Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zmiana silnika 2.0TDI BPW w Audi A4 B7 na 1.9TDI AVF


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

To nie będzie problem ze świecami. Poza tym AVF i BPW mają takie same świece ale o innym napięciu.
Problem jest gdzie indziej z tym odpalaniem i pracujemy nad tym :)

Opublikowano

Świece żarowe w głowicy.

od lewej AWX/ AVF (zielona gumka) 1.9 TDI BKE 116 (czerwona gumka) 2.0 TDI BPW.
 

Jak widać świece są wymiarowo wszystkie takie same ale powierzchnia grzania raczej inna. Czy to może być przyczyna kiepskiego pierwszego opalenia przy mrozach ? Ja nie wiem.
Bierzemy pod uwagę świece AVF i BWP czyli dwie skrajne.

Glowica swiece.jpg

Opublikowano

swieca AVF.jpg

Opublikowano

swieca bpw.jpg

Opublikowano

a jak się ma z tym silnikiem multitronic z bpw ? bez problemu ? planuje przekladke ale przy automatycznej skrzyni chcial bym jednak zostac, czy jakis inny silnik ?

Opublikowano (edytowane)

Multitroniki chyba już wychodziły w B6, myślę że z AVF-em też.

Na pewno jest różnica w programie sterującym silnikiem w zależności z jaką skrzynią ma współpracować motorówka, maualem  czy automatem :hi:

Dla tego w Twoim przypadku wskazane jest zostać przy ori programie, dostosowanym tylko do mniejszej pojemności silnika :)

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Coś będę więc kombinował :))

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano (edytowane)

Pionierskie auto przez które został założony ten temat przez bubson22 idzie na sprzedaż bo jednak a4 trochę mi mała,  ale co do eksploatacji po 12 tys przebiegu mogę powiedzieć że wszystko chodzi bez zarzutu, w razie co cena dla forum 34900 :)

https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a4-audi-a4-s-line-b7-1-9-tdi-bez-dpf-navi-skora-bixenon-2007-bose-ID6yQfQX.html#1c32a55d48

Edytowane przez dancemacabre
Opublikowano (edytowane)

Ładnie się prezentuje, troszkę w nią wpakowałeś :D

Ale żeby aż tyle trzeba było zapłacić , by stać się posiadaczem niezawodnego B7 ??? :P:decayed:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

No nie zaprzeczenie że nie jest to mało,  ale jakoś ciśnienia nie mam na sprzedanie, może znajdzie się ktoś co doceni worek kasy który jest tam wladowany:) a wiadomo że cenę zawsze można negocjować

 

Opublikowano

Panowie czy rozwiazal ktos problem ''slabszego'' odpalania na zimnym bo temat ucichl... mam AWXa po przekladce z BPW i tez mam nieco gorsze odpalanie na zimnym ponizej 10C typu kreci 1-2s odpala przez sekudne lub dwie chodzi lekko nierowno potem wszystko hula az milo.... jeszcze zimy i mrozow z nim nie mialego a chcialbym sie do tego przygotowac....

Opublikowano

Ja wiem co jest przyczyną ale nie mam czasu się tym zająć, pewnie bliżej zimy gdy będzie to doskwierało. Mianowicie: bpw ma świece żarowe o cienkim grocie, które wymagają mniejszego prądu przez krótszy czas, by się zagrzać. Ten prąd nie wystarczy, żeby zagrzać świece z avf/awx. Niestety świece 2.0 są również dłuższe, a w hurtowni nie da się kupić świec o długości awx i grocie cienkim jak w bpw. Proponuję zacząć od podmiany przekaźnika świec żarowych na b5avf jeśli pasuje, mam już takowy przekaźnik ale nie mam czasu go zamontować, ani zobaczyć, czy pasuje i czy się różni od b7. Jeśli nie, trzeba będzie chyba zastosować boxa jak w tds, który zwiększał czas grzania świec i po temacie.

Pozdr

Opublikowano (edytowane)

 

8 godzin temu, 900rr napisał:

Ja wiem co jest przyczyną ale nie mam czasu się tym zająć, pewnie bliżej zimy gdy będzie to doskwierało. Mianowicie: bpw ma świece żarowe o cienkim grocie, które wymagają mniejszego prądu przez krótszy czas, by się zagrzać. Ten prąd nie wystarczy, żeby zagrzać świece z avf/awx. Niestety świece 2.0 są również dłuższe, a w hurtowni nie da się kupić świec o długości awx i grocie cienkim jak w bpw. Proponuję zacząć od podmiany przekaźnika świec żarowych na b5avf jeśli pasuje, mam już takowy przekaźnik ale nie mam czasu go zamontować, ani zobaczyć, czy pasuje i czy się różni od b7. Jeśli nie, trzeba będzie chyba zastosować boxa jak w tds, który zwiększał czas grzania świec i po temacie.

Pozdr

To nie jest silnik z komorą wstępną by mu w lato świeczki były potrzebne do odpalania :decayed:

Zresztą sterownik załącza świeczki przed odpaleniem dopiero jak temperatura silnika jest poniżej +6 st. C .....

Poza tym głowice od BPW i AWX -a są takie same , tak że z wymianą świec na takie od BPW nie powinno żadnego problemu.

Problem leży prawdopodobnie w zasilaniu pompek w paliwo podczas odpalania lub w wielkości dawki rozruchowej .

Napiszcie co dokładnie było robione w waszych gablotach oprócz wymiany silników , na jakim osprzęcie i sofcie są poskładane, to może da się coś więcej powiedzieć :hi:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

piotrsob1

Gdybym ja to wiedział co było robione...  furę mam od miesiąca od właściciela dowiedziałem się że był zmieniany słupek na AWX  (i to nie przez niego a przez poprzedniego właścieciela) i ze wymienił świece żarowe i był zadowolony :decayed: Jedyne co wstępnie zauważyłem pompa vacum jest osadzona do silnika na czerwonym silikonie oraz podgrzewacz filtra paliwa jest zaslepiony zaklejony ( czyli jest ale fizycznie jakby go nie było)  :facepalm: Program u mnie też jest zrobiony choć w Q wielce tego nie czuć... podobnie jezdzila moja B5tka AFN po Chipie

Rozumiem że do sprawdzenia jest wszystko:

-Pompowtryski

-Pompa Vacum oraz pompa w zbiorniku ( u mnie ją słychać)

-Swiece żarowe

-Głowica + wałęk + synchro rozrządu

- Nieszczelności powietrze/paliwo

-Czujniki temperatury

Jedyne co zauważyłem dziwnym trafem to po wymianie filtra paliwa przez ok. 10 dni lepiej odpalal ostatnio z rana lecz teraz wszystko wrócilo jak było dawniej czyli jakby brak paliwa z rana przez 1-2 sekundy ...

Zajmę się tym i będę informował co dalej

Opublikowano (edytowane)

ja mam podobny problem, ale nie zmieniałem silnika, mam tak jak fabryka dała 2.0 bpw

jak dłużej postoi czyli zazwyczaj z rana- ale nie zawsze muszę kręcić przez około 2-3 sek aż załapie, a niekiedy zapali od strzała, nowy filtr, nowy zaworek na filtrze, błędów brak, korekty wtrysków ok, ciul wie o co kaman

 

a i nawet pompę w baku wyieniałem

Edytowane przez marny88
Opublikowano (edytowane)

Czy to sprawka zasilania w paliwo to łatwo sprawdzić :decayed:

Zalewasz zbiornik do pełna i stawiasz auto tyłem na górce , tak by poziom paliwa w zbiorniku był wyżej od głowicy silnika :P

Jak rano i przez kilka następnych razów odpali z takiej pozycji bez zająknięcia , to znaczy że w normalnej pozycji paliwo się cofa i trzeba szukać nieszczelności w układzie paliwowym :hi:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano
Dnia 8.06.2017 o 05:51, piotrsob1 napisał:

 

To nie jest silnik z komorą wstępną by mu w lato świeczki były potrzebne do odpalania :decayed:

Zresztą sterownik załącza świeczki przed odpaleniem dopiero jak temperatura silnika jest poniżej +6 st. C .....

Poza tym głowice od BPW i AWX -a są takie same , tak że z wymianą świec na takie od BPW nie powinno żadnego problemu.

Problem leży prawdopodobnie w zasilaniu pompek w paliwo podczas odpalania lub w wielkości dawki rozruchowej .

Napiszcie co dokładnie było robione w waszych gablotach oprócz wymiany silników , na jakim osprzęcie i sofcie są poskładane, to może da się coś więcej powiedzieć :hi:

1. U mnie problem z odpalaniem latem nie występuje, samochód może stać tydzień i zapala jak każde inne pd, problem występuje jedynie gdy temperatury są nieznacznie powyżej zera i niżej;

2. U mnie po włożeniu świec z 2.0 do avf, silnik po przekręceniu kluczem blokuje się! Po wyjęciu obu świec i położeniu obok siebie na stole widać wyraźnie, że cienka świeca jest dłuższa nie pamiętam dokłądnie o ile, ale ok.5mm powiedzmy, tak, że fizycznie nie pasuje do avf.

3. Co do pompek byłbym gotów się zgodzić, ale już pisano mi na forum, że moje pompki (założyłem avf z pompkami i wałkiem bez żadnej korekty programu, auto 'rwie buty' bez nadmiernego dymienia), 'nie mają prawa współpracować poprawnie z edc16'. Praktyka pokazuje inaczej, zawsze staram się zaczynać od najprostszych przyczyn zanim wymienię pół samochodu (no, prawie zawsze :)).

U kogoś innego problem może być zupełnie inny, związany z dawką, softem. U mnie w praktyce w lecie palę i jeżdżę jak w dniu zjazdu z taśmy a w zimie kręcę 5 sekund zanim łaskawie zaskoczy na 2-3 cylindry, zadymi na szaro i wyrówna pracę silnika. Gaszę i od razu odpala równo. Filtry zmieniam regularnie, paliwo non stop z jednego źródła - mam dystrybutor u siebie i tankuję z niego cały rok 3 auta, inne nie mają tego problemu. Świece które są w avf są ewidentnie grubsze i z innym oznaczeniem (jedne miały chyba 7v drugie 11v nie pamiętam które) niż te, które miałem, więc tutaj szukam przyczyny, oczywiście natłok innych spraw spowoduje odwleczenie się napraw do jesieni, wtedy też będzie łatwiej skontrolować poprawność diagnozy - zapali ładnie lub nie:)

Żeby sprostować sytuację - nie pamiętam teraz dokładnie, czy napewno miałem oznaczenie bpw, napewno było to 2.0 8v, oraz napewno montowałem avf.

Dam znać jak ogarnę temat.

Opublikowano (edytowane)
Dnia 8.06.2017 o 20:01, piotrsob1 napisał:

Czy to sprawka zasilania w paliwo to łatwo sprawdzić :decayed:

Zalewasz zbiornik do pełna i stawiasz auto tyłem na górce , tak by poziom paliwa w zbiorniku był wyżej od głowicy silnika :P

Jak rano i przez kilka następnych razów odpali z takiej pozycji bez zająknięcia , to znaczy że w normalnej pozycji paliwo się cofa i trzeba szukać nieszczelności w układzie paliwowym :hi:

Zgadza się, ja stosowałem jeszcze inną metodę w cdi - tuż przed filtrem paliwa (tam jest to najwyżej położony element układu paliwowego) wyczepiłem wężyk i przedłużyłem go roboczo 5cm przezroczystego wężyka. Opaski, metalowa złączka i do wyrka. Rano wężyk pusty, kolega kręci, po paru sekundach dopiero pojawia się paliwo - do zmiany poszły oringi na złączkach przy pompie (nie było widać wycieku), na drugi dzień wężyk pełny, zdemontowałem przezroczysty i po temacie. Poprostu nie mam w okolicy tak stromej górki a i ręczny w busie słaby :)

Edytowane przez 900rr
Opublikowano
Dnia 9.06.2017 o 23:47, 900rr napisał:

Zgadza się, ja stosowałem jeszcze inną metodę w cdi - tuż przed filtrem paliwa (tam jest to najwyżej położony element układu paliwowego) wyczepiłem wężyk i przedłużyłem go roboczo 5cm przezroczystego wężyka. Opaski, metalowa złączka i do wyrka. Rano wężyk pusty, kolega kręci, po paru sekundach dopiero pojawia się paliwo - do zmiany poszły oringi na złączkach przy pompie (nie było widać wycieku), na drugi dzień wężyk pełny, zdemontowałem przezroczysty i po temacie. Poprostu nie mam w okolicy tak stromej górki a i ręczny w busie słaby :)

Drogi kolego o które oringi przy której pompie masz na myśli? Chodzi ci o pompe vacum/tandemowa?

Opublikowano
7 godzin temu, BartoszBB napisał:

Drogi kolego o które oringi przy której pompie masz na myśli? Chodzi ci o pompe vacum/tandemowa?

Kolega chyba miał na myśli Mercedesa i szybkozłącza na przewodach paliwowych przy pompie wtryskowej i może jeszcze przy filtrze paliwa :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...