Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL] Jak sprawdzić stan świec żarowych?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

oczywiscie ze na wlaczonym zaplonie. przeciez chodzi o to zeby sprawdzic zasilanie swiec.

zdejmij przewod zasilajacy swiece, i podlacz miernik do tego przewodu i do masy. jezeli napiecie 12V bedzie, podlacz miernik pomiedzy przewod a koncowke swiecy tez powinno byc ok 12 V. powotorz dla kazdej ze swiec. prosciej tego juz nie wytlumacze.

OK w końcu wiem jak to zrobić. Wielkie dzięki. :th:

Jutro biore sie do roboty.

Pozdrawiam

Opublikowano

nie nie mam klimy zadnej. Czyli te dogrzewacze cieczy byly montowane tylko w autach z klima?? To by wyjasnialo ich brak.

One z tego co sie dopatrzylem i doczytalem powinny byc przy silniku na przewodzie wychodzacym do nagrzewnicy ale u mnie ich nie widac wiec cyba nie byly montowane w tej wersji czy tak??

Witam,

Ja ma autko z klimatronikiem, ale tych świec na przewodzie jakoś nie widzę. Gdzie one dokładnie są i jak je sprawdzić?

Pozdro,

MASA

Opublikowano

Odgrzeje trochę kotleta.

Słuchajcie a jak dzisiaj rano sprawdzałem napięcie w kapturkach świec na zimnym silniku to ładnie podawało na kapturki i na mierniku się pokazywało napięcie ale miałem dwa kapturki lekko popękane więc pojechałem kupić wszystkie 4 z kablami i po zalutowaniu tych dwóch nowych sprawdzałem napięcie po przekręceniu kluczyka ale niestety już się nie pojawiało na żadnym z kapturków.

Silnik był w miarę ciepły a temperatura około 0'C. Nie doczytałem że trzeba odpiąć czujnik żeby napięcie się pojawiało zawsze.

I teraz moje pytanie czy to możliwe że nawet przez chwile po przekręceniu kluczyka nie pojawiało się napięcie na kapturkach przy takich warunkach jak opisałem ? Czy możliwe że podczas lutowania padł przekaźnik lub bezpiecznik?

PS. Poniżej jak się powinno poprawnie sprawdzać świece żarowe.

siwwce1.jpg

siwecezarowe.jpg

Opublikowano

jeżeli silnik był ciepły to nawet na chwile ci się nie załączy grzanie sprubuj odłączyć wtyczkę od czujnika temperatury płynu i wtedy przekręć kluczyk napięcie powinno być

Opublikowano

Ja mam trochę inny problem, wczoraj gdy chciałem zapalić w miarę cieple auto, w chwile po uruchomieniu zgasło, za drugim razem zapaliło ale zaczęła mrugać kontrolka od świec żarowych... poza tym wszystko ok, silnik chodzi równo, ale kontrolka miga... dziś poszedłem sprawdzić czy w ogóle odpali, ale zapalili za pierwszym razem, z tym, ze kontrolka cały czas miga, miał kros taki problem, albo orientuje się co to może być?

dodam, ze auto w największe mrozy auto stało na dworze i odpalało za pierwszym razem

Opublikowano

Ja mam trochę inny problem, wczoraj gdy chciałem zapalić w miarę cieple auto, w chwile po uruchomieniu zgasło, za drugim razem zapaliło ale zaczęła mrugać kontrolka od świec żarowych... poza tym wszystko ok, silnik chodzi równo, ale kontrolka miga... dziś poszedłem sprawdzić czy w ogóle odpali, ale zapalili za pierwszym razem, z tym, ze kontrolka cały czas miga, miał kros taki problem, albo orientuje się co to może być?

dodam, ze auto w największe mrozy auto stało na dworze i odpalało za pierwszym razem

jak ci miga cały czas podlaczy trzeba kompa i sprawdzić bo cos mu dolega i zobaczyć jaki bład.

niekoniecznie związany a raczej na pewno nie ze świecami . przyczyn może być mnóstwo.

podłaczaj pod kompa i CI wysztstko powie.

Opublikowano

Ja mam trochę inny problem, wczoraj gdy chciałem zapalić w miarę cieple auto, w chwile po uruchomieniu zgasło, za drugim razem zapaliło ale zaczęła mrugać kontrolka od świec żarowych... poza tym wszystko ok, silnik chodzi równo, ale kontrolka miga... dziś poszedłem sprawdzić czy w ogóle odpali, ale zapalili za pierwszym razem, z tym, ze kontrolka cały czas miga, miał kros taki problem, albo orientuje się co to może być?

dodam, ze auto w największe mrozy auto stało na dworze i odpalało za pierwszym razem

Co do Twojego przypadku z pewnością przyczyną migania kontroli od świec żarowych jest immo. Niepoprawnie został zczytany kod z kluczyka i został zablokowany sterownik silnika. W pamięci błędów immo pojawi się błąd "za mały sygnał z kluczyka" Mam co jakiś czas podobny problem.

Opublikowano

ale normalnie można jeździć autem bez obaw, ze coś się stanie? jeśli to immo to nie powinno unieruchomić silnika? I jeździsz normalnie autem, a był podłączany pod kompa i się to powtarza? W tygodniu oczywiście pojadę gdzieś podłączyć i sprawdzić, tylko żeby nie zaszkodzić w międzyczasie... Może ktoś poleci mi kogoś w Wwie gdzie mógłbym pojechać to i sprawdzić?

Opublikowano

Witam, Kolego ja sprawdzałem stan świec miernikiem (omomierzem) i to też nie jest najlepszy sposób ale wiadomo czy świeca jest spalona czy nadpalona. przekręcając kluczyk tak jak koledzy mówią zobacz kiedy klimatronic zaczyna dmuchać i czy słychać kiedy przekaźnik od świec puszcza(rozłĄcza) świece -średnio po zgaśnięciu kontrolki jakieś 3-4 sekundy wtedy dopiero kończy się grzanie świec!!!być może masz właśnie przekaźnik do wymiany ale dość głośne pyknięcie jest więc powinien kolega usłyszeć(po lewej str. kierownicy go słychać)i po jego rozłączeniu klimatronic się dopiero załĄcza.

miernikiem mierzyłem dotykając plusem miernika główki świec a drugim (minus) masy samochodu. ni pamiętam wartości ale orientacyjnie pamiętam że na nadpalonych miałem wskazanie 0.3 ohm natomiast na dobrej coś w okolicach 1.5ohm.

jak wymieniłeś to sprawdź przekaźnik czy podaje prąd i czy rozłĄcza kiedy trzeba!!!

ŚWIECE NIE GRZEJĄ DO PÓKI KONTROLKA ZGAŚNIE!zależnie od temperatury- przy minus 24C które były przekaźnik u mnie puścił jakieś 8-10 sek po zgaśnieciu kontrolki.

pozdr[br]Dopisany: 31 Styczeń 2010, 18:38_________________________________________________Kolego przepraszam za pomyłke z wartościami ale im mniejszy opór tym lepiej. Harmider mam i myslenie się wyłĄcza :wallbash:pzdr

[mod]sprawdzaj ortografie :wink4:[/mod]

Opublikowano

Kiedy u mnie zapalała sie kontrolka od świec żarowych w czasie jazdy to przyczyną był czujnik STOPU, po przeczyszczeniu styków kontrolka się nie zapalała (czujnika nie wymieniałem).

Myślę że to chyba dość częsta przyczyna zapalania się tej kontrolki w czasie jazdy bo mechanik wpadł na to bez podłączenia VAGa.

Opublikowano

Właśnie rozmawiałem z kolegą, ma skodę superb, też miał ten sam problem, wymienił czujnik stopu i przestało migać, mam nadzieje, że to to... wiadomo, że i tak muszę to pojechać podłączyć pod kompa i sprawdzić, i tu mam druga prośbę: potrzebuję namiaru na kogoś w Wwie żeby mi to zrobił, najlepiej dziś, jutro mam wyjazd do Siedlec - pogrzeb kolegi więc muszę jechać, a troche się boję gdyby okazało się, że to coś innego i mógłbym zaszkodzić, więc jak ktoś ma namiar na kogoś godnego polecenia to z góry wielkie dzięki

Opublikowano

Przy okazji pytanko:

Załóżmy że jest mróż -10, czy mając wszystkie świece spalone TDI odpali ??

u mnie jak miałem problem ze stycznikiem to przy -18 w Suwałkach odpalał :gwizdanie:

A najprostszy sposób sprawdzenia świec?

w awx/avf to banał.

Ściągamy fajki ze wszystkich świec<na 4 jest maleńki problem, bo trzeba na chwilę odkręcić filtr paliwa, ale to min roboty>, następnie potrzebujemy "próbówkę 12v". Krokodylek na klemę + i igłą próbówki dotykamy po kolei do czepieni<końcówek świec, na które są wciśnięte fajki> Jeśli świeca jest sprawna to żarówka się zaświeci, jeśli świeca FAIL to oczywiste brak reakcji żarówki i świeca do wymiany.

Sposób prosty i banalny, a co najważniejsze 100% skuteczny. Pamiętacie tylko że świece trzeba sprawdzać pojedynczo. Nie bardzo orientuję się jak w starszych modelach silników, ale wiem że były takie,że świece były połączone jedną całą listwą i dochodził do nich 1 kabel z zasilaniem. wtedy treba odkręcić listwę i tak jak wyżej każdą świece po kolei.

Dodam jeszcze, że warto jest sprawdzić dojście prądu do świec. w Moim przypadku był wadliwy stycznik i prąd nie dochodził do świec.

jak to sprawdzić?

"próbówka" tym razem do klemy - ,lub po prostu do masy, wkładamy bagnet próbówki do fajki od świecy, przekręcamy zapłon i lampka powinna się świecić. Oczywiście robimy to na zimnym silniku, ponieważ silnik, gdy osiągnie temp ok5 stopni na + to komputer automatycznie nie grzeje świec...

Ale i to można obejść :naughty:

W silniku AWX po lewej stronie, przy pompie vacum <pod kolektorem wydechowym> mamy czujnik temp. w prosty sposób możemy zdjąć wtyczkę z tegoż czujnika i wtedy auto będzie grzało świece nawet gdy jest rozgrzane do 90. Oprócz tego elektryczny wentylator chłodnicy po odpięci przewodu czujnika będzie ustawiony na pracę ciągłą.

Ostro się rozpisałem, ale wątek jest dobrze rozpisany i kazdy kto to przeczyta da radę wykonać diagnostykę świec żarowych

PozDro :hi:

Opublikowano

wg mnie najprościej sprawdzić miernikiem opór na każdej ze świeć albo poprostu kabelek aku i podpiąć na chwile i zobaczyć czy grzeja...

u mnie ostatnio wymieniałem i z 4 świec wszystkie były padnięte :gwizdanie:

ale o dziwo przy -16 odpalał :evil:

AUDI power :decayed:

Opublikowano

Wszystko jasne, tak jak pisał Szyszak, kluczyk wysyłał za słaby sygnał do immobilisera, błąd skasowany, a ja muszę zacząć używać drugiego kluczyka, byłem w serwisie vw-audi na duchnickiego, powiedzieli, że to częsta usterka, czasem unieruchamiające auto, w moim przypadku byłby to dodatkowy kłopot bo mam automat, więc jakby komuś coś takiego się przydarzyło to jeśli nie palą się hamulce z tyłu to czujnik przy pedale hamulca, a jeśli po zapaleniu zgasł, a potem zaczęło już migać to immobiliser, dzięki za pomoc

Opublikowano

Dzisiaj wymieniałem świece :), przy -20 odpalał ale trzeba było chwilę pokręcić, dzisiaj rano przy -12 też mu ciężko szło, a że świece już miałem i czekały na klucz, skoczyłem do carrefour i kupiłem 10 fajkową. Przez kilka dni wcześniejszych świeczki psikałem wd40 więc dzisiaj bardzo lekko wszystkie puściły. Wcześniej pojeździłem chwilę autem więc głowica była ciepła (nie gorąca).

Po wyjęciu świec sprawdziłem je omomierzem i wszystkie były zjarane - opór liczony w megaomach.

Jutro rano test - zobaczymy jak pójdzie odpalanko :naughty:

Aha i porada

Fajki z świec ściągać tylko na ciepłym silniku !! zakładać to samo - inaczej popękają. Ja jedną sobie wcześniej połamałem bo ściągnąłem żeby sprawdzić czy na fajkach jest napięcie, i zapomniałem później założyć, zrobiłem to rano na zimnym silniku i od razu pękła :thumbdown:

Zamówiłem z allegro całą wiązkę i będę wymieniał kapturek, dla chętnych będę pewnie miał ze dwa na handel :naughty:, plus wiązka innych przewodów od tdi :P

Opublikowano

Odgrzebię trochę temat. Czy podczas wykręcania świec jest możliwość zerwania gwintu lub tp. ? Bo słyszałem że w oplach dość często to się zdarzało. Czy w audi jest to raczej niespotykane ? Chodzi mi o B6 AVF ?

Opublikowano

Odgrzebię trochę temat. Czy podczas wykręcania świec jest możliwość zerwania gwintu lub tp. ? Bo słyszałem że w oplach dość często to się zdarzało. Czy w audi jest to raczej niespotykane ? Chodzi mi o B6 AVF ?

jest możliwość

i dla tego zaleca się na ciepłym silniku odkręcanie bo jest lżej

Opublikowano

Jezeli masz miernik to plus do swiecy a minus do masy jezeli jest przescie to jest dobra jezeli nie to nie dobra

Opublikowano

Jezeli masz miernik to plus do swiecy a minus do masy jezeli jest przescie to jest dobra jezeli nie to nie dobra

Równie dobrze wystarczy kabelek pod +12 i dotykać po kolei,jak iskrzą do teoretycznie są OK,a jak chcesz sprawdzić praktycznie czy są dobre to wykręcaj i po kolei sprawdzaj czy szybko się nagrzewają.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...