Unf Opublikowano 22 Lutego 2016 Opublikowano 22 Lutego 2016 Witam Silnik po małym remoncie: 1. Nowe panewki 2. Nowe pierścienie na tlokach 3. Glowica po regeneracji 4. Turbina po regeneracji 5. Nowa pompa oleju Silnik czysciutki i suchutki. Następnie zalany Motulem X-cess 8100 5W-40. Pytanko o sposób docierania... 0-1000km jeździć do max 4000rpm 1000-2000km jeździć do max 5000rpm 2000km+ zacząć sie wkręcać normalnie Czy jakos inaczej? Oraz drugie pytanie - czy to prawda ze w takiej sytuacji po 1000-2000km należy znowu wymienić olej? Pozdrawiam
sawul Opublikowano 24 Lutego 2016 Opublikowano 24 Lutego 2016 (edytowane) Obroty do 3000 rpm a po 1000 km zmienic olej. Edytowane 24 Lutego 2016 przez sawul
jacek70 Opublikowano 24 Lutego 2016 Opublikowano 24 Lutego 2016 Obroty do 3000 rpm a po 1000 km zmienic olej. Dokładnie tak. ☺
Unf Opublikowano 24 Lutego 2016 Autor Opublikowano 24 Lutego 2016 Dzieki! A z jakimi interwalami, to znaczy jak dlugo jezdzic do 3000 i jak potem zwiekszac az do pelnej "uzytkowalnosci" proponujecie?
rafal9119 Opublikowano 25 Lutego 2016 Opublikowano 25 Lutego 2016 po 1000km możesz juz normalnie użytkować auto. przez ten czas wszystko sie dotrze i ułozy
lukaszooo Opublikowano 25 Lutego 2016 Opublikowano 25 Lutego 2016 Nie jestem jakimś mega mechanikiem ale zawsze uczyli mnie ze wymiana samych panewek to podcieranie d*py szkłem. Raz miałem bardzo nie miła sytuację po takim remoncie fakt że było to w zupełnie innym silniku ale wymiana była taka sama. 1
Unf Opublikowano 26 Lutego 2016 Autor Opublikowano 26 Lutego 2016 A jakies szczegóły co masz na myśli? Powiem tak - stare panewki byly w tak dobrym stanie ze nawet nie bylem przekonany czy je wymieniać. Tloki tez cale, bez luzów itp Ogólnie to mialem zamiar pracować tylko nad glowica, ale jak juz byla zdjeta to pomyślałem ze głupio nie wymienić chociaż pierścieni i panewek.
sssV Opublikowano 26 Lutego 2016 Opublikowano 26 Lutego 2016 Panewki sie ocenia po zdjeciu korb. Jesli nosza slady uszkodzenia to sie je wymienia i tyle. Jesli robimy kapitalke silnika wtedy dochodzi szlif walu, wymiana tlokow, honowanie cylidrow, nadwymiarowe pierscienie i cala reszta. W tym wypadku 1000km nalezy pojezdzic ostroznie, bez przeciagania obrotow ale tez bez jazdy na wysokich biegach - niskich obrotach. Pozniej zmienic olej i mozna hulac.
lukaszooo Opublikowano 26 Lutego 2016 Opublikowano 26 Lutego 2016 Fakt ze był to zupełnie inny silnik ale po wymianie samych panewek i po 30 min pracy na wolnych obrotach panewka na pierwszej stopce sie obróciła. Zreszta wszyscy starzy fachowcy powiedzą ci że nie wymienia sie samych panewek a napewno jesli stare oryginalne są ok, mozna tak robić jak juz nie ma ciśnienia i chce sie zrobić silnik na chwile.
sssV Opublikowano 26 Lutego 2016 Opublikowano 26 Lutego 2016 (edytowane) Zreszta wszyscy starzy fachowcy powiedzą ci że nie wymienia sie samych panewek a napewno jesli stare oryginalne są ok, mozna tak robić jak juz nie ma ciśnienia i chce sie zrobić silnik na chwile. W silnikach reno panewki nie maja zamkow i tam sie je wymienia co 200tkm, chocby dlatego, ze producent na tyle je przewidzial. A szlifu zrobic tam nie wolno bo wal jest powierzchownie utwardzany tylko, pod spodem jest plastelina Panweki wymienia sie w nich w ciagu 3h i calkowity koszt to 400zeta + robocizna. W dzisiejszych silnikach dzialaja ciut inne zasady niz te przyjete ogolnie taka ciekawstka, ale caly czas sie z Toba zgadzam. Edytowane 26 Lutego 2016 przez sssV
Unf Opublikowano 26 Lutego 2016 Autor Opublikowano 26 Lutego 2016 Juz na wolnych obrotach... to pech ^^ W kazdym razie mam za soba dopiero 200km (50/50 trasa miasto) i narazie odpukac wszystko hula az milo. Dzieki za odpowiedzi
uki Opublikowano 29 Lutego 2016 Opublikowano 29 Lutego 2016 jeżeli chodzi o docieranie po remoncie, to ja wlałem mineralny olej, odpaliłem silnik i rozgrzałem do 90 stopni, zlałem olej , następnie ponownie zalałem świeży minerał i oczywiście nowy filtr i zrobiłem jakieś 200 km i zlałem i ponowna wymiana filtra i oleju na docelowy.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się