Marzena Opublikowano 23 Listopada 2008 Opublikowano 23 Listopada 2008 Witam po długiej przerwie chciałabym się zapytać co może być przyczyną następujących dolegliwości mojego autka. Jechałam kilka dni temu i chciałam wyprzedzić samochód przy szybkości ok 100/h i tu niemiła niespodzianka, jak dałam gazu to autko zamiast do przodu to raczej stawało w miejscu i tylko obrotomierz "piął się w góre". Sytuacja była taka jakbym wciskała równocześnie gaz i sprzęgło bo autko nie chciało przyśpieszać tylko "wyło". Zdarzyło mi to sie na trasie jakieś 3-4 razy teraz jest spokój ale trochę się zmartwiłam bo to bardzo niebezpieczna sprawa kiedy chcesz kogoś wyprzedzić a auto robi takie figle. Proszę o poradę bo mechannicy jak zawsze wymyślają wszystkie przyczyny na raz i jak człowiek musi płacić to
rav Opublikowano 23 Listopada 2008 Opublikowano 23 Listopada 2008 Wszystko wskazuje na to, iż skończyło się sprzęgło
Sztomel Opublikowano 24 Listopada 2008 Opublikowano 24 Listopada 2008 potwierdzam diagnozę kolegi rav, marzenko, jak zaczyna ślizgać sprzęgło to efekt jest taki, że wciskasz gaz, auto nie przyspiesza, obroty rosną, silnik zaczyna wyć czyli to tak samo jakbyś wjechała na oblodzoną jezdnię i koła zaczęły by buksować w miejscu ślizgając się na lodzie, to typowy objaw padającego sprzegła, który najczęściej objawia się na najwyższym biegu - czeka Cię niestety wymiana sprzęgła.
bobusiek Opublikowano 24 Listopada 2008 Opublikowano 24 Listopada 2008 Cześć,chyba chłopaki mają racje
Marzena Opublikowano 24 Listopada 2008 Autor Opublikowano 24 Listopada 2008 ;( buuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu a ile to będzie kosztować ???
YATES Opublikowano 24 Listopada 2008 Opublikowano 24 Listopada 2008 ;( buuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu a ile to będzie kosztować ??? Marzenko - mąż tankuje to i mąż zapłaci za sprzęgło
TOM77 Opublikowano 24 Listopada 2008 Opublikowano 24 Listopada 2008 ;( buuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu a ile to będzie kosztować ??? Koszt sprzęgła do AVF-a, czyli 6-biegowej skrzyni to około 750 zł za Sachsa plus koło dwumasowe Luka jakieś 1250 zł, niestety nie jest to mało, ale masz dobrego sponsora, czyli męża
Italiano Opublikowano 24 Listopada 2008 Opublikowano 24 Listopada 2008 Jeszcze istnieje możliwość że przegub w piaście się kręci. Ale mniej prawdopodobne.
stasio1969 Opublikowano 25 Listopada 2008 Opublikowano 25 Listopada 2008 Jeżeli przy pełnych skrętach w prawo lubw lewo i bardzo wolnej jeżdzi trzeszczało Ci coś w kole istnieje możliwość uszkodzenia przegubu napędowego.
Sławosz(+) Opublikowano 25 Listopada 2008 Opublikowano 25 Listopada 2008 ;( buuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu a ile to będzie kosztować ??? Koszt sprzęgła do AVF-a, czyli 6-biegowej skrzyni to około 750 zł za Sachsa plus koło dwumasowe Luka jakieś 1250 zł, niestety nie jest to mało, ale masz dobrego sponsora, czyli męża a od kiedy to przy wymianie sprzęgła dwumas się wymienia może docisk? to rozumiem, ale dwumas...
Marzena Opublikowano 25 Listopada 2008 Autor Opublikowano 25 Listopada 2008 "mąż zapłaci" mężuś zajęty i jakby nieobecny ostatnio nie mam 6 biegów tylko 5 więc może będzie taniej co ?
bobusiek Opublikowano 25 Listopada 2008 Opublikowano 25 Listopada 2008 Jak masz pięć biegów to prawdopodobnie masz oznaczenie silnika jako AWX :cool1:Jeżeli dobrze patrzyłem to w InterCars komplet sprzęgła bez dwu masa kosztuje Sachs 1036zł a Valeo 1174zł ale próbuj u kolegi TOM77 ma duże zniżki dla klubowiczów
TOM77 Opublikowano 26 Listopada 2008 Opublikowano 26 Listopada 2008 ;( buuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu a ile to będzie kosztować ??? Koszt sprzęgła do AVF-a, czyli 6-biegowej skrzyni to około 750 zł za Sachsa plus koło dwumasowe Luka jakieś 1250 zł, niestety nie jest to mało, ale masz dobrego sponsora, czyli męża a od kiedy to przy wymianie sprzęgła dwumas się wymienia może docisk? to rozumiem, ale dwumas... To, że podałem opcjonalnie koło dwumasowe to nie znaczy, iż zawsze trzeba je wymieniać, choć wiem z doświadczenia, że często tak właśnie jest. Przecież są to elementy ze sobą współpracujące. Natomiast koszt samego sprzęgła do AWX np. z firmy Luk to 450 zł. Wcześniej piszać o AVF sugerowałem się opisem auta
Sztomel Opublikowano 26 Listopada 2008 Opublikowano 26 Listopada 2008 TOM77 masz zupełną rację z dwumasem, zużywa się prawie w identycznym stopniu co sprzęgło więc zasada jest taka aby przy wymianie jednego szwankującego elementu wymienić cały zestaw gdyż przy wymianie tylko jednego drugie może tylko jeszcze parę kkm pochodzić i też się zużyje a wtedy ponowny demontaż skrzyni niesie za sobą wzrost kosztów tego zabiegu, nie trzeba być prorokiem aby stwierdzić, że koła dwumasowe nie cieszą się długotrwałą żywotnością - takie dane można uzyskać nie tylko z naszych ale i z niemieckich for użytkowników somochodów z silnikami wyposażonymi w ZMS (Zweimassenschwungrad). Jak najbardziej zatem popieram wymianę całego zestawu (sprzęgło + dwumas) jednocześnie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się