale przy okazji rozwalila mi sie ta dzwignia otwierania maski....drogie to to jest ? I jeszcze kluczyk nie smiga, tzn nie otwiera ani nie zamyka auta jak naciskam przyciski, musze wsadzac w zamek...czy po czasie sie naprawi czy trzeba vaga ?

Włoz w stacyjke kluczyk i przekrec na zapłon i wciskaj przyciski na kluczyku zamknij otworz potem przekrec w pozycje zero wyciagnij kluczyk i powinno smigac ja tak zrobiłem jak wyciagałem aku do ładowania potem wstawiłem i tez nie dzialalo mi zamykanie i otwieranie z kluczyka to zrobiłem tak bo gdzies na forum juz czytałem ze trzeba zakodowac kluczyk :)

Zadzialalo ! Dzieki kolego ! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panowie tez mam podobna sprawe z odpalaniem :kwasny: wczoraj pierwsze objawy wchodze rano -12*C przekrecam stacyjke i czekam i czekam az spiralka od swiec zgasnie gasnie dopiero po jakis 10 sek i go krece z 5 sek i nic proba druga czekam na zgaszenie kontrolki swiec i cos tam jakby probował załapac ale tez bez skutku za 3 proba odpalił przerywał probował zagadac ale go dotrzymałem do konca i jakos odpalił ale szału nie zrobił :kwasny: a dodam ze wczesniej gdy temperatura była w granicach -10 palił na pol obrotu walem a grzanie swiec trwało moze z 3 sek i kontrolka gasła wiec na dzisiejsza noc wyciagnałem aku i wzialem do ladowania na cała noc bo myslalem ze ma za słabe uderzenie przy kreceniu.Rano dzis wstawiam aku i grzeje swieczki jest -15*C i po pierwszym grzaniu tez kontrolka swieciła kolo 10 sek i kreceniu to nawet nie chciał zaskoczyc przy drugim kreceniu z przerywaniem jakby chcial a nie mogł dopiero po 5 probie z ledwoscia odpalił :( panowie i pytanie czy to wina swiec zarowych ??? dodam ze auto kupione jakis miesiac temu nic nie wskazywało dotychczas na jakies problemy z rozruchem od strzała palił do -10*C.Jest po wymianie oleju na Motul Specyfic 5W40 i wszystkich filtrow.Zapomniałem o swiecach ale do wczoraj nie bylo problemu ;) pozdrawiam i dzieki za z gory za odpowiedz :hi:

Dzis wymieniłem swiece i okazalo sie ze wszystkie 4 były spalone :kwasny: wstawione Beru mechanik twierdzi ze stare chyba siedziały od fabryki były boscha z wytłoczeniem VV Audi trzeba teraz czekac na kolejna fale mrozow by sprawdzic czy to była wina tylko i wyłacznie swiec :eusathink:

Edytowane przez Daniel85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...