Skocz do zawartości
IGNOROWANY

multitronic opóźnienie podczas ruszania 2-3 sekundy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Pomocy Jak w temacie pacjent a5 2.7tdi przebieg 140tyś/km . podczas ruszania na D wyłącznie z postoju duże opóźnienie. Wystarczy że się auto toczy i rusza bez opóźnienia.Przy delikatnym operowaniu gazem start równomierny ale gdy chcę ruszyć szybko reakcja trochę nerwowa ale to chyba dlatego że duże obroty .Zato Bieg wsteczny działa poprawnie. Wszystko tak się dzieje na zimnym oleju. Kiedy temperatura oleju w skrzyni osiąga 80-90 stopni (vcds) wydaje się że jest dobrze bynajmniej dużo lepiej . Już od 65 stopni poprawa. Druga sprawa gubi adaptacje nie chce się zapisać :/ ale już poruszany wątek - brak zainteresowania na forum. I teraz pytanie czy zmieniać olej pomoże to coś jako że świeży ? Czy za niski stan może ?wymieniana była chlodnica. Niby poziom sprawdzony ale może trochę jednak przy mało. Ale może olej nie ma nic do tego bo na wstecznym biegu jest dobrze. Czy już kwalifikuje się do naprawy i szkoda wydawać kasy na oliwe i dać do warsztatu? Co to za przyczyna? Pozdrawiam

Edytowane przez diegokarol
Opublikowano

Właśnie też się zastanawiałem, czy u mnie nie ma zbyt długiej reakcji na naciśniecie pedału gazu. Podobnie jak u ciebie po naciśnięci pedału gazu reakcja jest chyba po okolo 0,5-1s. U mnie też była wymieniana chłodnica i niby był wymieniany olej, ale może za mało jeszcze jest?

Opublikowano

Samo opóźnienie reakcji 1 sekundę to normalne, hydraulika w skrzyni ale u mnie na zimnym silniku występuje jakby ślizganie łańcucha po bieżni lub ślizganie się sprzęgła. Występuje to tylko na zimnym i tylko kiedy ruszam z miejsca. Obroty rosną a auto nie jedzie, czekam kilka sekund aż napęd załapie i wtedy jest szarpnięcie. Żeby wyeliminować to szarpnięcie ,trzeba delikatnie operować gazem.jak się silnik i skrzynia rozgrzeje wszystko pracuje bez zastrzeżeń ,rusza bez poślizgu. Tak to wygląda. Już wymieniłem olej ale to nie pomogło. Update sterownika złagodzić znacznie szarpnięcie ale poślizg został. Pewnie trzeba zrzucić skrzynie żeby to ogarnąć.

Opublikowano (edytowane)

Witam,umówiłem się w ASO na wymianę oleju w skrzyni multitronic 20 tyś km.wcześniej niż przewiduje to ASO z powodu opóźnienia przy ruszaniu i cofaniu na zimnym silniku.

Czytałem gdzieś na forum że przy wymianie oleju robi się też adaptację lub sprawdza parametry skrzyni bo chciał bym żeby poprawić jej pracę.W B7 czy zimna czy ciepła nie było żadnego problemu z ruszaniem itp. a tu w B8 takie cuda.

Czy tak jest że robi się razem adaptację z wymianą czy to osobna sprawa bo Pani w serwisie na moje pytanie o to powiedziała że im przy wymianie komputer potrzebny jest tylko do ustalenia temperatury oleju i nic poza tym ?

Edytowane przez marda16
Opublikowano

U mnie to samo, tylko nie jest to uzależnione od temperatury silnika niestety, raz na zimnym raz po paru godzinach jazdy na cieplym. Do tego stopnia nawet ostatnio ze muszę sie skupiać konkretnie jak podjeżdżam pod dużą górkę jak wyjazdy z garażow podziemnych - toczy sie na D, wciskam gaz, obroty idą do góry a nie przekazuje napędu na koła, potem mocny kickdown pisk opon i podjeżdża[emoji19].

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Opublikowano

To widzę że i ja mam podobnie. Auto zimne w 99% rusza tak jak powinno puszczasz nogę z hamluca i jedzie, jak się rozgrzeje (i to też nie zawsze) puszczasz nogę i czekasz czekasz czekasz i rusza (wtedy rozpędzenie do tych 7 na godzinę wydaje mi się że trwa 2 razy tyle co normalnie). Oczywiści jak dodasz lekko gazu to jedzie. Wydawało mi się że przed wymianą czujnika na pompie CR tego nie miałem więc kupiłem 2gi nowy - wymieniony brak lepszej pracy. Napisze ktoś jeśli udało mu się rozwiązać problem i jakim sposobem. Da się jakoś zaadaptować tą skrzynię jeszcze raz ?

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Witam,umówiłem się w ASO na wymianę oleju w skrzyni multitronic 20 tyś km.wcześniej niż przewiduje to ASO z powodu opóźnienia przy ruszaniu i cofaniu na zimnym silniku.

Czytałem gdzieś na forum że przy wymianie oleju robi się też adaptację lub sprawdza parametry skrzyni bo chciał bym żeby poprawić jej pracę.W B7 czy zimna czy ciepła nie było żadnego problemu z ruszaniem itp. a tu w B8 takie cuda.

Czy tak jest że robi się razem adaptację z wymianą czy to osobna sprawa bo Pani w serwisie na moje pytanie o to powiedziała że im przy wymianie komputer potrzebny jest tylko do ustalenia temperatury oleju i nic poza tym ?

Olej w Aso wymieniony ale objawy dalej zostały jak przedtem,teraz zostaje jedynie zrobienie jakichś logów ustawień i porównanie ze wzorcem bo przy wymianie oleju oni tego nie robią...

Opublikowano (edytowane)

Witam, odświeżę temat :)

Ja od niedawna mam multitronic w garażu i w sumie dużo nie jeździłem bo mam problem z rejestracją pojazdu. W każdym razie podczas jazdy testowej zdarzyłą się taka rzecz: stałem do skrętu w lewo, puszczałem auta z naprzeciwka. zbliżała się możliwość przejazdu, zdjąłem noge z hamulca a gablota zaczęła się toczyć. jednak zrobiłem to za wcześnie i dosłownie na ułamek sekundy znów położyłęm nogę na hamulcu co spowodowało że auto przestało "ciągnąć" (ale się nie zatrzymało) i jak od razu przełożyłem nogę na gaz to obroty wzrosły po czym auto wystrzeliło w przód z lekkim poślizgiem.

pytanie brzmi: w klasycznej skrzyni ze sprzęgłem hydrokinetycznym wrzucamy "drive" i napęd jest ciągle przekazywany. czuć wtedy szarpnięcie a spalanie chwilowe wzrasta dość znacznie na postoju. czy w multitronicu jest tak samo? w momencie zmiany położenia lewarka u mnie nie występuje żadne szarpnięcie ani jakikolwiek objaw włączenia biegu. spalanie chwile nie wzrasta. tzn mam np 0,7l/h, wrzucam drive i spalanie się nie zmienia. zdejmuje nogę z hamulca, auto zaczyna "pełzać" i wtedy chwilowe wzrasta do 1,5-2,5l/h - czy tak ma być? proszę o wypowiedzenie się wszystkich - tych co mają problemy ze skrzynią oraz tych co uważają że ich skrzynia pracuje śpiewająco.

do czego zmierzam: jeszcze tego u siebie nie sprawdziłem, za mało km nabiłem ale wygląda to tak jakby napęd był rozłączony gdy auto stoi w miejscu. puszczasz hamulec i dopiero wtedy sprzęgło załącza napęd. gdy masz szybką nogę wtedy pojawia się "zwłoka" skutkująca szarpnięciem i napewno na dłuższą metę jest to zjawisko destrukcyjne dla skrzyni i sprzęgła. jak już będe śmigał autem to dokładnie to sprawdzę i sprawdzę też jak jest w trybie sportowym i manualnym (może się okazać że tylko na "D" to występuje bo skrzynia jest komfortowa a nie sportowa, na "S-ce" sprzęgło może działać bardziej klasycznie)

generalnie u mnie podczas jazdy testowej wszystko działało pięknie, raczej nie spodziewam się problemów ale proszę aby wszyscy zwrócili uwagę jak u Was wygląda sprawa ze spalaniem chwilowym - jesli wszystkie multitrony tak ruszaja z miejsca to podejrzewam że właśnie to jest główna przyczyna ich awaryjności.

 

Edytowane przez zamek1200
Opublikowano

Witam

Pojeździłem troche i prócz małej zwłoki przy ruszaniu nie dzieje sie nic złego. nie przeszkadza mi to, radze sobie z tym stosując "wolną nogę" :) mimo dziadkowego startu po chwili i tak za chwilę jestem pierwszy ze świateł ;) przyczyną jest luz gdzieś w skrzyni, podobno talerzyk. nie widze potrzeby natychmiastowej naprawy ale ciekawy jestem czy są użytkownicy którym skrzynia działa idealnie? ktoś remontował skrzynie? jak jest po naprawie? taka zwłoka występuje czy nie?

Opublikowano

w multi to normalne chyba za nim nastąpi przełożenie. Ja w swojej a6 i a4 miałem podobne opóźnienie i to normalne dla mnie

Opublikowano

w sumie też nic sobie z tego nie robie ale zwykle to występuje a czasem nie, np specjalnie chciałem szwagrowi pokazać to nie było żadnej zwłoki, auto wystrzeliło do przodu. no nic, zobaczymy za xxx km :)

Opublikowano

takiego njusa mam:

kolega z VW potwierdził mi dziś że skrzynie multitronic nie przenoszą napędu cały czas podczas postoju (potwierdza sie to co napisałem w moim pierwszym poście) i jak za szybko dodamy gazu to może szarpnąć. więc podtrzymuję moją teorie że jest to główna przyczyna ich awaryjności - użytkownicy jeżdzą nimi jak klasycznym automatem albo DCT i stąd biorą sie problemy

Opublikowano

Wydaję mi się, że dzięki temu mamy Auto Hold. Skrzynia jest odłączana, koła trzyma pompa ABS/ESP. W momencie puszczenia hamulca lub naciśnięcia gazu samochód dołącza skrzynia i odpuszcza zawory pompy.. Dzięki odłączonej skrzyni zawory się tak nie nagrzewają. Tak mi się wydaję, że w S-tronicu jest bardzo podobnie. 

W DSG w Passacie ja miałem, nawet minęła chwilka aż samochód zaczął się wysprzęglać. Teraz w Audi jest fajniej bo faktycznie samochód od początku jest pchany do przodu. Ale przy całkowitym zatrzymaniu skrzynia też jest odłączona od napędu.

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

akurat u mnie nie ma autohold ;)  właśnie w skrzyniach DCT fajne jest to że od razu ciągnie. w multi trzeba z głową ruszać. a jak w S-Tronicu wygląda spalanie chwilowe? na biegu jałowym mam ok 0,8l/h, po wrzuceniu drive utrzymuje sie na poziomie 1-1,2l/h, a gdy zdejmę noge z hamulca to rośnie do 2-2,5l/h po czym przełącza sie tryb na l/100km. jak jest u innych?

Opublikowano

Na P 0.8-1 l/h

Na D z autohold 1.4 l/h

Opublikowano

A w b9 nie przełącza się l/h więc nie pomogę.. W w sumie dziwne to jest. Nawet w passacie tak miałem, że się przełączało. Aż dzisiaj to sprawdzę szczegółowo bardziej.

Opublikowano

Panowie dodam coś od siebie w temacie. Mam multitronica u siebie z przebiegeim na tą chwilę 100 tyś. Skrzynia generalnie strasznie mnie denerwowałą gdy miałą się zebrać z wolnych obrotów. Wolna strasznie. Po dodaniu gazu jak jechałem np. 60 km na godzine a obroty były na poziomie 1200 zanim auto się zebrało to mijała chwila.

Przy okazji wgrywaniu softu do silnika (afera spalinowa) poprosiłem chłopaków w ASO żeby zobaczyli czy może jest jakiś nowy soft do skrzyni biegów. Po odebraniu auta chłiopak mówi mi że miałem już stary soft w skrzyni i wgrali nowy i mam sobie teraz zobaczyć.

Skrzynia nie do poznania. Zupełnie inaczej wkręca się w obroty, reaguje dużo szybciej. Zauważyłem też że znacznie zmalało odczuwalne przejście z biegu D na R.

 

Polecam wam udajcie się do ASO na wgranie nowego softu.

Opublikowano (edytowane)
9 godzin temu, tommy-cichy napisał:

Panowie dodam coś od siebie w temacie. Mam multitronica u siebie z przebiegeim na tą chwilę 100 tyś. Skrzynia generalnie strasznie mnie denerwowałą gdy miałą się zebrać z wolnych obrotów. Wolna strasznie. Po dodaniu gazu jak jechałem np. 60 km na godzine a obroty były na poziomie 1200 zanim auto się zebrało to mijała chwila.

Przy okazji wgrywaniu softu do silnika (afera spalinowa) poprosiłem chłopaków w ASO żeby zobaczyli czy może jest jakiś nowy soft do skrzyni biegów. Po odebraniu auta chłiopak mówi mi że miałem już stary soft w skrzyni i wgrali nowy i mam sobie teraz zobaczyć.

Skrzynia nie do poznania. Zupełnie inaczej wkręca się w obroty, reaguje dużo szybciej. Zauważyłem też że znacznie zmalało odczuwalne przejście z biegu D na R.

 

Polecam wam udajcie się do ASO na wgranie nowego softu.

Piszesz że poprosiłeś o sprawdzenie softu skrzyni i oni wgrali nowy , to było przy okazji gratis ? i w jakim aso robiłeś Audi czy VW ?

Edytowane przez marda16
Opublikowano

Tak było to gratis. Robiłem to w niemczech i tutaj nie kroją za wszystko tak jak w PL. Pisałem zresztą kiedyś, że nawet ochronę komponentu ściągnęli mi za Free bo stwiedzili że i tak robię u nich serwisy to za taką błachostkę nie będą mnie kasowali. Zapytałem ich czy to prawda że oni też płacą za jakies tam jednostki tak jak tu wyczytałem na forum. To mówili że pierwszy raz o czymś takim słyszą. Oni mają stałe połączenie z bazą i nic ekstra nie płacą.

Opublikowano
1 minutę temu, tommy-cichy napisał:

Tak było to gratis. Robiłem to w niemczech i tutaj nie kroją za wszystko tak jak w PL. Pisałem zresztą kiedyś, że nawet ochronę komponentu ściągnęli mi za Free bo stwiedzili że i tak robię u nich serwisy to za taką błachostkę nie będą mnie kasowali. Zapytałem ich czy to prawda że oni też płacą za jakies tam jednostki tak jak tu wyczytałem na forum. To mówili że pierwszy raz o czymś takim słyszą. Oni mają stałe połączenie z bazą i nic ekstra nie płacą.

czyli na + kultura w stosunku do klienta...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...