mophk Opublikowano 18 Marca 2016 Opublikowano 18 Marca 2016 (edytowane) Witam! opiszę swoje autko, a temat będzie a'la notatnik, bo pamieć już nie ta Metryczka: Rocznik 2000 Silnik 1.8t AWT seria Na początek fotka z ogłoszenia gdyż nie udało mi sie jeszcze zrobić od zakupu osobiście: Obecnie stoi na ori 16" zimówkach. Wyposażenie jakie było jak kupiłem (ogłoszenie: http://otomoto.pl/oferta/audi-a4-audi-a4-b5-1-8t-quattro-kombi-2000r-ocynk-doinwestowany-super-stan-ID6ydyA5.html#f6bc062eb1): Grzane fotele Klimatronik Brak zmieniarki i nie ori radio 2 ele szyby 2 ele lustera podgrzewane tempomat pół fis Kody wyposażenia z vinu: 1e1 Pochłaniacz z węglem aktywnym / AKB 6U0 Bez dodatkowych uszczelek zewnętrznych / ZTD 4UE Poduszka powietrzna dla kierowcy i pasażera na przednim fotelu / AIB 9V7 Elektroniczny system alarmowy przeciwwłamaniowy z immobilizerem i kontrolą części pasażerskiej / EDW QH0 Bez kontroli głosowej / SPR J1L Akumulator 280 A (60 Ah) / BAT K8D Kombi Variant/Avant / KAR 1KD Hamulce tarczowe, tylne / BAH 4L2 Lusterko wsteczne wewnętrzne pochylane, typu breakaway / IRS 5D1 Częstotliwość nośna 433.92MHz - 434.42MHz / TRF 8KB Kontrolka katalizatora / KUE 7QA Bez CD/DVD do nawigacji / CDR 3C7 3-punktowy pas pośrodku tylnej kanapy / SHM B0F Zestaw części składowych zgodny z homologacją na Szwajcarię (różne części) / BLB 8T1 System kontroli prędkości jazdy CCS / GRA FC0 Bez instalacji spersonalizowanej / IND 2A5 Sprzęt dostawczy (powłoka ochronna na czas transportu) z cienką osłoną siedzeń / UEA 2T0 Bez standardu podwójnego rozmiaru (DIN) / DAT 0GG Norma emisji zgodna z EU4 / AGM MW8 4-cylindrowy silnik benzynowy 1.8L/110kW 20V turbo, silnik bazowy T0L/T16/T6V/T63/TK2/T0Z / MOT 6XD Lusterka zewnętrzne: elektrycznie regulowane/ogrzewane / ASE 1T0 Bez apteczki pierwszej pomocy i trójkąta ostrzegawczego / VBK 8WB Przednie światła przeciwmgłowe / NES Q1A Przednie siedzenia standardowe / VOS 1Z2 Zwiększone wstępne standardowe napełnienie baku / KRM 6Q2 Skórzana gałka/uchwyt zmiany biegów / SAG 8GL Alternator 120A / GEN FA0 Kontrola produkcji standardowej / SVO 8K0 Bez specjalnej aktywacji świateł przednich / FLS 8Q0 Bez regulacji zakresu świateł przednich / LWR 9T1 Ogrzewane dysze przedniej wycieraczki / BWD 1EY Specjalna płytka identyfikacyjna z masą pojazdu, ale bez ogólnego zezwolenia na eksploatację (ROW) / TYP 5MY Wkładki dekoracyjne / EIH U1A Zestaw wskaźników z zegarkiem, tachometrem, licznikiem dziennego przebiegu i prędkościomierzem w km/h / INS 7CA Emission standard LEV 3/Tier 3 160 / AGM 4SD Lewe lusterko podręczne podświetlone / MSL 1PC Śruby koła z zabezpieczeniem antywłamaniowym (odbezpieczane) / ABR 7P0 Bez podparcia lędźwiowego w oparciach foteli / LOR 6N0 Bez fartuchów błotników / SZF 7Q0 Bez urządzenia nawigującego / NAV 0VC Zestaw informacyjny po niemiecku / BTA 7X0 Bez czujników parkowania PDC / EPH 4P0 Moduł tylnego panelu podłogowego, typ 1 / PBH 8S4 Dwie lampki do czytania z przodu, dwie z tyłu / LEL 3Q6 Trzy zagłówki tylne / KOH 5J0 Bez tylnego spojlera / HES VC0 Bez zdalnego otwierania drzwi garażu / GRT 4TD Prawe lusterko podręczne podświetlone / MSR 3FA Bez okna dachowego (dach standardowy) / DEI 0LF Specjalne płytki/naklejki/certyfikaty bezpieczeństwa dla Szwajcarii / SIZ 3L1 Ręczna regulacja wysokości lewego przedniego fotela / SIE N5F Pokrowce foteli z tkaniny / SIB A00 Bez odbioru własnego / SAH 4X1 Boczna poduszka powietrzna z przodu / SAB 3X1 Funkcja "load-through" z pokrowcem na narty / DLS 8RM 8 głośników (pasywne) / LSE 0ST Oznaczenia/plakietki po niemiecku i francusku / SAU 2PV Kierownica sportowa z wykończeniem w skórze / LRA 0L2 Przepustnica sterowana elektrycznie / GAB 7K0 Bez kontrolki ciśnienia w oponach / RDK H6U Opony 205/55 R16 91W / REI 1WB Wały napędowe o średnicy 100mm / GFW G0G 5-biegowa, manualna skrzynia biegów dla napędu na 4 koła / GSP QV0 Bez odbiornika telewizji/radia cyfrowego / TVE 2Z1 Oznaczenie modelu z tyłu i płytki „Quattro” / TYZ F0A Samochód niespecjalizowany, wyposażenie standardowe / FZS 0YR Charakterystyka zawieszenia 16, tylko kontrola instalacji, bez prognozy wymagań / GKH 4R2 Okna otwierane elektrycznie z przodu, mechanicznie z tyłu / FEH 8N4 Wycieraczka przedniej szyby z przerywaną pracą i potencjometrem (cztery szybkości) / SWS WKC Comfort package for switzerland 3B0 Bez dodatkowej podstawki na fotelik dla dziecka / ZKV 2WA Bez opon dodatkowych / ZBR 0K0 Bez modułu napędu alternatywnego / ASY 1C1 Płyn niezamarzający przy max. -25 stopniach Celsjusza (tolerancja do -30 stopni) / FRO T6V 4-cylindrowy silnik benzynowy 1.8L, jedn. 06B.A / GMO 5C0 Bez specjalnych wymiarów / KSA 1LB Hamulce tarczowe, przednie / BAV 1AH Blokada mechanizmu różnicowego (EDL) / BRS 2K1 Zderzaki wzmocnione / SFS 4W0 Bez schowka na kasety i płyty CD / KBO 7A0 Bez zmieniarki/odtwarzacza CD / CDW 6e3 Podłokietnik z przodu, pośrodku / MAS 6RB Deska rozdzielcza i panel boczny drzwi wieloczęściowe, w jednym kolorze/w wielu kolorach / FIT 6FB Lusterko zewnętrzne w kolorze lakieru / BBO 4M0 Bez uchwytu na kubek / BEH 4N0 Standardowa tablica rozdzielcza / INT 4K4 Zamek centralny kontrolowany radiowo / TKV 1X1 Napęd na cztery koła / ATA 8Z5 Kraje niegorące / MKU A8S Wyposażenie standardowe / AUS 2B0 Bez dodatkowego tłumienia hałasu z zewnątrz / GRD 0TD Przednie i tylne wykładziny podłogowe / ZFM 6W5 Podkładka pod tablicę rejestracyjną z przodu / KZV 1SA Bez dodatkowej przedniej osłony podwozia / TWU 6R2 Gruszka dźwigni zmiany biegów ze skóry / SHV C00 Zezwolenie na eksploatację, rejestracja wstępna / COC 6PC Skórzany uchwyt dźwigni hamulca ręcznego / HBV 8JH Światło przednie elipsoidalne do jazdy prawostronnej / HSW 8X1 System spryskiwacza reflektorów / SWR 9X6 Podgrzewany zamek lewych przednich drzwi z mikroprzełącznikiem / BTS 9AK Klimatronik z kontrolą ciśnienia spiętrzania, bez CFC / HKA 2G1 Wkładka do wlewu paliwa bezołowiowego / EBB 1VG Instalacja części do silnika 4-cylindrowego / TWL 0W1 Plakietka central electric, kraje niemieckojęzyczne / AKZ 5SL Lewe lusterko zewnętrzne: asferyczne / ASL 4e0 Tylna klapa/pokrywa bagażnika otwierana z zewnątrz / SDH 5A5 Wykładzina bagażnika ze skrzynkami / GRV 4ZE Czarne formowania / ZIE 9Q0 Bez wyświetlacza wielofunkcyjnego/komputera samochodowego / MFA 9Y1 Pomiar temperatury na zewnątrz / ATE 5K1 Warstwa ochronna na lakierze (wosk) / LAC 3CA Bez przegrody / TRW 8YU Przygotowanie radia do celów komercyjnych / RAO 8TC Tylne światło przeciwmgłowe do jazdy prawostronnej / NEL 3NZ Tylne siedzenie ławkowe niepodzielone, oparcie częściowo składane / HIS 6V1 Tylny panel wykończenia (ECE) / HEB 5RQ Prawe lusterko zewnętrzne: wypukłe / ASR 3Y0 Bez rolety / SSR 3S2 Szyny dachowe czarne / DAR 7M1 Nakładki ochronne w otworach okiennych z wkładkami z metalu / EIL 9P0 Bez przypomnienia o zapięciu pasów / SGK 4A3 Ogrzewanie foteli przednich, oddzielne dla każdego fotela / SIH 1BE Sportowe zawieszenie/amortyzacja / DAE 5e1 Bez belki poprzecznej z osłoną drzwi / SAA 1G3 Koło zapasowe ze stopów lekkich z oryginalnymi oponami / RER E0A Bez edycji specjalnej / AAU L0L Kierownica z lewej strony / LEA 9W0 Bez przygotowania/instalacji telefonu samochodowego / VTV 6M0 Bez pasków mocujących/siatki/kieszeni / GPS V0A Opony bez opisanej marki / REL 1D0 Bez haka holowniczego / AHV 1YC Wały napędowe dla tylnej osi o średnicy 100 / GFH 0G1 Dźwignia zmiany biegów / GES B13 Homologacja na Szwajcarię / TPL 0DY Instalacja dla pojazdu klasy B5 (AUDI), komponenty jednostki / AED 0JF Kategoria wagowa przedniej osi 6 / GKV C1L Koła ze stopów lekkich 5,5J x 15 / RAD 4GH Szyba przednia ze szkła z izolacją termiczną, z osłoną przeciwsłoneczną / WSS WKB Comfort package quattro for switzerland WM3 Sharan "voyage ii" for belgium / luxembourg with rch radio "gamma" Kwestie wymagające (mniej lub bardziej) ogarnięcia: wyciek w tylnej części silnika napinacz faz rozrządu czy jakkolwiek to sie nazywa. "podobno" szum łożyska prawego tylnego koła letni setup turbina ma lekki luz - hybryda? dołożenie samo-poziomowania dynamicznego wymiana sprzęgła AWX sparowanie pilotów z centralnym/naprawa centralki poprawki lakiernicze niedziałający prawy tylni głośnik samoistnie otwierająca się szyba prawa tylna (trochę wrażenie że 10, 9 i 2 nie są przypadkiem) doklejenie osłon klamek - były klejone albo w PL albo jeszcze w Szwajcarii poprawa odbioru radia - jest ori separator ale odbiór stacji (wymieniona antena) jest słaby moim zdaniem zabezpieczenie podwozia po zimie wymiana odmy na catch tanka podmianka sondy lambda wywalenie fizyczne SAI Mody zrobione z pomocą życzliwych ludzi: Chip - około 200-210km Wtryski 320cc DP TIP Full-fis (ale wymaga wymiany wyświetlacza) wywalona sonda za katem LPG na reduktorze KME Twin, wtryskach 130ln baracuddach, 67L butli, 8mm przewodach farro, wlew pod klapką i ECU staga. Plany: wrzucenie stożka - liczę na wasze sugestie (cel: wywalenie ori puchy. na mocy i dźwięku nie zależy mi w ogóle. chciałbym aby był flow jak w ori puszcze i filtracja taka sama. myślę nad suchym filtrem) jak się pojawi 1. to odgrodzenie dokładne filtru od komory silnika wymiana odmy, bo czasem sie zdarzy przypałować... a moja cała zapakowana.. dorzucenie wykrywania otwarcia drzwi pozostałych fmic wczesniej czy później hybryda 240-260km większe hamulce wymiana foteli przednich na pełną elektrykę (przód/tył góra/dół) - najlepiej w materiale - nie podoba mi sie skóra absolutnie może dołożenie tylnich ele szyb przymocowanie w koncu gumowych dywaników jak należy... lekkie obniżenie całości może dokupienie zimowych kół w tym samym rozmiarze co letnie z uwagi na punkt 8. stalowe oploty kabli hamulcowych To chyba tyle póki co. Mam "problemy" z pamięcią wiec pewnie coś się na dniach dopisze. 1 edit: Rzeczy które ogarnąłem do tej pory nie będące modem: filtr oleju K&N - większy niż ori, pomoże w walce z ew. syfem po poprzednikach filtr powietrza, kabiny płyn hamulcowy ATE - standard świece NGK olej w silniku i skrzyni (odpowiednio helix 5w40 i castrol (nie pamiętam jakie oznaczenie, chyba 75w90) olej w tylnym moście + zimmeringi regeneracja ABS (ale raczej do poprawki) wycieraczki uszczelka pokrywy zaworów - pierwsze podejrzenie wycieku, niestety to nie było to (z dziś 18-03-16: mechanik twierdzi że ledwo co cieknie (umył sobie silnik, a ja przejechałem ok. 1500 km)) Edytowane 26 Kwietnia 2016 przez mophk
j4s2c2vr Opublikowano 18 Marca 2016 Opublikowano 18 Marca 2016 (edytowane) Jeśli nie interesują Cię zmodyfikowane osiągi i dźwięk, to po kiego chcesz się w stożek bawić ?Daj więcej fotek No i moce, które podajesz nie do osiągnięcia na hybrydzie... Edytowane 18 Marca 2016 przez j4s2c2vr
mophk Opublikowano 18 Marca 2016 Autor Opublikowano 18 Marca 2016 interesują owszem ale nie interesuje się nim z powodów np. większy przepływ, dzwięk czy moc. Ori pucha po założeniu tipa z nierdzewki nie pasuje pod ori mocowania i po prostu wisi na tipie, a ten znowu opiera sie o bolec regulacji świateł - jak to sie ułamie to będzie lipa. Myślałem nad http://fmic.pl/filtry-powietrza/914-filtr-powietrza-typ-1-czerwony.htmlale nie wiem czy on będzie dość wydajny a zarazem podobnie filtrujący jaki papierowa wkładka. swoją drogą ostatnio dźwięk mam bardzo fajny, ale też nie wiem czy dobrze że tak brzmi. Przy puszczaniu gazu mam dźwięk jakbym miał Blowoffa . na szczęście mocy nie ubyło (wg mnie) więc póki co olewam temat. Moce w/w są do zrobienia, zależy jaka hybryda z tego co wiem.
j4s2c2vr Opublikowano 18 Marca 2016 Opublikowano 18 Marca 2016 Nooo odnośnie hybrydy, to nie sprecyzowałeś, dlatego strzelałem Aaaa TIPa Ty wsadzałeś, czy kupiłeś już z? Może lepiej TIPa pod oryginalną puszkę znaleźć? Kolega na forum ma na sprzedaż zdaje się
mophk Opublikowano 18 Marca 2016 Autor Opublikowano 18 Marca 2016 TIP "zrobiłem" ja. Jest obecnie wsadzony pod ori puchę i jako tak nie ma problemu, ale tak jak wspomniałem, tip naciska na bolec regulacji świateł a ori pucha nie jest przykręcona chociaż sztywniej siedzi niż przed tipem. Pomyślałem, że dam stożek, który będzie równie dobrze filtrować co zwykłe, a przy okazji rozluźni temat. Jakie rozmiar ma ori przepływka? żebym wiedział jaki rozmiar silikonów i stożka kupić. Poleci ktoś dobry zamiennik odmy? moja jest/była zapchana fest (chociaż jak nie była ruszana do tej pory to nie wyglądało to chyba tak źle). Widziałem kilka u Sida i innych podobnych sklepach i nie bardzo wiem na co się zdecydować.
kresek Opublikowano 18 Marca 2016 Opublikowano 18 Marca 2016 swoją drogą ostatnio dźwięk mam bardzo fajny, ale też nie wiem czy dobrze że tak brzmi. Przy puszczaniu gazu mam dźwięk jakbym miał Blowoffa . na szczęście mocy nie ubyło (wg mnie) więc póki co olewam temat. Ten dżwięk to tzw. efekt surge, nie otwiera sie zawór upustowy, przez to ciśnienie doładowania wraca na wirnik turbiny i ją hamuje stąd ten dźwięk. Bardzo niebezpieczne potrafi ukręcić łopatki wirnika
mophk Opublikowano 26 Marca 2016 Autor Opublikowano 26 Marca 2016 (edytowane) fotki z dziś udało się wymienić dv(710p), co prawda trwało to 2.5h ale udało się. stary był troche ubrudzony olejem, czyli pewnie turbina się kończy całkiem przepływomierz ma 2.75" - dla potomnosci.jutro zamówię zamiennik odmy i stożek no to może update? we wtorek mi przerwały przewody paliwowe ze starości. Udało się to ogarnąć tego samego dnia. 25 wymieniłem filtr paliwa - niestety odezwała się pompa. Na szczęście, przy poprawce roboty okazlo się, że jeden wężyk był załamany i temu przy pompie piszczało. W piątek jadąc na wymianę filtra paliwa, zaświeciła mi się kontrolka od oleju - poziom minimalny dolałem około 600-700ml i nie ma maksa (okolo 3 tyś nalatałem). Trzeba będzie coś z tym zrobić. W spalinach nie czuć oleju. Po około 10-15 min od wyłączenia silnika, spod korka leciał dym - to chyba nie jest dobre? Przypuszczam, że moje jeżdżenie na co dzień 50km w jedną stronę 120km/h spowodowało spore "parowanie" oleju i stąd ten ubytek, nie sądzę aby to miało związek bardzo duzy z wyciekiem z tyłu silnika. Dziś wziąłem się do zrobienia coś z tym głośnikiem tylnych drzwi. Po zdemontowaniu boczka (i około godzinie) okazało się, że brakuje mi instalacji/wtyczki głośnika. Głośnik działa - sprawdzony pod kostką w drugich drzwiach. Drzwi prawe posiadały 3 ślimaki, trochę wody na dnie i podgniłe wygłuszenie. Prawdopodobnie za jakiś czas wygłuszę całość osobiście. Mechanik, który robił filtr paliwa bawi się (nie znam żadnych opinii o nim, ciężko stwierdzić czy wie co mówi czy nie) w lakierowanie, stwierdził ze prawe nadkole i drzwi były malowane. O nadkolu wiedziałem, ale o drzwiach nie. Przypuszczam, że cały prawy bok może być felerny. Kiedyś na spocie sie trzeba będzie umówić na oczujnikowanie. Z bardziej przyjemnych rzeczy; stożek, catch can i fmic przyszedł. na dniach catch can wleci. Stożek będzie potrzebował jakieś osłony termicznej od DP/silnika. Na audizine koleżka sprzedawał/sprzedaje takie osłoy po 90$. Wyglądają jak gięta blacha alu z osłoną termiczną z jednej strony - raczej do ogarnięcia w naszych warunkach. Fmic i sprzęgło po świętach. Edytowane 21 Marca 2016 przez mophk
toman Opublikowano 27 Marca 2016 Opublikowano 27 Marca 2016 udało się wymienić dv(710p), co prawda trwało to 2.5h ale udało się. stary był troche ubrudzony olejem, czyli pewnie turbina się kończy całkiem A sprawdzałeś luz na wirniku? Zawsze trochę oleju będzie w przewodach.. Musiałbyś widzieć ile oleju jest w przewodach, kiedy turbina się kończy tak jak było u mnie... MASAKRA nie sądzę aby to miało związek bardzo duzy z wyciekiem z tyłu silnika. A sprawdzałeś odmę przy podstawce filtra oleju? Lubi się rozsypać.. u mnie praktycznie jej nie było i przez to miałem zasyfiony cały bok silnika.
Tyrath Opublikowano 28 Marca 2016 Opublikowano 28 Marca 2016 Wtrącę się z tymi fotelami Też u mnie chcę w pełnej elektryce, ale to niestety wiąże się z adaptacją foteli z a6 c5. W naszych b5 niestety nie było pełnej elektryki. Nawet recaro w b5 było na wajchę.
mophk Opublikowano 28 Marca 2016 Autor Opublikowano 28 Marca 2016 A sprawdzałeś luz na wirniku? Zawsze trochę oleju będzie w przewodach.. Musiałbyś widzieć ile oleju jest w przewodach, kiedy turbina się kończy tak jak było u mnie... MASAKRA Kolega Krzysiekvtec sprawdzał, powiedział, że jest luz ale nie wiem osobiście jaki bo się nie znam - prawo jazdy, zainteresowanie motoryzacją i mechanika u mnie to okolo pół roku.
toman Opublikowano 28 Marca 2016 Opublikowano 28 Marca 2016 To powiem Ci, że wchodzisz w ten temat z dobrym tempem :-D
mophk Opublikowano 28 Marca 2016 Autor Opublikowano 28 Marca 2016 dzięki :-D wczoraj/dziś wyczyscilem przepustnice, muszę kupić nową uszczelkę pod nią. dziś robiłem przymiarki do montażu catch cana.. nie ma nigdzie sensownie miejsca. czy ten catch can może być w goracym.miejscu np nad dp, czy lepiej ja dać w okolicy kolektora ssacego?
Tyrath Opublikowano 28 Marca 2016 Opublikowano 28 Marca 2016 dzięki :-D wczoraj/dziś wyczyscilem przepustnice, muszę kupić nową uszczelkę pod nią. dziś robiłem przymiarki do montażu catch cana.. nie ma nigdzie sensownie miejsca. czy ten catch can może być w goracym.miejscu np nad dp, czy lepiej ja dać w okolicy kolektora ssacego? Jak dasz metalową butelkę to miejsce nie ma znaczenia, przeca się nie stopi
mophk Opublikowano 28 Marca 2016 Autor Opublikowano 28 Marca 2016 stopić się nie stopi, ale olej się nie skropli chyba?
OficeR Opublikowano 28 Marca 2016 Opublikowano 28 Marca 2016 Wtrącę się z tymi fotelami Też u mnie chcę w pełnej elektryce, ale to niestety wiąże się z adaptacją foteli z a6 c5. W naszych b5 niestety nie było pełnej elektryki. Nawet recaro w b5 było na wajchę.Fotele kubelki z eski mialy pelna elektryke gdzies mi nawet pelna wiazka w domu lezy
Tyrath Opublikowano 28 Marca 2016 Opublikowano 28 Marca 2016 Wtrącę się z tymi fotelami Też u mnie chcę w pełnej elektryce, ale to niestety wiąże się z adaptacją foteli z a6 c5. W naszych b5 niestety nie było pełnej elektryki. Nawet recaro w b5 było na wajchę.Fotele kubelki z eski mialy pelna elektryke gdzies mi nawet pelna wiazka w domu lezy Jesteś pewien, że miały regulację elektryczną przód / tył? Szukam od dawna i nie mogę znaleźć
misiek95 Opublikowano 28 Marca 2016 Opublikowano 28 Marca 2016 potwierdzam, kubły sie zdarzały w pełnej elektryce. recaro niestety nie było w takim wypasie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się