Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wady i zalety 3.0 TDI V6


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No i wszystko jasne.. ;-)

322 PS wyszlo u mnie z IC.. DPF zostal oczywiscie.. widzialem setup na 360+ z DPFem...

Pewnie tez kwestia ile ten DPF przelatal.. u mnie przebieg obecnie 124kkm

Opublikowano (edytowane)

widzialem setup na 360+ z DPFem...

ale cała reszta była zrobiona.

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano

widzialem setup na 360+ z DPFem...

ale cała reszta była zrobiona.

A dlaczego cała reszta miała być robiona?

Jaki jest problem, aby uzyskać 360 PS przy wymianie Icka i przy dobrym programie w tym silniku (mowa o 3.0 CCWA)?

Opublikowano (edytowane)

sprężarka nie ogranie, ot problem... wyniki 310-320 i więcej na serii są ostro naciągane, tak samo jak 300 koni w ASB na seryjnych gratach jest po prostu nie realne

potem płacz że tłoki stopione...

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano

na co zwrócić uwagę przy zakupie silnika 3.0 tdi w audi q5 2009 r ???

Opublikowano

Na zimnym silniku po kilkugodzinnym postoju przy rozruchu lubi łańcuch zagrać, druga sprawa bezwzględnie każdy egzemplarz przed zakupem na podnośnik sciagasz osłony pod silnikiem, 3 litrowki lubią się rozszczelnic

Opublikowano

w których miejscach ma mieć miejsce to rozszczelnianie ?? droga w kosztach naprawa takiego rozszczelnienia ???

Opublikowano (edytowane)

o ile dobrze kojarzże okolice górnej miski olejowej, z rozrządem będzie miał problem każdy pojazd eksploatowany w trybie LL

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano

czy wtryski i rozrząd da się zdiagnozować za pomocą komputera ??

Opublikowano (edytowane)

rozrząd nie, wtryski umówmy się że tak ale tutaj nie ma się za bardzo czego obawiać, pojedyncze egzemplarze mogą być po prostu zmęczone życiem.

BTW: wycieki dotyczą nowych 3.0, nie CCWA

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano

Lekka chwilowa, po zapłonie, głośniejsza praca nie zawsze oznacza koniec rozrządu. Patrząc na poprzednią generację to te rozrządy wytrzymują dość dużo, strzelałbym że nawet i po 500kkm.

Opublikowano (edytowane)

Znam a6 (BMK) w której łańcuch napierdziela przez dobre pół minuty od 3 lat.. koleś ma wywalone i jeździ, nalotu 650 tyś km.

Przed wymianą rozrządu nie zmieniałem oleju, czekam na termin. Na mafijnym motulu LL zrobiłem 12 tyś km ale w ciągu 17 miesięcy, Rozrząd hałasował prawie przy każdym uruchomieniu, nawet na ciepłym po 30 minutowym postoju. Termin się przesuwał więc wymieniałem filtr i ~50% oleju, dolałem coś za 58 zł nawet nie pamiętam co to było.. na ciepłym cisza, po 2 dniowym postoju lekko sobie zagruchotał. Mamy w firmie auta nowe serwisowane w ASO jeżdżące w trybie LL, po 20 tyś km na autostradzie potrafi się zapalić choinka i trzeba dolewać oleju, praktycznie każdy kierowca wozi ze sobą baniak.

Po wymianie rozrządu czasem go słyszę po 2-3 dniowym postoju, zimą częściej ale zawsze bardzo krótko ~1 sek, według wielu jest to normalny objaw. Kolega wymieniał rozrząd w B8 (CCWA) mimo że nie było żadnych oznak, cisza totalna a łańcuchy były dość solidnie rozciągnięte (bardziej od moich). W B8 nigdy nie słyszałem rozrządu a z wieloma nowszymi silnikami miałem styczność, jeśli tu się odezwie znaczy jest źle albo ludzie po prostu słyszą co innego....

"bądź pan mądry".

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano

U mnie dosłownie sekundę słychać czasem, ale nie przejmuję się tym bardzo ;) najwyższej nowy silnik wyskoczy... Jednak nie ma co panikować. Zauważyłem też że na hałas ma duży wpływ poziom oleju. Jak poniżej połowy na fisie to częściej słychać rano. W zasadzie przy zamkniętych drzwiach nie do usłyszenia tak naprawdę. Więc mogą być popychacze...

Opublikowano

przy rozruchu hałasuje zbyt wiele rzeczy by to dokładnie wyłapać, jak już wali tak że nie da się tego pomylić to można zacząć myśleć. 1,4 TSI potrafi głośniej odpalać..

Opublikowano

W 1.4 najczęściej wariator słychać a nie łańcuch... :/

Opublikowano

W silnikach 2.7 TDi też występuje problem rozszczelniania?

Opublikowano (edytowane)

2,7 w b8 były tylko na początku i szkoda sobie nimi głowę zawracać.

Rozszczelnienie występuje często jeszcze na gwarancji więc o ile ASO nie robiło klienta w balona to usterka została usunięta. Taki problem to nie problem



W 1.4 najczęściej wariator słychać a nie łańcuch... :/
no to od dzisiaj mamy jakieś nowe prawa fizyki. Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano

Marcin czemu tak uważasz? Głośne terkotanie w 1.4 często nastawnik rozrządu powoduje. Mam taki problem w domu akurat, w zasadzie przy przebiegu 60kkm zmieniony łańcuch slizgi i wszystko na nowe z nowych rewizji części i dalej klepie. Jedyna opcja jaka pozostała to nastawnik, który na nieszczęście występuje tylko z wałkiem jak dobrze pamiętam :/ występuje to dość rzadko ale się zdarza, że odpali jak stary traktor...

Opublikowano (edytowane)

bo wariator sam z siebie dźwięku nie wydaje.

Ja wymieniałem przy 40 tyś km, łańcuch w stosunku do nowego był rozciągnięty o 1 oczko. Wymieniałem wszystko po za ślizgami, z robotą, do tego doszła uszczelka, klej, śruba do wariatora i jakieś pierdoły. Niestety teraz jest problem z układem zapłonowym. chyba już ma luzy. Ogólnie gówno nie silnik.

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano

Jak z niego olej zleci to trzepie aż miło...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...