Matejus_93 Opublikowano 29 Lutego 2016 Opublikowano 29 Lutego 2016 Witam, mam taki problem. W sobotę jechałem po alufelgi 160km w jedna stronę. Jadąc do miałem już przejechane jakieś 130km i nagle zapaliła się kontrolka oleju i zaczęło piszczeć a po jakiś 3 sekundach przestało i kontrolka zniknęła. Zjechałem na stację i sprawdziłem olej. Był w normie między min a max. Na wszelki wypadek dołem trochę. I pojechałem. Dalej po jakiś 20km znowu ta sama sytuacja. Ma powrocie do domu Już nic się nie działo. Dzisiaj jadąc z pracy 30 km tez raz zapaliła się kontrolka i zapiszczało. Nie mam pojęcia co to może być. Jakieś 6000km temu miałem zmieniany olej i czujnik ciśnienia oleju. Olej to Motul 5w40. Czy wie ktoś może w czym może być problem?
Mozgu Opublikowano 29 Lutego 2016 Opublikowano 29 Lutego 2016 Ta kontrolka jet od cisnienia. Sprawdz jakie jest rzeczywiscie cisnienie na cielym i zimnym bo moze nie ma
kaczorvw Opublikowano 29 Lutego 2016 Opublikowano 29 Lutego 2016 Kolega powyżej udzielił wręcz niespotykanie cennej rady. [sarkazm] Lejesz do AHH syntetyka Motula - chylę czoła. Góra do tego silnika to Motul 6100 10W40 - a i tak na wyrost.
Mozgu Opublikowano 29 Lutego 2016 Opublikowano 29 Lutego 2016 (edytowane) Nie rozumiem dlaczego nie lac syntetyka do ahh? Ja napisalem tylko zeby sprawdzil cisnienie. Bo juz byly takie przypadki ze niektorzy mysleli ze jak jest olej w normie to mozna jezdzic z palaca sie kontrolka a pozniej nie wiedzieli dlaczego turbina druhi raz pada w ciągu 2 tyg a wymieniali czujniki cisnienia bo pokazywaly za mala wartosc Edytowane 1 Marca 2016 przez Mozgu
Hezen Opublikowano 1 Marca 2016 Opublikowano 1 Marca 2016 Kaczorvw idz doradzać oleje na pudelku. Wejdź do tematu: jaki olej do TDI, tam jest wszystko napisane. Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
Majkeltaker Opublikowano 1 Marca 2016 Opublikowano 1 Marca 2016 Niech lepiej nigdzie nie idzie z tymi mądrościami bo potem człowiek zajeżdża do rodziny albo co gorsza mechanika a ci się patrzą jak na idiotę, że do 20 letniego auta leje syntetyk
Matejus_93 Opublikowano 1 Marca 2016 Autor Opublikowano 1 Marca 2016 Nie rozumiem dlaczego nie lac syntetyka do ahh? Ja napisalem tylko zeby sprawdzil cisnienie. Bo juz byly takie przypadki ze niektorzy mysleli ze jak jest olej w normie to mozna jezdzic z palaca sie kontrolka a pozniej nie wiedzieli dlaczego turbina druhi raz pada w ciahu 2 tyg a wymieniali czujniki cisnienia bo pokazywaly za mala wartosc A jeżeli ciśnienie będzie zbyt niskie to jaka może być tego przyczyna?
Majkeltaker Opublikowano 1 Marca 2016 Opublikowano 1 Marca 2016 No np. pompa oleju może już niewyrabiać
kaczorvw Opublikowano 1 Marca 2016 Opublikowano 1 Marca 2016 Kaczorvw idz doradzać oleje na pudelku. Wejdź do tematu: jaki olej do TDI, tam jest wszystko napisane. Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka Podziwiam wiarę Waszą w to co na forum napisane, tak jak w przebiegi 20-letnich aut widoczne na licznikach. Od 20 lat zajmuję się mechaniką i elektroniką - wiedzę mam nabytą doświadczeniem a nie tym co ktoś napisał - zresztą kiedyś internetu nie było a ludzie byli mądrzejsi.
Hezen Opublikowano 1 Marca 2016 Opublikowano 1 Marca 2016 (edytowane) No tak, bo jak silnik ma minimum 250-300 tys to trzeba lać minerała bo inaczej się rozszczelni... nawet jak pobiera małe ilości oleju. Każda zmiana oleju to płukanie silnika, nie jeden mineralny olej ma więcej składników płuczących od nie jednego syntetyka. Teraz jako doświadczony i wprawiony w zawód wyjaśnij nam i podaj konkretne powody że dla ahh może być co najwyżej olej półsynetyczny a syntetka pod żadnym pozoren nie można lać? Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka Edytowane 1 Marca 2016 przez Hezen
wesz82 Opublikowano 1 Marca 2016 Opublikowano 1 Marca 2016 Witam, mam taki problem. W sobotę jechałem po alufelgi 160km w jedna stronę. Jadąc do miałem już przejechane jakieś 130km i nagle zapaliła się kontrolka oleju i zaczęło piszczeć a po jakiś 3 sekundach przestało i kontrolka zniknęła. Zjechałem na stację i sprawdziłem olej. Był w normie między min a max. Na wszelki wypadek dołem trochę. I pojechałem. Dalej po jakiś 20km znowu ta sama sytuacja. Ma powrocie do domu Już nic się nie działo. Dzisiaj jadąc z pracy 30 km tez raz zapaliła się kontrolka i zapiszczało. Nie mam pojęcia co to może być. Jakieś 6000km temu miałem zmieniany olej i czujnik ciśnienia oleju. Olej to Motul 5w40. Czy wie ktoś może w czym może być problem? Miałem to samo zapaliła sie żółta kontrolka z konekwką stan oleju,po sprawdzeniu oleju wsio było ok i tak pare razy winny okazał sie czujnik w misce.
kaczorvw Opublikowano 1 Marca 2016 Opublikowano 1 Marca 2016 Nie mówię że nie można, tylko nie ma sensu - zacytuj że "pod żadnym pozorem" napisałem. Nie mam teraz czasu na prostowanie świata, wieczorem coś dopiszę
wesz82 Opublikowano 1 Marca 2016 Opublikowano 1 Marca 2016 Nie mówię że nie można, tylko nie ma sensu - zacytuj że "pod żadnym pozorem" napisałem. Nie mam teraz czasu na prostowanie świata, wieczorem coś dopiszę Chodźby dal samego turbo lałbym pełny syntetyk w sumie to leje do starego avg
Mozgu Opublikowano 1 Marca 2016 Opublikowano 1 Marca 2016 (edytowane) Matejus_93 Zapomniałem zapytać a nie jest napisane i nie każde b5 ma czujnik poziomu, zapaliła ci sie czerwona czy żółta kontrolka? Bo czerwona jest od cisnienia a żółta od poziomu. I w przypadku żółtej jesli poziom jest ok, należy sprawdzić/wymienic czujnik w misce. Jeśli czerwona to tak jak wyżej kolega napisał może być winna pompa oleju. Pozostałe przyczyny sa niezbyt optymistyczne wiec zostawmy to na potem. Ja do starego AFN leje Motula 5W40. Mam przejechane 390tys i jakos nie mam problemów z cisnieniem ani ubytkami oleju. Ważne aby dany olej spełniał norme wymaganą dla danego sinika. Na 10 tys dolewam max 0.5l bo irytuje mnie jesli na miarce jest mniej niz 2 mm poniżej maksimum. Jak kupiłem auto jezdziło na mobilu 10w40 i zmiana po wymianie oleju jest duża, szklanki cichna duzo szybciej ciszej pracuje na zimnym i ma lepsze własciwosci od polsyntetyka. Juz był ten temat nie raz poruszany że wycieki z silnika sie uszczelnia a nie mimimalizuje przez gęsty olej. Kolega wyzej moze jeszcze doradzi dolać doktora, olej bedzie gesty i kontrolka sie na pewno nie zapali [sarkazm] Edytowane 1 Marca 2016 przez Mozgu
Matejus_93 Opublikowano 17 Marca 2016 Autor Opublikowano 17 Marca 2016 (edytowane) Matejus_93 Zapomniałem zapytać a nie jest napisane i nie każde b5 ma czujnik poziomu, zapaliła ci sie czerwona czy żółta kontrolka? Bo czerwona jest od cisnienia a żółta od poziomu. I w przypadku żółtej jesli poziom jest ok, należy sprawdzić/wymienic czujnik w misce. Jeśli czerwona to tak jak wyżej kolega napisał może być winna pompa oleju. Pozostałe przyczyny sa niezbyt optymistyczne wiec zostawmy to na potem. Ja do starego AFN leje Motula 5W40. Mam przejechane 390tys i jakos nie mam problemów z cisnieniem ani ubytkami oleju. Ważne aby dany olej spełniał norme wymaganą dla danego sinika. Na 10 tys dolewam max 0.5l bo irytuje mnie jesli na miarce jest mniej niz 2 mm poniżej maksimum. Jak kupiłem auto jezdziło na mobilu 10w40 i zmiana po wymianie oleju jest duża, czklanci cichna po 1sek a nie po 5 w zimie ciszej pracuje na zimnym i ma lepsze własciwosci od polsyntetyka. Juz był ten temat nie raz poruszany że wycieki z silnika sie uszczelnia a nie mimimalizuje przez gęsty olej. Kolega wyzej moze jeszcze doradzi dolać doktora, olej bedzie gesty i kontrolka sie na pewno nie zapali [sarkazm] Zapala się czerwona kontrolka. Ja mam najechane ponad 400 000km i leje syntetyk Mam 30km do domu z pracy. W tym tygodniu oddam auto do mechanika i będzie może wiadomo co tam nie gra. Wie ktoś może jaki kolor powinien mieć czujnik ciśnienia oleju w 1.9tdi AHH? Ostatnio miałem zrobiony program i zastanawiam się czy zapalanie się tek kontrolki nie jest związane właśnie ze zwiększeniem mocy. Edytowane 18 Marca 2016 przez Matejus_93
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się