Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Docieranie silnika po remoncie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Silnik po małym remoncie:

1. Nowe panewki

2. Nowe pierścienie na tlokach

3. Glowica po regeneracji

4. Turbina po regeneracji

5. Nowa pompa oleju

Silnik czysciutki i suchutki. Następnie zalany Motulem X-cess 8100 5W-40.

Pytanko o sposób docierania...

0-1000km jeździć do max 4000rpm

1000-2000km jeździć do max 5000rpm

2000km+ zacząć sie wkręcać normalnie

Czy jakos inaczej?

Oraz drugie pytanie - czy to prawda ze w takiej sytuacji po 1000-2000km należy znowu wymienić olej?

Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

Obroty do 3000 rpm

a po 1000 km zmienic olej.

Edytowane przez sawul
Opublikowano

Obroty do 3000 rpm

a po 1000 km zmienic olej.

Dokładnie tak. ☺

Opublikowano

Dzieki! A z jakimi interwalami, to znaczy jak dlugo jezdzic do 3000 i jak potem zwiekszac az do pelnej "uzytkowalnosci" proponujecie?

Opublikowano

po 1000km możesz juz normalnie użytkować auto. przez ten czas wszystko sie dotrze i ułozy

Opublikowano

Nie jestem jakimś mega mechanikiem ale zawsze uczyli mnie ze wymiana samych panewek to podcieranie d*py szkłem. Raz miałem bardzo nie miła sytuację po takim remoncie fakt że było to w zupełnie innym silniku ale wymiana była taka sama.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

A jakies szczegóły co masz na myśli? ;)

Powiem tak - stare panewki byly w tak dobrym stanie ze nawet nie bylem przekonany czy je wymieniać. Tloki tez cale, bez luzów itp

Ogólnie to mialem zamiar pracować tylko nad glowica, ale jak juz byla zdjeta to pomyślałem ze głupio nie wymienić chociaż pierścieni i panewek.

Opublikowano

Panewki sie ocenia po zdjeciu korb. Jesli nosza slady uszkodzenia to sie je wymienia i tyle.

Jesli robimy kapitalke silnika wtedy dochodzi szlif walu, wymiana tlokow, honowanie cylidrow, nadwymiarowe pierscienie i cala reszta.

W tym wypadku 1000km nalezy pojezdzic ostroznie, bez przeciagania obrotow ale tez bez jazdy na wysokich biegach - niskich obrotach.

Pozniej zmienic olej i mozna hulac.

Opublikowano

Fakt ze był to zupełnie inny silnik ale po wymianie samych panewek i po 30 min pracy na wolnych obrotach panewka na pierwszej stopce sie obróciła.

Zreszta wszyscy starzy fachowcy powiedzą ci że nie wymienia sie samych panewek a napewno jesli stare oryginalne są ok, mozna tak robić jak juz nie ma ciśnienia i chce sie zrobić silnik na chwile.

Opublikowano (edytowane)

Zreszta wszyscy starzy fachowcy powiedzą ci że nie wymienia sie samych panewek a napewno jesli stare oryginalne są ok, mozna tak robić jak juz nie ma ciśnienia i chce sie zrobić silnik na chwile.

W silnikach reno panewki nie maja zamkow i tam sie je wymienia co 200tkm, chocby dlatego, ze producent na tyle je przewidzial.

A szlifu zrobic tam nie wolno bo wal jest powierzchownie utwardzany tylko, pod spodem jest plastelina :wink:

Panweki wymienia sie w nich w ciagu 3h i calkowity koszt to 400zeta + robocizna.

W dzisiejszych silnikach dzialaja ciut inne zasady niz te przyjete ogolnie :naughty:

taka ciekawstka, ale caly czas sie z Toba zgadzam.

Edytowane przez sssV
Opublikowano

Juz na wolnych obrotach... to pech ^^

W kazdym razie mam za soba dopiero 200km (50/50 trasa miasto) i narazie odpukac wszystko hula az milo. Dzieki za odpowiedzi :)

Opublikowano

jeżeli chodzi o docieranie po remoncie, to ja wlałem mineralny olej, odpaliłem silnik i rozgrzałem do 90 stopni, zlałem olej , następnie ponownie zalałem świeży minerał i oczywiście nowy filtr i zrobiłem jakieś 200 km i zlałem i ponowna wymiana filtra i oleju na docelowy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...