mtnb85 0 Opublikowano 12 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2016 Może mi ktoś wytłumaczyć dlaczego założenie tego sprzęgła powoduje ustanie problemów z paskami?(rozumiem, że piszczenia i luzowania się) to masz wytłumaczone jak działa sprzęgło jednokierunkowe alternatora: http://autokult.pl/11649,wolne-kolo-pasowe-alternatora-dzialanie-i-diagnostyka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Majkeltaker 0 Opublikowano 13 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2016 Hmmm, ciekawe. Wymiana jest p&p ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasz_N 10 Opublikowano 13 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2016 Wymiana jest P&P, tylko musisz mieć odpowiedni klucz, żeby zablokować wałek altka, bo nie dokręcisz śruby sprzęgła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magoo 0 Opublikowano 13 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2016 Taki klucz jest do sprzęgiełek: http://allegro.pl/klucz-sprzegla-alternatora-bosch-vw-audi-mercedes-i5480446514.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Majkeltaker 0 Opublikowano 24 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2016 (edytowane) Co do wspomagania wykrzesałem w fakturach od poprzedniego właściciela, że 6 lat temu była wymieniana pompa od wspomagania. Na forum znalazłem że przyczyną braku wspomagania pod odpaleniu jest niedomagajjący zaworek w maglownicy. Teraz powiedzcie mi tak : co będę musiał kupić przy operacji wymiany rozrządu zestaw czyli pasek,rolka prowadząca,napinacz(koszt chyba koło 220zł) pompa wody(dolz będzie dobra? nie jest za droga a czytałe, że daje radę) sprzęgło jednokierunkowe alternatora(to ono koło 80 zyla kosztuje) i teraz coś czego nie wiem, alternator ma osobny pasek niż wspomaganie? czy może to jakiś jeden wielki pasek wielorowkowy? chyba tak, więc do tego co wyżej ten pasek? Edytowane 24 Lutego 2016 przez Majkeltaker Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hezen 23 Opublikowano 25 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2016 (edytowane) Pompe wody polecili mi tutaj na forum zeby wziąć HEPU - nie narzekam, nic się z nią nie dzieje. Sprzęgło alternatora, jeśli uszkodzone to do wymiany (jest to łożysko jednokierunkowe), są dwa rodzaje. Pompa wody, pompa wspomagania, alternator są na pasku wielorowkowym. Rozrząd jest na osobnym pasku. Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka Edytowane 25 Lutego 2016 przez Hezen Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Majkeltaker 0 Opublikowano 25 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2016 Wielkie dzięki Hezen! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukasz2014 0 Opublikowano 26 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2016 Witam, dziś wymienialem rozrząd w 1.9 afn (tzn mechanik). Przy odbiorze, auto odpalilem, wszystko ok więc pojechałem do domu. Jak wysiadlem było słychać dość głośny szum, tak jakby coś tarlo. Zgasilem, po ponownym odpaleniu było ok ale na biegu jalowym po dodaniu gazu problem wracał. I teraz pytanie, czy rozrząd musi się jakoś ułożyć/spasowac? Niepokoją mnie te szumy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Majkeltaker 0 Opublikowano 26 Lutego 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2016 (edytowane) Nie ma czegoś takiego jak ułożenie rozrządu. Wracaj z reklamacją. Może być np coś takiego, że osłona rozrządu jest źle założona i trze pasek o nią. Ale na wolnych też by to występowało Edytowane 26 Lutego 2016 przez Majkeltaker Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaszooo 20 Opublikowano 26 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2016 Za mocno napięty pasek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gigss 0 Opublikowano 28 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2016 Wtam zabieram sie do pierwszej wymiany rozrzadu w moim audi a4 b5 AJM 2000 rok i chcialbym sie poradzic was. Pewna osoba poleca mi kompletny rozrzad INA za 500 zl i do tego poma wody hiszpanskiej firmy dolz za 100 zl i co o tym sadzicie. Czy oplaca sie to czy polacacie cos innego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukaszooo 20 Opublikowano 28 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2016 Najwięcej montuje pasków GATES, pompy wody najczęściej wsadza sie SKF ale miałem juz jedna reklamacje po ok roku i lekko sie do nich zraziłem. Rozrząd INA to dobry wybór, z pompą DOLZ nie miałem doczynienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrsob1 277 Opublikowano 28 Lutego 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Lutego 2016 (edytowane) Masa wirująca wirnika alternatora jest znaczna i z racji dużego przełożenia ma on duży moment bezwładności , a praca silnika nie jest równa. Kątowo wał korbowy przyspiesza w momencie zapłonu paliwa w cylindrze ,potem zwalnia aż do następnego zapłonu. Powoduje to że przez część cyklu silnik napędza altka , a kiedy silnik zwalnia to altek napędza silnik I wszystko by było dobrze, gdyby nie było napinacza sprężynowego, a jak jest to przy odwrotnym kierunku napędu napinacz się naddaje i luzuje pasek na chwilkę Zastosowanie sprzęgiełka jednokierunkowego likwiduje zjawisko odwrotnego przekazywania napędu Edytowane 28 Lutego 2016 przez piotrsob1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się