Cilek Opublikowano 12 Lutego 2007 Opublikowano 12 Lutego 2007 Witam, Jak sprawdzic stan świec żarowych? Czy istnieje możliwość zdiagnozowania świec VAG'iem a jeżeli tak to jak dokładnie to zrobić i czy istnieje jeszcze inny sprawdzony i bezpieczny sposób na ich sprawdzenie? Chciałbym sprawdziś świece żarowe (te zwykłe) i te od dogrzewacza. dzieki za pomoc
Joseph Opublikowano 12 Lutego 2007 Opublikowano 12 Lutego 2007 Poniekąd tak W testach podzespołów wykonawczych (output tests) są i świece żarowe i dogrzewanie cieczy. Tylko uwaga - robi się je z włączonym zapłonem ale na niepracującym silniku. Bo się możne niezła kiszka narobić :exclaim: Testy najczęściej idą sekwencyjnie, więc wcześniej będzie kilka innych nie związanych z tematem. Żeby mieć pewność że świece grzeją musiałbyś pomierzyć spadek napięcia dla każdej świecy osobno (tzn. pozostałe bez kapturków) jak test zaindukuje ogrzewanie. Albo np. obserwować lampkę na podsufitce. Zanim zabierzesz się za te testy poszukaj/poczytaj o nich na sieci, bo tu już potencjalnie można troszkę popsuć. Pozdrawiam
Szewczenko7 Opublikowano 12 Lutego 2007 Opublikowano 12 Lutego 2007 Jest jeszcze inne wyjscie...kabelki akumulator i heja
Gość Murzyn Opublikowano 12 Lutego 2007 Opublikowano 12 Lutego 2007 cos dokladniej, bo sam bym sprawdzil...
dark79 Opublikowano 12 Lutego 2007 Opublikowano 12 Lutego 2007 wykręcasz i podłączasz do aku, zobaczysz jak ładnie świecą, a na szybko sprawdzić czy działają ==>próbówka do aku (+) i kabelek (przynajmniej ja mam taki próbnik z kabelkiem zakończony krokodylkiem) do świec (-), jak sa dobre to jest przejscie i świeci próbówka, to samo ze świecami do podgrzewania cieczy
bratpit Opublikowano 15 Lutego 2007 Opublikowano 15 Lutego 2007 jeste jeszcze jedna prosta mozliwość - wsiadasz rano do auta włączasz lampke pod sufitem - przekręcasz kluczyk jak przygaśnie lampka to jest prawdopodobieństwo że świeczki grzeją jak nie to kabelki i sprawdzasz każdą po kolei
Wihajster Opublikowano 15 Lutego 2007 Opublikowano 15 Lutego 2007 jeste jeszcze jedna prosta mozliwość - wsiadasz rano do auta włączasz lampke pod sufitem - przekręcasz kluczyk jak przygaśnie lampka to jest prawdopodobieństwo że świeczki grzeją jak nie to kabelki i sprawdzasz każdą po kolei tylko tak to moga grzac 3 a jedna nie
bratpit Opublikowano 15 Lutego 2007 Opublikowano 15 Lutego 2007 jeste jeszcze jedna prosta mozliwość - wsiadasz rano do auta włączasz lampke pod sufitem - przekręcasz kluczyk jak przygaśnie lampka to jest prawdopodobieństwo że świeczki grzeją jak nie to kabelki i sprawdzasz każdą po kolei tylko tak to moga grzac 3 a jedna nie ale może byc tez tak że żadna niegrzeje - sposób jest tylko poglądowy i bez żadnego wkładu pracy
Cilek Opublikowano 15 Lutego 2007 Autor Opublikowano 15 Lutego 2007 Jaja jak berety.. wykręciłem wszystkie i żadna nie świeci, nawet ciepła się nie zrobiła - wszystkie osmoloine, czy jest ważne gdzie + a gdzie - z akumulatora bo aż nie chce mi się wierzyć.. jak było -7'C to tytlko trochę silnikiem zabujało i po sekundzie odpalił, myślałem że jak jedna padnie to już będzie ciężko.. zamówiłem już komplecik BERU :biggrin:
bratpit Opublikowano 15 Lutego 2007 Opublikowano 15 Lutego 2007 Jaja jak berety.. wykręciłem wszystkie i żadna nie świeci, nawet ciepła się nie zrobiła - wszystkie osmoloine, czy jest ważne gdzie + a gdzie - z akumulatora bo aż nie chce mi się wierzyć..jak było -7'C to tytlko trochę silnikiem zabujało i po sekundzie odpalił, myślałem że jak jedna padnie to już będzie ciężko.. zamówiłem już komplecik BERU :biggrin: często gęsto w TDI palą się wszystkie świece , niewiadomo czemu
Gość MorgothDBMA Opublikowano 15 Lutego 2007 Opublikowano 15 Lutego 2007 Przy okazji pytanko: Załóżmy że jest mróż -10, czy mając wszystkie świece spalone TDI odpali ??
bratpit Opublikowano 15 Lutego 2007 Opublikowano 15 Lutego 2007 Przy okazji pytanko:Załóżmy że jest mróż -10, czy mając wszystkie świece spalone TDI odpali ?? jak ma dobra kompresje i ustawiony poprawnie kąt wtrysku to zapali - bo to bezpośredni wtrysk
Gość MorgothDBMA Opublikowano 15 Lutego 2007 Opublikowano 15 Lutego 2007 skubaniec.... :twisted: Czyli dalej nie wiem czy mam dobre świece :biggrin: bo po nocy z -12 zapala od strzału..... :twisted:
pre_pl Opublikowano 15 Lutego 2007 Opublikowano 15 Lutego 2007 często gęsto w TDI palą się wszystkie świece , niewiadomo czemu nooo, jak jedna padnie - to szybciej moze reszta ulec zagladzie chyba. Dlatego zaleca sie wymienic wszystkie.
Cilek Opublikowano 20 Lutego 2007 Autor Opublikowano 20 Lutego 2007 dobra mam następny problem, świeczki wymieniłem ale mam wrażenie że nadal nie grzeją, tzn. kabelek + aku = pięknie świecą ale w silniku chyba nie bardzo. co teraz mi pozostało - przekaźnik nawet nie wiem gdzie on jest, i ile kosztuje czy jeden przekaźnik odpowiada za św. żarowe zwykłe i te od dogrzewacza? może ktoś podać nr tego sterownika wg Etki?
spanky Opublikowano 20 Lutego 2007 Opublikowano 20 Lutego 2007 dobra mam następny problem, świeczki wymieniłem ale mam wrażenie że nadal nie grzeją, tzn. kabelek + aku = pięknie świecą ale w silniku chyba nie bardzo. skad to podejrzenie ....
rafal_lublin Opublikowano 20 Lutego 2007 Opublikowano 20 Lutego 2007 Prosze o dokladniejsze wytlumaczenie jak sprawdzic swiece zarowe bo nie rozumiem: wykrecic swiece i dotknac do akumulatora do(+)? ale gora czy dolem, tam gdzie zaklada sie kaputerk czy gdzie jest gwint? a druga strone swiecy polaczyc z (-) akumulatora i jak zaswieci (nagrzeje sie) to znaczy ze jest dobra?? czy tak samo moge sprawdzic te co podgrzewaja wode?? dzieki za odp, pozdro
Cilek Opublikowano 21 Lutego 2007 Autor Opublikowano 21 Lutego 2007 Co do świec to wnioskuje to stąd, że dziś było -1'C a zaliła tak samo jak na 4 przepalonych, minimalne wachnięcie a jak wykręciłem jedną i gwintem dotknąłem masy to po przekręceniu kluczyka nie zaświeciła się, nie wiem czy to było bezpieczne ale nic innego nie przyszło mi do głowy, jak pisałem czy przekaźnik jest jeden do obu rodzajów świec czy są dwa?, a i dlaczego na klimatroniku kiedy sprawdzam temp cieczy to po przekręceniu kluczyka bez odpalania silnika temperatura bardzo szybko rośnie do 30'C?
andrzej710127 Opublikowano 21 Lutego 2007 Opublikowano 21 Lutego 2007 A może kolega żle zrozumiał świecić to może sie kontrolka między swiecą a zasilaniemjeśli zamknie obwód,a ona to robi się bardzo gorąca i najlepiej/najszybciej/ na koncu powinna
Cilek Opublikowano 23 Lutego 2007 Autor Opublikowano 23 Lutego 2007 A może kolega żle zrozumiał świecić to może sie kontrolka między swiecą a zasilaniemjeśli zamknie obwód,a ona to robi się bardzo gorąca i najlepiej/najszybciej/ na koncu powinna w ciągu dwóch sekund końcówka świecy powinna najnormalniej się zaświecić, to są szybkie świece a nie z lat 80tych kiedy grzały się 10sekund.. bezpośrednio na aku świecą się ślicznie ale przez kable od silnika nie bardzo. wezmę dziś probówkę zobaczę czy jest przejście między kablami od świec po przekręceniu kluczyka a masą bo tak podobno się to sprawdza i będę wiedział.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się